18 Haziran 2011

Bandista Konseri.!



Duydum inanamadım. Almanaya'ya üstelik de Augsburg'a geleceklermiş? Tarihlere baktım.. Çarşamba Augsburg Perşembe Münih. Augsburg'a gelen ve benim gitmek isyeceğim ilk grup..

Ama ne cesaret?

2009'da Duman geldi Münih'e. 200-250 kişi ya var ya yoktuk. Biz burada biraz sıkışıp kaldığımızdan kim gelse gidiyoruz. Az daha Sıla'ya filan dahi gidecektim o derece şaftınız kayıyor yaşamsızlıktan. Misal Türkiye'de yanından bile geçmeyeceğim Yüksek Sadakat'a da gittik.. Arkadaş ben ve arkadaşlarımın dışında grubun elemanlarının yakın çevresi filan vardık. Topu topu 50 kişi ya var ya yoktu..

Elbette Manga, Emre Aydın ya da Duman'ın bu sene verdiği konserler büyük kitlelerden oluşuyordu ama dışındakiler için durum kötüydü.

Bandista?

Girdim Kranhalle'ye buradaki en bi sevdiğim dostumla.. İçeride bir grup ve Alman Punk'çıları var. Önünden çıkan grup Tuna Trio.. Çok güzeldi çok keyif aldım. Fena da insan yoktu ama Türk'ü ara ki bulasın ve biz de Türk olduğumuzdan hemen saymaya başladık.. 10 avro kişi başı. Toplasan 100 kişi yok ki içeridekilerin hepsi de biletli değil..

Tuna Trio beş kişi.. Bandista beş kişi. Toplasan bin avro etmiyor toplam gelir.. Bilet, kira derken nasıl olurdu ki bu?

Şöyle oluyor. Bandista grubu benim hemen yanına park ettiğim külüstür bir dolmuşa binip Avrupa turnesine çıkıyor. Her yere uğruyorlar. Bir şey kazandığını düşünmüyorum ama feci eğleniyor bu insanlar..

Sadece eğlenmek değil mesaj kaygısı da güdüyorlar. Münih'te bu mesajları ingilizce vermek durumunda kalınca bıkmadan usanmadan sonuna kadar ingilizce ile olup biteni oradaki yüzde sekseninin oynamak için yanıp tutuştuğu yerde toplasan yüzü bulmayan kitlesine ulaştırma derdine düştüler.

Konser bir anlamda benim için budur. Tuna Trio sahnede iken Bandista üyeleri aramızda dans ediyor bizlerle muhabbet v.s.. Onlar çıktı sahneye bu sefer Tuna Trio ile muhabbet filan. Viyana'da Radiohead konseri arasına sevgili Divina ile sıkıştırdığımız Deerhunter konseri de keza böyleydi. Tadı başka havası başka keyfi de aynı şekilde..

Hiç yorum yok: