13 Haziran 2008

Gizlenmis Favori: Fransa



Fransa, bugün Turnuvanin hemen hemen tüm otoriteleri tarafindan favrorisi haline gelmis Hollanda karsisinda oynayacaktir. Ben Fransa'nin Romanya karsisindaki görüntüsünün aksine oldukca güclü oldugunu ve hala Favori oldugunu düsünüyorum. Eger ki forvette yasanilan uyumsuzlugu giderebilirlerse bugün Hollandayi da yenecektir. Romanyanin italyavari bir sekilde defansi sanat gibi yaptiklarindan kaynakli kisa bir sorun yasadilar.. Baslamadan dahi heyecana saran ve Türkiye/Almanya maclari haricbeni heyecana bogan güzel maclardan birisi olacaktir Hollanda-Fransa..

Fransanin aslinda geri dörtlüsünde sorun yok, forvetler ve kanatlardaki ufak tefek problemler söz konusu. Ribery tüm sezon boyunca sol kanatta oynadi. Sag kanadi israrla reddetti mac boyunca. Romanya macinin ilk yirmi dakikasindan sonra istem disi olsa gerek Malouda'nin kanadina gecip durdu.. Nedeni de ortadadir.. Misal benim Play Station konusunda ihtisas sahibi kardesim her daim Sag ayaklari sol kanada, sol ayakli olan futbolculari da sag kanada alir.. Cünkü:

Sag ayakli Ribery'nin sol kanatta iki ihtimali var. Cizgiye inip o öldürücü ortalarini yapmak ya da iceriye dogru gole yönelmek.. Her ikisini de Bundesligada muhtesem bir sekilde basarmistir gectigimiz sezon. Sag ayak ile sag kanatta kaldigi vakit sadece cizgiye inebilir.. iceri dogru ters calim atip gol atma sansi cok yoktur. Bu yüzden sag kanadi istemiyor, takdir edersiniz ki elinizdeki hareket imkani cogaldigi vakit adam gecme dahi daha kolay oluyor. Velhasil Ribery gibi golün bir önceki adimi olan futbolcunun memnuniyetsizligi önemli bir sorun. Baska acidan Anelka-Benzema uyumsuzlugu feci sekilde göze carpiyor. Hic kasmadan Anelka yerine Gomis ile baslardim ben maca..

Bugün iki sorunun cevabini bulacagiz.. Romanya sanildigi kadar "bilincli" defans konusunda yetkin midir ? Fransa pozisyonu olmasa dahi bu "güclü" durusu Romanyanin defansa cekilmesinden mi almistir yoksa gercekten güclü müdür ?

Bahis oynamiyorum, oynasaydim Fransa derdim.. I

Iyi seyirler..

Hiç yorum yok: