27 Mayıs 2008

Son 20 Yilin En Iyi Bundesliga Onbiri



20 önemli teknik adamin görüsleri dogrultusunda son yirmi yilin en iyi onbiri belirlenmis. Pek cok teknik adam elbette beraber calistigi oyunculari isin icerisine karistirmis.. Ortalamasi da bu kadrodur. Simdi hepsini buraya alamam ama önemli isimlerin onbirleri de soyledir efendim :



Misal Rehagel, 1988'de sampiyon oldugu kadroyu aynen gecirmis. Ilginc tabii.. Normal sartlar altinda sadece "riedle" en iyi onbire girer idi.



Bayern icin üzgünüm ama ligin en spektekular oyuncusu Diego diye buyurmus efsane teknik adam..




Yasli Kurt Schneider üzerinde durmus, kupalar harci her seyi tamamdi gibisinden.. Effenberg'i de özel olarak belirtmis. Hemen hepsi siritan isim üzerine bir aciklama getirmis gibi sanki.



1990 kadrosu gercekten cok iyiydi. On yil ekmegini yedi. Tohumlari da 1988 de atilmistir. Beckenbauer teknik adam olarak Dünya Kupasini kazanmistir ve bu kadrodan 9 oyuncu secmistir.. Üzerine bir tek Ballack ve Kahn'i ekledim demis.. Gercekten de muhtesem bir Kadroydu.. oradan Kaleci Ilgner'i cikarmis, dogrudur da diger isim Littbarski mi Bein mi hatirlayamadim.. hangisi sürekli onbirin icerisindeydi ? Hafiza.. Galatasarayin kadrolari haric yillar gecse de unutmayacagim dedim ilkobirdir 1990 Almanya onbiri diyordum..




Kasmadan Schake ile UEFA'yi kazandigi kadroyu yazmis. Hatirlarsaniz trabzon ile cekismeli maclar oynamis, akabinde Stevens Hami Mandiraliyi transfer etmisti. Avni Akerdeki macta frikik öncesi tüm stadin gole yogunlasmasini hatirladim.. Hami'nin bir km topun arkasina gecip abanisini ve ne ilginctir hepsinin de tehlike yaratip ve hatta gol olmasi sonrasi verdigi keyif... güzel zamanlardi.



Lahm'i diyor ben sola kaydirdim. Nasil bir iz birakmissa artik kendisinde belirtiyor bunu. Magath iyi bir teknik adamdir ve ne kadar cok bayernde kalip wolfsburg takiminda paraya para demese ve hatta Hamburg da oynasa da etkilendigi takim Sampiyon yaptigi Stuttgart olmus.. Balakov,Elber zamanlari da oldukca iz birakmistir, bobic eksik tek..



Chapusiat'i anladik, basarili ve ülkedasi.. Isvircreli oldugundan girdi.. De yani Arne Friedrich ? Ve fakat orta sahasini begendim. Iki citkirildim oyuncunun arkasina iki Lider.. Leblebi gibi gol atar völler bu takimda..



Stuttgart'in hocasi da Scholl hayranlarindan. Matthäus'u tüm zamanlarin en basarili oyuncusu olarak görüyor. Halihazirda orta sahanin elemanlari schuster harici yan yana oynayabildi. Hatta Kahn ve Klinsmann dahil.. Hizfeld'in eski Bayerni gibi olmus bu takim.



Oraya Kaltz'i koyup da Hrubesch'den neden vazgeciyor anlamis degilim. O ortalayacak ki Hrubesch kafalayacak.. 1988'den beri deniliyor, Kaltz o dönem 35 yasindaydi.. oynuyor muydu ki hala ?



1990 kadrosundan 8 isim var. O da benim ve elbette Beckenbauer gibi 1990 Almanya kadrosu hastasi. Velakin Bein yerine Beckenbauer Ballack'i aldi. Brehme kesinlikle bence de cok iyiydi..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

çok hoşuma gidiyor önemli futbol adamlarının 11'lerini görmek. bir zamanlar futbol net vardı ntv'de. murat kosova her gelen konuğa yaptırırdı bunu. güzel günlerdi...

jose dedi ki...

Borges tebrik ederim oncelikle bunu bizimle paylastigin icin andreas mollere cidden cok az yer verilmis nedense aslinda tam bir maestroydu:)

Borges dedi ki...

buraya eklemediklerimin arasindan birisi özellikle Molleri isaret ediyordu. Zira o diyor, dortmund ile UEFA kupasi,Sampiyonlar Ligi Sampiyonlugu ve iki kez üst üste Bundesliga Sampiyonlugu oldu. Ama iste sunu belirteyim, cocuklugumun kahramanidir Möller, baska acidan onca basarisina ragmen halkin sevgilisi olamamistir bir türlü. Schalke'ye gitmesi zaten kendisini yakti her iki klubun gönlünde ama öncesinde de cok sevilmezdi.

jose dedi ki...

schalke konusuna katiliyorum cidden 2002 yilindada fatih terimin dondugu gunlerde effenberg geliyor mansetleri gozumun onune geldide jancker ile birlikte pek bir sevindiydik:)