18 Ekim 2008

Futbol Blog.!



Program hakkindaki bilgi suradadir, kimdir neden ve nicin sorularini bir kenara birakiyoruz.

Imdi, elestiri olmalidir. Kötü olan böyle bir organizasyonu görmezden gelmek, duyarsiz kalmak veyahut hic yayimlanmamiscasina devam etmektir. Bu acidan elestiri yoluyla dahi olsa gündemde kalinmasi, programin devamliligi acisindan son derece olumlu bir gelismedir. Ben bütün blog yazarlarinin ve ayni sekilde yazi ile iletisime gecildigi her yerde iyi veya kötü elestirilerin yazilmasi ve yayimlanmasi taraftariyim.. Aceto Balsamico da her hafta bir postu bu konu üzerine islemeli ve altinda insanlar o programi elestirmelidir, kritize etmelidir evyahut övmelidir..


Programin en buyuk sorunu zamansizlik olarak göze carpiyor. Ve hatta varolan diger bütün sorunlar da zamansizliktan dolayi kaynaklaniyor. Üc-Bes cümle bile edemeden acele bir sekilde dükkani kapar vaziyette futbol muhabbeti pek hos olmuyor. Misal Futbol-Klubünü de inceleme firsatim oldu bu arada. Orada zaman öyle cok ki adamlar birbirlerine bakiyorlar, sen konus, ben konus diye gecen sürede Futbol blog yirmi konu isliyor. Bu da haliyle o muhtesem sohbetimsi havayi feci bozuyor.. Bülent Timurlenk her bakimdan firsat verilse o güzel havayi yakalayacagini bizlere hissettiriyor ama iste zamansizlik... Bunu Okay Karacan'in dikkate almasini istiyorum. Böyle konusu bol olan, muhabbeti de zamanla gelisecek olan bir programa biraz daha fazla süre vermesi hem programin hem de icerigin güzel islenmesi bakimindan önemlidir.. Hic merak etmesin, biz reklamini yapariz, ayakta tutariz..

Ben internet üzerinden izledim. Bu yüzden su yapacagim yorum eksik veya yanlis olabilir, simdiden soyleyeyim.

Efendim o fotograf kareleri neden o kadar renksiz ve amatörce ekrana sunuluyor, anlamadim. Asagi yukari hangi fotolarin ne zaman ekrana gelecegi belirlenmis iken biraz daha özenli ve "renkli" bir sekilde sunum cok daha iyi olacaktir ama belki internet üzerinden görüntü aldigim icin bana öyle gelmis olabilir ama toplamda burada bir "amatörlük" sezilmistir tarafimdan..

Hemen herkesin üzerinde durdugu diger elestiri noktasi Aceto'nun blogunu bir daha sesli olarak dinlenmis olmasi. Bu da belirsiz bir elestiri noktasidir. Eger ki izleyici kitlesinin buyuk cogunlugu blogdan bihaber ise cok iyi, degilse "SIKICI" yaftasini dahi yiyebilir ilerleyen haftalarda.. Zaten bildigimiz on bes kücük haber metnini arka arkaya izledik.. Hos , biz her bakimdan cok heyecanli izledik ama bizler küfür dahi olsa mutlaka izleyecek olan kitleyiz, digerleridir aslolan..

Blog tanitimi oldukca hos olmus. Hemen herkesin bekledigi Flying Dutchmann ile kimsenin beklemedigi Hayatim Fenerbahce blogu tanitildi. Birileri bir sekilde emeginin karsiligini biraz olsun almis oldu. Her iki blog yazari icin sevindiricidir.

Bir heyecan vardi Ali Okanci'nin üzerinde.. Ilk program olmasindan dolayi olsa gerek.. Velakin cok samimi ve iyimser bir ifadeye sahip oldugu icin hicbir zaman problem yasamayacaktir ne yaparsa yapsin.. insanlarin hemen kani isinir böyle yüzlere.. Varolan bir kac sorun ise zamanla silinecektir, ilk program olmasi hasebiyle cok da basarili olmustur yine de..

Bloglardan derlenen top 5 post ve daha ötesi..

Bence burasi iyi bir malzeme tükkani. Bloglar yani. Ama tanitimdan öteye gecilmesi gerekir. O top 5'ler aslinda orada futbol muhabbeti icin bulunan iki insana yeterli malzeme verdigi ölcüde güzeldir. Ve bunlarin hemen hepsi zamanla ilgilidir ve Okay Karacan, lütfen biraz zaman buraya diye cigiriyoruz. Timurlenk cok acik bir sekilde biraz daha zaman verildigi vakit cok daha hos sohbetlere imzasini atacaginin sinyallerini vermistir.

Mesele aslinda Bloglar degil bunlarin icerdigi bilgilerdir. Ugur Meleke ve Mehmet Demirkol gibi isimlere Okay Karacan'in eslik etmesi dahi süper bir muhabbeti döndürmeye yetmeyebiliyor, eksik kaliyor bir seyler hep.. Bloglar cok iyi malzeme veriyor her bakimdan. Ama bu beklenilen muhabbeti cok iyi döndürmek icin cok iyi bir blog takibi yapilmasi gerekiyor. Konu ordan oraya cok iyi bir sekilde atlayabillir eger ki bloglarin icerigi hakkinda yeteri bilgiye sahip ise iki muhabbetdas insan.. Orda bu vardan surda bu vara gecer iken o muhtesem futbol muhabbeti görünür kilar.. En azindan belirlenmis futbol bloglarinin icerigi cok iyi bi sekilde takip edilmeli. Bu sekilde oldugu vakit planli degil muhabbet spontan gelisir, pek cok blog sahibi de yaptigi haber ile habertürk'e haber olur bir sekilde.. Bu gelisimlerin olabilecegi kanaatindeyim ve olmamasinin baslica nedeni de cok az bir zamana sahip olmalaridir..

Yani toplarsak eger; Sunumlarin biraz daha basarili oldugu vakit gereken zamana da sahip olduklarinda cok iyi bir futbol muhabbetine sahne olacaktir Futbol Blog programi. Ve ben toplamda tesekkür ediyorum. Aceto Balsamico, futbol bloglarinin her bakimdan yasatan unsur olarak her daim anilacaktir.. Tek basina baska bir dünya yaratmistir benim de icerisinde bulundugum.. Okuyucu göndermistir, Formatini belirlemistir, Basinda reklamini gerceklestirmis ve Futblog aleminin hem yaraticisi hem de canli kalabilmesini saglamistir.

Umarim yüzünü kara cikarmaz bu blog alemi..

8 yorum:

ti esti to dedi ki...

ben bu futbol blog programının oldukça iyi olacağını düşünüyorum. zaman tabiki lazım. 1 saat bile sürmedi. izledik ekrandan. fotograflar sadece internetten değil tvden de kötü görünüyordu. slayt şeklini alması daha hoş olabilir. aslında bunun çok güzel bir örneği o an programıdır. benzer bir şeyler yapılsa daha güzel olur. bir de programın alanında ilk olması çeşitli sorunlar teşkil edebilir. yani zaman her bakımdan derman olacaktır. bir ay sonra olağanüstü bir program bizleri bekliyor olacak eminim.

Borges dedi ki...

Ama iste, biz yine de eksiklikleri "güzellikleri ile beraber" soylemeliyiz ki yapici bir rol oynayalim. Resimler konusunda merak ediyordum televizyondan nasil diye, iyi oldu belirttigin. Cunku bu önemliydi..

Zaman, biraz daha cok zaman gerekiyor, boyle bir program icin en azindan bir bucuk saatlik bir süre olmasi gerekir.

Bir de ikili muhabbetin oldugu yerde mutlaka beraber kamera karsisinda gecirilecek zamana ihtiyaci vardir insanlarin.. BU ve her acidan bir ay sonrasi cok iyi olacaktir ama iste bir ay ve on iki ay sonra da olsundur asil cabamiz..

Noat Samisa dedi ki...

Aceto Blog'a ya da programa dair açılacak platforma eleştirilerimi ve güzellemelerimi yazayım istiyorum ama yeri gelmişken buraya da birkaç not düşeyim.

Program konsept olarak bir kere heyecan verici, baştan bu yönüyle çok büyük artısı var bizlerin gözünde.İlk programın pek çok eksiği-arızası doğal karşılabilir, varoluşunun getirdiği hoşluk ile pekala görmezden gelinebilir.Zamanla pek çok şey olması gerektiği gibi de olacaktır, sonuçta Habertürk Spor ekibi deneyimli insanlardan oluşuyor, Bülent Timurlenk de yeterince basın-yayın, ekran tecrübesi olan biri.Bunlardan yana bir çekincem yok.

Benim gördüğüm ilk ikilem şu: Bloglarda, programda konuşulan ''Lavezzi-Pizza'' hikayesi gibi anektodlar da ''Baba Oğul-Futbol'' gibi üzerine program yapılabilecek konular da yer alıyor.Eğer süre bu denli kısıtlı olacaksa ''bloglardaki futbol anlayışı alt kültürünün yayılması'' amacıyla tanıtım ve kısa notlarla konudan konuya geçişten fazla bir şey göremeyeceğiz.Bugün olmasa da birkaç program sonra bu konuda bir seçim yapılması gerekecektir.Program ilerledikçe sorular da sorunlar da azalacaktır.

Bana göre şu an esas önemli olan, programın misyonu.Türk televizyonlarında yayınlanan futbol içerikli tüm programlar (Futbol Kulübü de dahil olmak üzere) bir yanda, konsept ve misyon itibariyle Futbol Blog öbür yanda.Dışarıya verilen izlenime sonuna kadar övgü ama şimdilik program akışında hallolması gayet mümkün görünen aksaklıklar var, onlar için de eminim izleyici eleştirileri dikkate alınacaktır.

Borges dedi ki...

Sevgili Noat Samisa.. Fikir orijinal.. Aslinda fikir su. Bu insanlarin toplamindan muhtesem bir "futbol" sonucu cikmasi gerekiyor ama nasil ? Kimileri gecenlerde toplamis, etmis top 10 cikarmis.. gelen kitlenin buyuklugune dem vurulmus. Bir bütün oldugu müddetce cok muthis bir sonuc verebilir.. Bunun üzerinde duruluyor ve bir yaklasim da Aceto'dan geldi. Simdi dogru bir sekilde degerlendiriliyor mudur ? Buna bakiyoruz.. Bloglar futbol muhabbeti yapan iki insana yeteri derecede etki edebiliyor, programi cok daha seyredilir hale getirebiliyor ve halka futbol konusunda cok daha güzel kaynaklar sunabiliyor mu ? cogulukla cevabimiz evet ama isin ekranlardaki muhabbet kisminin akiciligi ve yeterli vakit olmadigindan dolayi yeteri kadar güzel olmadiginin altini ciziyorum. Basarisizlik degil sadece daha iyi olmasi icin "sunlar sunlar".. Senin de bu konu hakkindaki analizini bekliyorum, bugün olmasa haftaya bir sekilde.. Ama birileri konussun, etsin ayakta kalsin duymayan duysun etsin gibi.

jose dedi ki...

Program suresı ve o resımlerın tanıtılması harıc hersey güzeldı.Haftanın blog tanıtımlarının 3 ve uzerı cıkarılması daha ıyı olur bence.

PENNEARABIATA dedi ki...

Selam borges ve arkadaşlar, yorumlarınız, burada fikir alışverişinde bulunmanız gerçekten çok hoş. Yazdıklarınızın hepsine katılıyorum. Fotoğraflar konusunda bir gün önceden konularla ilgili fotoğrafları toplayacağız. Bunları yönetmen biz sohbet ederken ekrana getirmesi gerekiyor aslında doğru olanı bu. Ancak bu ilk programda Aceto ile konuşurken bir yandan ben orada resim açmak ve bloglar arasında gezinmekle meşguldüm. Bu olmadı gerçekten hatamız buradaydı. Bundan dolayı ben fotoğraf açarken Bülent'e eşlik edemedim, ederken fotoğraf açmakta zorlandım. Bazı durumlarda Bülent'in söylediklerini kaçırdım ve tedirgin oldum. Hatamız bunu böyle yapabileceğimizi düşünmemizdendi. İkinci programda bu hatamızı düzelteceğimize inanıyorum. Bülent bazı konuları sayfasına koymayacak programa ayıracak. Böylece bu yöndeki sorunu da gidermeye çalışacağız. Her hafta 2 blog tanıtmaya devam edeceğiz. Borges 2. programda büyük ihtimalle sizin bloğunuz olacak ve yanında da aleme yeni katılmış bir ikincisi. Bloglarda ilk 5 olacak yine, beğendiğimiz yazılardan birkaç satır okuyacağız, bunu da yapmak zorundayız programı sadece blogger'ların izlemediğini düşünerekten. Takdir edersinizki hem Bülent hem de ben haftaboyunca çoğunuz gibi başka işlerle de uğraşıyoruz, mümkün olduğunca bu programa teknik anlamda perşembe ve cuma günleri vakit ayırabiliyoruz. Bu yüzden Aceto'nun da sayfasına koyduğu gibi, ilk 5 ve kısa pas bölümlerinde konuşacağımız konularda futbolblog@haberturk.com'a önerlerinizi bekliyoruz. Verdiğiniz destek için çok teşekkürler!..

ALİ OKANCI

Borges dedi ki...

Ali Okanci:

Benim üzerimde durdugum sevgili Ali Okanci'nin biraz heyecan vardi kisminin icerigi de sevgili Ali Okanci tarafindan aciklanmis oldu. Youtube üzerinden daha önce gerceklesmis Ali Okanci-Bülent Timurlenk futbol muhabbetini izleme sansim oldu ve orada cok daha hos idi. buradaki eksiklik de Bülent Timurlenk ile beraber muhabbet etmesi, yorumlarda bulunmasi ve akiciligi saglamasi gereken Ali Okanci'nin tanitim ve lap top ile ilgilenmesi nedeniyle birazcik da olsa sorun yasanmistir. Diger bir öneri de fena degildi aslinda. Aceto Balsamico'nun postlarinin ilk önce vaktin de dar oldugunu düsünürsek kabaca programda gecmesi ve akabinde ayrintilariyla daha sonra blogda islemesi. Bu daha cok ilgi ceker gibi duruyor.

"Bunları yönetmen biz sohbet ederken ekrana getirmesi gerekiyor aslında doğru olanı bu"

bu iki sorunu birden halledecektir diye dusunuyorum. Hem akiciligi saglayacak ve ayni zamanda co kdaha güzel bir sekilde fotograflar ekrana gelecektir gibi.

Blog tanitiminda elbet bir gün Borges de olacaktir diye dusunuyordum ve bunun bu hafta olmasi - planda degisiklik olursa hic sorun degil- biraz daha baska duygulara insani itiyor ki belki yayinlandiktan sonra bir post atarim bu konu hakkinda.

Sizler izleyiciye bu kadar duyarli olup yakin iliski kurduktan sonra basarisizlik cok uzaginizda olacaktir. Umarim emeklerinizin karsiligini/hakettiginizi alirsiniz..

Adem dedi ki...

Hayatım Fenerbahçe blogunu tanıtırken de hafif bir tedirginlik hissettim ben:..."Diğer takımlarla ilgili blogları da tanıtacağız" açıklaması geldi alelacele. Genel seyirci kitlesini ele aldığımızda doğrudur ama bir Trabzonsporlu olarak hiç bir trabzonspor blogu tanıtılmasa da önemli değil. Program güzel neticede :-)