2 Aralık 2008

Mehmet Demirkol vs Lincoln.!



Hic hic hic vaktim yok.. Eksi'de yazdigimi aynen buraya kopiliyorum, hem Anil hem de digerleri istemis, burada da oLsun..

Önce Yazisini okuyun derim ben..

"bilmiyorum. skibbe’nin hayatında sadece 1.5 yıl kendi başına çalıştığını, hep völler’le birlikte olduğunu aylardır yazıp çizmem kalli atamasının sebeplerinden biri midir? eğer öyleyse bu atamayı yapanlar yanlış anlamış. derdim bunu söylemek değildi."

gecen sene cokca defa dile getirilmistir kalli'nin basta olacagi. skibbe, kalli benimle iritibati kurmustu beyanatini vermisti. kalli geldigi andan itibaren sezon sonu futbolu birakip teknik danisman olacagini aciklamisti keza bu onun sistemidir. 1992'de biraktigi zaman da skibbe gibi hollman'i getirdi ve teknik danisman olarak takimin basina gecti.. sevgili demirkol, abuk subuk skibbe analizi yapiyor, akabinde dünyayi degistirecegini saniyor. birakin onu osman tanburaci bu gelismeleri o muhtesem skibbe analizinden -gugil analizi diyelim buna biz- iki ay önce yazip cizdi zaten.. hani demirkol hicbir sekilde yazi yazmazdan evvel bugun olup biten her seyi aciklamisti zira cok iyi biliyoruz ki tanburaci-kalli iliskisi disarida da cok iyi bir sekilde gidiyor ama bu nedir bu kadar kendini önemsemek anacigim.. kim takar bir bucuk yil geyigini..

daha güzeli var.. demistik lincoln'ü sevmez.. futbol filan hikaye, acik acik nefret eder.. güzel yazarimiz dün kewell diyordu, onu atin kewell'i koyun ne olur lincoln'u yedek birakin diyordu, pek tutmadi tabi.. kewell goller atsa da performans olarak lincoln'un cok asagisinda ve zaten baska acidan yeri de orasi degil.. bu kadar basit futbol gercegini görmekten acizlesebilir insanlar eger ki gercekten futbolcuya karsi nefret besliyorsa.. kewell olmadi daha buyugunu, daha cok cok sevilen ismi karsisina cikariyor, hagi.. simdi ne diyor bakalim:

"erdoğan arıca haklı olarak lincoln’ü azarlarken, onu tutan arda, arıca’ya ne diyor sizce. arıca ‘haklısın’ dediğini söylüyor. çünkü arda, hocanın haklı olduğunu biliyor.
ülkenin gördüğü belki en hırslı, en teknik en yenilgiye tahammülsüz ve bu hareketlerin en kralını yapabilecek lideri olmanın yanında en çok olay çıkaran oyuncusu hagi böyle bir şey yapar mıydı? bir rakip hoca, hagi’nin üzerine yürüse emre o hocanın tarafında olur muydu? hagi’den çok daha fazla, arda’nın 6-7 katı kazanan oyuncusu lincoln, galatasaray için kâr mıdır? galatasaray’ın yılmayan tarafı, meira değil, servet, nonda değil, ümit, arıca’ya mı hak veriyor, lincoln’e mi?
galatasaray’ı yönetenler son 3 yılda 2 kez gelen şampiyonluğun asıl sebebi, o ruha hizmet mi ediyor yoksa, yıldız ayrımcılığı yaparak her şeyi yerle yeksan mı ettiler? galatasaray’ın 20 yıldır takım ruhundan en uzak olduğu yıl bu yıl. dolayısıyla bu iyi bir ekip değil. "

la kewell oynasin lincoln'un yerineden daha geyik daha absürd bir sey olabilir mi derdim olabilirmis, budur. arda "haklisin" demis de ve artik sira hagi'ye geldi.. o hagi ki boyle bir durumda arica'ya agiz burun girmezse ben de bu isten bir sey anlamiyorum.. konu bu degil, konu "cin adam" olmak..

arda adami sakinlestirmeye calisiyor, hayatinizda hic mi sinirli bir adami sakinlestirmek durumunda kalmadiniz ? "abi haklisin tamam otur yerine büyütme" dediginiz olmadi mi hic ? sizce mehmet demirkol bunu göremiyor olabilir mi ? sizce mehmet demirkol lincoln'un performansini göremiyor olabilir mi ? yahu fenere golü kim atti, en son macta adamlar neden dokuz kisi kaldi ? bacak arasini yiyen sariyi gördü, kestigi ortayi engelleyemeyen sariyi, penaltiyi gördü, iki kisiyi gecti, ücüncüsü izin vermedi sarki kirmizi derken takimi dokuz kisi birakan kimdir ? gol-asist ortalamasi bu kadar aleni bir sekilde her seyi ortaya koyar iken nedir yahu bu spor yorumculugu mu bir insana dogru galatasaraylilari kiskirtmak midir ? lincoln emre'nin aldigi paranin aynisini aliyor, emre'ye öndenen bonservisin aynisi ödenmis, yas da bir yas fark.. lincoln kadar emre oynamis midir ki ? bunu da yaz sana demirkolum.. ölü dedigi sezonda gecen sene yaptiginin yarisini emre bu sene yapsin, yine "helal" diyecegiz.. ama objektifsiniz bir kiyas yapin yahu..

yanli yazar, fanatiktir ve hedefe dogru atis yapmak icin kastigi vakit beskurus degeri yoktur o yazilarin.. bundan sonrasi icin yine pusuya yatmistir lincoln icin.. galatasaray icin.. ama biraz sagini solunu iyi okusun, üc ay önce osman tanburcaci'nin coktan yaziya döktügü gelismeleri iki ay sonra abuk subuk bir degerlendirme sonrasi olabilecegine umut verecek sekilde spor basinindan, gelismelerden uzak kalmasin.. fenerbahce biraz daha düsüse dogru yol alsin, daha neler cikacaktir demirkol'un kaleminden..

bilinclidir galatasaray taraftari,yeyemecektir bu ara gazlarini.. diye selam yollamak istedigim yazardir.

(Daha iyi daha düzgün yazmak isterdim ama karakalem ilerlemek durumundayim, vakit hic yok.. Hertha Maci sonrasi görüsmek dilegiyle..)

19 yorum:

ultrANIL07 dedi ki...

Bu noktadan sonra hiç kimsenin Lincoln'den göze hoş gelen hareketler bekleme hakkı kalmadı. Yahu biraz da oyuncunun psikolojini düşünseler... Bu adam ne düşünmüştür acaba o akşam maçtan sonra? Utanmadan kaç gündür bu adamın yapmış olduğu estetik hareketi tartışıyor olmamız bile aslında futbol kültürümüz hakkında çok net bilgiler veriyor.

Onu bunu bilmem ama Galatasaray taraftarına bu noktada çok büyük iş düşüyor. Lincoln'ü zaten şu güne kadar kimseye yedirmediler ancak şimdi durum biraz farklı. Ne yapıp edip bunun savaşını vermeli Galatasaray taraftarı.

benikoyupgitme dedi ki...

Acaba mehmet demirkol o hareketleri alex yapsaydı aynı yorumları bu gün gösterdiği kararlılıkla yapar mıydı bunu merak ediyorum.. bu tarz objektif olmaya çalışıpta içten içe ve sinsice tuttuğu takımın amigoluğunu yapan tiplerin 50 tanesi bir ömer çavuşoğlu etmez. Hiç olmazsa o rengini belli ediyor, bunlar gibi sinsi değil.

Adsız dedi ki...

adam değilsin mehmet demirkol.

turhanatakan dedi ki...

yazıya katılmakla birlikte mehmet demirkolun ne kadar sinsice hareket ettiğine de kanıt oldu bu yazısı. hakan şükür -bence çoğu noktada haklı olarak- yerli oyuncularla yabancı oyunculara yönelik tutumu eleştirdi, demirkol da burdan bir polemik kaparım diye arda-lincoln sorunu çıkarmaya çalışıyor.

gelecğin hıncalı diyorduk polemik konusunda ama geleceğe de gerek kalmadı.

Borges dedi ki...

ifrit eden elestiri filan degil sevgili Turhanatakan, aynen belirttiginiz gibi "Sinsiligi"

ahmtblt dedi ki...

"...yahu fenere golü kim atti,...2

Bu analizde bu cümlenin ne isi var ben anlamadim.

Borges dedi ki...

Ahmtblt: Abi sen de cok ciddi fener takintisi var.. Analizde denilmek istenilen sudur: Lincoln'un son üc maci ve en öenmlisi derbi, avrupa maclari performansidir.. Adam Fener macinda golünü atmis, Avrupa maclarinda oynamis, en azindan takimin göze batan tek ismi.. Demirkol neye dayanarak Lincoln'un üzeriine oynuyor ? hepsi bu:)

ahmtblt dedi ki...

Himmm, olabilir. Ama olmaya da bilir.

Bende fener takintisi olabilir tabii bilmiyorum, yillardir bu takima gönül verdim ama. Bence burda bende Fener takintisi olmasindan ziyade algida secicilik var. Benim kafamda bir sekilde "borges" ismi tarafli bir isim olarak naksetmis durumda bu önyargiyi kirmak da kolay degil elbette, o yüzden algilarken de secicilik olusmus olabilir.

Borges dedi ki...

:)

Peki, borges fenere kesin kara calmak icin yazi yaziyor takintisi diyelim.. Ben Tarafim zaten, Galatasarayliyim ona ne suphe.. Ama emin olun ki bu spor camiasinda basta mehmet demirkol olmak üzere cogundan daha tarafsiz yorum yapabiliyoruz.. Yani duygusal ya da incelenilecek ayrintilarda Galatasaray yogunluktadir, baskadir ve fakat a'ya b demem.. Dedim ya Guiza misal bana göre cok güzel gol atmistir, fenerli oldugu icin kötü degil. bu ve benzer durumlar olamaz. Yorumda belirtmek istedigim ise lincoln'un basarilaridir Fenerbahce'ye gol atmasi da basarisidir gibisinden yoksa baska ne olabilir ki, dört yemis takim zaten.. neyi gündeme getirebilriz ki..

ultrANIL07 dedi ki...

Önce Aceto'ya takıldı "Taraf" yaftası... Sıra "borges"e mi geldi? Nedir yahu bu!

ahmtblt dedi ki...

Su 'Taraf' yaftasi olayina bir aciklama getireyim.

Blog dünyasiyla tanisali cok olmadi. Önce ben de Aceto ile basladim. Pesi sira digerleri geldi. Borges de bunlardan birisi.

Diger bloglari bosverelim adlari zikredildigi icin bu iki siteye dönelim. Bu iki blogun da yazarlari Galasarayli. Burda hemfikir miyiz; saniyorum evet. Haliyle de taraflar. Bu ayrica cok olumsuz birsey degil. Zaten baska konulari bir kenara birakalim, futbol üzerine yapilan yorumlarin nesnellik cabasi icerisinde olmasi bazen yavalastiriyor konulari. O yüzden o kadar kötü birsey de degil taraf olmak. Ama diger taraftan taraf olmanin getirdigi olumsuzluklar da var elbette. Ortadaki fotografi okuma konusunda insanin zihninde dolasan simseklerinin ne türde cakacagina dair ciddi ipuclari veren bir veridir taraflilik. Somut örneklerle ilerleyelim. Yukardaki Mehmet Demirkol yazisi. Sadece Borges degil yorumculardan birisi de sinsi demis onun icin. Ben ise mesela, yillardir kendisini takip etmisimdir. Mehmet Demirkol ile ilgili hic böyle düsünmemistim. Bu su demek degil, onlar haksiz ben hakliyim veyahut tam tersi. Anlatmak istedigim objelerin yorumunda subjelerin etkisi. Yani bu iki arkadasimiz da belkide Galatasaray taraftari olmalarindan mütevellit bu sinsiligi hissedebiliyorlar olmalari (burda haklilar), veyahut yaniliyorlar, cünkü Galasaray taraftarliklari onlari böyle yanlis algilamalara ve hassasiyetlere itiyor. Artik hangisi dogru bilmiyorum, önemli de degil konumuz o degil zaten cünkü. Örnek saniyorum yeterince aciklayici oldu.

Simdi bütün bunlar dogrultusunda borges'e de aceto'ya da gerekli gördügüm anda ciddi elestiriler getirilmesi gerektigine inaniyorum ben. Yine bir örnek vereyim. Aceto'da gecelerde Alman teknik adamlarinin durumunu elestiren bir yazi vardi ve yazida koskoca Hitzfeld ile ilgili tek bir bilgi yoktu. Bütün alman teknik adamlarin ise yaramazligindan dünya futbolunda konunlarinin kötülünden kayda deger hicbir basarilari olmadigindan vs. Neyse uzatmayalim. Bu durumu elestiririm. Bunun mevzuu ettigimiz taraflilikla belki ilgisi yok ama elestiri denilen olgunun gerekliligini vurgulamak acisindan iyi bir örnek. Veyahut Aykut Kocaman örnegi. Aceto firsatini buldukca Aykut'a cakar. Ve yine cok iyi bildigimiz birsey ki, Fenerbahceliler icin Aykut Kocaman ne kadar kiymetliyse Galatasaraylilar icin de o kadar sinir bozucu birisidir. Dogaldir bu zaten. Bülent Kormaz benim icin nefret objesidir sözgelimi, ama öyle tahmin ediyorum Borges icin büyük kaptandir. Simdi bütün bunlarin farkindayken Aykut Hoca'ya Aceto'nun firsatini buldugu her yerde cakmaya calismasini, benim onun taraftarliginin verdigi bir dinamikle olabilecegini düsünerek elestirmem neden tuhaf olsun! Haksizlik da ediyor olabilirim. Ama eminim ki haksizlik etme ihtimalim kadar yüksek hakli olma ihtimalim de.

Önemli olan bu elestirilerin karsilikli düsünmeye ve zihinsel dinamizme etki etmesi. Bu acidan da bunlarin varligi önemli. Yani aman efendim Aceto da borges da ne kadar degerli, ne kadar iyi, ne kaliteli yazarlar cok ciciler ailecek takip ediyoruz laflari emin olun yine en basta onlarin ürettikleri ürünlerin (yani bloglarinin) kalitesizlesmesine yol acarlar.

Borges dedi ki...

Her seyden önce ben sizi hic kötü niyetli algilamadim sevgili ahmtblt.

Bunun disinda her türlü elestiri olmasi gerekendir ve bir baska acidan beni yazmaya daha cok itekleyendir.. Elestiri hep olsun , her daim olsun ama su kesin ki bana genelde cok capsizlari dusuyor.. Sizin ya da benzerleriniz gibi belirli bir saygi cercevesi icerisinde söylemlerini dile getirmekten ziyade küfürlere variyor, icerigi olmayan hakaretlere variyor.. budur olmamasini istedigim ama burasini actigim gunden beri bununla yasamaya basladik aslinda..

Bunun disinda konulara dönersek eger ben Mehmet Demirkol'e sinsi deyip gecmiyorum. Nedenlerimi ortaya koyuyorum. Son yazisi haric genelde oldukca zekice deyim yerindeyse yönlendirmeler vardi, su son yazisi olmasa benim söylediklerim havada asili kalirdi ama su tepkilerden, eksi sözlükte gelen mesajlardan anladigim ilk defa kendisin bu denli aciga cikarmis olmasidir.

Aceto'ya gelince.. Bakin acik yüreklilikle söylüyorum Aykut Kocaman'a karsi onun fenerbahceli oldugu icin bir antipatisi yoktur misal Aceto'nun aksine ben Aykut Kocaman'i cok severim.. Bülent galatasarayli oldugum icin sevdigim, saha disindaki durusu nedeniyle de sevdigim bir oyuncudur ama Aykut'un da "adamligi" nazarimda cok baskadir.. Aceto bir baska acidan siyasetin futbola hicbir zaman girmemesin ister, sadece saha disi duruslariyla bir insanin desteklenmesinin manasizligini öne sürmek ister ve benim gibi bir kac insanin bu minvalde hareket ettigini düsünür bunlara örnek de Aykut Kocaman'dir.. Fenerbahce ya da Galatasaray degil konu.. Bu tartisma vardir uzun zamandir.. Misal o NIhat'i sever, besiktasli olduguna bakmaksizin Tuncay'i sever takdir eder v.s.. Acik söyleyeyim tarafsiz yorumarin sahibidir Aceto Balsamico ya da en basitinden GS FB tarafliligi degildir onu yanli yapan..

Ben yorumlarimin ya da ayrintilarimin buyuk cogunlugunu Galatasaraya ayiriyorum budur taraftarlik ama Tuncay Sanli'nin milli takimi tetikleyen hirsini es gecmiyorum, burada videolarla destekliyorum, Alex kötü bir oyuncudur ise yaramaz demiyorum aksine Fenerbahcelilere dahi Alex'i yaziyorum.. Adam maca cikmadan önce tüm sahadaki insanlar icin dua ediyor, ayrim yapmiyor hep varolan güzelliklerin dile getiriyoruz gercekten varsa.. Misal Umit Özat beni sasirmistir diyoruz Fenerbahcede iken.. Ya da yorumlarda yanlilik yok.. Guiza her seye ragmen iyi bir golcüdür.. Ama iste misal Roberto Carlos'u elestiridigimz vakit "tarafli" oluyoruz bu daha cok benim yasli oyuncu transferinin "lüks" oldugu görüsümün bir ciktisidir sadece..

Her seyden bagimsiz iyi ve kötü'nün taraflilik ölceginde degerlendirmedigimi belirtirim mehmet demirkol bunu yapmiyor..

Baris Özbek muhtsem yetenekli oyuncu alex kazma dersem o zaman .. Amma velakin okursaniz aslinda o kadar da tarafli yorum olmadigini görebilirsiniz.. Baska acidan GS'yi "Haksiz yere degil" savunan, onun sikintilari üzerinde duran yazilar vardir o cok baska..

Her türlü elestiri, her türlü fikir kabülümdür yanlis da olsa bana göre anlamsiz da olsa.. Ama neden-sonuc iliskisi icerisinde lütfen..

ahmtblt dedi ki...

Futbolun icerisine siyasetin karistirilmasina en fazla karsi cikanlardanim. Bu konuda bir yazi da yazdim, bir isyan yazisiydi nerdeyse:
http://www.verkac.com/?p=3727

Ama Aceto'nun belki de hocaninda istemedigi sekilde ona yük yükleyenleri elestirmek yerine direk Aykut'a laflarini sokmaya calismasi acikcasi benim burnuma iyi kokular getittirmiyor:)

Aykut Kocaman bütün aldigi takimlari batiriyor diyor mesela.

Neyse cok önemli degil Aceto'yu burda daha fazla tartismak da gereksiz bir zaman kaybi bence.

Borges dedi ki...

ahmtblt: Yaziyi katilmadigim ayrintilar olsa da cok "hos" buldugumu belirteyim ve malasef yolculuk vakti basliyor yavas yavas.. Tebrikler yazi icin tekrardan..

CaRtMaNtR dedi ki...

Mehmet Demirkol'un tarafsızlık kisvesi altında inceden inceden bu tür taraflı yazıları benide açıkçası rahatsız ediyor. Yada benim yaş grubumun hastalık derecesinde sevdiği CM/FM oyunlarını oynayanlar hakkındaki eleştirel tavrı ve birde belki ben kendisinden hoşlanmadığım için böyle düşünüyorum ama hali tavrı ile ben bu futbolu bütün olarak yedim yuttum sonra yine bütün olarak çıkardım şimdide yorumluyorum havası var.

Flying Dutchman dedi ki...

Borges demirkolun yazıyı okudum pazartesi, 1,5 muhabbetini görünce direk aklıma sen geldin, tamam dedim borger yazacak yine. Gelip not bırakacaktım yazının linkini sonra unuttum, şimdi gördüm yazıyı, helal kaçırmıyorsun :)

O son bölüm yani "ruhun kaybolduğu" bölümünün sırrı şu. Hakan Şükür pazar günü bu sonuca ulaşan 20 dakikalık uyutan bir muhabbet yaptı. "Biz geçen sene 11 yerli ruhuyla şampiyon olduk da niye nondayla kontrat uzatıldı" falan. Demirkol da herhalde yeni arkadaştır güzel görüneyim diye (halbuki programda karşı çıktığı) Hakan'a hak veren bir yazı yazdı. Ben de çok şaşırdım. Bu tür ruh-yerli yabancı ayrımına karşı olan bir adam halbuki. Niye böyle bir şeye başvurmuş pek anlamadım.

Hıncal Uluç'a zamanında demediğini bırakmayan adam yavaş yavaş onun tarzına oturuyor bire bir. son 2-3 aydır nedense grafiği aşağı gidiyor. O üçlüden her şeye her şeye rağmen Üründül'ü dinliyorum ancak. Hiç olmazsa spekülatif işlere bulaşıp bilmediği konulara girmiyor.

Borges dedi ki...

Sevgili hollandali cok yorgunum su yorgunluk bitsin mac yazisi ve cok sey yazacagim ama önce sunu söyleyeyim o üclüden ben de üründül'ü ciddiye alirim..

bunun disinda Demirkol aslinda son derece zeki. Su yazisina kadar cok fazla inananim yoktu, "belki" derlerdi ama demirkol kalitedir filan diye üzerinde durulmazdi oysa ben onun Lincoln nefretinin fenerbahce macinda volkan ile olan takismasindan geldigini biliyorum ogün bugündür nefret ettigini, objektif olmadigini tek istedigini onun galatasaraydan ayrilmasi oldugunu.. Neler neler yazdi adam. gecen sene yazdigi vakit sorun olmuyordu, ama bu sene herkesin "oha" dedigi dönemde dahi "lincoln en buyuk sorundur" gibi bence amacini aciga cikaran son derece absürd bir yazi kaleme alinca herkes anladi ki gelen tepkiler ilk defa demirkol hakkinda bu kadar cok fazla oldu..

Ki o ruhu, o teknik adamsizligi sürekli elestirir, profesyonel olmayan amatör ve olmamasi gereken durum olarak addederdi.. Simdi baska.

Skibbe icin bir sey demiyorum. Dedigim gibi, Mesut Özil'in tek konu oldugu programda Mesut Özil'i hicbir sekilde izlememis bir adamin alman ligine dair cikarim yapmamasi gerektigini düsünüyorum.. Hani bu BUndesliga, sürekli kanallar tarafindan verilen bir lig.. Skibbe'yi nerden takip etsin simdi Demirkol ? Ama iste gugil yorumu muhtesemdir..

Suna cok katiliyorum tamamen Hincal Uluc'a benzemeye basladi.. Dedigim dedik diye sürekli söyleminin dogrulunu sunmak icin abuk subuk ayrintilari dile getirip bütün yapma derdinde.. Ama iste ne kadar kendine ceki düzen verirse versin "fanatiktir" o ve bu her daim aciga cikacaktir.. Galatasaraylilarin onun "galatasaray" analizlerini ciddiye almamasi tek dilegim..

turhanatakan dedi ki...

flying dutchman, hakan şükürün yorumunun benim açımdan daha çok dikkat çekici kısmı 11 yerli ve ruhundan farklı birşey. 2001'de emre ve okanın gidişinden beri pek çok galatasaray taraftarı onları affetmedi, kendi görüşleridir birşey diyemem. ama bu sene aurelio gidince aziz yıldırım yönetimi aptallık yaptı, bu adam elde tutulmaz mıydı, sözleşmesi bitiyordu falan deniyor. ben de "bizim evladımız" gibi söylemlerle yerli oyuncuların kandırılmak istenmesinden hoşnut değilim. kural herkese kuralsa, elinde tutmak istediğin oyuncu için vaktiyle seferber olursun, baktın olmuyor adam gider. ama arkadan da yıllarca hain diye bahsi geçer.

BT dedi ki...

@ahmtblt
Geç dahil oldum biliyorum ama ahmtlbt keşke beni, bende, benimle tartışsaydın.
Tarafsızlık konusuna gülüp geçiyorum. Sadece bir futbolcu teknik adam benim tuttuğum sevdiğim takımdanbaşka bir takım için ter dökmüş diye olur olmaz eleştirecek kadar güdük müyüz bu dünyada.

Aykut hakkında düşündüklerimi ıskalamışsın. Aykut'un saha dışındaki duruşunu şişiren kitle futbolu geç yaşlarda keşfeden bazı arkadaşlardır. Ben Aykut'un Melih Gokcek ile üstelik 2. kez çalışmasını kabullenemiyorum. Aykut bana samimi, sahici gelmiyor. Dayatılan Aykut etiğinden, adamlığından tabağıma almıyorum.
Alman teknik adamlarda Hitzfeld'i atlamışım o yazıda, hatamdır ama eksik oldukları fikrimin arkasındaydım. Arz ve talep. Yoklar işte Avrupa'da.

Bu güzel oyunda tek doğru yoktur. Hiçbir satırımda da böyle bir iddiam olmadı. Futbol konuşurken herkes yanılır, bir satırından tutup da bu adam Fenerli bu adam G.Saraylı diyenlerin bir virgül kadar kıymeti harbiyesi yoktur. nokta...