11 Mayıs 2008

Varsa Yoksa Futbol



Eksi Sözlük Yazari ich ya da Emre Atasoy'un Adem Kocal ile beraber kotardigi bir istir Varsa Yoksa Futbol. Aslinda henüz yayimlanmadan önce hakkinda bilgi sahibiydim ancak dün elime gecti ve bir gecede bitirdim. Muhtesem bir sey bu. Yakin ve Uzak tarihimizdeki önemli futbol olaylarini bir cirpida okuyorsunuz. Daha cok bana anlatilan cocuklara futbolu sevdirmek üzere girisilmis bir projeydi ama pek tabi de beni de icine cekebilecek düzeyde ayrinti var isin icerisinde. Misal, Altan Tanrikulu bu kitabi okumus olsaydi eger en cok penalti atilan mac olarak ikinci sirada bulunan Argentinos Juniors - Racing Klup maci yerine dogrusu olan KK Palace - Civics Nambiya kupasi macini bilir ve insanlari daha iyi bir sekilde bilgilendirebilirdi. Zira Nambiya Kupasi macinda tarihi skor 2005 yilinda gerceklestirmistir ve bu seneden önceki yayinlarda rekor yuksek ihtimal yukarida deginilen 1988 yilinda gerceklesmis olan Arjantin Ligi macina ait idi. Görüldügü üzere pek de cocuklara iliskin degil aksine ,tam da bize göre.

Kitabin dili hakkinda cok fazla sey soylemeye gerek yok. Ich'i bilenler onun dilinin yumusakligini ve sadeligi hakkinda fikir sahibidirler. Amac, sadece ve sadece varolan bilgisini karsi tarafa olabilecek en kolay anlasilir dilde iletmektir. Ve inanin bana, kesinlikle seveceksiniz.. Tüm Derbileri, Gol Krallarini, unutulmaz olaylari cocuklarin da anlayabilecegi sekilde aktarilirken, yüzde yüz cok iyi bildiginiz kimi olaylarda dahi bilmediginiz bir ayrintinin olmasi sizi sevindirecektir.. Piyasa degerinin biraz altinda surada edinebilirsiniz..

Hiç yorum yok: