21 Ağustos 2010

Bir Zamanlar Van Gaal.!



1970 yılında ve henüz daha 19 yaşında iken bir şeyler öğretmeye başlamış.. 'Öğretmenliğin' teknik direktörlük mesleği ile yakından ilintili olduğunu düşünüyorum. Profesyonelliğin 18 yaşın dahi altına denk geldiği bu yeni dönemde daha da fazla öneme sahip olacak gibi..



Ajax Amsterdam, FC Royal Antwerp ve Telstar sonrası ilkonbir oynayabileceği Sparta Rotterdam'a ayak bastığı dönemler.. Sene 1978 ve daha ben bu dünyada yokum.!



Antrenman sahasında..


Sparta Rotterdam formasını Van Gaal 248 kez giyip 26 gol atıyor. iste o 26'sından birisinde de böyle seviniyor..



1986/87 sezonu ve transfer oldugu yeni klubü Alkmaar'da yarcımcı antrenörlüğe geçiş yapıyor.



-.. Sonra geldi Michels bana.. N'ooooolur gel bana bir şeyler öğret dedi ama ben ne dedim ?
- ne ?
- Sen kimsin ? dedim.. zira tanımıyorum ben Michels filan o dönemde.. yapıştı bırakmıyor peşimi.. bi duble daha alayım ben



Baba filminden etkilenmiş Van Gaal..



Rocky 4 Ivan Drago..



Bir dönem casusluk da yapmış desem inanırsınız hemen bu foto sonrası. Zaten CIA ajanı gibi bir görüntü mevcut..



Ben şunu diyorum sadece.. Ne yaptığının bu kadar farkında olan çok az teknik direktör vardır. Wolfsburg karşısında Bayern iyi değildi ama saha içi disiplini muazzamdı. O sahayı 18 eşit parçaya bölüp yönetiyor. Utanmasa futbolcunun atacağı feykleri bile önceden hazırlayacak ve saniyesi saniyesine uygulatacak..

Çok ama çok takdir ediyorum kendisini.

Eskisi gibi bakmıyorum ve bu yakada Türkiye Liginde başarı yakalabilecek iki hoca vardır Magath ve Louis Van Gaal.. İkincisinden yüzde doksandokuz eminim..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Thomas'ı Müller yapan adam Van Gaal'dır desem ne dersiniz?

seanpenn dedi ki...

burnuda darbeli drago cuk oturmuş.