26 Şubat 2008

Eduardo Alves Da Silva.!

Bazi oyunculara karsi gereginden fazla sempati beslersiniz.. Cok basarili oldugu icin degil kesinlikle.. Yasam sizi ona dogru götürmüstür sadece.. Andreas Möller vardi Alman Milli takiminda , 90 Dünya Kupasinda ben onun girmesini beklerdim deli gibi , son dakikalarda girerdi hep.. Sonrasinda hep takip ettik, öyle ki türk takimlarinin yabanci takimlarla yaptigi avrupa kupasi maclarinda henüz o dönem kendi ligimizden olan takimi tutuyoruz, Besiktas Dortmund ile oynuyor ,Möller dortmunda gecis yapmis ve ben Dortmund'u tutuyordum, Frank Mill'in golüyle turu gecer iken Dortmund üzülemiyordum Besiktasin kaybetmesine.. Ki dönem itibari ile baskaydi her seyimiz.. Velhasil, Neden Möller derseniz net bir cevabi yok bu sorunun..


Eduardo Da Silva'nin ise cevabi var.. Bana yüklü miktar para kazandirdi zamaninda.. Bir benzeri vardir, Mohammed Tchite. Tchite'yi sözlüge yazdigim zaman Brugge karsisinda attigi gol ile bana üst üste ikinci defa para kazandiriyordu.. Parayi filan bosverin, beni sevindiren kesinlikle ona güvenip yenecegini iddia etmemdir, hakli cikartmistir her daim.. öyle yakinlasiyorsunuz ki bu oyuncularla mutlaka ama mutlaka macini da izlemek üzere harekete geciyorsunuz. Anderlecht oldugu vakit sorun olmuyor ama Dinama Zagrep gibi yirmi bes ligin macini veren kluplerin dahi macini vermedigi, seyretme olanaginiz olmadigi oyuncu icin zorlaniyorsunuz.. Neyse ki sonra alaman takimlarinin rakibi oldu, milli takima secildi, onu yapti, bunu yapti izledik, takip ettik.. Cok da begenmistim ,teknigine hayran kaldik, hizini sevdik, kafa gollerini takdir ettik, dogustan brezilyali kimligini her alanda her seye ragmen gösterisine tanik olduk ve bekledik..

Kim kapacak ?

PSV'ye hayir denildi, rus ekipleri olmadi, Bayern'in gündemine düstü heyecanlandik.. Sonunda Wenger gibi kurt bir hoca kapti..

Arsenal maclarini takip ettirdi, en kötü sonuclarina baktik, yorumlarini okudum, Arsenal taraftari olan kardesten bilgi aldik ne yapiyor, ediyor diye.. Ilk golünü izledim, oyuncularin sevincini de sözlüge yazdik. Velhasil hep takip ettik, en cok da yaza damgasini vuracak diyorduk, Hirvatistan milli takimi benim gibi genc yetenek hastasi adam ici basli basina taraftari olma nedeniydi, üzerine bir de Eduardo vardi.. Ingiltereyi yenecek dedik, babama da Eduardo atacak dedik.. Bir kez olsun yaniltmadilar saolsunlar..

Sonra Taylor'in darbesi ile yere inmesi..

Insanoglu üzüntüsünü anlatamaz, oglunuz degil, kardesiniz degil, tuttugunuz takim da Arsenal degil, nedir yani ? Nasil anlatayim ki ben size.. Kedimin adi Javier Pedro Saviola idi. Ankarada biraktim, neden Saviola diyenlere nasil anlatayim ki futbol ile icli disli olmayangillere? Biz o velet iken maclarini takip eder, yere düsüp adam gecmelerine hasta olur, cm de hemen onu kapmak icin caba harcardik, kesfettigimizde cocugumuz yasindaydi diye soyleyebilir miyiz ki ? Abi neden Corlukayi yorumluyorsun bak su daha iyi Manchester City'de derken kardesime de verebilecegim bir cevabim yok.. Ben onu Eduardo'nun takimini seyrederken kesfettim, güzel dedim, sonra takip ettim desem anlamaz ki ? Bakistir bu sadece. Siz o insanlara baska bakiyorsunuz, aslinda her futbolcunun belgeseli yapilsa, yakindan bir bakis atilsa hemen hepsini sever, eder ilgiyle takip edersiniz.. Sonucta futbol gibi sonsuzlugun icerisinde ilerlerken carpiyorsunuz cokca zaman carpiliyorsunuz ve bir nevi futbolcu asklari doguyor.. Eger ki sadece güzel oyunculara, basarili takimlara karsi bir ilgi olsaydi ya da oyuncu muhtesem performans sergiledigi , dünya capinda ilgi gördügü icin o takimi tutsaydik kesinlikle keyfi de olmazdi böyle.. Hakan Sükür neden böyle sevilir ki ? Biz onun kazmaliginda onu böyle sevmesek, onun yüzünden onca kavgayi etmesek, o sekilde her hareketini iyimser bir sekilde yorulamak icin kasmasak bu kadar yakinlik dogarmiydi ki ? Ilginc bir oyun futbol, derine indikce bildiginiz her seyin yanlislandigi bir oyundur baska acidan..

Eduardo böyle ilgiyle izledigim, her attigi golde sevindigim baska baktigim futbolcuydu benim. Sakatligi sonrasi "ben taylor'u affediyorum demis". Futbol bu diye eklemis, elinde kirik bir bacak ile... Daha ben ne diyeyim ki sana ? Surada biraz yere düstü diye Servet'i katil yapacak Semihlere bakiyorum bir de.. Adamin futbol hayati bitmis, yine de onu bitiren insana karsi insani bakabiliyor iken, futbolun icinde bunlar da olabilir gibi aciklama getirir iken ne denilebilir ki bu adama ?

Cok az yanilirim, ben bu adamdan bu tavri da bekliyordum.

Hala Video'yu seyretmedim, resmi de zorunluluktan dolayi bir kac kere gördüm. Kacamadim.. Saolsunlar, kacirtmadilar.

Velhasil-i kelam, evlat acisi gibi koydu bana..

1 yorum:

turhanatakan dedi ki...

bugünkü derbinin konuşulmayacak bir pozisyonu, semihin ilk maç sonrası söylediklerinden daha da kötüydü. servete arkadan yaptığı faulü servet ona yapmış olsa ne denirdi acaba?

pozisyon kollamak genelde savunmacılara atfedilen bir tabirdir futbolda, ama intikam için başka maçı kollamak da kimin ruhunda kasaplık olduğunu açığa vuruyor.