16 Mart 2009

Ümit Özat'in Vedasi.!



Umit Özat, daha önceden de söyledigimiz gibi beni pek cok bakimdan yaniltan ender futbolcularindandir.. Futbolu günümüz kosullarinda erken yasta birakmak zorunda kaldi.

Köln'e imza attigi zaman cok iyi biliyorduk ki onun buraya gelis amaci teknik direktörlük kariyeri adina Daum'un yaninda calisma sevdasi. Bu cok önceden belliydi ve biz takdir ettik bu kararini. Ben Galatasarayli nice topcu icin diyemedim ama gönül rahatiligiyla diyorum ki bu adam iyi bir teknik adam olacaktir bu sekilde ilerledigi vakit..

Baska acidan bazi topculari baska seversiniz.. En yakin örnek Galatasarayda durusuyla biraz olsun benzettigim Mehmet Topal da benzer karakter özellikleri tasirlar. Umit Özat'in gelisiminin belki daha da fazlasi ögrenmeye meyilli ve mutevazi karakteri nedeniyle bu yüzden Mehmet Topal'da da olacaktir..

Fenerbahce'de top oynar iken demecleri ilgi cekiciydi ama o dönem samimi bulmadim daha cok "popülist" söylemler ile kisa yoldan halkin sevgilisi olmak adina hareket ediyor diye düsündüm. Sözlesmesi soruldugunda kötü bir dönem geciren takimi isaret edip "su zamanda paranin konusulmasi cok sacma, önce galibiyetler sonra.." diyordu. Sonra sonra anladik ki bu adam gercekten samimi.. Amatör ruhu hep yaninda ve her gittigi takimda kaptan olusu da bosuna degil.

Bazi antrenörler bazi oyuncular icin cok özeldir. Ayhan Akman icin Lucescu cok baskadir. Lucescu ile Ayhan'in tanismasi biraz daha erken olsaydi o bugün belki de Avrupanin üst düzey liglerinin üst düzey takimindaydi, bunun farkinda ve ona baska bir deger biciyor. Daum, Umit Özat'i bastan yaratti. Defansda dahi sorun yasar iken tekniksizligi ile kanada yerlestirdi cilginliklariyla ünlenmis dahi Daum.! Ve biz o dönem gülüyorduk, dalga geciyorduk, bosbeles kitleye uyuyorduk ama cok kisa süre sonra afallatti hepimizi.. Bu adam bek olmasinin disinda inanilmaz güzel ataga cikiyordu, pisburun ortalari öyle isabetliydi ki Man U Zaferi, Tuncay'in belki de Ingiltereye transfer olmasini saglayan gollerinin bir önceki noktasiydi Umit Özat..

velhasil gönülden destekledigim futbolcudur ve teknik adamlik kariyeri ne olacak simdiden merak ediyorum ama bir gün Köln'ün basinda görürsem kesinlikle sasirmayacagim,Topal'in da üc yil sonra Avrupanin dev kluplerinde gördügüm vakit sasirmayacagim gibi.. baska adamlar bunlar..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Severdim kendisini, yazdığınız değerlendirme ile biraz daha sevdim galiba. Efendiliği herşeyden önce önemli bir kıstas sevmek için. Belki balık hafızalıyımdır ama hiç anımsamıyorum ona dair kem söz söyleyen bir gazete yazısı.

varol döken dedi ki...

- bu açıklamayı yapmak için almancam yeterliydi ama insan böylesine üzücü bir açıklamayı kendi dilinden başka bir dilde yapamıyor...

şu veda sözleri bile yeter ümit özat'ın başkalığını anlatmaya... eline sağlık borges!

cikkoleite dedi ki...

Ben Ümit Özat tarzi oyuncu olarak en son Cihan Haspolatli´yi görüyordum özellikle Kocaeli´nde oynarken bu adam ilerde Ümit Özat tarzi her mevkiide oynayabilen bir oyuncu olacak derdim.Ama karakteri yaniltti beni zaten gücsüz karakteri nedeniyle tutunamadi Galatasaray´da.
Ayhan konusu ise bana Lorant´in ilk geldigi zamanlar Tuncay´i sol acikta oynatmaya baslamasiyla cok bilmis medyanin Lorant´i Köylü,Kariyersiz ilan etmesini hatirlatiyor.Her nekadar Lorant´i pek sevmesemde Tuncay´in gelisimindeki katkisi büyük.