6 Aralık 2008

Güzel ve Cirkin.!



Futbolcu tavri bazen belirleyici olabiliyor öyle ki size gösterecegim iki video bunu cok acik bir sekilde ortaya koyuyor.. Alacagi hazdan görevleri, sorumluluk duygusu ile vazgecen insan aslinda hayvandan bu sekilde kendisini ayiriyor.. her futbolcudan her sekilde dürüst olmasini beklemiyoruz belki ama asgari bir etik beklentisi de cok fazla olmasa gerek..

Sahsen final maci dahi olsa haksiz bir penalti, haksiz bir gol ile kazanmanin bir getirisi yoktur nazarimda.. Futbolcu cokca zaman baski altindadir. Hatali verilmis bir penaltiyi hakeme gidip "hatalidir geri al" bir ihtimal diyemeyebilir, ben demesini de bekliyorum bariz bir yanlis oldugu vakit.. Amma velakin hakemin size danismak durumunda kaldigi vakit göz göre göre yalan da cok hos degildir.. Örneklere gecelim.

Cirkin.!

video

Tarih 29 Nisan 1998.

Oliver Held.!

Inanin bana su ana kadar en nefret ettigim futbolcu kimdir derseniz bu adamdir.. Hikaye videoda da cok net bir sekilde anlatiliyor ama ufak bir tercümesini de biz edelim. Köln icin ölüm kalim maci, Schalke icin hicbir önemi olmayan ligin son maci. Köln puan puana giriyor rakibi ile.. Macin kirilma noktasi görüldügü üzere Oliver Held denilen adamin eline carpan top.. Hakem göremiyor pozisyonu ve oyuncuya soruyor.. Oyuncu hayir diyor, göz göre göre hicbir cikari olmayan bir macta kölnü küme düsürecek cevabi veriyor.. Hayir kafama carpti diyor.. Baska acidan mac sonu spiker hakem size sordu mu diyor ? Hayir, sormadi diyor.. yalanlar bir degil iki degil.. hakem ise oyuncuya gidip sordugunu -polster ve görüntüler de teyit ediyor bunu- yemin ettigini ve kesinlikle eline carpmadigini söyledigini belirtiyor.. Iki yalan üst üste ki iyi yakalanmis.. Polster'in dedigi gibi yasami boyunca bu yüzden mutsuz olmasini diliyorum .. Oysa o sadece bu yüzden iki mac ceza aliyor.. Bu mac sonrasi Köln küme düsüyor, bir senenin emegi tek bir noktada tüketiliyor..

Güzel.!

video

Sene 1981.. Bayer Leverkusen -Bayern Münih maci.. Güzel adamin ismi norvecli Arne Larsen Oakland.. o'sunun üzerinde cizik var, ugrastirdi beni cok.. Videosunu cok aradim ama bulabildigim bu malasef.. Gecen Leverkusen-Munih maci öncesi ZDF kanali verdi, orda gördüm ben de..

Larsen üc gol atiyor macta, hattrick yapiyor Leverkusen adina.. Akabinde görülecegi üzere dördüncü gol geliyor.. Aslinda bariz gol degil, yan filede ama karisiklik oluyor hakem golü veriyor.. Santra'ya gidiliyor ve Santrada Larsen hakeme acik acik gol olmadigini soyluyor.. Hakemle konusmasi olsa da sonrasi bu görüntülerde yok fakat devami aynen söyle.. Larsen'in görüntülerde olan "hayir gol degil hocam" mesajindan sonra santranin göbeginden topu alan hakem kendi elleri ile aut cizgisine kosup topu oraya koyuyor ve golü iptal ediyor.. Elbette adam hattrick yapmis, rahat bir pozisyonda ve fakat bir üstteki macta da Schalke ayni sekilde cok rahat bir poziyonda.. Olan Köln'e oluyor, Schalke yense de yenilse de degisen bir sey olmayacakti, burada da o gol verilse de verilmese de degisen cok bir sey olmayacagi gibi ama yine de dürüstlük iyidir.. Klose vardi ayni sekilde kendisine sanirim Bielefeld maciydi penaltiyi soran hakeme Bremen formasiyla "hayir penalti degil" demistir filan..

Velhasil severim ben böyle futbolculari.. Bana Sampiyonlar Ligi Sampiyonlugunu kaybettirse de takdir ederim yine de, en az o kupayi almis olmak kadar gurur duyardim takimimla, oyuncusuyla..

7 yorum:

dark knight dedi ki...

önemsiz maçta dürüst olsun tamam ama cl finalinde son dakika penaltısını iptal ettirse hakemi uyarıp ömür boyu mutsuz olmasını dilerim :) bu yani düşüncem, itiraf ediyorum.. mutsuzum :D

Borges dedi ki...

:)

Yoruma dayali pozisyonlardan bahsetmiyorum ama misal bariz hatali karari geri cevirmek, üstelik böyle bir macta cok daha "kalici" bir iz birakir baska acidan.. Ve o ya da bu sekilde haksiz bir galibiyet olur.. Ben pek cok pozisyonda futbolcunun dürüst olmasini beklemiyorum acikcasi ama örnekte görülen videolar istisnai bir durum iceriyor.. Yoksa tartismali pozisyonda kendi yorumunu isin icine katip "sanirim faul degil, emin degilim ama bakmak lazim bi" gibi demecler vermemeli elbette.. Her bakimdan tartismaya aciktir ama fikrimi de söyledim zaten postta..

dark knight dedi ki...

evet söylemişsin fikrini tekrar ettirmek zorunda bırakmak istemem ama abi yaa ciddi misin? bana bu tür şeyler nasıl desem, biraz olmayacak işten bahsedildiği için kolay edilen laflar gibi geliyor. g.saray cl finalinde birisi çok çok açık bir sahtekarlıkla maçı kazandırıyor. çatır çatır içime siner valla. ömründe dürüst davrancak tek bu anı mı buldun derim :))

Borges dedi ki...

Ben finale kalabilmis Galatasaray ile de yeterince gurur duyarim.. Misal top yandan disari cikacak, gol olacak ve onunla Galatasaray kupayi almis olacak, üzülür müyüm ? hayir, kupayi almis nasil üzüleyim. Ama birisi cikip "gol degildi" derse de üzülmem..

dinamyt dedi ki...

nedved lazio'da oynarken yapmıştı buna benzer bir şeyi. collina'nın penaltıyı vermesinden sonra gidip kendimi attım diyip sarıyı almıştı. yanılmıyorsam lazio'nun şampiyon olduğu sezonda gerçekleşmişti hatta bu olay.

alengir dedi ki...

Misal De Rossi Messina ya attığı golden sonra hakeme gidip golü elle attığını söylemiş olan dürüst bir futbolcudur,taraflı tarafsız herkesin takdirini kazanmıştır bu hareketiyle.Gene misal Gerrard da Atletico Madrid maçın da hakemi aldatarak aldığı penaltıya gole çeviren ve sadece taraflı kişilerin takdirini kazanmış bence "sahtekar" bir futbolcudur.Gerrard ı çok severim,maddi olarak paha biçilmez bir futbolcudur,benim gözünde yapmış olduğu o "sahtekarlıktan" sonra ki manevi değeri oldukça azalmıştır ama De Rossi nin maddi değerini bilmesem de bana göre manevi olarak paha biçilmez bir futbolcudur,zaten bu gibi adamalardır dürüstlüğün az bulunur bir değer olduğu hayatın her anın da bize bu gibi kavramların bir kelimeden fazlası olduğuna inandıran...

Adsız dedi ki...

nedved ın de pl collina nın yonettigi bı macta penaltıyı iptal ettrmesi vardi
ii adamdır nedved her acıdan..