10 Kasım 2008

Hindistan ve Futbol



Türkiye ve Kriket gibi bir sey.


Ben kendimi bildim bileli dünya nüfusu 6 milyardir. Bu sey gibidir.. Yine kendimi bildim bileli petrolun 25-30 sene icerisinde tükenecegi gercegi gibi.. Rakamlar son yirmi yilda ne azalmis ne de artmistir.. Dicem odur ki bu alti milyar nüfusun altida biri Hindsitan'da bir o kadar da Cin'de yasamaktadir.. Her ikisi de futbola o kadar uzaktir ki.. Özellikle Hindistan.. Yahu bir kac milyonu gectim bir kac insanoglu ilgielenemez mi ki ?

Dünya siralamasinda 146.siradalar.. ingilizlerin sömürgesi oldugu dönemde kriketinden bilmem neyine kadar ogrenen hintliler, futbola nedendir bilmem uzak kaldilar..

Bagimsizligini kazandigi yilin ertesinde FIFA'ya üye olup Olimpiyatlarda oynama sansina eristiler 1948 yilinda.. Bu hintlilerin ilk uluslararasi turnuvasiydi. Futbollari cok iyi degildi ama biraz degisikti. Zira resimdeki gibi ayakkabisiz oynuyordu maclarini.. Zira milli oyunculari da olsa ayakkabi alacak paralari yoktu hicbirisinin.. 1950 Dünya kupasi ise ilk defa onlara yakin oldu aralarinda Türkiye ve Iskocya'nin da bulundugu bir kac ülkenin Dünya Kupasina gitmeyi reddetmesinden sonra.. Yalniz tek bir sartla: Ayakkabi giyeceksiniz.. Hintliler kabul etmedi ve DÜnya Kupasina katilamadilar.. Bazen diyorum o zaman FIFA izin vermis olsaydi nasil bir görüntü olurdu ?

O günden sonra hicbir zaman Dünya Kupasi vizesi alamadi. Avrupada oynayan tek hintli ise ingiltere ücüncü lig takiminda forma giymis olan Baichung Bhutia'dir ve haliyle Hindistanin gelmis gecmis en iyi futbolcusudur..

4 yorum:

Flying Dutchman dedi ki...

Aslında var bir şeyler, East Bengal-Mohun Bagan derbisi Asya'nın en büyük derbilerinden bir tanesi, hatta ülkede devasa bir Salt Lake Stadyumu var ki bu derbide aşağı yukarı 100.000 taraftar oluyor. Stad 120.000 kişilik sanırım

Ama ulusal anlamda doğrudur pek bir numaraları yok. Tabi o derbide oyun kalitesi nasıl oluyordur o da ayrı.

Borges dedi ki...

Artik eskisi gibi olmamasi gerekir. O malum hintli celik milyarderi misal ingiltere de ikinci lig kluplerinin pesinden kosturacagina kendi ülkesine yatirip yapsa mutlaka ki pek cok hintliyi avrupada görmemize sebeb olacak gelismeler olacaktir.. En alakasiz yerlerden dahi avrupada oynayan bir topcu cikar iken hindistandan verdigim örnek disinda hic görmedim.. 120 bin kisilik stadyum da fena degil ama toplam nufus bir milyar oldugu vakit onlar adina cok da önemli bir gelisme olmasa gerek.. Ben hintli bir futbolcu bekliyorum avrupaya.. bahsedilen derbiyi seyretmek isterim bu arada, merak ettim de..

Riggs dedi ki...

Her ne kadar Fransiz pasaportu tasisa da, Vikash Dhorasoo yu da sayabiliriz.

Adsız dedi ki...

yok abicim japonlar ve koreliler yine anliyorlar biraz ama cinliler ve ozellikle hintliler tv de gorseler 40yilda bbir espn de kanal deistiriyolar.