31 Mayıs 2008

Emre Belozoglu'nun Fenerbahce'ye Transferi



* Tribün Dergiden imis foto, Sporx'in belirttigine göre..


Emre nezdinde tüm futbolcular icin gecerlidir. Emre, Galatasaray takimindan 21 yasinda ayrilmistir. Bugün 28 yasini bitirmek üzere. Hayatindaki en önemli sözlesmeyi imzalayacak. Herhangi bir takima gitmesi ve bunun Fenerbahce olmasi gayet dogaldir bana göre. Surada oturur bilmem kac kurus icin cabalarken arada milyonlarca euronun döndügü bir arenada kimsenin secimini yargilayamam. on milyon icin dört türlü dönen, milyari bulmayan maas icin günde bilmem kac saat calisan adamlarin hemen hepsi maasinin iki katina her türlü firmada calisabilecek iken diger insanlari oturdugu yerden yargiliyor.

"Ben asla su takimda oynamam" demis geyikleri.

Adam klupten giderken yasi 21 di. Su an dahi 28. Siz hic mi yanlis düsünmediniz, zamaninda varmis oldugunuz fikirden hic mi vazgecmediniz ? 19 yasinda ne dusunduyseniz onu mu uyguladiginiz hayatiniz boyu. Kameralar önünde gaza gelmis bir sekilde demec verip ona bagli mi kalmalidir insan tüm hayati boyunca ? Nedir bu sacmalik anlamis degilim. Bu gibi demecleri futbolcular cok genc yasinda veriyorlar. Insan olmasindan doalyi zamanla degisiyor düsünceleri.. Olgunlasiyor, hayati taniyor, paraya önem veriyor, kimi durumlar anlamsiz kaliyor. Her seyden öte insanin cocuk denecek yasta sözlerine bagimli kalmasi pek de normal degil.

Emre Belozoglu iyi bir futbolcudur. Her türlü avrupa klubunde oynar, hicbir sekilde siritmaz. Christiano Ronaldo,Messi degildir ama onlarin yaninda da tuhaf durmaz. Velhasil tartisilmasi gereken en önemli özelligi citkirildim olmasi gerekir iken galatasarayliligindan, basina cektigi hareketten.. Benim hemen hemen taptigim, güzel dedigim onca oyuncularin hemen hepsi problemlidir. Basini döveninden, karakolluk olanina kadar onlarca futbolcu.. Emre nedir ki ?

Inter'e bedavaya gitmis. Tuncay Sanli ne kazandirmistir Fenerbahce klubune ? Flamini Arsenal'a ne kazandirmistir. ? onlarca, yüzlerce futbolcu bonservisi elinde takim takim kazanirken emre-okan kalmistir akillarda.. Bosman kuralnin henüz hayata gecirilmedigi ve "para kazandirma" zorunluluguna tabi tutulmus futbolculardir bunlar..

Eger ki benim alti ay sonra sözlesmem bitecek ve baska klube gitmeyi göze almissam, hicbir sekilde yeni sözlesme imzalamazdim. Bu yüzden de dünyanin hicbir yerinde beni kimse yargilayamamalidir.. Emre'nin sorunlari olsa da degerlendirilmesi gereken futbolculugudur.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

galatasaray lı yöneticelerden bahsederken adnan polat abisi faruk süren manevi babasıydı. şimdi bu sözler bugünler içinmiş. tabiikide yaranmak için söylenmiş sözler olarak algılanacak artık. benim biberonum bile sarı kırmızı diyen bir adamdı bu. yakın zamanda çıkan transfer dedikoduları için gece yarısı telegollere bağlanıp türkiye ye dönmem dönsemde galatasaray dışında başka bir takımda oynamam diyordu. ve bu sözleri söylediğinde sadece 26 yaşındaydı. 2 senede ne değişti? tabii insanlar işleri gereği parayı önemseyebilirler. 21 yaşında hatayı yaptı ya bir kere. galatasaray ın teklif ettiği paranın daha da altında bir paraya transfer oldu. koşsun bakalım. kadiköy de ilk maçında rakibine sert bir şekilde çift dalıp kırmızı kart görmesi dieğiyle.....

Borges dedi ki...

Birosh: Ben Inter'in verdigi paranin Galatasaray'dakinden daha az oldugunu düsünmüyorum. Bir baska acidan üc mac oynuyor, bes mac oynamiyor durumda. Avrupada yapacagi bir kariyer yok artik. Önemli olan tek sey onun icin iyi bir sözlesme: 3,5 milyon euro iyi bir para. Siz atmaz miydiniz ? Yüksek ihtimal hemen herkes fanatik galatasaraylilar boyle bir imza atmazdi. Adamin GS'a gelme sansi yok.

Problemli kisiligine gelince.. Hakan Sükür ondan daha az problemli degildi. Besiktasta degilse eger bugün biraz sans biraz da Galatasaray'in onu geri almak istemesiyle ilgilidir.. hatta daha cok bonservisi elinde olup galatasaray klubu tarafindan sözlesme önerildi, böyle olmasaydio da bir baska takimdaydi ..

Yargilaniyor, dogal karsiliyorum, taraftarlarin hcibir sey olmamis gibi davranmasini beklemiyorum ama ben kizamiyorum.. Okan'a kizdigimi cok iyi hatirliyorum Besiktas'a transferi sonrasi soylemlerinden dolayi.. Emre'ye "simdilik" bir sey diyemiyorum, olagan

Adsız dedi ki...

bu konu çokca yazılıp çizilecek belli ki. private sözlük te yazmıştım galatasaraylılığından zerre kadar şüphe etmem diye. yanıldım mı? asıl yanılgıyı ekmek yediği kulüplere karşı kendisi yapmış. ben yanılsam ne farkeder? kendisi için hayırlısı olsun. medyum değiliz zaman ne gösterecek bilinmemekte doğal olarak. katil emre diye bağranlar ise çoktan benimsemişler bile. sermayenin gücü insanın aklını alıyormuş diyebiliyoruz.

borgss dedi ki...

nie bole solediğini anlamadım ama biros bnc fb iyi bir takım emre deiyi bir futbolcu ama tabıkı gsde olmasını hepımıs ısderdık bnc bıras abartmıssın o gercekten ıyı bırı ama sunu da solemem lasım ki aslında interde pek ıyı para kaldırmıodu bunda haklısın aman ekmek parası ıste napsın...