10 Aralık 2010

Barça'yı Bırak St.Pauli'ye Bak.!



Barça maddi kriz sonucu forma reklamı aldı ya.. oy anam oy.

Barcelona'nın gögüs reklamı almak zorunda kalmasını Türkiye'de Barça'yı geçmişinden ve her şeye rağmen bugünkü duruşundan dolayı ayrı bir yere koyanlara kimileri nanik yapıyor, 'bak gördün mü' diyor.. Adamlarda borç üst seviyede ve kurtuluş için bir 'değerini' pazarlama yoluna girmişler.. Görülecek bir şey yok aslında.. Belki şunu görmüşsünüzdür siz: Yıllarca ellerinin altındaki 165 milyon euro'yu reddetmiş bir takımdır.. Bir milyar avronun üzerinde bir parayı sizin 'yok birbirimizden farkımız' diye susmayıp aynı şeyleri günde yirmi kez dile getirip kafa ütülediğiniz dönemde bu takım reddetmiştir, şimdi peki algılayabildiniz mi ? E hani fark yoktu ?

Bugün farkın azalması konusunda yorum yapıyorsun. Barça formasına reklamı aldı mı senin için bir 'değer' olur ama almadığı onca yıl boyunca bu konu gündeme getirilince de bu değeri kabul etmezdin. Bugün sevinerek kendi çapında bir değişimi/dönüşümü ortaya serip farklılaşmayı işaret ediyorsun ama dün o 'farkı' görmemek için kırk takla atıyordun. 165 milyon euro belki biraz sizin de gözlerinizi açar..

Sen Raul'den o 4-2-3-1'den diğeri Mourinho'dan bir diğeri renklerinden, formasından e bir diğeri de geçmişinden az çok siyasi kimliğinden, neden batıyor sana bu sonuncusu ?

Benim futbolunun dışında eylemlerden ve kimliğinden dolayı sempati beslediğim takım St.Pauli'dir. Futbolu sevmeseydim, ömrü hayatımda tek bir maç izlememiş olsaydım dahi St.Pauli'yi yine bugünkü gibi severdim.. Canınız sıkılır da geyik yapmak isterseniz elinizde malzeme olsun da biraz daha aklı başında yorumlar yapıp güzel kanıtlarla buraya gelesiniz diye size bir değişim örneği sunayım ben zira bu takım son dönemde Barça'dan daha büyük değişim geçiriyor.. Örneklere geçeyim hemen de siz de tekrardan kurtulun artık..



Millerntor bölüm bölüm yenileniyor. "Eskiden" en önemli farkı VIP Locaları yoktu, herkes her yerde eşitti.Ve fakat buraya kadar.. Resimde gördüğünüz bu yeni yapılan VIP localarını kiralayan kurumları görüyorsunuz. Orta sırada sağ sonda duran ableme dikkatlice bakınız..

St.Pauli gece kluplerinden Susis Show Bar..

Bir locayı kiralamış ve bakın seksizme karşı amansız bir mücadele veren taraftarın klubünün maçlarını yirmi tane misafirine nasıl izlettiriyor ?



Böyle.. Daha rezil fotolar var da neyse.

Bu bir yenilgi mi ? Kesinlikle. 2010'a kadar dayanabildiler. Yeri geldi bölgesel lige düşmeyi göze aldılar. Kurtarabildikleri stadın ismi oldu zira bunu tüzüğe geçirdiler, Millerntor'un önüne arkasına bir marka ismi gelmeyecek ama belli mi olur o da yakında değişebilir.. Geçenlerde tükkanın işletmeciliği konumundaki insan sponsor bulmakta çok zorluk çektiğini, tüm bu değerlere ters düşmeyecek markalardan gelir elde etmenin zorluğundan bahsediyordu.. hatırlarsanız geçmiş zaman içerisinde Maxim dergisini seksist bulan taraftar protestosu nedeniyle geri çekmek zorunda kalmıştı ve fakat buraya bir sınır getirilmedi maalasef..



Kar kış demeden bu locayı ve elbette içeriğini, striptizci kızlar eşliğinde maç seyredilmesini protesto etmeyi sürdürüyorlar ama sanırım yapabilecekleri çok fazla bir şey yok.. Zira o locanın içerisinde kimin neyi nasıl yaptığını artık klup sorgulayamaz. Taraftar bu resimde gördüğünüzdür ama durum da bu maalasef..



St.Pauli uzunca bir süre endrüstriyel futbola karşı durmak için sembolik açıdan elektronik bilboard'a karşı oldu ve uzunca bir süre goller olduğunda skoru elle değiştirilen ilan tahtasına sahip idi ve fakat nereye kadar ? 2007 yılına.. Şimdi başka..

2007'de değiştirdi diye o zamana kadar yaptıklarının anlamı yok mudur ? 2010'da Barça reklam aldığında bitiyor mu her şey ?



yok öle bi şey...

9 yorum:

Fabrizio dedi ki...

cok güel bir yazı olmus üstad mesela bende lazio dan örnek vereyim bilmeyen yoktur asırı sagcı katolik ve fasıst taraftar toplulugunun destekledigi takımı, takıma 1 tane bile zencı almayan alsa bıle seyırcı tarafından istenmeyen hatta 2000 yılında efsane lazio varken bile siyahi oyuncu istenmezdi takımda simdiye bakalım lazio taraftarı benimsedi artık yok öyle eskisi gibi fasizm rüzgarı curva nord da yani bazı seyler degisir , beyinler degisir düsünceler degisir ama destekleyenler icin lazio bambaskadır italyanın köklü klubu mutıs kadrolu seneler türkiyede ve dünyada destekleyenıde fazladır büyük klubdur yanı yok evvelden beri reklam almamıs simdi alıyor zart zurt takılmamak lazım

Batistuta35 dedi ki...

Yazı güzel ama o locadaki kadınlar acayip çirkin belki de bunu protesto ediyorlardır:p

alperensaylar dedi ki...

barcelona'yı tebrik etmek lazım aslında. 111 yıllık bir klüp, 111 yıl boyunca -unicef olayında parayı veren barca- formasına reklam almadan ekonomik anlamda ayakta durabiliyorsa ve avrupanın en üst düzey takımlarından biri olabiliyorsa gerçekten bravo. bu zamana kadar dayanabilmeleri ekonomik açıdan takdire şayan bir durum.

Mehmet Reşit dedi ki...

Barcelona' ya gösterilen reklam tepkisinin önemli bir kısmı şundan kaynaklanıyor sanıyorum: Barcelona' nın oynadığı futbol konuşuluyor, formaya reklam almadıkları dile getiriliyor; ekonomisi konuşuluyor, formaya reklam almadıkları dile getiriliyor; Katalan kimliği konuşuluyor, formaya reklam almadıkları dile getiriliyor; Messi konuşuluyor, formaya reklam almadıkları dile getiriliyor; Endülüs Emevileri konuşuluyor, formaya reklam almadıkları dile getiriliyor...
Kulübün yıllardır inatla bu değeri muhafaza etmesi, asgari saygıyı hakediyor elbette; kendi haline bırakılan hiç kimsenin buna itiraz edebileceğini sanmıyorum. Edeni de bu yazıdaki gibi eleştirmek lazım.

cino dedi ki...

ortadaki hatun sanki biraz "mahmut abla"ymış. e taraftarın protestosu normal...

eren kıyak dedi ki...

ortadaki hatun değil zaten farkeden vardır.sankt paulinin sexist bir takım olduğunu biliyordum da bu kadar ileri gittiklerini blmiyordum.
Zaman içinde de herşey değişir ama atletic bilbao geleneği asla değişmez ki 112 yıldır atletic bilbao da bir tek lizarazu oynamıştı fransa bask bölgesinden diye ama onu da taraftar göndertti

Forza dedi ki...

http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/16517521.asp?gid=373

Sevgili Borges, birakma bu isin pesini.. Farkli resim bulmaya bile ugrasmamislar. Bravo Hurriyet!

Borges dedi ki...

Forza: Yok abartıyorsun arkadaşım. Burdan görüp haber yapmak istemiştir belki ama benim haberin o kısmı da orijinal değil ki. İkimiz de resimleri Bild'den alıyoruz.. O da bu haberin kaynağına gitmiş ki çok zor değil ama bir ihtimal burası ona bu haberi yapmasına itki olmuştur ki suç değil bu..

Burada bir çalma, çırpma yoktur ki biz çalıyoruz işte resimleri her yerden ;)

Forza dedi ki...

:) peki o zaman,

Sen bu yaziyi Barcelona gundeminin uzerine yazdin sandim.

Hos, haber kaynagi yine de belirtilmemis Hurriyet tarafindan..