13 Ocak 2012

Galatasaray'ın Xherdan Shaqiri Hamlesi!



Galatasaray'ın teklifi olduğu resmi olarak da onandı Basel tarafından. Dolayısla üzerine iki kelam etmek gerekir.

Ben bir kaç maçını izledim. Çok uzun zamandır tanıyorum aslında ama kaç maçını izlediniz derseniz onu bulmaz. İlk haberini okuduğumda bir kaç yıl önce çıkış yaptığı vakit geleceğin Roberto Carlos'u olarak addedildi. Bugün ise hem Ribery hem Robben'i yedekleyecek geleceğin yıldızı olarak görülüyor. Bayern Münih'in ilgisi ismini duyduğum ilk günden bu yana vardı. Bu haftaki sportbild'de ise Bayern adına alınacaklar listesinin yine bir numarasında Shaqiri'nin ismi geçiyor. Buradan bir not vermek gerekirse milli takım hocası Hitzfeld onu Bayern'e önerir iken tek kusurunun en azındna bugün için yeteri kadar efektif olamaması olarak bahsediyor. Bunun dışında çok iyi bir oyuncu olduğunun üzerinde duruyor.

Gerek Man U gerekse de Bayern isminden dolayı çok fazla şans tanımadım ama bugün Basel gazetelerinde okuduğum Shaqiri Galatasaray içerikli haberden sonra da umutlandık.. Nijmegen maçından sonra konuşan Shaqiri şöyle buyurmuş:

"Türkiye Süper Liginde oynayacağımı hiç düşünmezdim aslında ama Galatasaray herşeyin dışında büyük bir kulüp" Dahası Türkiye Süper Ligini de takip ettiğini söyleyen Shaqiri, Fatih Terim hayranlığı bir yana Galatasaray'ın yeni oyunculara yatırım yaptığından da bahsediyor. Şampiyonlar Ligi şansından dolayı da Galatasaray'ın iyi bir geçiş aşaması olacağına da inanmış. O geçiş aşaması değil opsiyon olarak belirtmiş ama ben bu şekilde yorumluyorum.

Türkiye'deki 10 milyon haberlerine de değinen gazete bonservisin 10 milyonun aşağısında olduğunukulüp yöneticisi Bernhard Haeusler'in demecine dayandırıyor. Heusler'in bugün yutupa düşen açıklamalarından da anlaşıldığı üzere Galatasaray'ın teklifini doğrularken sportif olarak gerileme içerisinde bulunmak istemiyor ve Shaqiri'yi en azından "sözde" satmaya pek niyetli olmadığını belirtiyor ama bu gazete yalan yazmıyorsa eğer Shaqiri Galatasaray'a sıcak bakıyor..

Düzen bozulur mu?

Ben Galatasaray'ın transfere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum özellikle gelecek sezon adına. Lakin ikinci devre de ekleme yapılacak olsa dahi bu kesinlikle büyük paralar verip direkt oynatma zorunluluğu duymayacağınız isim olması gerekir diye düşünüyordum. Shaqiri ve benzeri bir oyuncu gelirse en azından altı yabancıdan birisi yedeğe düşecek ve bu dahi dengeleri bozacaktır. Kosecki dönemini bilenler ilk yarı mutheşem performans sonrası üstelik ligimize gelen nadir kaliteli isimlerden olan Kosecki'ye rağmen nasıl baş aşağı gittiğini çok iyi hatırlıyordur. Diğer bir açıdan ise Fatih Terim'in bugüne kadar yaptığı bütün yabancı transferler arasında belki de en heyecan verici olanıdır zira potansiyeli inanılmaz ve yaşı da 20.. Hani yıldız olmuş değil yıldız yapacağız diyerek alınacak.. Eğer transfer edilirse belki de üzerinden büyük paralar dahi kazanabileceğiniz isim..

Sonrasını bilemeyiz ve onca tecrübe sonrası burada kesin konuşmak çok zor. Lakin öncesinde bu oyuncuyu üstelik 10 milyonun altında bir rakama Galatasaray'a kazandırmak nerden bakarsanız bakın büyük başarıdır. Hadi bakalım diyoruz..

6 yorum:

M.Cagdas dedi ki...

Soru su ki, bize gelirse henuz olmamis futbolunu tamamlayabilir mi, uzerine koyabilir mi? Bir Ribery seviyesine gelebilmesi icin bizde oynamasi (daha dogrusu Turkiye liginde oynamasi) yeterli mi?

M.Emin MUTLU dedi ki...

İzlediğim kadarıyla oyuncunun bence yaratıcılık konusunda eksiği var onun dışında gerçekten müthiş bir oyuncu. Oyuncu başarılı olmazsa bile Galatasaray'ın transfer projesi takdiri hak ediyor yaşlı yıldız oyuncu alınması yerine genç başarıya aç gelecek vaat eden oyuncular alınması ligimizin Katar ligine dönüşmesini bir nevi engelleyecektir

Borges dedi ki...

M.Cagdas: Hakkında konuşanlar onun yaşına göre olgun bir futbol oynadığından "piştiğinden" bahsediyorlar. Fatih Terim'de buradaysa bu açıdan sorun yaşanmaz. Şu an için benim anladığum kadarıyla sorun Basel'in Şampiyonlar Liginden dolayı oyuncuyu satmak istememesi ve bosnervisi adına büyük paralar istediğidir. Bekleyelim ve görelim..

mre dedi ki...

Sanırım benim gibi pek çok G.Saray'lıyı asıl heyecanlandıran bu transfer girişiminde gösterilen vizyon. Futbolcunun geçmişine değil de geleceğine yatırım yapmak G.Saray'ın hem prestijini olumlu etkiler (katar takımı havasından kurtulmuş oluruz) hem de kasaya girdi sağlama ihtimali yükselir. F.Bahçe Hazard ile ilgilenirken de aynı şeyi düşünmüştüm.
Transferi halledelim de yabancı sayısı dert olsun :) En azından 1 ay Eboue yok o süreçte uyum sağlar belki sonra Türk yaparız :)

M.Cagdas dedi ki...

Abi ulema gibi konusmak haddim degil de benim izledigim Shaqiri o kadar pismis bir oyuncu degil, yani tabi ki cok yetenekli top tasiyabiliyor insiyatif aliyor bir kere, ama o ust duzey futbolcu sinifina baya bir yolu var. Ha Gs'de tabi ki is yapar, benim emin olamadigim bizim onu daha da parlatabilip daha yuksek fiyata satma olasiligimiz.

CaRtMaNtR dedi ki...

20 yaşında potansiyel olarak ileride pozisyonun en iyilerinden biri olması söz konusu olan bir adama 10 milyon euro'luk bir yatırım yapmak her şekilde mantıklı bir risktir bence.

1-2 sene içinde eden hazard değerinde bir oyuncu olacağını varsaysak kulüp onu satmaya kalktığında kapıyı 25 milyon euro'dan aşağıya açmaz herhalde.

yinede ben bu kadar yüksek bir potansiyelin geleceğinden hala şüpheliyim ama olur da gelirse çok çok çok çok büyük bir transfer olur ve yönetim önemli bir vizyon ortaya koymuş olur.