29 Nisan 2008

Vincent Kompany



Vincent Kompany, özellikle cm ve benzeri menacerlik oyunlarindan hemen herkesin tanidigi isim. 17 yasinda Belcika futbolunun kurtaricisi olarak lanse edildi. Bir günde yildiz olangillerden. Roportajini okuyordum.. Onlarca sey var buraya aktarmaya üsenirim simdi. Yalniz gayet efendi bir insan, olgun. Sirt numarasi 10 olmasindan kelli Zidane ya da Beckenbauer ile kiyasa sokulmasina aninda tepki veriyor. "neeee ? lütfen abartmayin, büyük oyuncular bunlar.. ben de iyi bi futbolcuyum ama siniri iyi cizmelisiniz" gibi.. Okudukca sevdim.. Belcika Futbolundaki genel düsüsü yine bizzat belcikali Bosmandan kaynaklanan bosman yasasina dayandiriyor.. Bu yasa olmadan önce biz Fransa ve Hollanda liginden daha iyiydik diyor.. Hollanda gelecegi gördü ve altyapiya cok daha fazla önem vererek ileri dogru adim atti ama ülkem bunu öngöremedi ve haliyle ciddi düsüs yasamasina neden oldu diyor.. ideol olarak kendisine Pele'yi ve Mohammed Ali'yi aldigini soyleyen, daha sonralari Enzo Schifo'ya hayranlik besledigini belirtiyor.. Ve daha cok sey diyor ama konu bir yerde Zidane'in futboluna katkisi olacagini düsündügü icin Karate kursuna gittigine geliyor.. ayni seyi Kompany'nin yapip yapmadiginin sorulmasi üzerine Kompany, Zidane yaptigi icin degil ama 13 yasindan beri Karate ile ilgilendigini belirtiyor ve zorlu ikili mücadelerden bahsediyor.. Henry ve Adriano'ya karsi cok kucuk yasta oynadigini ama en zorlu duelloyu ise John Hartson ile yaptigini belirtiyor.. Boksör kilikli Hartson.. Gerisi onun agzindan soyle...

"ben Thierry Henry ve Adriano karsisinda oynadim. Cok iyi oyucular ama onlari kontrol edebildim. En zorlu mücadelem bir Sampiyonlar Ligi macinda Celtic karsisinda John Hartson'a karsiydi. Daha yeni 17 olmustum. 20 dakika sonra kaptanimiz -benimle beraber defansta oynayan- oyundan atildi. (Glen de Boeck ikici saridan 25.dakikada oyundan atilmisti ) Teknik direktörümüz defansa oyuncu oyuna almayacagini soyledi ve benim yalniz basima mücadele etmem gerektigini cunku ofansif oynayacaklarini belirtti. (o dönemde biz de Olympiakos'u Cihan'in golüye bir sifir yeniyorduk, 2003/04)


- siz yalniz basiniza herkese karsi..

-Evet.. Henrik Larsson ve "bu" Hartson. Biliyorsunuz herhalde o bir "Koloss" (nedir anlami bilemedim bu kelimenin) Kesin en az 110 kilo vardi. Dirsegi benim gövdem kadar agirdi ve o bunu silah gibi kullaniyordu. O zamanlar su anki halimden 10 kilo daha hafiftim ve o halimle kayiyordum, iki mücadeleye giriyordum, savasiyordum ama önemi yoktu.. hic sansim yoktu ona karsi. Hartson iyi bir futbolcu degildi ama fizik olarak inanilmaz güclüydü. Bu benim futbol hayatimda yasadigim ilk soktu. bugun hala o maci nasil 1-0 yendigimizi anlamiyorum.

Efendim devaminda gelen soruya verdigi yanit da oldukca güzel aslinda..

-Bugün uluslararasi platformda mücadele edebilecek deneyime sahip oldugunuzu dusunuyor musunuz ?

-Cok degil.. Bugun kendimi "deneyimli bir futbolcu" olarak görüyorum ama alti yil sonra muhtemelen bugüne bakip ne kadar deneyimsiz oldugumu görecegim.

Velhasil defansin her yerinde oynamasi bir yana, muazzam teknigi nedeniyle defansiv orta saha olarak da takimda yer bulmaya basladi son dönemlerde. Sirtinda tasigi numaranin mevkisinde bir gün onu izlersek hic sasirmayacagiz kesinlikle..

2 yorum:

karamazov dedi ki...

Koloss zannedersem Colossus demek, Rodos heykeli yani.

Borges dedi ki...

Cok cok tesekkürler sevgili Karamazov