6 Mayıs 2010

Hans-Jörg Butt.!



Hans Jörg Butt.

Bu senenin Bundesligasinda pek cok kazanani olsa da Butt bunlarin arasindan "en cok kazanan" oyuncu olmustur. Robben,Van Gaal ve benzer isimler kaybetse dahi belirli bir konumdan asagi düsmeyecek olan kariyerleri nedeniyle kazanclari cok da büyütülemiyor.. ve fakat Butt.. ? Küllerinden dogmustur...

Ondan en cok Juventus cekmistir zira farkli üc takimla kaleci olarak Juventus'a gol atmayi becermis insanogludur(Leverkusen,Hamburg,Bayern Münih) ki hali hazirda 4 farkli kupada gol atabilmis dünya üzerindeki tek kalecidir, muhtesem bir penalticidir..

Rene Adler onu hakkiyla yedege atti. Benfica'ya gitti ve Bayern'e "ikinci kaleci" olarak transfer edildi zira onlar da benim gibi Rensing'e cok güveniyorlardi.. Ben hala da cok yetenekli oldugunu düsünürüm ama kaleci denilen meslek cok nankör, diger on oyuncudan farkli kosullara sahip. Tek bir mac dahi sizin kariyerinizi yerle bir edebilir ve edilmisleri bu bloga cokca defa koydum..

Bu konumda yani ikinci kaleci iken tek bir hatasinda dahi hemen "zaten kötüydü" diye yaklasilacak olan durumda neredeyse hic basit hata yapmadan Sampiyonlar Ligi finaline takimini oynayarak tasimasi ve Dünya Kupasina katilim gösterecek yükselisi gerceklestirmistir..

Adler onu ikinci kalecilige iter iken yine Adler onu milli takim kalecisi yapti.

28 Mayis 1974 dogumludur. 36 yasini da geride birakacak ve tam da bu yaslarinda yeniden dogdu. Leverkusen ile hatirlarsaniz bir senede üc finali kacirdi, 2002 de oynamasa dahi Dünya Kupasinda yine finalde kaybettiler.. Simdi ilk defa 36 yil sonra Sampiyonlugu kucakladi Butt.. Ve bu onun Hamburg,Leverkusen,Benfica yillarinda alamadigidir, ilk kupasidir..

Helal olsun diyorum profesyonelligine.. Bir kez olsun "beni neden ikinci kaleci olarak dusunuyorsunuz, söyle kariyerim filan var" demedi.. konumunu kabul edip elinden gelenin fazlasini yaparak takimina maksimum verimi sagladi ve bugün bence bu yilin en büyük kazanani olmustur o..

7 yorum:

aşkın dedi ki...

Ne denebilir ki, forward mail değil gerçek.
Cidden buna hep inanırım, evrende enerji kaybolmaz derler.
Çalışmanın ve emeğin karşılığı da kaybolmaz.
Tanıdığım bir çocuk vardı, kitap okuma alışkanlığına sahipti.Bir sayısal öğrencisine bu ne kazandırabilirdi ki? Üniversite sınavında 55-60 dakika aralığında 70-80 arası sözel net.Hızlı okuma ve soruyu direkt anlama sayesinde bölüm arkadaşlarından daha az çalışsa bile aradaki farkı sözel sorularıyla kapatabiliyordu.
Çalışma ve başarı er ya da geç aynı yol üzerinde karşılaşır.
Konu futbolken alakasız mevzulardan bahsetmek de benim başarım olsa gerek :)

Borges dedi ki...

Askin:)) Olsun ben alakasizlari, anormalleri, düzgün-resmi-dogal-olmasi gerekeni olmayanlari hep daha cok sevmisimdir;))

mre dedi ki...

Ben Reinsing'i beğenmeyenlerdenim. Hatta geçen yıl aceto'nun blogunda "Kahn'dan sonra Bayern kalesi" yazısında da Reinsing bir süre sonra Butt'a yedek olur demiştim ilk defa yanılmadım :) Bence kaleyi hak eden bir adam ama milli takımın ilk kalecisi olması zor.

arbaelke dedi ki...

yazıyı okuduktan sonra aklıma emre aşık geldi.benzer tarafları var..

murat dedi ki...

Borges.
Guti gelecek diyorlar.
yılda 4 mio avro vereceklermiş.

yazık.

o parayı alman liginde verecek olsak kimleri getirebiliriz bi liste yap lütfen.

engelleyelim guti'nin gelmesini :)))

SuMMaNuS dedi ki...

Ne Reising'i ne de Butt'ı yeterli görüyordum, hala da öyle. Gerçi herkesin övdüğü Demichelis'e bile güvenmeyen ve başarısız bulan biriyim. Şampiyon olmaları ve bunda Butt'ın katkısının olması iyi birşey elbette ama Bayern'in bu sene ilk takviye yapması gerektiği yer kaledir. Adler, Neuer gibi yeni nesil Alman kalecilerin hem daha yetenekli hem de fiziksel olarak daha iyi olduklarını düşünüyorum.

Borges dedi ki...

Summanus: Burada böyle bir kiyas mümkün degil zira butt isin sonlarina geldi. Dünyanin en iyisi olsa dahi yerine bir kaleci bulunmasi gerekiyor. Neuer i deli gibi istedi Bayern ama Magath acik ve net söyle buyurdu: Herkes satiliktir, Neuer haric.. Haliyle kaleci arayisi devam ediyor..