19 Eylül 2011

Max Morlock Stadyumu!


Almanya'da çok fazla maça gittim ama en çok Alianz Arena ile Nürnberg'in bu stadını ziyaret ettim. O tüm görkemine rağmen ben Nürnberg'in stadını Arena'dan daha çok seviyorum, daha bi futbol kokar daha bi stadyum gibi gelir bana. Acaip de güzel taraftarı vardır filan.. Konuya gelirsek..

Nürnberg 2006'da Frankenstadion olan stadın ismini değiştirdi. EasyKredit oldu. Bir banka grubu geldi bu futbol kokan mabede yerleşti. O dönem tepki olsa da anlayışla karşıladılar zira bu bir moda gibi tüm stadları ele geçiriyordu ve artık endüstriyel futbolun olmazsa olmazı olarak sunuluyordu. Şehrin içerisinde asla bu isim kabul görmedi. Yerel gazetelerde bunu anmamak için ciddi bir mücadele de verildi ama işte beş yıllık bir anlaşma yapılmıştı.. Bu sene sonunda bitecek.. Pek çok birinci Bundesliga kulubü stadına sponsor arıyor ve gelirler eskisi kadar fazla değil. Taraftar bunun bilincinde olarak 1954 dünya kupasında forma giymiş o meşhur finalde Almanlar adına ilk golü de atmış efsanevi futbolcuları Max Morlock'un stadın ismi olmasını istiyor. Açtıkları pankart ile şunu diyorlar: Tüm Nürnberg halkı hemen şimdi talep ediyor: Max Morlock stadyumu!

Kuru kuruya bir istek değil bu.. Bütün taraftar grupları birleşmiş ve bu gerçekleşirse bilet başına 1.5 avro daha fazla para ödemeyi kabul ettiklerini söylüyor. Zaten çok da bi geliri olmayacak diyor kırmayın bizi diyor..Yönetim de bir açıdan ılımlı yaklaşıyor ama kolay değil bu işler.. Sonuna kadar savaşacaklar.. Nasıl mı? İzleyin videoyu..

3 yorum:

outlaw dedi ki...

nasıldı o slogan?

"ne istiyoruz?

max morlock stadyumu

vermeyecekler!

alacağız!"

:)

Borges dedi ki...

alamasalar dahi şu mücadele dahi yeter:)

Memo dedi ki...

Hayallerimiz gerçek oldu! Gelecek sezondan itibaren Max-Morlock-Stadion'da oynuyoruz!