28 Nisan 2010

Madrid Yolcusu Kalmasin: Inter Finalde.!



Barca ve Mourinho bir acidan birbirlerine benziyorlar. Daha cok basarilarindan dolayi kendilerine tapinacak ölcüde baglilik gösteren kitlenin belki de hakli olarak böbürlenmeleri nedeniyle bir kisim futbolsever insanda antipati olusturmus durumdakar. Buna ragmen her ikisinin de basarilari yadsinacak gibi degil..

Bu macin analizi pek mümkün degil. Nasil desem ki ? Rahmetli dedemi Barca'nin defansina yerlestirseydik eminim siritmazdi kesinlikle.. Inter, Chesea savunmasini denedi ve basarili oldu. Dörtlü defansin önüne besli defans seti kurdu ve aradaki mesafeyi mümkün mertebe kisa tutarak Barca'ya gecit vermedi. Inter degil bir kisi eksik, iki kisi fazla da olsa da degisen cok bir sey olmayacakti..

Barca'nin sizi birinci ve ikinci bölgede oyun disi birakacagi asikar iken buna karsi bir önlem alamiyorsaniz tüm gücünüzle ücüncü bölgeyi savunarak bir esitlik saglayabilirdiniz ve nitekim böyle de oldu..

Aslinda gecen sene de Barcelona aynen bu sekilde kupanin disinda kalabilirdi. Hem bu sene ve ayni zamanda gecen sene beni tatmin eden, seyretmekten inanilmaz keyif aldigim oyun Barca uzay futboludur. Eger siz de icinizde bir yerde dürüst oldugunz vakit bugün Inter'in yaptigi defansin seyir zevki olmamasi bir yana muhtesem bir is olmadiginin da bilincine varabilirsiniz..

Atari de cocukluk dönemlerinde güclü rakipleri yenmek icin garip seyler yapardik. Arkamizi saglama alip gelecek olan rakibe yavas yavas yumruklar indirerek enerjisini tüketir, bir sonraki tura gecerdik. Inter'in yaptigi da böyle bir sey, ne büyütüyorum ne de olagandisi bir taktiksel güzellik olarak algiliyorum.. Ve fakat Mourinho güzellemesi yapilacaksa eger Chelsea'den de öte ilk macta dokuzlu set kurup savunma yaparak degil (4+5) oynayarak Barca'yi yenebilme basarisini göstermesi üzerinde durulabilir.. Mourinho Italya'da muhtesem bir is basarmistir ve turu oradaki performansi ile haketmistir kesinlikle..

Lakin..

Cok sevdigim bir teknik adam olmasi icin bir seyleri durdugu zaman degil, durdurulmasi imkansiza yakin bir takim yarattigi zaman hayranligimi kazanacaktir. Muhtesem reaksiyonlari degil aksiyonlarin hastasiyiz daha cok..

Macin tartismasiz en kötü isimlerinden olan Ibrahimovic iyi bir futbolcu olmasina ragmen bu sisteme uygun olmayan yapisini cok önemli bir virajda tekrardan göstermesi ise Barcelona'nin bundan sonra yapacagi bütün transferlerin icerigini degistirecektir. La Masia'dan 7 degil artik 11 futbolcu cikarmanin yollarini arayacaktir yüksek ihtimal ya da Torres-Ibra degisikliginin üzerine Fabreagas-Henry takasiyla futbolu iyice keyifsizlestirebilir zira bu sekilde Barca hayrani olarak keyif aliyorsunuz tek tarafli lakin tuhaf bir antrenman macina dönüyor karsilasma ki total de cok da güzel degil..

Cambiasso'yu ayri bir sekilde tebrik eder iken Inter-Bayern finalinde Mourinho'ya karsi kesinlikle Van Gaal'i destekiledigimi belirtir, 22 mayis aksami tekrardan görüsmek üzere hoscakalin..

44 yorum:

90 + 3 dedi ki...

Benim de hiç içime sinmedi açıkçası ama yine de yapılan savunma kusursuzdu, hakkını vermek gerek.

Barcelona'nın oynadığı oyun elbette tercih edeceğimiz bir anlayış. Ancak her iki sezonda da yarı finalde benzer şekilde oynayan takımlara karşı çok zorlanmasını açıklayamıyorum ben. Geçen sene de eleneceklerdi, son anda attıkları gol ve hatırı sayılır bir hakem şansı ile çıktılar finale.

Nasıl bu takımlar Barcelona'ya karşı bir taktik geliştirip başarılı oluyorlar, aynı şekilde Barcelona'nın da bunun panzehirini bulup, evire çevire yenmesini bekliyor insan.

Van Gaal'i desteklesek te bu Mourinho bırakmaz hocam kupayı kimseye.

Kendi maç yorumum http://doksanartiuc.blogspot.com/2010/04/barcelona-1-0-inter.html

cem dedi ki...

sevgili Borges seni okumak ne kadar güzel bazen uzun süre ara veriyorsun,olmuyor böyle yazılarından bizi mahrum etme lütfen.Sırf senin için üye oldum bugunde yazılarını görünce çok sevindim.

Shareef dedi ki...

"Eger siz de icinizde bir yerde dürüst oldugunz vakit bugün Inter'in yaptigi defansin seyir zevki olmamasi bir yana muhtesem bir is olmadiginin da bilincine varabilirsiniz.."

Çok dürüstüm ve ben harika bir mourinho izledim.. Sizin böyle nasıl dediğinize hayret ediyorum ve aşırı barça fanatikliğinize veriyorum.. Barça'ya böyle oynayıp kim başarabildi, çok ucuz 2 sarı karttan kırmızı yemeseydi motta ben adım gibi biliyorum ki gol yada goller atacaktı inter tıpkı İtalya'daki gibi.. Barça'nın güzel futbolu falan filan adam büyük bir kibirle ben en büyüğüm dedi ve geldi 11 barçalıya 10 interli + mourinho aldı turu.. Lütfen Valdes'in mourinho'ya yaptığı gibi yapmayın ve en az barça'nın futbolunu sevdiğiniz kadar saygı duyun bu aynı zamanda barça'ya olan borcunuzdur..

Saygılar sunarım..

Pan Monroe dedi ki...

Bir takımın savunma ve taktik disipliniyle; böyle üst düzey maçlarda, e biraz da biz izleyenlere eziyet çektirerek tur atladığına çok şahit oldum. Son 10 yıl içinde Münih'in ve Juventus'un Madrid'den aldığı turlar bunlara güzel bir örnektir. Yine de ne olursa olsun Effenberg-Raul kapışmalarıyla, Nedved'in o defansif yapı içersindeki pozitif duruşuyla karakteri olan mücadelelerdi kesinlikle bunlar.

Ama bu akşamki maç bambaşka birşeydi. Hiç bu kadar eziyet çektiğimi hatırlamıyorum. Bunun birinci sebebi tabi ki artık bir pop star haline gelen Mourinho. Yakında sanat kavramı da bu noktada futbola yaklaşırsa hiç şaşırmam doğrusu. "Amacımız iyi film çekmek değil Oscar almak" diyen special one'lar da türeyebilir. Kesinlikle Jose'ye saygı duyuyorum, ama bakış açısını beğenmemek de en doğal hakkım sanırım.

İkinci sebep de tabi ki Barcelona ve onun tavizsiz "doğru futbol" felsefesi.Herkes Guardiola'dan müthiş hamleler bekleye dursun, Buna saygı duymamak elde değil, zaten bu yüzden Barcelona'yı bu kadar seviyoruz günümüzde. Bir ara Arsenal bu kaderi çok paylaşıp sahadan "kaybeden" olarak ayrılırdı o rüya döneminde. En gole ihtiyaç duyulan dakikalarda tek bir rastgele top inmez o ceza sahasına, Pires, Bergkamp,Ljunberg top yapmaya çalışırlardı yay önünde kale kurmuş defanslara karşı.

Bu akşam bana başka bir soru sordurdu aslında. Hani Serginho içeri doldurur topu, İnzaghi bitiverir, koyar ayağını kafasını burnunu, Milan taraftarını güldürürdü. Acaba futbolun güzelliği "doğruluğu"yla doğru orantılı değil mi?

Borges dedi ki...

Shareef: Aslinda bunu Hiddink basarmisti. Ona da bu sekilde kapanip rakibi durdurmayi marifet sayan hicbir seye saygi duymuyorum ben. 10 ya da 12 kisi fark yok, hepsi ceza sahasinin icerisinde..

Mourinho, Italya'da basarmistir ve orada övgüyü, cok seyi haketmistir ve onun da hakkini verdik. Burada nedir ki inanilmaz olan ? Barca bir gün böyle kazanirsa onu da tebrik etmeyecegim, simdiden söylüyorum.

Bu yorumlari da barca fanatikligime degil futbol sevgime verin lütfen.. Ve ben de sizi anlamiyorum ama anlasmak zorunda da degiliz..

Saygilar.

Borges dedi ki...

Cruyffie: Sadece futbol degil hemen her dalda kazanmanin cok baska yollari var icerisinde "güzellik" katmadan.. Gise rekorlari kirip muhtesem filmler yapanlar ile "sanat filmi" diye asagilanacak noktaya gelen bagimsiz yapimlar ya da her yere baksak ayni seyi görürüz.

Sonuc itibari ile alan dar, bir kale var ve o golü engellemenin cok cesitli yollari var. Hele ki iki macli eleme usulunde cokca kez güzel oynayan degil "akilli" hareket edip güzelligi bir kenara birakan kazaniyor .. Barca hakem olmasaydi gecen sene de finale ulasamazdi ama saygimizda bir kusur olmazdi kesinlikle..

O son saniyelerde dahi sisirmeyip top cevirdiler ya, iste bana o yeter, final de inter'in olsun, kupa kazanma eksikligi yoktur bugün barca'nin.. yeterince kazanmistir.

Shareef dedi ki...

Şunu söylemek istiyor bütün yorumcular heralde çıkıp barça gibi oynamak zorundasınız ve barça'nın kendi oyunu ile barça'yı yenmek zorundasınız, bunun hiçbir mantığı yok ne yazıkki.. Ama işler öyle olmuyor, Bende futbol sevgim sebebiyle hayatımda hiç tutmadığım bir takımın finale çıkmasını alkışlıyorum garip değil mi ? Mourinho 180 dk lık bir resital sunmuştur. Asla avrupa şampiyonu olan Yunanistan gibi oynamadan (dikkat edin 2 maçlık periyottan bahsediyorum)öyleki ilk maçta sol bekinin üstüne bir sol bek daha takıma sokmak zorunda bırakarak (hangi TD yada takım yaptırabildi güzel barça'ya bunu) Futbol oynanmaya başladığından beri her zaman kazanmak için farklı yollar bulunmuştur ve bu Mourinho'nun bulduğu yoldur bunu Hiddink denemiş derseniz katılmam ama şunu da derim Mourinho denememiş yapmıştır.

TA dedi ki...

barca'nın oyunundan ne keyif alıyorlar gerçekten merak ediyorum.50 defa hazırlık pası yapıyorlar.efektif pas denen birşey var.özellikle manu bu efektif pasları çokca yapıyor.sadece dikine değildir efektif pas mesela son bjk-fb maçında selçukun alexe attığı pasta efektif pasa örnek gösterilir.efektif pasları iki takımda iyi yapıyorsa o maç oldukça tempolu ve keyifli oluyor.ingilterede oynanan futbolda efektif pas oranı çok yüksektir.
interin kendi birinci bölgesinde savunmayı kurması barcanın defansın arkasına sarkma düşüncesini yok etti.eğer savunmayı 10 metre daha ileriye kurmuş olsaydı inter barca daha çok pozisyon bulabilirdi.barcanın bu durumda tek şansı kaldı.kanatlara inip orta yapmak.inter kanatlarda da fena değildi.
maç 11-11 oynansaydı inter yine bu düşüncede olacaktı ama bu maçtan çok daha fazla kontratak yapma şansı olacaktı.
geçen sene manu-barca finali çok keyifsizdi.nedenide barcanın çok top çevirmesidir(haklı olarak).bazı takımlar 85. dakikadan sonra oyunu soğutmak için kendi alanında orta sahada paslaşırlar barca da öyle.bunu 70 dakika(özellikle önde olduğu maçlarda)yapıyorlar ve seyirciler bundan keyif alıyor.anlabilmiş değilim.
barca nın elenmesi dünya futbolu içinde güzel bir olay.tek taraflı maçlar keyifsiz oluyor gerçekten.(barca'nın algülüm vergülüm futbolu).
inter-münih finali iyi bir final olacaktır.top iki kale arasında gidip gelecektir daha çok.en azından geçen seneki manu-barca finalinden daha keyifli olur bu maç.

Borges dedi ki...

Shareef: Hiddink de bal gibi yapti arkadasim. verilmeyen penaltilar ve o son saniye golü müdür onu elbette sizin alginiza göre "futbol resitali" yapmayan ? Hiddink fazlasiyla haketmistir ve durdurmustur Barca'yi.

Yenenin hakli oldugu ,sonuca bagli dogrularin olustugu yerde ne desek su 25 metrekare icerisinde oynanilan futbolun icerigini degistiremeyecegiz.

E haklisiniz o zaman.. Inter bugün muazzam oynadi filan diyeyim bari..

Bu sevinc bir futbol resitali ya da finale ulasmanin hazzi degil, bir efsaneyi durdurabilme basarisinin sevincidir. oynamanin degil oynatmama basarisi. 9 kisi geride kalip defans yapma sanati. Bunu güzel buluyorsunuz ,sözüm yok ben bulmuyorum, bulmak zorunda miyim ?

sanmiyorum.

Tekrardan tebrikler..

Protanopia dedi ki...

Bugün Inter'in oynadığı futbolda normal üstü takdiri gerektiren bir şey yok ama bu maçlar toplamda iki maç üzerinden oynandığındangeçen maçta atılan üç golün savunmasıdır bu. Yani geçen yıl Chelsea'ye kıl olduğum kadar kıl olmadım bu seneki Inter'e.

Daha ziyade Barça yememeliyid o kadar golü ilk maçta. Yoksa bu defans da kurtaramazdı Inter'i gördüğümüz üzere.

Nihayetinde ikinci golü de buldu Barcelona ama hakem vermedi, sağlık olsun.

Asıl önemli mesele ise burada elenen Barcelona'nın felsefesinde kulüp yönetiminde başka taraflara sapmayacağını bilmenin güzelliği ve rahatlığı bence. Yine La Masia'lı çocuklar oluşturacak bu takımın yarısını ve pozitifi pasa dayalı total futbolun modern versiyonuna devam edilecek. Biz futbolseverler için güzel olan bu. bir sene alır iki sene yarı finalde elenir, ne olur ki!

Borges dedi ki...

TA: BIr yerde haklisiniz kesinlikle. BU pas alisverisi tarafsiz gözle izleyenleri zaman zaman keyifsizlestiriyor zira tek bir takim oynuyor doksan dakika ki topa sahip olma oranlari da bunu acikliyor.

Ama biraz da insafsizlik ediyorsunuz gibi.. Bu macin 20.dakikasinda gelisen atagi bir daha izleyin, sanat eseri gibi bir sey bu. Sag kenarda interlilerin basini döndürdüler ama ortalarin isabetsizligi, icerisinin gerekli kalabaligi saglayamamis olmasi gibi zaafiyetler basgösterdi.

Hazirlik pasi baskadir, paslarla ilermek, adam eksiltmek, pozisyona girmek, rakibin basini döndürmek cok baskadir. Inter gibi 10 kisi geride beklemiyor takimlar genelde. O topun ön bölgeye tasinmasi en önemli sorunlardan birisidir ve barca bunu dünyada en iyi becerebilen takimdir ve izlemesi de cok keyifli. görüntüler olsa da daha iyi anlatsam..

Sizin resmettiginiz gibi degil lakin bugün özel bir durum var, rakip skor avantijini sonuna kadar koruma derdine düstü, futboldan vazgecti. Inter cambiasso ve sag kenarindaki maicon ile iyi isler cikardi lakin pek cok top 9 kisinin icerisinde ezildi. Son saniye o gol verilse her sey baska mi olacakti ki ?

Pan Monroe dedi ki...

sevgili shareef; barcelona futbolu oynamak, "hücum futbolu" oynamak değildir. aslında düşülen en büyük yanlış bu bana göre. Barcelona'nın bu kadar öne çıkmasından sonra bu takımı eleştirmek zorunda hissediyoruz sanki kendimizi?

Barcelona kesinlikle hücum futbolu oynamıyor, olay da bu aslında. Sacchi'nin Milan'ından bahsetmiyoruz burda. Bu akşam Barca altyapı çıkışlı genç isimleri kadrosuna bile almaz belki Inter. Bence Mourinho veya Guardiola'dan önce oturup bunu düşünmek gerekir. Bu takım 20 senedir bu futbolu oynuyor, son 5 senedir de düzenli kupa almaya başladı. Yarın o kupaları yine almayacak, ama yine bu futbolu oynayacak. Kimse Inter'den ya da başka bir takımdan böyle bir futbol zaten beklemiyor, Katalan falan da değilim, ağlamıyorum Barcelona yenilince, banane.

Benim tek derdim güzel bir oyun izlemek. Kazanmanın yollarından ziyade bunun yolları üzerine yoğunlaşmak daha doğru bence.

Borges dedi ki...

Karamurat: Haklisin kesinlikle. MOurinho ilk mac dolayisla bütün tebrikleri haketmistir ama bu mac icin de savunma sanati, muhtesem gibi ibareler kullaniliyor oysa tek mac üzerinden bakarsaniz futbolu öldürür.. Ne Sneijder'in güzelligi, ne Milito'nun forvetligi kalir, hepsi siradanlasir ve fubtol oynamamis 11 kalasin dahi kisa bir calisma sonrasi becerebilecegi bir durumdur.

MOurinho'nun basarisi, güzelligi ne olursa olsun ilk mactir ve Hiddinnk Chelsea'sinden de farki oradadir zira oynayarak Barca'yi yenmistir ..

Lakin su mac kötü bir macti ama finale giden her yol mübahtir, anlayisla da karsiliyoruz zaten..

Borges dedi ki...

Cruyffie'ye ek olarak: Ne zaman Mourinho, Capello ya da benzer bir teknik adam böyle bir futbol ortami yaratir, saygilarimi sunmaktan cekinmem kesinlikle.

Bu yorumlar da Mourinho'nun dünyanin en basarili bir kac teknik direktöründen biri oldugunu degistirmiyor zaten lakin tercih meselesi.

Siz savunmanin muhtesem oldugundan bahsedersiniz ve bundan keyif alirisniz, anlarim, ben ise Ibrahimovic'in dahi sirittigi, kendi emegi olan bir sistemin son saniyesinde bir gole dehset ihtiyaci oldugu dönemde dahi panik olmadan, sisirmeden, cirkinlestirmeden futbol oynama- pas yapma israrlarina biterim..

tercih meselesi biraz da.. Gruplardan dahi cikamayabilir, benim icin degisen bir sey olmayacaktir ve ben bu satirlari 2005 yilinda da yazdim, sözlükteki barca maclarina acin bakin bes yil önceki..

Shareef dedi ki...

Hiddink yaptı turu geçemedi, sonuç olarak evet barça'yı elemenin hazzı tabi ki (hiddink'in yapamadığı da sadece bu) ben sizin bu futbolu beğenmenizi istemiyorum ama çok alalade bişeymiş gibi yazıyorsunuz bunu eleştiriyorum.. Şunu görüyorum ben bu maçta, 6 değil 10 kupada alsa kenarda Mourinho kat kat üstün Guardiola'dan.. Mourinho 2 ayaklı "bir maçı" ilk devre ve ikinci devre olarak muhteşem oynamıştır, bunun hazzıdır bu.. Şunu da belirtmeden geçemicem geçen yılki Liverpool (takımımın çok istemiştim barça karşısına çıkmasını) geçen yıl barça'yı en rahat eleyecek takımdı.. Futbol o kadar güzel bir oyun ki bence dünyada barça'yı yenebilecek 2 TD biri barçayı finale çıkmadan yakalamıştır. 2. gol diyen arkadaşlara da ilk golün ofsayt olduğunu hatırlatırım

Dejan dedi ki...

Borges'e tamamen katılmakla beraber şunu söyleyebilirim rahatlıkla. Inter bugün Malta, San Marino gibi takımların sistemiyle oynamıştır. Avantajı ise Malta'da falanca oynarken, Inter defansında dünyanın en iyi savunma oyuncularından Lucio, Maicon, Zanetti gibi isimler olmasıdır. Bu taktiksel bir başarı değildir kesinlikle. 9 kişi cezasahası ve cezasahası önündeydi bugün. Bunun neresi başarı bilmiyorum...

Hayatımda hep tüketeni yerdim, üreteni takdir ettim. Biraz da düşünce tarzı ilgili beğeniler demek ki. Tüketmek bir sorun, üretmek kelimesi ise çözümdür, bunu unutmamak lazım. Inter Barça'yı tüketmeye oynadı ve takdir edemem bu yüzden. Mourinho'yu Dünya'nın en başarılı teknik direktörü olarak görüyorum, ama en iyisi değil...

Dejan dedi ki...

Borges'e tamamen katılmakla beraber şunu söyleyebilirim rahatlıkla. Inter bugün Malta, San Marino gibi takımların sistemiyle oynamıştır. Avantajı ise Malta'da falanca oynarken, Inter defansında dünyanın en iyi savunma oyuncularından Lucio, Maicon, Zanetti gibi isimler olmasıdır. Bu taktiksel bir başarı değildir kesinlikle. 9 kişi cezasahası ve cezasahası önündeydi bugün. Bunun neresi başarı bilmiyorum...

Hayatımda hep tüketeni yerdim, üreteni takdir ettim. Biraz da düşünce tarzı ilgili beğeniler demek ki. Tüketmek bir sorun, üretmek kelimesi ise çözümdür, bunu unutmamak lazım. Inter Barça'yı tüketmeye oynadı ve takdir edemem bu yüzden. Mourinho'yu Dünya'nın en başarılı teknik direktörü olarak görüyorum, ama en iyisi değil...

Pan Monroe dedi ki...

bir de bu hazırlık pası konusuna değinmek istiyorum. Adı üzerinde "hazırlık pası". Ama bunun örnekleri genelde birşeye hazırlanmayan paslar olduğu için efektif olmayan pas olarak geçmiş literatüre.

Topu sahanın her tarafında gezdirip daireler, üçgenler oluşturuyor Barcelona.Ve bu Barcelona'yı 12-13 kişiyle oynuyormuş gibi yapıyor maç içinde çoğu kez. Bu gerçekten nasıl açıklanır bilmiyorum. Ama "Xavi süper bir pas attı, Messi de araya kaçtı golü attı" Böyle birşey yok Barcelona'da. O top Xavi'ye o pası hazırlamak için öyle bir dönüyor ki, rakip ister istemez o alanı açıyor. Barcelona'nın futbolunda incelenmesi gereken çok şey var. O La Masia nasıl bi yerse ben de bigün gidip çay içmek istiyorum orda.

Borges dedi ki...

Shareef: Mourinho'nun yaptigi alalede bir sey olabilir mi ? Ilk mac özelinde konusursak inanilmazi basarmistir, oynayarak Barca'dan gerekli galibiyeti almis, bu cok önemlidir. Oyun süper miydi ? degil ama savunma yapmadan, bire bir , basa bas.. takdir edilesidir..

Eger dediginiz gibi Liverpool ciksaydi -ki chelsea maclari muhtesemdi- ve o düzeyde fubtol oynayarak Barca'yi eleseydi bizim de bakis acimiz farkli olurdu kesinlikle..

Mourinho-guardiola kiyasini ben yaptim zaten. Bir bütün olarak ele almak gerekir, Barca'nin kendisine ait bir sistemi, oyun felsefesi var. Guardiola ise 14 yasindan beri bu oyun felsefesi ile yetismis,bu konuma gelmistir. Söyle diyeyim: Barca'nin basindaki adam olarak Guardiola, Mourinho'ya her zaman tercih edilesidir 26 yillik bir deneyimi var bu felsefe icerisinde..

barca disinda hangi takim olursa olsun Mourinho ile kiyasa bile sokulmaz, üc seviye belki asagisindadir Guardiola Mourinho'nun..

Barca'nin teknik direktörü ya da taktigini de belirlemez Guardiola, yaptigi baska bir istir toplamda..

Ofsayti en sagdaki bozuyor ama ne önemi var ki ? Gecen sene hakkiyla finale gelmedi, bu sene de hakki yensin diyebilirim, ki yenecekse her sekilde yenmelidir, yenememistir.

Iniesta'sizlik, sistemin gecen sene oldugu gibi islemeyip Messi-Xavi agirlikli bireysel performansa dogru yönlenilmesi filan konusulmasi gerekir, ofsaytti degildi filan önemsiz..

Shareef dedi ki...

Cruyffie: yok eleştirmek zorunda hissetmiyoruz da barça'nın yolu dışında bütün felsefelere tü kak denmesini eleştiriyoruz.. Neden mourinho yada guardiola'dan önce bunu düşünmek zorundayız ki ? aslında eleştirdiğim tam da bu herkes bir la masia kuracak ondan futbolcu çıkaracak ve oynatacak bizde izlicez.. Hayır ben bunu kabul etmiyorum, Chelsea'ye geldiğinde Mourinho'ya verilen takımı şampiyon yapması bütün o la masia'dan çıkan futbolcular ve oynadıkları futbol kadar değerlidir. Liverpool'u seven biri olarak, 2-3 sezon önce barça'nın rakiplere çöktüğü gibi liverpool'un barça'ya çöktüğünü hayranlıkla izleyen biriyim ama bunu liverpool barça yöntemiyle yapmıyordu.. Anlatmak istediğim doğrular vardır, "barça doğrusu" yoktur. barça'nın yenilme yolu budur ve başarılmıştır bu takdire değerdir..

Borges dedi ki...

Shareef: BU son pasajina biz zaten katiliyoruz. Liverpool'un o dönem oynadigi futbola da hastaydik zaten. Bayern Münih'in oynadigi da oldukca etkileyici, ben seviyorum sahsen.. Mesele Barca futbolunu oynamak degil ki zaten ha deyip oynayamazsin, kopya edilemez en azindan bi 20 yil gerekir.

LAkin bu inter'in futbolu baska bir sey. Sadece bu gece degil gruplarda da inter hicbir varlik gösteremedi Birinde 0-0 ve kuru defans, digerinde de barca götürdü zaten topa dokunamadan.. Sadece o otobüs yolculugu sonrasi iniestasiz ciktigi bu serinin ilk maci. Ne varsa orada var, oraya da sözümüz yok.

Inter italyada barca futbolu oynamadi lakin takdir edildi hakli olarak. Chelsea gibi de yapmadi, oynayarak barcayi yendi, öyle veya böyle.

Ama bu gece oynanilan oyuna övgü düzmek icin savunma sanati vesairesini kabul etmiyorum, rezil bir futbol anlayisi ama kazandiriyor bu cok baska.

Shareef dedi ki...

@borges

Son dediğin önemlidir ve benim sabırla beklediğim şeydir.. Xavi ve iniesta gelmiyor sergio geliyor jeffren geliyor krkiç geliyor artık ve bunlar böyle giderse bir 3-5 yıl sıkıntıya sokacaktır takımı :)

Liverpool daha önce yaptı bunu zaten hatırlarsanız.. Bütün iyi güzel olan şeyleri barça'ya ait görebiliyorsak ve bu kadar futbolun saf haline sahip çıkıyorsak biri de şu sergio'nun yatarken ki bakışına yorum yapmalı bence (pennearabiata koymuş fotoyu bloğa)

Shareef dedi ki...

Borges: zaten bende bu akşam ki maçla ilgili bir tek mourinho,ya övgü düzdüm bir futbolcudan dahi bahsetmedim..

Liverpool örneğini de ondan verdim, liverpool'un (bu yılı saymıyorum) savunması bir sanattır bence çok başkadır.. En küçük ayrıntılar düşünülmüş ve bertaraf edilmiştir. Felsefesi vardır yani ..

Pan Monroe dedi ki...

shareef; Dostum tu ka ka dediğimi nerden çıkardın, barca'nın yolu dışında bütün felsefeler inter'de mi toplanıyor? Ben Mourinho'nun futbol anlayışını beğenmiyorum, ama ona başarılı ya da başarısız demem söz konusu zaten olabilir mi?
Herif zaten başarılı. Biz burda lak lak ederken çoktan açtı bile şampanyasını, haketti de.

Ama Barcelona-Arsenal ve United gibi takımlar Inter gibi takımlarla zaten kıyaslanamaz.Biri kültürdür, diğeri Mourinho'yu alıp başarı istemektir.Ki sen de bunun takdir görmesini istiyorsun, tamam takdir ediyorum benim için sorun değil.

Ama Genova'yı, Wolfsburg'u, Inter'den daha çok keyif alarak izliyorum. E onu da mı yapmıyim kupa almıyorlar diye?

TA dedi ki...

daha önce aceto blogda yazdım.bir maçta iki barca takımı olmaz.mantığa uygun değil.bir maçta iki manu sistemi ile oynayan takım görebiliriz.bu olabilir.ama bir maçta iki barca olmaz.çünkü barca demek oyunun hakimiyetini elde bulundurmak demek.bir maçta iki oyunun hakimi olmaz.olursa o futbola barca futbolu denmez.
taraftar 3 farklı maç izler.
1-iki takımın karşılıklı pozisyonlar bulduğu,oyuna iki takımda hakim olmadığı,topun iki kale arasında gidip geldiği bir oyundur(liverpool-çelsi 4-4 biten maçlar ve benzerleri-skor 0-0 olsa bile bursa-gs ve eskişehir-bjk maçları 3-2 lik.)
2-bir tarafın oyunun büyük bölümünde hakim olduğu tek taraflı maçlar.(genelde barca maçları)
3-iki takımında orta sahada birşey üretmeden hızlı kontratağa çıkamadan ortasahada didişerek oynanan maçlar.

birinci şık modern futbolun kendisidir.ferguson temsil eder.hatta bu futbolun yaratıcısıdır bile diyebiliriz ferguson için.birçok takım bu futbolu oynamaya çalışır.bu sayede sahada iki takımda kendi kaliteleri içinde birşeyler üretirler.tek taraflı olmaz maçlar.

barca maçlarında hiçbir zaman iki iyi takım OLAMAZ!. gelecekte de olmayacaktır.çünkü barca demek oyuna hakimiyet(çok pas)demek.iki takım bir maçta aynı anda aynı maçta oyuna hakim olmaz.mesela bu maçta pas oranları 100e500 barca lehine ise bu 250 ye300 olduğu zaman 1. şıktaki futbol sahada gözükür genelde.

onun için barcaseverler neden rakip takım barca gibi oynamıyor demesin.rakip takım barca gibi oynarsa barca barca olmaz bu defa.rakip takım barca olur!
barca sistemi kendine göre iyi bir sistem.rakibe top vermiyorlar.tek taraflı maçlarda hayli sıkıcı bir durum.eğer 4-5 pasta dikine paslarla atak düşüncesi olsa top daha fazla rakibe geçeceğinden rakipte kontratağa çıkma şansı olacak.fakat o kadar çok pas yapıyorlarki 5 dakika sonra ancak top rakibe geçiyor.bu maç özelinde söylemiyorum tabi.inter 10 kişi kaldı.topuda barca vermedi.
belki bilerek topu intere verseydi ve kendi alanına barcayı çekseydi daha çok pozisyon bulabilirdi.
rakibin en zayıf anı hucum ettiği andır.inter hücuma çıkarmıydı bilinmez.ama orta sahaya kadar gelirdi mutlaka ve presle kapacağı toplarla dengesiz yakanabilirdi inter savunması.inter hep tetikte bekledi.nefes aldırmadı barca.belki biraz nefes aldırıp interi rahatlatma düşüncesi olabilirdi.rahatlama ise konsantra eksikliği yaratır.dikkat edilirse birçok maçta goller belli bir rahatlığı yakaladıktan sonra yeniyor.londradaki arsenal-barca maçı gibi.onun için rakibede biraz hucüm etme şansı vereceksin. rakip gelir mi gelmez mi orası ayrı tabi.

özetle barcanın elenmesi modern futbol adına iyi oldu.

Shareef dedi ki...

Cruyffie; :D keyif hakkınız hangi takımdan alırsanız alırsınız, şahsen ben inter maçı varken kanal değiştirenlerdenim.. İnter'den de hiç bahsetmedim yorumlarımda.. Sadece şunun için bu kadar yazı yazdım bu gece ortada olan ve kabul edelim başarılı bir şeye karşı biri bişey yapıyor ve başarılı oluyor.. Bu takdir edilmeyecekse bile fakir çocuk muamelesi yapılmasın.. Mouinho futbolu güzelleştirmiştir. Geçen yıl her oynadığı kupayı alan bir takımı alt etmiştir.. Sadece bu .. İyi geceler bu saate kadar sabredenlere

Borges dedi ki...

TA: Bütün mantiginizin temeline bir "dogru"yu yerlestiriyorsunuz ve bu dogru üzerinden her sey "dogru" gibi gözüküyor.

Diyorsuuz ki barca futbolunun acilimi topa sahip olma, yüzde 70. Hepsi bu. Ama hepsi bu degil iste..

Barca size topu uzun süre vermeyebilir, uzun süre alamayadabilir. Temeli topa sahip olma üzerine kurulu olsa da BArca üzerine dogru bir sekilde gidebildiginiz vakit pek tabi güzel ya da Modern futbol ortaya cikabilir zira topa sahip olma, bütünün bir parcasi, tamamlar ama tanimlamaz..

Bu macin 20.dakikasinda Barca Sag kenardan hucum gelistirdi. Ücgenlerin icerisine interlileri cekerek ceza sahasinin icerisinden oyuncu disariya cekti ve iceriye dogru bosluk yakalabilecegi ortami dogurdu. Bu maci bir daha izleyebilecek insanlar icin söylüyorum muhtesem bir organizasyondu. Tekrar tekrar 55 kere seyredebiliriz.. Barca futbolu yüzde yüze yakin bir hucum organizasyonunu sonuna kadar arayabilen ve bu noktada topu elinde bulunduran bir sistemdir ve fakar rakip takimlar dogru bir sekilde hucum edebiirlerse italyadaki macin ilk devresinde oldugu gibi güzel, karsilikli ataklarin oldugu bir futbol ortaya konulabilir.

TA, bu degerlendirme icerisinde bu serinin ilk maci nereye oturuyor ? BU kadar iyi bir barca olmasi rakiplerden de kaynaklidir.

RIjkaard dönemi biz ayni seyleri söylüyorduk: BArca topu vermiyor (2005 yorumudur bu deyim, madrid derbisinin ardindan) ve fakat muhtesem maclar cikarmistir, misal bir Chelsea-Barca maci vardir hala unutulmazlar arasinda yine MOurinho karsisinda..

Demek istedigim eger tüm mantigi barca futbolu esittir yüzde 80 topa sahip olma olarak yaparsaniz söyledikleriniz dogru ama öyle degilse ?

Barca'yi su sistem icerisinde presle kiramazsaniz ve fakat barcanin da sizden topu alamayacagi bir sistem cok da zor degil.. Su serinin ilk maci dahi bunu göstermistir, topu barcaya vermeden muhtesem organizasyonlar gerceklestirmek..

TA dedi ki...

bugün kaybeden rakibine futbol anlamında saygı duymayan topu şımarık çocuklar gibi devamlı kendisinde tutmayı maharet sanan bir felsefe kaybetmiştir.bugün tempolu oyun hızlı oyun efektif pas kazanmıştır.(bu maç istisna 10 kişilik inter).

rakibi yok sayan bir düşüncenin bir futbol anlayışının kaybedişidir bu gece.taraftar bir çok maç izledi.son bursa-gs maçını izledi.nasıl heyecan vericiydi.yada ingiltere 4-4 biten yada 0-0 biten ama tempo heyecan olan maçlar.bana biri söylesin bir barca maçı da böyle tempolu topun iki kale arasında gidip geldiği bir maç nerede???barca nın elenmesi bu bakımdan da iyidir.tek taraflı maç yerine iki taraflı tempolu maçlar modern futbolun en güzel armağanıdır.

evet barca pas olayını çok abartıyor(iyi yaptıkları için herhalde) ve seyirci pas izleyerek maçı bitiriyor.ne tempo var ne dikine süpriz pas var.ne de rakip takımın atağı.çok iyi oldukları için nefret etmiyorum.sadece 4-5 pasta kaleye dikine git be kardeşim diyor insan.beceremesende dene en azından.topu sağ kanattan paslaşarak sol kanata geçiriyorlar, inter defansı sağdan sola geçiyor.bumu yani güzel oyun.?

Borges dedi ki...

TA: Ne dikine sürpiz pas mi ? Yahu ben dikine Xavi'nin Messi'nin, INiesta'nin attigi sürüyle sürpriz pas gösterebilirim ki neyden bahsediyorsunuz siz ?

Bu biraz zorlama bir anti-barca'lik diyoruz.. 10 kisi olayina da siginmayalim zira 11 kisilik interi de gördük, grup maclarindaki 11 kisilik interi de keza..

Ve bu mac özelinde kötü oyunun nedeni de Barca degil 11 kisi 20 metreye kapanan Inter'dir. Barca degil liverpool da olsa bu kosullarda daha baska top oynamayaz. Misal Ferguson'un mAn u'su da Bayern karsisinda kendi sahasinda kendi yari sahasina kapanmis, barca futbolunu da bayern oynamistir, o kanattan bu kanada van bommel vasitasiyla gecmis filan felan..

Inter de man u da kapanirsa rakip barca da bayern de ayni futbolu oynar. Kapanarak zaten barcanin en iyi yaptigi isi "yapmis" kabul edip en buyuk etkinligini sifira indiriyorlar.. 10 kisilik ceza sahasinda kim hangi modern fubtolu oynayabilir yahu ?

Ayni zamanda modern futbol bir o kale bir bu kale ?

neyse..

TA dedi ki...

''Inter de man u da kapanirsa rakip barca da bayern de ayni futbolu oynar. Kapanarak zaten barcanin en iyi yaptigi isi "yapmis" kabul edip en buyuk etkinligini sifira indiriyorlar.. 10 kisilik ceza sahasinda kim hangi modern fubtolu oynayabilir yahu ?''

aradaki farkı anlayamamışsın borges efendi.modern futbolda efektif pas olayı dikine oyun hızlı kaleye gitme hakimdir.modern futbolda ne izliyoruz? bir takım dikine 4-5 pasta hucüm organizasyonunu tamamlıyor ve top rakibe geçiyor.rakipte aynı karekterde ve yetenekte ise aynısını o da deniyor.

ama son manu-barca finalinde ne oldu.manu bekledi hücum yapsın barca ve top kendisine geçsin.ama barca paslaştıda paslaştı.gitmedi kaleye.dikine oynamadı.bu ise son yılların en rezalet finalini ortaya çıkardı.
bu rezalet final manu nun kötü olmasından değil barcanın pas olayını abartmasından dolayıdır.(ki kendisine göre doğru olabilir)

her maçta biri kapanır diğeri hücum yapar.AMA biri hücum yaparken 5 dakika topu ayağında gezdirmez(modern futbolda).gezdirmeyince ne oluyor 4-4 lük maçlar, eskişehir-beşiktaş maçları ortaya çıkıyor.

bayern münih barca gibi değildir.son maçta nasıl dikine kaleye gittiğini gördük.

TA dedi ki...

''TA: Ne dikine sürpiz pas mi ? Yahu ben dikine Xavi'nin Messi'nin, INiesta'nin attigi sürüyle sürpriz pas gösterebilirim ki neyden bahsediyorsunuz siz ?

Bu biraz zorlama bir anti-barca'lik diyoruz.. 10 kisi olayina da siginmayalim zira 11 kisilik interi de gördük, grup maclarindaki 11 kisilik interi de keza..''

evet zorlama olmuş biraz.dikine pas yapıyorlarda 50 defa pastan sonra yapıyorlar.

mesela bir ingiliz seyircisi barca maçlarından nefret eder.onlar için hız,efektif pas, bir anda pozisyon izleme olasılığı heyecan vericidir.sağdan soldan bindirmeleri görürler.sanki orta saha yokmuş gibidir.o kadar hızla geçerler orta sahayı.kafalar tenis maçı izler gibi döner:)(her maçta değil tabi). direk kaleyi düşünürler.bununda mimarı fergusondur.sadece kontratak değil olgun hücum organizyonlarında da aynı felsefe hakimdir.top bir anda naniye gelir nani ortalar gol olur.bu kadar hızlı gelişir olay.anlayamazsın:)
modern futbol çok pas yapmak değil efektif pas yapmaktır.bu ise hızlı düşünmek ve topu doğru zamanda doğru yere aktarmaktır.

TA dedi ki...

''Ve bu mac özelinde kötü oyunun nedeni de Barca degil 11 kisi 20 metreye kapanan Inter'dir. Barca degil liverpool da olsa bu kosullarda daha baska top oynamayaz.''

maç 11 -11 olsa ve barca bu kadar çok pas yapmasa,50 pas yerine 4-5 pasta hücum organizasyonunu tamamlasa asla aynı maç olmazdı!kötü oyunun sırrı barcanın pas olayını abartması.(kendisine göre doğru yapıyor tabi). bu koşulları yaratan barcanın topa sahip olma,oyuna hakim olma hevesi ve iştahı ve cimriliğidir:)

sen de topa sahip ol diyebilirsin.yukarıda yazdım bir maçta iki manu olabilir ama iki barca olmaz.
zaten genelde yüzde 70-30 oranları barca maçlarında görülüyor.interin manunun çelsinin oranları ve pas sayıları bu kadar değil.bu takımlar hızlı hücum yapıp topu rakibe veriyorlar.rakipte becerikli ise hücum yapıyor ve güzel maçlar ortaya çıkıyor.barca topu çok sevdiği için şımarık çocuklar gibi top hep bende kalsın istiyor.bu durumda tek taraflı maçlar ortaya çıkıyor.iyide beceriyor bu işi barca.ama bu kez sert kayaya tosladılar.morinyo şımarık barcayı tokatladı.

Borges dedi ki...

TA: Sunu ekleyeyim öncelikle, Ferguson'u cok severim ama öyle 50 yillik ingiliz futboluna ait olan terimleri ona kaydiracak kadar degil. Orta saha ingilizlerde ezelden beri yoktur. Babam "dan-dun futbolu" derdi kendi dönemi icin. Orta sahayi uzun toplarla gecerler, futbol ceza sahasi önlerinde oynanirdi. Temponun son dönemde artis gösterdigi bir gercek olsa da klasik ingiliz futbolu gercegi kendisini hala korur ve bunn tarihi oldukca eskidir. Ben de bunu sevmem fazla..

Keyifsiz ya da zevksiz bulabilirsin lakin ferguson'un futbolu cocuk gibi kaldi gecen sene finalde.. Bu daha cok "caresizlik" tir.. Aynen bugün Inter'in caresizlikten yapmak zorunda oldugu sey gibi...



"mesela bir ingiliz seyircisi barca maçlarından nefret eder.onlar için hız,efektif pas, bir anda pozisyon izleme olasılığı heyecan vericidir."

Valla ben yanlis anlama barca oldugu icin degil barca futbolundan inanilmaz keyif aliyorum ingiliz seyircisini de sallamiyorum. Barca futbolu da modern degildir, modern futbolun ötesindedir. Finali hatirlayalim yeter.

Hiz rakibi eksik, hazirliksiz yakalamak icin de kullanilir, böyle bir dezavantaja barca'nin ihtiyaci yok. Seviye BArca seviyesine geldigi vakit onlar da hizli olmak zorunda kalirlarsa onu da yaparlar, simdilik ihtiyaci yok.

Yalniz inter caresizligin getirdigi noktada son sansini bu sekilde kullanmistir. Bu caresizliktir. Nasil ki Ferguson, Van GAal karsisinda caresiz kalip ikinci yari ceza sahasi icerisine kümelenmisse, inter de caresiz kalip oraya yigilmistir. Artik Barcanin da BAyernin de yapabilecegi cok fazla bir sey kalmamistir. Otur izle, Barca Inter, MAn U BAyern ikinci yari birbirlerine benzer, güclünün yaninda gücsüzün son kalesidir o savunma.. Ama Robben gibi uzaktan barca delememistir, tüm bu geyik de ondandir iste..

Efektif ? Xavi'nin tek pasi on oyuncuyu düsürüyor oyundan, budur modern futbol ve efektiflik. Kendi yari sahasindan oldukca da hizli cikar Barca..

Imdi sunu pasteliyorum ve bu hizli olmasin, böyle yavas yavas aci cektire cektire olsun derim, inanilmaz keyifli, 20 milyon premiere ligi macinda bunlari göremezsin, belki 50 yil sonra diyorum ve izlemeni..

http://www.youtube.com/watch?v=MQLVKD-6hYE

Tamam Ferguson da iyi ama suna bak yahu:))

Atletizm mi la bu ? Futbol.. Neden gereginden fazla hizli olsunlar ? E ülkemizde ögretilmis tabi modern futbol, premiere lig filan normal.

Pan Monroe dedi ki...

93 senesindeki barca-milan finalini kaç kişi hatırlar bilmiyorum, o dönem de aynı futbolu oynuyordu Barca, Pique yerine Koeaman vardı, Xavi yerine Guardiola vardı, Messi yerine Stoichkov vardı,bir de tabi önde Romario efsanesi.. Finale gelene kadar da bu futboluyla rakiplerini tek kelimeyle domine etmişti.

Sonra finalde Milan çıktı, 4 tane ekledi Barcelona'ya, postaladı. Savicevic dalga geçti tek başına.

İşte illa birşeyi şımarıklık olarak adlandırıp ona tokat vurulmasını istiyorsanız, o tokat buydu. Kale önüne 20 metrelik bir hat çekmek değil. Barca'nın daha az pasla daha efektif olmasını bekliyorsun; dostum anlamıyorum böyle bir savunmaya karşı daha az pas nedir? Barcelona tek bir pasla gol atabildiğini de zaten birçok maçta göstermiştir, Arsenal maçını bir daha izleyin isterseniz bu seneki. Ama bu maçta neyin efektifliği, ben anlamıyorum ki?
Yapabileceği tek şey, şımarıklığıyla sizi üzmemek için sağdan solda 135 tane orta yapması olabilirdi, İbrahimovic de oyunda kalırdı tabi böyle bir durumda, e peki bu mudur modern futbol?

Barca bu pasları gövde gösterisi olsun diye yapmıyor. Senelerdir yapıyordu, ş. liginde yarı final bile görmediği yıllarda da yapıyordu. Ki buna en yaklaşan takımlardan biri de 95-2001 arası Deportivo'dur bu anlamda. United örneği süper bir örnek, çok hızlı çıkıyorlar, yelpaze gibi açılıyorlar, Ferguson bile bıraktı katı 4-4-2 sini yıllardır. Asyalısı, latini diye diye hafiften Wenger'e öykünme durumları da var tabi bunda :)

Lakin yelpaze gibi açılmak,3 pasla kaleye gitmek demek, rakibinizin de az biraz önde savunma kurması demektir. Bunu anlatamıyoruz.

Pan Monroe dedi ki...

bu arada video çok güzel bir özet borges, evet tam anlamıyla bu işte.

Barcelona'nın bu futbolunun kaynağı Cruyff denen uyuz filozofun subbuteo sevdasından gelir. Gerçekten önce o oyunu bir anlamak lazım bana göre. Olay zevk almaksa kabul, langırtta fırfırımı da yaparım, manyak gibi stratejik düşünmem oynarken. Lakin her oyunun belli bir kuralı vardır.


Barcelona'yı 4-5 senedir böyle oynayan bir takımmış gibi görürseniz uyuz olmanız doğaldır. Aslında Wenger Barca'nın yaptığını daha eğlenceli yapmayı da başardı bana göre 4-4-2 siyle. (hiçbir zaman 4-4-2 olmayan 4-4-2 tabi bu)

Böyle zamanlarda bir futbolsever olarak hep gözümüz Zidane'ı arıyor. Messi ve Maradona'yı kıyaslarken de bunu yapıyoruz zaten. Ama tarihe baksak, Barcelona'nın hiç bu tarz bir oyuncu kullanmamış olması asla tesadüf de değil.

Maradona'yı en diri zamanında kullandı, takımın üstüne çıktığı anda yolladı. Bugün mesela Messi de Xavi korner kullanırken koşsa oraya, "bırak bırak" dese, arkadaşlarına eliyle geçin lan işareti yapsa, seneye Inter'e gitmesi an meselesidir. Bunun disiplinle hiçbir alakası yok. Tamamen saha üzerindeki organik yapıyla alakalı bir durum bu. Hagi Stoichkov'dan mı kötüydü sizce? Cruyff onu ne şartlarda almış, kimi postalayıp Hagi'yi getirmiş bir araştırın. Lakin Hagi de tüm sahayı istiyordu, bu yüzden oynayamadı orda. Bütün bunların hiçbiri tesadüf değil. Hagi kendisine bu payenin verildiği her takımı abartısız uçurabilecek kapasitede bir adamdı. Biz galatasaray olarak verdik bunu, ki ne mutlu bize.

Bu takım Henry ve Zlatan dışında olay transfer yapmamış senelerdir.Bu iki adamın barcelona'daki verimsizliği de yine sürpriz değil.. Rivaldo, Romario, Ronaldinho, Ronaldo Nazario, bu oyuncular hep orta düzey takımlardan gelip Barca'da star olmuş adamlardır.Zaten trafik de hiç sekmez, Barca gençken kullanır, enerjisini takıma faydalı olduğu sürece tutar. Sonra oyuncu ekabir usta oyuncu kategorisinden İtalya yolunu tutar. Madrid'in yaptığı transferlerden birini yapacak parası mı yok Barca'nın? Ah bi de Pedro yerine Kaka oynasaydı ne acaip olurdu değil mi orası? Değil işte, öyle birşey değil.

Eğer yurtdışında illa bir takım tutmam gerekse gidip de Barcelona'yı desteklemem, Zaten ezeli ebedi Sampdoria sempatizanı bir insan olarak benden o kupayı çalan takımın nesini seveyim?. Barca'nın ne fanatiğiyim, ne avukatıyım. Ama futbol bir oyunsa, o oyunla ilgili konuşurken Barcelona'yı yeteri kadar anlamamak kayıp bile değil körlüktür benim için.

Unknown dedi ki...

Ben kupayı Bayern'in kazanmasını istiyorum.

Bu sonuç o isteğime en uygun olanı...

Shareef dedi ki...

Borges; Liverpool böyle oynamazdı çünkü basit bir felsefeyle yola çıkar Liverpool defansı, pas kanallarını kes ve bunu öyle iyi yapar ki, (bu sene dahil) Fabregas diğer maçlara oranla dörtte bir yada beşte bir pas alır ve oyunu kuramaz. Bu Rooney ve Drogba içinde geçerlidir. İsteyen bakar istatistiklere, Barça'yı Liverpool diğerlerine göre daha rahat eler derken, sebebim budur ve bu bir maçta yapılacak bişey değildir. tıpkı Barça gibi seneler alan bir şeydir. Birde Rafa'nın hedef maç hocası olduğu düşünülürse.. Yani Barça futbolunun antitezi vardır fakat kendi iç dinamikleri yüzünden bu sezon karşısına çıkamamıştır.

Cruyffie: Hiç olmamış inan nick'in bir kere ele veriyor :) diğeri ise Romario, Ronaldo, Ronaldinho bunlar zaten bütün dünyanın izlediği starlardı, Laudrup eklenebilir buna, barça'yı yeteri kadar nasıl anlamalıyız sence ? Güzellemeler mi yapmalıyız barça bu tarz futbolun kazanan halini oynarken arsenal asıl güzelini oynuyor, izlersem gider onu izlerim onu güzellerim.. Niye kabul edilmiyor anlamıyorum bu bir ekip oyunu diyorsunuz tamam bir yere kadar kabul ama aslında bu messi'nin oyunu, bir önceki kadro (Ronaldinho'lu) bu kadar sükseli değildi neden acaba ? Kim ne derse desin Maradona gibi biri şu an top oynuyor (bence ondan kat kat iyi) ve o barça'da, barça'da kazanıcak.. Bunlar o kadar karışık işler değil yani

Pan Monroe dedi ki...

shareef; ha :) inan ki nickimin barcelona'yla hiçbir ilgisi yok dostum. Cruyff'u çok severim sadece.

Romario dünyanın izlediği bir stardı diyorsun, Tabi ki PSV'de de başarılıydı Romario. Ama benim söylemek istediğim, bir kodamandan apartılan yıldız olmamasıdır. Zidane'ı Bordeaux'dan transfer etmek başkadır, Juventus'tan almak başkadır. Hem Barcelona'da bile izlemek zordu o zamanki yayın şartlarında Romario'yu, sen PSV'de iyi takip etmişsin :) Ama Aynı tarihlere yakın Maradona'yı takip etmemişsin belli ki. Messi'yi ben de çok seviyorum, Armando'dan iyi midir kötü müdür diye hiç düşünmedim, ama kat kat daha iyi demeyecek kadar da izledim Maradona'yı, en azından bunu biliyorum.

Messi dediğimiz adamın öyle bir altyapısı var ki, olağanüstü yeteneklerini optimum seviyede bir basitlikte buluşturabiliyor bu çocuk. Messi'nin futbolu çok basit. Onu şaşırtıcı yapan ve kendine hayran bırakan da bu zaten.Üstelik tüm yapabilecekleri belli Messi'nin. Bireysel performansı da belli.Yay üzerinde kaleye paralel süzülerek direk dibine bıraktığı toplar da belli. Buna rağmen durdurulamıyorsa, Barcelona ne yapıyor da ona bu alanları açıyor, bakmanı tavsiye ederim. Real Madrid maçında,üstelik de set hücumunda, defalarca bomboş pozisyonda topla buluştu Messi. Ramos, Pepe gibi oyunculardan bahsediyoruz.Yoksa hakkaten uzaylı mı bu çocuk? Benim Barcelona'da izlediğim Ronaldo, şimdiki Messi'den çok daha çağının önünde bir yetenekti. Ama yıllar, altyapı derken, bunlar o kadar karışık işler oluveriyor işte.

Maradona çok farklı bir oyuncuydu. Dün akşamki maçta asla Maradona'yı zaptedemezdiniz mesela,o sabrı asla gösteremezdi. Ya anormal bir iş yapıp yoktan bir gol yaratırdı, ya da gidip Lucio'nun baldırını falan ısırırdı, ama mutlaka bir iz bırakırdı. Messi Barcelona'nın en özel futbolcusudur, bu kesin. Ama Maradona gibi adamlar takımlarından bağımsızdırlar ve şu anda dünya üzerinde öyle bir oyuncu yok. Bak dikkat edersen "hele bi dünya kupası alsın" da demiyorum. Bunla bir ilgisi yok, tamamen oyun tarzıyla ilgili. Ne kadar süper olursa olsun, Messi bir takım oyuncusudur.Bu onu Maradona'dan daha değersiz tabi ki yapmıyor,belki daha değerli, ama kıyaslamak saçma.

Başarı, güzelleme lafları üzerine daha fazla lakırdı etmiycem. Söylemek istediğim şey anlaşılamıyor.


http://www.youtube.com/watch?v=1C--gtzvDUk

bak bu videoda ne Ronaldinho var, ne Messi var, ne de bu sezon alınmış bir kupa var. Dersimiz üçgen. Dersimiz; kendi yarı sahasında kapanan bir takımın savunma derinliğine ve alan savunmasına sırf topu gezdirerek nanik yapmak. Bundan keyif alın demiyorum, ben şahsen Litmanen'li Ajax takımını izlemeyi daha çok seviyordum. Ama bu akademik bir olgudur diyorum, Barcelona'yı sevseniz de sevmeseniz de bir futbolsever olarak anlamak budur.

Shareef dedi ki...

Cruyffie ;

İşlerim biraz yoğun yazamadaım kusura bakma ama akşam cvp vericem bekle :D

Saygılar

aydın dedi ki...

Valla muazzam tartışma dönmüş Yalçın ne maç oluyor be :)
Gökdeniz'in Yunanistan'a attığı gol vardır 1-4 kazanılan maçta.
Ben işte öyle bir girişim bekledim ama Borges'in bahsettiği sıkıcı pas tekrarı final hayalini bitirdi.
Şut da çekilmedi.
Mourinho Chelsea'nin başındayken bir Chelsea - Bayern Münih maçı vardı Chelsea 4-2 kazandı 3 gol ceza sahası dışından çekilen şutların Bayern defansına çarpıp kaleye girmesiyle oldu.Borges hatırlar bu maçı muhakkak.
Sistem takıntısı iyi hoş da bu tip maçlarda tek futbolcunun topu alıp gitmesi de gerekiyor.Düşürsünler; faul kazan, frikik kazan, penaltı kazan.
Neyse finalde Bayernliyiz zaten Barçayı elemek Jose'ye yeter.

Shareef dedi ki...

Cruyffie ; Videonu izledim o golde sadece 2 pas var efektif, yorumlarda yazan arkadaşların dedikleri gibi gerisi boş çoğu amaçsız top bende kalsın.. çağdaş futbol topa en çok sahip olanın her zaman hatta çoğu zaman kazanamadığını yazar, doğrudur da, Hollanda milli takımı da %60 larda sahip olur hep topa ama bir arpa boyu yol gidemediler Gullitli Van Basrtenli kadrodan ileri..

Sırayla Cvp verelim.. Israrla şunu söylemeye çalışıyorum kodamandan futbolcu apartmakta bir yoldur ve barça yapmıyor diye yanlış değildir..

Maradona'yı da yakından izledim ama sana şurada katılmıyorum evet Messi altyapı harikası ama şu sorular cevaba muhtaçtır sizin tarafınızdan söyledikleriniz ssebebiyle, maradona napoliyle şampiyon olduğunda yani asıl liderliğe soyunduğunda kaç yaşındaydı ve çok övdüğünüz barça sistemi messi'nin öne çıkmasına izin veriyor mu?

Ronaldo konusunda aynı görüşteyiz geçiyorum dolayısıyla :)

maradona dün ki maçta zaptedilemezdi doğru ama bakarsan bu zamanda oynanan futbolda bu iyi bişey mi kötü bişey mi.. O süper altyapılarda artık çocuklara neredeyse TD gibi oyunu okuma eğitimi veriyorlar, dün akşam Etoo yerini 2 kere boşaltsa oradan gol gelirmiydi gelmezmiydi.. Yani neden Messi büyük barça'dan ayrı işte bu yüzden o bütün süper yeteneklerini takım için kullanabilen aykırı bir yıldız ve 26-27 yaşına geldiğinde liderliği nerelerde ayrıca konuşuruz.. Ben bu yıl çok gol atmasından yada başka şeylerden değil ama saha içinde hırçınlaşmaya başlamasından maradona'dan büyük bir oyuncu geliyor diyorum bu bir öngörüdür ve zaman gösterecektir bize..

Pan Monroe dedi ki...

shareef; dostum yine anlaşamadık :) ama ben anlatamıyorum senin kabahatin yok. Benim demek istediğim şey, özünde seninkiyle aynı zaten; ben Messi Maradona'dan daha az yetenekli ya da Messi o liderliğe soyunamaz demiyorum. Bırak Diego'nun yaşına gelmeyi, sadece 1 sene içinde bile futbolu inanılmaz değişip gelişti Messi'nin. Artık serbest sağ açık falan oynamıyor zaten, hepimiz görüyoruz. Ama Barcelona içinde yapabilecekleri sınırlı, bu yüzden Hagi örneğini de ekledim dikkat edersen.

Bunları uzun uzun yazdım, Borges için bağlantı da verdim ama nasıl verildiğini bilmediğim için oldu mu bilmiyorum :)

http://kalenderlibero.blogspot.com/2010/04/barcelonann-paslar.html

burdan okuyabilirsin.

Shareef dedi ki...

oraya bırakırım yorumumu o zaman

Unknown dedi ki...

www.morinyoyuseviyorum.com :)