23 Aralık 2011

Mirkan Aydın ve Galatasaray



Ben geçen sene burada bu oyuncu üzerine yığınla post attım. Kimsenin çok üzerinde durmaması nedeniyle çok ucuza kapatabileceğiniz potansiyeli olan oyuncu olarak işlemiştim. En kötü bir anadolu kulubünün üzerinde durursa ikinci Bundesligada özellikle geçen sene harikalar yaratan bu oyuncu güzel bir transferin öznesidir dedim.

Dahası..

Sordular, sürekli gelip "hangi oyuncu var Bundesligadan" diye didiklediler. Arkasını sormadım, ne kadar yetkilidir diye bakmadım ama hep bu oyuncunun ismini verdim. Bir tanesinin geri dönüşümü çok ilginçti:

"araştırdık baktık bu çocuk Kürt.. olmaz"

Yahu Eren de Kürt.. nedir yahu olmaz olan?

Şimdi Galatasaray ilgileniyor. Mirkan ise Tayland'daki tatilinden varolan ilgi hakkında şunları demiş:

"Galatasaray'ın ilgisi olduğunu biliyorum. Uluslararası arenada ismi olan böyle bir kulupte oynamak benim hayalim.."

Bochum menajeri ise görüşmeye hazır olduğunu belirtiyor zira ekonomik açıdan krizde olan kulup biraz olsun rahatlamak istiyor.. En fazla bir milyon avro verilip alınırsa kesinlikle kazançlı çıkar. Fazlası ise risk olur.. Geçen sene muhteşemdi ama bu sezonun başında yerini Grinzcek'e kaptırdı ve fakat son haftalarda hem formasını geri aldı hem de oldukça formdaydı. Devre arası yerli kontenjanından güzel bir hamle olur Galatasaray adına.. Elmander-Baros'un arkasını yedekler, güzel bir destek olur.. Alınırsa kesinlikle iş yapar..

2 yorum:

M.Cagdas dedi ki...

Kafalara bak yahu, irkcilik insanlarin kanina islemis, nereye kafani cevirsen orda var. Bu cocuk Kurt! Eee? Hayir sanki bir de ligde oynayan butun oyuncularin aile agaclarini cikarmislar, hepsinin saf Turk kanindan geldigine kanaat getirmisler.

panda dedi ki...

evet "kürt bu yaeee" tam anlamıyla bidon irkçı kafası. ama bir de bizim kokuşmuş futbol dünyamıza bakmak lazım bu çocukla ilgili. takımları yabancı oyuncu değirmeni haline getirmiş medya, yönetici, oyuncu üçgenleri; kürt asıllı bu oyuncuyu kabullenebilecekler mi acaba? soyunma odasında tartaklanacak oyuncu bu mu olacak, "gece geziyor", "bank asya'da daha iyileri var güntekin", "sirk topçusu" gibi laflar mı edilecek, "elin kürdüne ne pas atican yaee" gibi anlayışlara mı kurban edilecek. gurbetçı oyuncuyu bile bizim gibi davranmayınca kabul etmeyen oyuncu gruplarımız oldu, o dönemi geçebildik mi acaba, yoksa hortlamaya hazır bekliyor mu en küçük başarısızlıkta. ki bir de şu var, arda gibi yıldız, taraftarın sevgilisi birini toplumsal bir meselede bir açıklamasından dolayı küçük bir lince tabi tuttular, ya bu çocukta da benzer tuzaklara girişirlerse? ama belki de futboldan başlayabilir normalleşme; bir arada, birbirimizi küçük görmeden, her açıdan eşit olduğumuzu hissederek (sadece bilerek değil) yaşama kültürü. bu da yorumun bitiş umudu olsun.