26 Ağustos 2010

Dersimli Deniz Naki.!



Dersimli Deniz Naki Bild'e bu pozu vermiş. ve Dersim 62 dövmesinin açıklaması da şu şekildedir:

'Babam Doğu Anadolu'dan yani bu şehirden geliyor. Biz Kürdüz..

Ben nereden geldiğimi bilmediğim için değil daha çok çocukların Kürt kökenine sahip olduğu için utanmaması adına bu dövmeyi yaptırdım. Kürtlerin pek çogu Türk olduklarını söylüyor... Bence her insan sahip olduğu etnik kökeni ile gurur duyabilmelidir.'

Alman U 19-20'lerinde oynayan ve bugün u21 kadrosu içerisinde gözüken Naki milli takım ile ilgili olarak:

'Bugünlerde kendimi milli futbolcu olarak göremiyorum zira Antrenör Adrion'dan uzun zamandır ses seda çıkmıyor'

Eğer milli takımın kimliklere karşı bir sorunu yoksa hemen bugün Türkiye Milli Takımına doğru yönlendirilmelidir yetenekli orta saha oyuncusu.!

Alman Milli Takım ve St.Pauli kıyası yapıldığında sonuç çok açık: St.Pauli her şeyin üzerinde.!

'Ben daha çok 34 kez bu takımın Bundesligada formasını giymek istiyorum ve bu sene asıl hedefe ulaşabilirim.

Cezasahası.Net Deniz Naki ile Röportaj yapacak ve varsa ona olan sorularınız sizi şuraya alalım: Deniz Naki Röportajı.!

36 yorum:

  1. TÜRK milli takımının formasınıda giymek istemez belki.

    YanıtlaSil
  2. Eğer milli takımın kimliklere karşı bir sorunu yoksa hemen bugün Türkiye Milli Takımına doğru yönlendirilmelidir yetenekli Deniz Naki.!

    Bu kadar. Yazıdan belli kesitlerle bu kısmı alıp bloga ekliyorum. Kişisel sohbetlerde dile getirmiştir kendisi, Millî takımımızda oynamak istemediğine dair söylentilerin yalan olduğunu...

    Hatta 2008 sonlarında kendisiyle her konuda anlaşılmıştı. Millî Takımımızda oynayacaktı. Ne oldu da vazgeçildi, anlamak güç.

    Deniz Naki Millî Takıma...

    YanıtlaSil
  3. Adsız2:36 ÖS

    Evvela adamın adı güzel. Deniz.

    Sanırsam Hiddink onu bir kaç kez izlese milli takım için adını hemen yazar lakin TFF'nin yetkilileri ama hocam o şey ... hmmm gibi bir şeyler geveledikten sonra bu genç çocuğun türkiye (türk değil) milli takımına gelmesi engellenir. asıl o vakit hiddink bu takımda kalır mı onu bilemem. çünkü adamın dünya görüşüne dair pek bir bilgim yok.

    Benim kendisi ile ilgili dileğim o özel takımla (bkz:St Pauli) birlikte önemli başarılara imza atmasıdır.

    YanıtlaSil
  4. aksilaz: Belki Türkiyelilerin giydiği formayı ?

    Etnin kökenden bahsediyor bunun üzerine vurgu.

    Adem: Sağolasın bu arada haberi 'Haber' ettiğin için. detaylı bir yazı da yazarsan keyifle okuruz cunku ileride dha çok gündeme gelecektir.

    YanıtlaSil
  5. o dövmeyle poz verdikten sonra milli takıma çağrılma ihtimali kalmamıştır. mesut gibi zirve yapsa dahi çağırmazlar.. bkz:kennedy bakırcıoğlu

    YanıtlaSil
  6. Selçuk Şahin de hem Dersimli, hem de Kürt, bir de üstüne futbolu bilmiyor, ona rağmen milli takımda oynuyorsa Deniz de oynar...

    YanıtlaSil
  7. Deniz Naki'nin milli takım konusunda ki düşünceleri bilmiyorum ancak yetenekli ise Türk milli takımına çağırılmalıdır.

    Düşüncelerinden ve dövmesinden dolayı milli takıma çağrılmadığını düşünmek istemiyorum. Elin Brezilyalısına o forma veriliyorsa Denizinde hakkıdır.

    Türkiyeli sözcüğü pek hoşuma gitmiyor açıkcası.

    YanıtlaSil
  8. Hükumetin spora verdiği önemi biliyoruz. Neredeyse her büyük turnuvaya ev sahipliği yapmak için başvurduğumuz düşünülürse...

    Şimdi bu konuda samimi iseler, Deniz de bir yatırımdır. Hem diğer siyasî açılımlarındaki samimiyeti, hem de sportif yatırımları açısından.

    Borges: Kendisiyle de bir görüşme sonrasında yazı gelecek. Kendisine ilk olarak teklif gelirse oynar mısın diye soracağım. Açık ve net.

    YanıtlaSil
  9. leon:))))

    Aksilaz: Neden abi? Sen kelimenin gerçek anlamından çıkarıp başka türlü görüyorsun diye onlar da Kürt oldukları halde 'Türküm' demek zorunda mı ? Sana ben 'almanım' dedirtebilir miyiz ? Alman demek almancada Almanya'ya sempati ile bakanları kapsıyor desek bile..

    Demezsin.

    Dolayısla Kürt olan birinin 'Kürtüm' deme hakkı her zaman vardır.

    Türk değil neden Türküm desin ? Ve belki de bunlardan daha rahatsız edici olan neden insanlar bunlardan rahatsız olur ? Bir başkasının kendisini tanımlama şekli neden bizi gerer ?

    YanıtlaSil
  10. Deniz NAKİ doğru bir açıklama yapmış..kendisini tebrik ediyorum..böyle yetenekli futbolcular sırf Kürt olduğu için Türkiye Milli Takımımıza çağırılmıyorsa yazıklar olsun o federasyonda oturan kişilere..Adam Kürt olabilir ama ailesi Türkiyeli olduğu için o da Türkiyelidir..

    YanıtlaSil
  11. Kürdüm demesinden asla gocunmam. Kürt veyahut Türk ben ayrı göremiyorum. şuan Türkiye Cumhuriyeti varsa bunda en büyük paylardan biride Kürt kökenli vatandaşlarımızındır. Tıpkı geçmişte Osmanlı'ya, Selçukluya yapmış oldukları katkı gibi. Sonuçta et ve tırnak gibidir benim açımdan.

    Türküm demek istememelerini anlarım fakat bu Türkiyeli kelimesine sıcak bakamıyorum. Başkaları tarafından yerleştirilmeye çalışılan bir kelime çünkü.

    Üstad konumuz futbol olsun bu konuları özelde konuşmak daha iyi.

    YanıtlaSil
  12. Adsız2:56 ÖS

    @leon, ekşideki esismen'in entrysini almış buraya girmiş.

    neyse. kürt sorunu tartışmalarının klasik ve ucuz oyunlarından biride bu gibi demeçlerdir.

    siz selçuk şahin'in bir günlüğüne bile kürt kökenli olduğunu dillendirdiğini gördünüz mü?

    burada sorun senin etnik kökeninin ne olduğu değildir. senin bu kökeni red edip etmediğindir. kökenini red etmiyorsan ne fenerbahçe'de ne beşiktaş'ta ne de türkiye (tekrar olsun türk değil) milli takımında oynama şansın yoktur. bunun futbol içinde profesyonel meslekler için de bir çok örneği mevcuttur.

    YanıtlaSil
  13. Arkadaslar birseyi unutuyoruz.Burda tartisilmasi gereken,asil olan bu Oyuncunun sportif performansinin yeterliligi.Kendi Milli takimimiz acisindan bakarsak örnegin;
    Hangi mevkiide oynar?
    Ne tarz bir Oyuncudur?
    Milli takimimizda kimin alternatifi olabilir?
    Bizim hangi sorunumuzu cözebilir yetenekleriyle?

    Diger konulari konusmak cok kolay ama biz isin futbol ve teknik kismina bakalim sonucta agirlikli Futbol olmak üzere spor blogu yazarlariyiz hepimiz ;)

    YanıtlaSil
  14. Adsız3:00 ÖS

    milli takım ordan burdan toplama oyuncularla kurulmaz.

    kürtlük türklük veya almanlık değil kendin yetiştirmediğin adamı milli takıma koyup al bak bizim oyuncu bu demek yüzsüzlük.

    kendin çıkar oyuncunu, sistemini kur yetiştir hakeden herhangi bir kimlik sahibi-farketmez ırkı milleti o formayı giyebilsin.

    ama başkasının hazırına konulmasın bi zahmet.

    devrek'li mesut için de dersim'li deniz için de geçerli bu tabii.

    YanıtlaSil
  15. @kafaradyo çok doğru söyledin arkadaşm..bunların örneği çoktur..eren derdiyok ve gökhan inler ilk aklıma gelenler...

    YanıtlaSil
  16. selçuk: Yıldıray'a konduk 2002.. Hamit'e konduk 2008..

    Bu oyuncular elbette çoğunluğu oluşturursa başka bir problem doğar ama eksikliklerini kapatıp sana başarı ve itibar getiriyorsa..

    Misal Mesut senin için oynasaydı ve Almanya Rusya'yı Mesutla değil de sen Bosna'yı Mesutla geçseydin bugün ligin,oyuncuların ne konumda olurdu ?

    Arda Turan bugün nasıl olurdu ya da Gökhan Gönül..

    Eksikliklerini kapatıp sana başarı getiriyorsa senin ülkene ve orada oynayan oyuncularına da yarıyor gibi.

    YanıtlaSil
  17. Almanya Almanyalilarin MIlli Takimi mi? Ya da Hollanda? Ya da Ingiltere Ingilterelilerin Milli Takimi mi?

    Naki Türk'üm demek zorunda degil bir Kürt olarak. Ama Türk vatandasligi varsa oynamak isterse, bu takim Türkiyelilerin milli takimi degil, anayasaya vatandaslik bagiyla bagli olanlarin milli takimi olur?

    Evet Türkiye'de envai cesit etnik grup var, Almanya'da yok mu? Hollanda'da, Fransa'da, Ingiltere'de?

    La havle yani... Sen halbuki Almanya'dan Türkiye'ye sablon cözümleri severdin, borges?

    Türkiyeliler hic uymadi sablona...

    YanıtlaSil
  18. Nei: Eleştiri nedir ? Yorgunluğuma bağlayın algı düşüklüğü diyelim Almanya daha cok Alman milli takımını seçenlerin oynadığı milli takım. Vatandaşlık dediğin Cacau da olduğu gibi kağıt işlemleridir..

    Bir şeyi karıştırıyorsunuz. Türk'üm demek istememesi futboldan ayrı bir konunun başlığı iken hangi milli takımda ne şekilde oynaması gerektiği ayrı..

    Benim aklımın bulduğu doğruların şablonu yok maalasef. Bir kısmı algınızın bir köşesinde bir şablona oturuyorsa bu benim değil sizin uzdurabildiğiz şablonunuzdur.

    YanıtlaSil
  19. "Mehmet" Aurelio oynuyorsa Türk Milli Takımı'nda Deniz de her halukarda oynayabilir, oynamalı da bana kalırsa.

    YanıtlaSil
  20. Arkadaslar bende olaya çikozi gibi yaklaşmak istiyorum.
    Deniz Naki hangi mevkide oynar ?
    Ne tarz bir Oyuncudur?
    Milli takimimizda kimin alternatifi olabilir?

    YanıtlaSil
  21. deniz'in kimliğini reddetmeden, üstüne birde dersim dövmesi yaptırarak, milli takımda oynama ihtimali yok. kürt kimliğini ön plana çıkarmadan oynayabilir oyuncular ama bu başka birşey.

    yanlız asıl ilginç olan bu kadar yorum gelmiş. "dersim neresi öyle bir yer yok. oranın adı tunç-eli" diyen olmamış.

    YanıtlaSil
  22. @Bahtiyar
    Neden Türkiye Milli Takımı'nda Türklermi oynayabilir sadece.Tüm futbolculara DNA testi yaptıralım Çerkez,Kürt,Arnavut kökenli olanları atalım o zaman takımdan.

    Katalonya Milli Takımında oynayan, Katalan olduğunu saklamayan oyuncuları da oynatmasınmı İspanya?

    YanıtlaSil
  23. Deniz Naki'nin ismi, Deniz. Türkçe'nin en güzel isimlerinden birisi. Aynı zamanda Türkiye'nin devrimcileri arasında en güzel (Mare Nostrum - Can Yücel) 100 metreyi koşan idamlık gencin de adı. Diğer yandan dövmeye bakıyorum, Dersim 62 yazıyor. 62 nedir? Türkiye Cumhuriyeti'nin belirlediği plaka numarası. 61 Trabzon mesela, 63 Şanlıurfa mesela. Yani demem o ki, Deniz'in Türkiye'ye aitliğinde bir problem yoktur, problem bu arkadaşın Türkiye'yi reddetmeden aslen Kürt olduğunu söylemesini kabul edemeyendir. Tıpkı Ahmet Kaya'ya yapılan gibi.

    Futbol açısından bakarsak, St. Pauli'de güzel bir form yakalaması bence henüz Türk Milli Takımı için hazır olduğu anlamına gelmiyor. Dışarıda kalanlardan beni en çok dertlendiren Derdiyok'tur açıkcası, ama tüm bunlara rağmen kendi iç kaynaklarımıza yönelmek daha iyi olur.

    Bu arada Türkiye, "Önemli olan soy, soy" diyen bir insanın başbakan olduğu bir ülke, bir de o açıdan bakmak gerekli.

    YanıtlaSil
  24. Adsız1:05 ÖÖ

    Aurelio'nu Colin Kazım'ın oynadığı milli takımda o da oynayabilir.

    Türk Milli Takım olayını Deniz Naki kendi kafasında bitirmiş.
    Türk Milli takımının kendisini istediğinide doğralmış haberde.

    '' Bild'e göre, Türkiye Ümit Milli Takımı'nın kendisiyle ilgilendiğini doğrulayan Deniz, ''Şimdilik Almanya'ya konsantre oluyorum. Daha fazla davet almayı ümit ediyorum'' dedi.''

    http://www.sabah.com.tr/Spor/2009/09/10/deniz_nakiyi_turkler_de_istiyor

    YanıtlaSil
  25. @hyrulien

    yazdığım şeyi tekrardan okudum da yanlış anlaşılmaya fazlasıyla müsait olduğunu farkettim. senin gibi algılayanlar olmuştur. tam tersini düşünüyorum, anlatmak istediğim, etnik kimliğini inkar etmeden türkiye milli takımında oynamak çok zor. ülkedeki faşist kafaların futbol üzerinde de çok ciddi hakimiyeti var. bu sebeple oynayamaz ya da oynama ihtimali düşük diyeyim.

    YanıtlaSil
  26. Eren Derdiyok'un da böyle bir derdi vardı yanlış hatırlamıyorsam.

    YanıtlaSil
  27. Yorumların hepsine saygı duyuyorum fakat etnik ayrımcılıgın hiçbir yerde yapılmaması gerektigini söylüyorsunuz ki çok haklısınız düşüncesi bile yanlış ve dinimizde de yeri yok iken daha da önemlisi ortada fol yok yumurta yok derler ya bu konu buralara gelmiş. fol yok yumurta yoktan kastım nr zaman bir oyuncunun kürt diye yada çerkez diye Milli takıma alınmadıgını gördünüz,nerden cıktı yani şimdi boyle birsey. önce yeteneğine bakılır takıma uygun görülür ise alınır alınmış kişilerden pay biçebilirsiniz kimler oldugunu biliyorsunuz.eğer biz bunları sırf Kürt die alınmaz ihtimalini aklımızdan geçiriyor isek kusura bakmayın ama önce buna kendimizin inanmaması gerek böyle birsey mevzu bahis değil iken ihtimal üzerinde konuşmak kafalarda soru işareti bırakıyor.Eğer bir gün gerçekten böyle bir durum olur ve sırf etnik kökeni sebebiyle alınmaz ise yada bir yerlere getirilmez ise haklısınız hemde sonuna kadar. Ayrıca TÜrkiyeli sıfatının da sizin dilinizde olması pek hoş değil bence. bazı arkadasların da belirttiği gibi Alman milli takım alman oyuncu falan derken Türkiyeli demek tutarsızlık gibi geliyor bana. Milli takımımız'da onu görmeyi şimdi sizden çok istiyorum..
    Saygılar

    YanıtlaSil
  28. Kendisiyle bir röportaj yapacağım bugün Borges... Senin blogunda mevzu taze. Sorular için çeşitliliğe de ihtiyaç var. Bu yorumu yayımlamadan, röportaj duyurusunu yapabilir misin blogda? Hazır münazara bir seviyeye gelmişken daha kaliteli sorular geleceğine eminim. ve Tabii senden de sorular bekliyorum. Şimdiden Teşekkürler...

    http://www.cezasahasi.net/2010/08/deniz-naki-roportaj-icin-sorularnz.html

    YanıtlaSil
  29. "Milliyet" konusunda fazla hassasız. Gereksiz biçimde. Burada bizim merkez sağ partilerin söylemleri Avrupa'daki aşırı sağ partileirn söylemlerine denk düşüyor.

    YanıtlaSil
  30. @bahtiyar

    "anlatmak istediğim, etnik kimliğini inkar etmeden türkiye milli takımında oynamak çok zor."

    bir örnek verirsen memnun olacağım.

    YanıtlaSil
  31. ben "jamaikalıyım" dediğim halde, jamaika milli takımına kabul edilmemiş bi adamım. Niye kabul etmediler hala anlamadım, oyunu çift yönlü de oynuyorum halbuki..

    YanıtlaSil
  32. milli takimda birçok gurbetçi oyuncu kayboldu. edilen muamele pek hos degil gurbetçilere. ama helal olsun hepsi delikanli çocuklar, kem kum etmediler.

    naki'yi tanimam etmem. ama o yorenin insanlarin yarasi derin olur. 3-4 maç kadroya cagrilip ama oynatilmazsa baslar, can sigintisindan veya ilgi çekebilmek için: "bizi kestiler,dogradilar, simdi de ayrimciliga ugratiyorlar..."

    YanıtlaSil
  33. Mesut nasıl Türk asıllı Alman futbolcu, ya da Pirez Bask asıllı Fransız topçu, Zidane Cezayir asıllı Fransız topçu ise, neden Kürt asıllı Türk oyuncu Deniz demiyoruz da, böyle Türkiyeli gibi saçma sapan, ithal edilmiş, yapay, hiçbir tarihsel anlamı olmayan ifadeler kullanma gereği duyuyoruz?

    Türkiye kelimesinin sözcük anlamı Türklerin yaşadığı vatan. Yani Türkiyeli çok komik bir ifade oluyor. Türklerin yaşadığı vatan'lı... Bu kelimeden de bence alerji kapmaları lazım. Benim önerim Anadolulu -ya da küçük Asyalı topçu desinler en güzeli(!)...

    YanıtlaSil
  34. "Deniz Naki, dövmesinden ve bu açıklamalarından sonra TFF tarafından asla Türk Milli Takımı'nda oynatılmaz yaaee" diyen futboldan uzak yorum yapan provakotörler baksınlar bakalım, Türk Milli Takımı'nda oynayan Kürtleri ve diğer etnik kökendeki oyunculara. Kürt, Laz, Balkan, etc... kökenli birçok oyuncu yer alıyor, bu tarz acıstasyon ve provakatif hareketler prim yapmıyor artık, bilmeleri lazım.

    Öte yandan "Türkiyeli" lafı hassas bünyeler tarafından zikredilmeye devam ediyor. Ama bu bünyeler nedense Khedira'dan "Alman" diye bahseder, Klose'den "Alman" diye bahseder. Zamanında Karembeu için "Fransız" denildiği de görülmüştür. Yani aynı "hassasiyet" bir anda başka şeyler için yokolur. Neden? Çünkü "hassasiyet" değildir bu, baika birşeydir. Burada demek istediğimi de "Türkiyeli" lafını kullananlar anlarlar.

    Bunun dışında Deniz'i henüz izleme fırsatını bulamadım. Tam olarak bilmiyorum ama gezici forvet sanırım, 2. ligde olsa bile ilk senesinde yaptığı istatistik fena değil. Bu yüzden ışık var ki ateş olmayan yerden duman çıkmaz. 21 yaşındaki oyunculara çok da genç denilmemeye başladığı dönemde, eğer kendisinin de gönlü varsa Türk Milli Takımı'na çağrılmalıdır. En azından hazırlık maçında denenmeli, ne tarz bir oyuncu olduğu daha net saptanmalı ve Milli Takım havuzuna alınmalıdır. Nasipse gerçekleşir. Ama gerçekleştiği zaman, kendisi "Türk oyuncu" diye tanımlanacaktır gerek dış basın gerekse yerel basın tarafından. Tıpkı Aurelio'nun, Kazım'ın, Selçuk Şahin'in, Mirsad Türkcan'ın "Türk oyuncu" olarak anıldıkları gibi...

    YanıtlaSil
  35. isteyen istediği şeyle gurur duyabilmeli elbet.
    ama millet kavramı ile oluşacak duyguların -vakti zamanında monarşiyi yıkmak dışında- kime ne faydası olmuştur, olacaktır?

    YanıtlaSil
  36. Gand: Oradaki 'gurur duyma' hissiyatı 'çoğunluk' olduğu vakit azınlığa baskı aracı oluyor belki ama 'utanılacak bir kimlik' algısının olduğu yerde bazen 'utanmıyorum' içeriğinin türkçesi 'gurur' duyuyorumdur.

    Alevilik üzerinden benzer gurur duymaları yaşamış bir insan olarak bu şekilde bakıyorum yoksa nesnel açıdan kesinlikle haklısınız.

    YanıtlaSil