16 Mayıs 2008

Oliver Kahn Röportaji



Kahn'in kariyerini sonlandiracagi Hertha Berlin maci öncesi verdigi son röportaj.. 556 kez Bundesligada forma giymis, Scholl ile beraber en cok bundesliga sampiyonu olmus adam son macina cikacak Cumartesi günü.. Immer Motivator ve Oliver Kahn Portresi ile dokundugumuz Kahn efsanesi son bulsun, biz de iki dinlenelim..

...

Soru: Oliver Kahn, Cumartesi günü kariyerinizi sonlandiriyorsunuz. Hangisi agir basiyor, Sevinc ya da Hüzün ?

Kahn: Ben futbolda cok seyi yasadim ama kariyeri sonlandirmak cok baska bir sey. Bir taraftan hüzün agir basiyor her sey bittigi icin.. Pek cok olumlu ve ayni zamanda olumsuz seyler yasadim. Baska acidan bundan sonraki yasamim icin mutluyum. Ben sadece bittigi icin de sevincliyim ve kariyerimi iki kupa ile bitirebildigim icin cok cok mutesekkirim..

Soru: Son maciniza nasil hazirlaniyorsunuz ?

Kahn: Heyecanliyim ve cocuklarla keyfini cikartmak istiyorum. Bunun icin özel bir konusma filan yapmayacagim.

Soru: Sizin icin bir sezonda en az gol yeme rekorunu krimak ne kadar önemlidir ?

Kahn: Haliyle bunu yanimda götürüyorum (gülüyor) Hayir, bu benim dünyamda cok önemli bir yere sahip degil.

Soru: Hertha karsisinda penalti olursa, atacak misiniz ?

Kahn: Seyirci belki benim atmami isteyecek. Baski cok olacak ama biliyorum bu sefer hangi koseye cekecegimi..

Soru: Son formanizi kime hediye edeceksiniz ?

Kahn: Masörümüze sözüm var.

Soru: Gelecek ile belirgin planlariniz var mi ?

Kahn: Benim en az bir iki yila ihtiyacim var her seyi yoluna koymam icin. Bu arada futbol ile bagimi koparmak istemiyorum cunku baska türlü olmuyor. Koseye cekilip bir den sifirdan gelip yüzle gidemezsiniz.. bu yuzden ZDF icin futbol yorumculugunu kabul ettim. Futbola tarafsiz bakis sunmak icin orada olacagim. Belki ileride antrenörlük kursuna katilirim, sadece antrenör olmak icin degil futbolun bu diger yüzünü de görmek istedigim icin.

Soru: Geri dönüs mümkün mü ?

Kahn: Hayir, bu cok kesin. Bir daha iki yil daha oynarsam bir yerde bu her seyi geciktirir sadece. Bir yerde birakmayi bilmeli insan...

Soru: Mario Basler "kim Bayernle sözlesme imzaliyor, neye imza attigini cok iyi bilmelidir." Mehmet Scholl "Bqayernde 15 yil icerisinde canli kalabildigim icin mutluyum" diyor.. bu kadar zor mu Bayern ?

Kahn: Bayernde beklenti cok yuksektir.. Elbette bu beklentileri sürekli bir sekilde doldurmak oldukca zordur. Bayernde herhangi bir seyi yarim birakamaz, üzerinde durmamazlik edemezsiniz, boyle bir hakkiniz yok. BU sürekli bayernde oynayan oyuncular icin oldukca sikinti verici olabiliyor..

Soru: Neden hic Almanya disinda oynamadiniz. Yeteri kadar teklif vardi..

Kahn: Bir dönem disarida oynamayi ciddi ciddi düsündüm.Ama benim bayernde her türlü kupayi alma imkanim vardi. Bu yuzden disarida oynamam icin hicbir neden yoktu. Daha iyisi de yoktu. Hatirlarsaniz eger 1999'dan 2002'ye kadar Sampiyonlar Ligini domine ettik.

Soru: Bu zamana kadar pek cok dunya capinda forvet ile karsi karsiya kaldiniz. Bunlardan birileriyle irtibatiniz, kisisel iliskiniz, arkadasliginiz oldu mu ?


Kahn: Elbette.. Örnek Real Madrid'den Raul.. Cok arkadascanlisi bir insan.. Biz bazen onunla oyun icerisinde de muhabbet ederdik. Sürekli karsilastiginiz vakit birbirinize karsi saygi da duymaya basliyorsunuz. Bazi seyler seyirciler tarafindan görülmez. Kariyerimin sonlarina dogru rakiplerimin bana karsi inanilmaz bir saygisi vardi mesela..


Soru: Siz pek cok önemli maclari cikarttiniz. 2002 Dünya Kupasi finali, Iki tane Sampiyonlar Ligi finali.. Bunlara nasil hazirlaniyordunuz gün icerisinde ?

Kahn: hazirlik aslinda hep aynidir. Bundesliga maci ya da dünya kupasi finali. Bir süre sonra rutin oluyor hepsi. Her oyuncunun bir hazirlanma sekli vardir. Kimi kart oynar, digeri play station. Ben her zaman heyecanimini daha da yükseltmek icin cabaliyordum. varolan heyecan, baski bana hicbir zaman yeterli gelmemistir. Ama malasef bunun kötü sonuclari da olabiliyor bu yüzden kimseye tavsiye etmiyorum. Dortmund maclarinda oldugu gibi . (Chapusiat ve Herrlich olayini diyor) Zamanla bu heyecanla nasil basa cikmam gerektigini de ögrendim elbette..

Soru: üc kere dünyanin en iyi kalecisi unvanini aldiniz. nasil bu gibi basarilari elde ediyor insan ?

Kahn: Insan ancak kendisini feda edebildigi zaman bu gibi basarilara ulasabilir. Insan hemen her seyini varolan meslegine göre düzenlemeli. Gündüz ve gece. Her ödül tehlikelidir. Cok cabuk bir sekilde memnun olmalisiniz. Ben ilk defa dünyanin en iyi kalecisi ödülü aldigimda hemen iki saat antrenman yaptim.

Thomas Gaber..

Hiç yorum yok: