24 Şubat 2010

Stuttgart - Barcelona: 1-1



Son bir yil icerisinde benim seyrettigim en kötü Barcelona dün sahadaydi. Eger Stuttgart biraz daha becerikli olsaydi ilk yari farka dogru kosabilirlerdi Barca karsisinda.. Birinci devre Stuttgart domine etti ve ikinci devre de orta karar devam etti mac. Benim dikkatimi ceken Guardiola'nin mac öncesi basin toplantisindaki söylemleri.. Stuttgart buradaysa burayi hakediyor, onlar da iyi bir takim olmali vesaire.. Gereginden fazla kücümseme oldugunu söylemek zor ama bir rakip olarak degil de yeni cikis yapmis Kibris takimi gibi muamele ediyordu ki bunun bedelini cok agir bir sekilde ödeyebilirdi kesinlikle.. Stuttgart, Nistelrooy kazasini saymazsak yeni hocasiyla henüz mac kaybetmemis, son derece formda bir takimdir.. Macin bana göre yildizi olan Cacau'nun yanina biraz baska bir adam daha olsaydi bugün cok baska olabilirdi.. Yenildikleri Atletico ya da Hiddink'in Chelsea'si dahil ben Barcayi bu kadar aciz, sürekli pozisyon veren, oyun kuramayan ve kötü oynar seklinde görmedim..

Yine burada Hiddink'in Chelsea taktiginin uygulandigi söyleniyor lakin Chelsea dahi bu kadar atak gelistirip oyunu diger tarafa yikamamislardir Barca karsisinda. Agresif oldular ve Hleb ya da Progrebnyak gibi oyuncular dahi defansif orta saha gibi bastilar.. Önemli olan rakibin oyunu bozup topa sahip olduklarinda Stuttgart'in ne yapacagini cok iyi bilmesiydi.. Fisek gibi firlayan Cacau önderliginde son vurus ani haric cok güzel hucumlar gerceklestirdiler.. Kacirdiklarinin haddi hesabi yok ve oyunu geride kabul edip domine edebilecek konuma geldiler..

Baska acidan Barca gibi bir takimi motive etmek cok da kolay olmasa gerek.. Sahsen ben artik bir düsüs bekliyorum zira bu oyuncular hala sahada kazanmak adina mücadele verebiliyorlarsa bunun kendisi basli basina bir mucizedir. Tüm otoritelere kendilerini kabul ettirip yilin ve belki de son on, yirmi yilin en iyi takimi konumundalar.. Neyi basarmak icin daha fazla mücadele etmeliler ? Barca teknik direktörü oldugunuzu düsünün ve oyunculari nasil maca motive edersiniz ? Bir degisim sart kesinlikle ama yerinden oynayan her tasin ayni kalitede tekrardan yerine koyulmasi oldukca uzun bir sürec istiyor. Yeni bir Xavi-Iniesta'yi xavi-iniesta zamaninda yaratmak durumundalar.. bu nasil olacak hep beraber görecegiz lakin dün oldukca sansliydilar, bir kez daha üzerinden gecelim..

10 yorum:

ilquer dedi ki...

Barcelonalı futbolcuların tek motivasyon kaynağı Real Madrid olabilir.

Borges dedi ki...

Gecen sene mayis ayinda deplasmanda alti gol attiklari Real Madrid mi ?:) Bugünlerde motivasyon zor, her bakimdan..

CaRtMaNtR dedi ki...

Belki işin içine Fabregas gibi hem o yapıyı bilen hemde EPL terbiyesi almış bir oyuncuyu katarak işin akışında bir değişkenlik yaratabilirler.

Birde Henry yerine Bojan/Pedro ikilisi yerleşirse iyice bir farklılaşma söz konusu olabilir.

Borges dedi ki...

Cartmantr: Aslinda Henry Arsenal'e su saatten sonra daha cok yakisir, Fabreagas da Barca'ya. Bu köseler cok buyuk farklilik dogurmaz da Xavi-iniesta ve özel imalat Messi'nin yerleri.. Messi genc ama Xavi geliyor yavas yavas sona dogru.

Joker dedi ki...

hayır abi. 16 gol atıp 26 kupa alsalar da asla önüne geçemeyecekleri real madrid :))

TA dedi ki...

barca nın kötü gözükmesinin nedeni birazda stuttgart'tı. bunu es geçmemek lazım.barcayıda fazla büyütüyorlar.barcayı izlemek bazen işkence halini alıyor.80 ila 83 . dakilarda devamlı sağa sola paslaşmaları oyunun seyir keyfini çok düşürdü.insanların bu paslaşmalardan ne keyif aldığınıda anlamak güç.eğer barca ilk yarıda öne geçseydi maç hiç izlenmeyecekti.orta alanda çok paslaşıyorlar ve taraftarda haliyle daha az pozisyon izliyor.kaleye bu kadar yavaş giden çok az takım vardır herhalde dünyada.barca 30 defa pas yapacakta taraftar bir pozisyon izleyebilsin.

barış dedi ki...

"Guardiola'nin mac öncesi basin toplantisindaki söylemleri.. Stuttgart buradaysa burayi hakediyor, onlar da iyi bir takim olmali vesaire.."

ben anlamadım bunu. hani küçümsüyor olabilir bu söylemlerle de, küçümsemediyse ne demeliydi? basın toplantısını izlemedim tabii, surat ifadesi mi gösteriyordu küçümsediğini?

Borges dedi ki...

baris: Evet söyle bir baktim hic anlatamamisim ben zaten.

Söyle: Stuttgart'i tanimlarken daha cok burada olmayi kaldiramayacak ölcüde kücük takim gibi bahsetti. Basin toplantisinin iceriginde daha cok bu vardi. Bir kac cümle daha vardi rahatsiz eden.. Oysa bu takim son bilmem kac macini galibiyetle bitirmis, düsme potasindan geldigi yer inanilmaz.. formu cok iyi lakin Guardiola biraz sanki Azerbaycan takimi gibi sürekli bulundugu konum ile takim arasi kiyasa giristi. kücümsemedi ama "bence" gereginden cok fazla hafife aldi gibi geldi.. mac öncesi bunu düsündüm ve stuttgart'in bu zorlugu onlara cikaracagini da hissettim..

Kucuk cok kucuk detaylar ve beni bir sekilde rahatsiz eden bir basin toplantisiydi ama benden baska kimse de görmez o rahatsizligi. Lakin iste mac öncesi biliyordum bu zorlugun yasanilacagini zira bekledikleri cok baska bir takimdi muhtemelen..

ilquer dedi ki...

Hayır ben bu seneki Real Madrid ve yaptıkları transferleri kastetmiştim. Barcelonalı futbolcular onlara geçilmeyi engellemek için motive olurlar diye düşünüyorum.

Borges dedi ki...

ilquer: Yok ben anladim sizi ve temelde haklisiniz zira yerel derbilerin kendi aralarindaki cekismeleri hicbir zaamn bitmiyor hele ki bu Barca-Madrid derbisi ise..

Lakin yine de bu kadar basarili olmus oyunculari motive etmek cok kolay degil. Madrid dahi olsa.. Onlari da her türlü yenmisler, gecmisler.. ileride her sey egisir, ayni seyler ronaldo, kaka icin gecerli degil ama digerleri icin is cok zor.. Simdi elbette hedef uzun bir sürece yayilmis basari ama oyuncu acligi ölcümü her zaamn yapilmalidir derim ben..