8 Kasım 2011

Fussball-Logen!



Şöyle bir kitabı yazmak nasip kısmet olamadı bize. "Almanya'nın en iyi locaları" 144 sayfa 165 fotoğraf ve 18 farklı stadyumun localarını içeren ilginç bir kitap. "beraberlik hariç her şey" alt başlığı da güzel.

Almanya'da iken eniştenin iş gereği sarı sayfalara verdiği o devasa reklamın faydasını çok gördük. Hayvani bir reklam verdiğinden dolayı o şirketin reklam verdiği stadyumlarda oynanılan maçlara bilet veriyordu her sene dört-beş tane. Üstelik VİP.. Hoffenheim,Nürnberg, Fürth v.s. pek çok maça bu sayede gittim. Normal koşullar altında VİP bilet almam hem pahalı gelir hem de diğeri daha güzel derdim ama arkadaş o locaları da görünce insan deliriyor haliyle.


Memleketimin ben oradayken inşa edilen yeni stadyumundan başlayayım. Augsburg..


Güzel yapmışlar..


Mainz'in yeni stadyumu..


Buraya çok kasmıştım ben ama göremedim bir türlü..



Alianz Arena.. Burayı çok istememin nedeni lükslüğü ya da buna duyulan merak değil, buraya gelen insanların çeşitliliği.. Boris Becker filan ne ararsan bulurdun.. İleride bir gün hedeflerimden birisi de burasıdır işte. Fiyatını sormuştum bu locaların.. 90 ile 240 bin avro arası değişiyor 106 locanın fiyatı. Lan 50 metrekareye biçilen fiyata bak dedim de iki haftada hepsi satılmıştı.



elbette en özeli.. en babası. St.Pauli.. Hamburg'u gördüm, 8 gün dayıların orada gezdik ve diyebilirim ki Almanya'nın her bakımdan en yaşanılası şehri. Belki kuzeyde yaşasaydım Almanya'yı sevebilirdim de.. Daha başka daha sosyal daha kural dışı, daha bize benzer. Ara geçiş olarak buraya gelmek gerekirmiş, sonradan anladım. Oysa Münih Alman mentalitesinin küçülmüş de cebime girmiş hali. Köyleri kasabaları daha beter..


St.Pauli anlatılmazi eksik kalır. Karısıyla sürekli St.Pauli maçlarına ve hatta deplasmana bile beraber maça giden adam eşinin nasıl bu işe karıştığını anlatıyordu. St.Pauli fanatikliğinden beraber yaşadığı insanı delirttiğini bir gün "ne buluyorsun burada böyle her hafta her hafta" demiş.. Gel kendin gör diyen adam dediğine pişman olmuş zira artık deplasmanlara bile beraber gidiyorlar.O gün bugündür adamın eşi maç kaçırmıyor. Bazen ben gidemesem bile o mutlaka diyor. Demem o ki bir kere gitmeniz gerekir sadece başka türlü farkın anlaşılması zor.


Aziz Pauli.. Elbette buranın azizleri biraz başka.. Resimleri tıklayarak büyütmenizi tavsiye ederim. O halıda yazan ise oldukça güzel " St.Pauli yaşamın ekmeğidir"

Hiç yorum yok: