30 Ocak 2009

Petric & Grafite.!




13 yasinda kapi kapi gezip evlere cöp torbasi satiyordu Grafite.. Tam 8 yil boyunca bu isi yapti, üstelik evli ve bir cocugu oldugu zaman diliminde dahi kapi kapi gezmeye devam etti, bir evi ve aileyi gecindirmek adina.. Bir sekilde besinci ligde kendisine sans buldugu dönem hocasi ona "grafite" Kursun Kalem anlamina gelen takma ismini veriyor, ince ve uzun oldugundan dolayi.. Akabinde Gremio transferi ve sonrasinda basarisiz bir kore deneyiminin ardindan ülkesine dönüp birinci lige yeni cikan Le Mans'a transfer oluyor.. Sonrasi malum..

Sinirlerine hakim olamiyor.. Bu yüzden henüz birinci yilini doldurmadan ücüncü kirmizi kartini yedi Bundesligada.. En buyuk cezayi karisindan yiyor, iki-üc gün boyunca konusmuyormus kirmizi kart sonrasi ve 2009 icin simdiden söz veriyor, Kupada hattrick yapti, iyi basladi ve inanilmaz bir gol orani var..

Bu gibi oyuncular, Ribery,Luca Toni gibi biraz olsun gec kesfedilmis olup parasizligi yasamislarin mücadele gücü digerlerine oranla yüksektir, Luca Toni'ye o kadar gol attin rahat misiniz diye sorduklari vakit, insaat isinde calismis olan Ribery ve daha düne kadar ücüncü liglerde gezinen benim gibilerin rahat olmasi cok zor diyordu.. her an her seyi kaybedebiliriz duygusu ile yasiyoruz hala diye de ekliyordu..



Petric'in Dortmund'dan ayrilisina istinaden aslinda bir kac sey duymustuk.. Fazla para istemesi ki dogaldi, formu iyiydi bir yana Frei ile olan kavgasi.. Bunu merak etmistim ve söyle bir sey söz konusu. 1983 yilinda Isvicre'ye tasiniyor Hirvat aile.. Petric, isvicre'de cok fazla irkci yaklasim ile karsi karsiya kaliyor.. "pis yugo" gibi türlü türlü hakaretlere maruz kaliyor.. Bir sekilde futbolda ilerler iken evim dedigi isvice yerine memleketim dedigi Hirvatistan'i seciyor.. Frei, Isvicreli ve fakat ayni zamanda milliyetci bir yapisi var. Petric'in gecmisi, Isvicre'yi secmemesi sonrasi ülke halki ile kendisi arasindaki tartismalar ve Frei bir kavganin kivilcimlarini tutusturmaya yetmis.. herkes cok iyi biliyordu ki ikisi de birbirlerini hic sevmezdi.. Kosmuyor diye geyiklerin yapildigi yerde her iki macta Hamburg'da bir gol atan Petric diyor ki Dortmund'da kostugumun yarisini bile burada kosmuyorum herkes isini yapmali diye devame ediyor..

Dortmund'da gecirdigi iyi bir sezona ragmen Hamburg'dan teklif geldigi zaman klup beni hicbir sekilde tutmak icin caba harcamadi cunku Zidane, Klopp'un eski ögrencisi ve sevdalisi gibi yaklasimlar sergiliyor.. Bu yüzden de gittim.. Gidiyor ama yedek basladigi icin genelde susmuyor, Hocasini elestiriyor, takima altinci haftadan sonra girip goller atmaya basladigi vakit Hambug takiminda yükseldikce yükseliyor.. Röportajlar, hocayi elestirmeler, Olic'in gidisine yorumlar, onlar bunlar ve hedefi Premiere Lig oldugunu da cekinmeden söylüyor.. Gec kaldim biraz diyor sakatlik beni avrupaya degil de Basel'e atti diyor da diyor..

2 yorum:

Alper Öcal dedi ki...

Bayern'i yıkan golü attı bugün.

Türkiye;'ye gelse teks antrfor oynamaz derler gerçi...

Borges dedi ki...

Ben adamdan frikik golü bekliyorum o inatla kafa golü atiyor, bu sene kacinci kafa golü bilmiyorum ama Hamburg'u ipten cok aldi, önceden de belirttigim gibi hocanin yorumu yeter..

"o olmasaydi ben coktan gitmistim buralardan"