2 Aralık 2009

Mehmet Demirkol Tepkisi.!



Ya ben bazen dozunu kacirip cok mu elestirdim sizi sevgili Mehmet Demirkol ? Kim bilir, belki de öyledir ve bu yüzden feci intikam aliyorsunuz benden.. bugün beni öyle bir zamanda öyle bir güldürdü ki cok komik oldugu icin degil belki ama cok fazla hazirliksiz yakalandigimdan olsa gerek bes dakika kendime gelemedim. Mevzu sudur ki Hincal Uluc yorumlarinda artik sinir tanimiyor arkadaslar ki ben hakaret olmadan nasil bir yorum yaparim hakkinda bilmiyorum o yüzden hicbir sey demiyorum.. Kimseye de su yasinda saygisizlik yapmak istemedigim icin konuya geciyorum hemen.

Uzun zamandir videolari Ntvspor.net'e koyulmadigi icin izleyemedigim Spor Servisinde ise bu yazi konusuldu. Videosu suradadir.(35:22'ye dikkat) Ve bu yaziya verilebilecek en güzel tepkiyi demirkol vermistir ki yeminle ekran filan kalmadi ki kendime gelesiye yemek filan bile iptal oldu benimle beraber..

Hincal Uluc'un yazisi sudur:

"1- Franco kaleciliği bilmiyor. İlk bilinmeyen.
2- Galatasaray'ın ön liberoları Mehmet Topal, Barış, Ayhan, Mustafa Sarp futbolu bilmiyor.
3- Rijkaard ve Neeskens antrenörlüğü bilmiyor.
Bu üç bilinmeyen bir araya gelince Galatasaray'ın "harika" kadrosundan böyle bir fiyasko çıkıyor. Türkiye liginde Galatasaray iki takımla oynar; biri birinci, diğeri ikinci olur. Şu anda bir takım 10 puanla liderdi, öbür takım da 8 puanla ikinci durumda olurdu. Avrupa için yeterli değil belki ama Türkiye için üstün bir kadrosu var. Ama bu 'Rijkaard' denilen adam ne sahaya çıkaracağı 11'i biliyor, ne oynatacağı futbolu biliyor, ne de kenardan maç yönetmeyi biliyor. Bugüne kadar bu kadar kesin konuşmadım. Ama şimdi görüyorum ki Rijkaard, milli takımda da Barcelona'da da başarılı olmuşsa karşısında rakip olmadığı için olmuş. Yani ben de çalıştıracak olsam sonuca gidecek takımlarla başarılı olmuş. Kendisi herhangi bir şey katmamış."


M.Demirkol: Turgay Seren geldi aklima.!

21 yorum:

Number 7 dedi ki...

Aynı yerde ben de tutamadım kendimi.

Hıncal Uluç'un isminden midir, kanalın imajını koruma çabasından mıdır bilmem ikisi de uzun uzun düşündüler aslında ne söylesek diye.

Fuat Akdağ biraz frenleyebildi kendini de Mehmet Demirkol dayanamadı daha fazla ve patladı, bizi de kahkahaya boğdu.

Yalnız "Yani ben de çalıştıracak olsam sonuca gidecek takımlarla başarılı olmuş." nasıl bir cümledir? Bu gazetenin editörü falan yok mu yahu?

Borges dedi ki...

Number7: inan bana helal olsun dedim ben Demirkol'a. Sadece gecmiste yaptigi islerden dolayi varolan sayginligindan kimse dokunamiyor ve inadina sacmalasa ve bu cok net ortada olsa dahi söyle bir yorum gelmiyor kimseden.. Demirkol dedi bunu ve ben "helal" olsun.. Diyarbakir yorumlarindan sonra bu sene ikinci kez "helal" olsun diyorum..

Enes Özbey dedi ki...

Bence uzun uzadiya sistem-sablon aciklamalari yapip birseyler anlatmaya calismaktansa verilebilecek en kisa ve oz cevap verilmis. Hincal Uluc'a yazi yazdirilmasinin sebebini insanlarin ciddiye almasindan ziyade, aldigi rating'de aramak lazim. Bence sinirlenmek yerine, bir eglence unsuru olarak degerlendirilebilir Hincal Uluc yazilari.

Borges dedi ki...

Enes Özbey: Misal ben inanilmaz egleniyorum. Renkli bir adam ve herkesten farkli bir görüs acisi sunma adina komiklikler, tuhafliklar ve bazen inanilmaz ayrintilar -genelde futbol disi yönetimsel konularda- sunan bir adam.. Ama gel gör ki bu adamlardan etkilenen onlarca insan var. Binlerce demek daha dogru. Akabinde bu kalabaligi memnun etmek isteyen medyanin yaklasimi ve bu medya bakisina göre klubu yöneten yöneticiler.. inan bana sonunda zararli cikan öyle veya böyle bu ülke fubtolu oluyor her yerde abuk subuk yorumlar.. Ben ya da x kisisi dünyanin en iyi, dogru analizini yapsak ne olur ? kac bin kisi okur ? Ama Hincallarin gücü cok, etkisi de ve gülemiyorsun bir süre sonra.. eglenemiyorsun da.

Demirkol gibi tepki verilmesi gerekir ki halk nazarinda ne oldugu anlasilmasi adina. Herkes cekiniyor, bir daha helal olsun.

SirEvo dedi ki...

Video 52 dakika. Bendeki bağlantı 1mbit.
Boyutu kimbilir kaç yüz mb. 34 ile 36. dklar arasını kesip koyabilcek varsa biz de gülelim yahu. :)

Hıncal da iyi sallamış auhsdhuasd
Tamam kötü dersin de, bilmiyor ne demek ya asdlkasd

Borges dedi ki...

Ordan nasil keserim onu bilmiyorum ama bir yolunu bulursam mutlaka ulastiririm bir sekilde. Önce adam gibi yorumun sacmaligini dile getiriyor, konu kapanir iken "turgay seren geldi aklima" diye de ekliyor..

SirEvo dedi ki...

Turgay Şeren'in adını duymamla yüzümde bir gülümseme oluşması bir oldu desem? :D

shelbyl dedi ki...

Yazi ben de Wingdings mi o ne idugu belirsiz font'ta cikti, belki benden baska ayni sorunu yasayan vardir diye bir de buraya kopyalayayim dedim:

"1- Franco kaleciliği bilmiyor. İlk bilinmeyen.
2- Galatasaray'ın ön liberoları Mehmet Topal, Barış, Ayhan, Mustafa Sarp futbolu bilmiyor.
3- Rijkaard ve Neeskens antrenörlüğü bilmiyor.
Bu üç bilinmeyen bir araya gelince Galatasaray'ın "harika" kadrosundan böyle bir fiyasko çıkıyor. Türkiye liginde Galatasaray iki takımla oynar; biri birinci, diğeri ikinci olur. Şu anda bir takım 10 puanla liderdi, öbür takım da 8 puanla ikinci durumda olurdu. Avrupa için yeterli değil belki ama Türkiye için üstün bir kadrosu var. Ama bu 'Rijkaard' denilen adam ne sahaya çıkaracağı 11'i biliyor, ne oynatacağı futbolu biliyor, ne de kenardan maç yönetmeyi biliyor. Bugüne kadar bu kadar kesin konuşmadım. Ama şimdi görüyorum ki Rijkaard, milli takımda da Barcelona'da da başarılı olmuşsa karşısında rakip olmadığı için olmuş.Yani ben de çalıştıracak olsam sonuca gidecek takımlarla başarılı olmuş. Kendisi herhangi bir şey katmamış."

Borges dedi ki...

Shelby: Explorer da sanirim sorun cikartiyor, bende de biraz öyle bu yüzden metin icerisinde düzeltecegim.

Sagolasin bu arada.

umidim dedi ki...

Yazıyı dün gazetede okudum. Bloga kendimce bir şeyler yazacaktım ama ne desem, nasıl söylesem bilemedim vazgeçtim.

Hızını alamamış Hıncal ULuç; konuşurken (NTV) daha mantıklı şeyler söylüyor gibi ama yazarken kaleminden midir, klavyesinden midir nedir bilemiyorum.

Cırcır olmuş kıç gibi içinde ne varsa püskürtmüş dışarı...

Kolaylıklar

madamerica dedi ki...

aslında ondan önce de fena ayar verdi "normal bir insan böyle bir şey söyler mi" diyerek.

Marat dedi ki...

Let's kick Hıncal out of Football diye bağırıyorum bas bas.

CaRtMaNtR dedi ki...

Sanat yazsın, Atletizm yazsın veya geçmişten anılarını yazsın ne bileyim aşk hakkında yazsın (öyle değil mi haşmet? :) ) ama mümkünse içinde top olan hiç bir takım sporu hakkında yazmasın.

Hakikaten çok komik oluyor.Fatih Terim 1996 yılında göreve geldiğinde onada dediğini hatırladığım korkak antrenör lafını o zamandan şu ana kadar tüm Galatasaray antrenörleri için kullanmıştır.

İşin daha acısı önliberoları sadece defansif görevli oyuncular olarak gördüğünden x takım 4 defan ikide önlibero 6 defans ile çıktı böyle korkaklık olur mu takkkk (masaya yumruk vurma efekti) diyerek kendi kendini gaza getirmesi sürekli tekrarlanınca komik bile olmuyor.

Borges dedi ki...

Cartmantr: Ben artik Hincal Uluc konusunu en azindan yeterlilik acisindan konusmyuorum kesinlikle. Sorun sudur bu ve benzeri zihniyetlerden nasil kurtulmalidir bu ülke basini ? Bunlarin cikardigi sese göre kendisini futbol algisi yerlestiren insanlarin cikardigi ses yönetiyor klupleri.. bir kisirdöngü söz konusu.

Nasil uzak tutarsin böyle karizmasi olan bir adami ? Bence uzak tutamazsin, tutmali miyiz ? Bu sekilde elestirilme imkani oldugu sürece herkesin her seyi söyledigi bir ortamda o da belirtsin fikirlerini.. Ama iste isler bizim düsündügümüzden cok baska ilerliyor. Demirkol dayanamadi en sonunda yoksa susup gecistirecekti isi.. Keza Fuat Akdag da..

Marat dedi ki...

hayır bir de ön libero diye saydığı adamların futbolu bilmediğini söylüyor..o zaman bu kadrodan nasıl 2 tane 11 çıkacak? o olsa orta sahaya kimi koyacak bu kadroda merak ediyorum..

Borges dedi ki...

Marat: O celiskiler biter mi abi.. Bence asil soru sudur: Bu kadar sacmalamayabilme hakkini nerden aldigini biliyoruz da bu kadar cevapsiz kalmasi, sadcee SPor Servisi programinda hakettigini almasi biraz garip degil midir ? Ya da her sey orada olagan da bana mi garip geliyor buradan ? bilmiyorum..

CaRtMaNtR dedi ki...

Dönüp dolaşıp spor basınında görev alanların önemli kısmının ehil olup olmadığı noktasına takılıyoruz. Yani Hıncal Uluç önemli bir birikimi olan bir isimdir ama şu yorumu kendi otokontrolü yapamıyorsa bir üst denetim mekanizması yapmalıdır. Bu dediğimden sansür manası çıkmasın.

Sadece editör desin ki Hıncal Bey sizin anlayışınıza göre tüm hocalar korkak bu tutumunuzdan emin misini bir daha gözden geçirseniz daha hayırlı olmaz mı demeli.

Ha bildiğimiz tanıdığımız Hıncal Uluç bu duruma istifa ederek cevap verir muhtemelen ama burda asıl konu kontrol ve düzen mekanizmasının oluşumu.

Ülkemiz spor basının genel yapısına bakmak lazım. Ülkenin en çok satan spor gazetelerinin inandırıcılığı yerlerde sürünüyor.

Yine ülkenin önemli gazetelerinin spor sayfalarının yöneticisi koltuğunda bulunan insanların ettikleri küfürler yada insanları istedikleri gibi arayıp tehdit edecek derecede güçlerini kötüye kullanma hırsları ortada.

Bizzat sporcuların özellikle futbolcuların ve antrenörlerinin eğitim seviyesi ve vizyonları konusunda iç açıcı bir şeyler söylemek mümkün değil.

Federasyon desek bunları düzenlemek ve şimdiyi olmasada geleceği kurtarmak için devletle işbirliği yapabilecek kadar hükümet yakın isimlerin yönettiği (bu noktada biraz siyasete dokundurmadan konuyu anlatmanın ne yazıkki imkanı yoktu) bu ortamda isteseler bu devrimi gerçekleştirebilirler.

Fakat federasyonun vizyonu devrim yapacak boyutta olmaktan ziyade mevcut düzeni korumak ve bir ipte üç büyükleri oynatabilmek üzerine kurulu.

Tüm bunları alt alta koyunca ortaya çıkan tabloda oldukça karanlık oluyor.

Her şeye bakınca Hıncal Uluç'un önlibero anlayışına ancak bir kara komedideki güldüren bir sahneye güldüğü gibi gülebiliyor insan yani bir kaç sahne sonra o güldüğü şeyin kendisine bir dram sahnesi olarak döneceğini hissediyor.

Borges dedi ki...

"Sadece editör desin ki Hıncal Bey sizin anlayışınıza göre tüm hocalar korkak bu tutumunuzdan emin misini bir daha gözden geçirseniz daha hayırlı olmaz mı demeli."

Bu dile getirilse dahi inanin sonu ayni yere cikacaktir kapinin. Tüm hocalarin korkakligindan ve kalitesizliginden ziyade sevgili Hincal Uluc'un kafasinda varoaln futol modelinin hicbir hoca tarafindan uygulanmasinin mümkün olmadigi zira futbolu yetmislerde birakmis oldugu gercegidir.

Fedarasyondan ziyade izleyici belirlemelidir. Futbol yorumculari kadar bunlarin muhattaplarinin ortalamasi da önemlidir ki bloglar bir anlamda bu konuda önemli rolleri oluyor.

Asil mesele biraz da sudur: Futbol yorumculari midir yoksa bu yorumculari kabul eden, gereken tepkiyi göstermeyen bizim disimizda cogunluk olan izleyicinin ortalamasi midir sorun ? Eger izleyicide sorun olmasa bu insanlar mesleklerine bu sekilde devam edebilirler miydi ?

SirEvo dedi ki...

@Marat
Çıkıp kendi oynar işte. :D

CaRtMaNtR dedi ki...

İzleyiciler seçici olsa gerçekten şurda eleştirisini yaptığımız pek çok sorun otomatikman ortadan kalkar ama ülkede en çok okunan spor gazetelerinin tek işinin bilmem kim başkana beni al diye haber yolladı şeklinde üfürme haberler yapmasına çoğunluğun tepki koymaması işin okuyucu tarafında eksiklikler olduğunun göstergesidir.

Ha bu bloglar ve takipçileri zamanla bir çoğunluk oluşturabilir ama bu durum ne kadar zamanda olur yada olur mu bu ülkenin dinamiklerini düşününce emin olamıyorum.

Yinede düzenli olarak bu haberlere ve haberciliği tepkinin arttığını görmek güzel ama toplumsal olarak bir duruş sergileyecek anlayışa ulaşmamıza daha çok var sanırım.

Borges dedi ki...

"Ha bu bloglar ve takipçileri zamanla bir çoğunluk oluşturabilir ama bu durum ne kadar zamanda olur yada olur mu bu ülkenin dinamiklerini düşününce emin olamıyorum."

Bu bloglari en azindan bize yakin duran spor yazarlari okuyor ve bir süre sonucta burada birikmis tepkiyi disavuruyorlar. Demirkol'un su tepkisi beni cok rahatlatmistir ya da Meleke'nin ve digerlerinin biraz daha analiz eden, futbolla ilgili yazilari.

Bu acidan da ele alinmasi gerekir yoksa cogunluga blog okuyucularinin ulasmasi bi yüz yil sürer.. lakin bütüne etkisi nedir orasi da önemlidir.