7 Kasım 2008

Pedro Geromel.!



Gecen sene Portekiz liginin en iyi futbolcusu secilmisti Geromel.. Daum onu Köln'e getirdi ve muhtesem bir performans söz konusu. Simdi..

Daum bu. Leverkusen'i birakti, takim Sampiyonlar Ligi Finali oynadi.. Fenerbahce'yi birakti, takim Sampiyonlar Ligi ceyrek finali oynadi. Elbette Topmöller,Zico gibi önemli hocalarin da bunda payi var velakin hemen hepsi Daum'un transferleriyle bunu basarmistir.. Ze Robertosu,Ballacki ya da Alex'i önemli rol oynamistir bu basarilarda.. Dolayisla Daum size aslinda cok seyi garanti eder.. Bir teknik adamin öneminin ne oldugunun da altini cizer.. Ve bu sene yeni transferi Pedro Geromel..

Sonrasinda Geromel'in özelliklerinin disinda sunu söylemek isterim. Cokca zaman Bundesliga ya da Avrupa liglerinden hemen sonra Türkiye Süper Ligine geciyorum ben.. Öyle ki bazen arada iki dakika oynar ve fakat cok baska bir alana dogru kaydiginizi hissedersiniz.. Aradaki en büyük fark nedir derseniz teknik imkanlarin disinda Avrupa Futbolunun defansa bakan tarafinin attigi farkin olusturdugu görüntü derim. Söyle ki;

Takimlar kendi yari alanlarindan o kadar kolay ve güzel cikiyorlar ki seyir zevki doruga cikiyor. Misal top taca cok daha az cikar Premiere lig ya da Bundesligada.. Bir bek ters kanada muhtesem top atabiliyor, defans baskili bir oyun icerisinde oyun kurucu ya da top dagitici rolüne bürünebiliyor, arkadan aralara muhtesem paslar cikariyor ve oyunu hizlandiriyorlar.. Türkiye de ise topun o yari alani gecerken mac bitiyor cokca zaman..

Geromel, topu oyuna iyi sokmasi, akilli oynamasi nedeniyle ayni zamanda takimin hücum gücünü yükseltiyor.. 1-90'lik boyuna ragmen atikligi de söz konusu.. Süper bir transfer.. Baska acidan muhtesem bir takim olmak isteyen her klup kendisine ofansif gücü yüksek defanslar almalidir. Artik oyunun her iki yönünü de ayni güzellikte oynayan futbolcular olmadigi vakit disarida takimlarin isi oldukca zor..

4 yorum:

Alper Öcal dedi ki...

Daum bir transfer gurusudur.

Bir yazım da var bununlar ilgili ve orada Pedro Geromel'in yeni bir Lucio olabilecegini ifade etmistim.

Yalniz degilmisim demek ki :)

http://lambuja.blogspot.com/2008/08/daum-ve-transfer.html

Borges dedi ki...

:) Bilseydim direk linklerim sevgili Alper,daha ayrintili ve güzel olmus..

İlker Yılmaz dedi ki...

daum için söylediklerinize katılıyorum. bu sene de çok iyi transferler yaptı. daum ve ümit özat'ı izleme bahanesiyle ben de 2-3 maçını izledim köln'ün. geromel çok iyi bir oyuncu. sadece 2.500.000 euro ya transfer olduğunu da ben ekleyim.

Bolat dedi ki...

Geromel'in kayitlara gecilmesi cok iyi olmus, tsk ederim Borges.

Izledigim her macta, neden kendi takimimda bu adam yok diyorum kendi kendime.

Yakin zamanda Bayern'in Geromel'e sulanmasi muhtemeldir, bu durumda Hoeness ile Daum arasinda gececek muhtemel polemigi büyük bir heycanla bekliyorum:)