13 Aralık 2010

Adnan Sezgin Neden Kovulamıyor ?



Adnan Polat pek çok konuda başarısız olabilir ama bu onun arkadaş hatrına birilerini görevde tutacak zihniyete sahip olduğunu göstermez. Ben onu anlıyorum ya da anladığımı sanıyorum.

Ayrıntılı bir şekilde işleyişi anlatacak değilim ama özet geçmek gerekirse oyuncunun birden fazla performansında teknik adam onu görevden alır iken antrenörün birden fazla kötü maçında ise sportif direktör/futbol şubesi başkanı onu görevden alır. Birden fazla teknik adam ve oyuncu konusunda klup çuvallarsa da yönetim sportif direktörü görevinden alır.

Skibbe,Bülent Korkmaz,Rijkaard ve Hagi'nin yanı sıra Lincoln,Elano,Keita,Nonda,Misimovic ile gidilen yönetilememezlik ya da yanlış seçim sonucu aslında Galatasaray'ın başındaki sportif direktörün görevden alınması gerekirdi.

Altını kalın kalın çizerek belirtmek isterim ki sportif direktörün dışında kimi başarılı ekonomik işler kotaran diğer insanların görevden alınmasından bahsetmiyoruz. İşin olağanı budur. Adnan Sezin ya da X kişisi.. Şirketi mi birleştirdin ? birleştirmeye devam et ve hatta gerekirse ikiye böl, bir daha birleştir.! Riva'dan çok güzel gelir mi elde ediyorsun ? Devam lütfen.. Konumuz bu değil. Ortada çok net kötü bir sportif yönetim söz konusu ve bunun doğal olarak yenilenmesini istiyor taraftar.

Peki neden olmuyor bu ?

Çünkü Adnan Polat'ın yönetimi ile ağzından düşürmediği profesyonel idarenin yakın uzak ilgisi yok.!

Adnan Sezgin Galatasaray'ın sportif direktörü değildir. Şimdi çok iyi biliyoruz ki Gerets'i gönderen ve yerine Kalli'nin gelmesini isteyen insan Adnan Polat. Yüksek ihtimal Skibbe'yi takımın başına getiren Adnan Sezgin ve Rijkaard'ı da Haldun Üstünel.. Bülent Korkmaz da ortak alınmış bir karar.. Hagi de keza Polat/Sezgin ve belki de Hakan Şükür'ün ortaya attığı fikir sonucu.. Belki bu karar alma aşamasında bir kaç isim daha vardır, bilinmez ki ?

Hülasa yönetim konusunda Galatasaray ne yaptığını bilmiyor,karar alıcı konumunda çok net isimler ortada yok. Adnan Sezgin ise bu durumda işbitirici konumunda insan. Kendisine verilen görevi olabilecek en iyi şekilde yapıyor.(iddia edilen bu)

Düşünebiliyor musunuz Adnan Sezgin'in istifasını isteyen taraftar Galatasaray'ın yönetiminden daha profesyonel düşünüyor ve ola gelen başarısızlığın sanki profesyonel bir yönetim anlayışı içerisinde gerçekleştiğini düşünerek ilgili kurulun başındaki insanın kellesini istiyor ve bilmiyor ki aslında yok öyle bir şey..

..dört beş işadamı, arkadaş,avukat şu bu insan kendi aralarında çeşitli kararlar almışlar. Bire bir sorumlu yok ya da işte getirdikleri teknik adamlar, oyuncular..

İşbilmemezlikten ve profesyonel bir yönetici olmadığından dolayı gelen teknik adam gücünün yettiği ölçüde aynı zamanda sportif direktör. Bu insanlar da uygulayıcıları konumundadır maalasef.. Diğer türlü olsaydı üst üste seçilen üç teknik adam başarısızlığı sonrası bir görev değişimi olur ve bu kadar tantana çıkmazdı.

Aynı insanlar aynı şekilde ekonomik kimi güzel atılımlar yaptığından dolayı haksızlığa uğradıklarını dahi düşünebiliyorlar bu yüzden zira karman çorman bir yönetim anlayışı söz konusu.. Velhasıl sevgili Adnan Polat ve dilinden düşürmediği Profesyonel Yönetim birbirlerine çok uzak iki kavram olduğundan dolayı bugün çok net bir şekilde ortada olan başarısızlığın faturası kimseye kesilemiyor..

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Söyledikleriniz ışığında şunu diyebiliriz, A.Sezgin görevden alınırsa bir sonraki aşama A.Polat olacak. Ve A.Polat koltuğu bırakmak istemediğinden sıranın kendisine gelmesini istemiyor. Peki böylesine büyük Galatasaray'lılar ortada bariz şekilde görünen sorunu çözemediklerini niye kabul etmiyorlar ? Ve istifa etmiyorlar ? Yoksa ben çok romantik düşünüyorum ve bilmediğimiz başka şeyler mi var ?

Hayalmeyal dedi ki...

Kendisi bırakıp gitse en doğru kararı vermiş olur.

eren kıyak dedi ki...

Adnan Sezgin'in kovulması takım adına olacak en iyi transfer yani Messi gelse bu takıma Sezgin'in kovulmasından çok sevinmezdim.Ayrıca cidden ne profesyonellik var ne de yüz var yönetimde tamamen bir kaos içindeyiz

MithrandiR dedi ki...

Şahsen ben kulüpten öte bir ticari bağlantılarının olduğuna inanıyorum. Bu sebepten dolayı da Adnan Polat Adnan Sezgin ile ters düşmek istemiyor.

Adsız dedi ki...

Sportif başarısızlığa karşın ekonomik başarının öne çıkarılması için mevcut başarısızlık sırasında kulübün transfere para harcamaması gerekir.Galatasaray'a baktığımızda Misi 8M,Elano 7M+3.5 maaş,
Servet 1,9M,G.Zan 2M,Arda 3.4M maaş,Cana 4,5M,Keita 8M bonservis vs.

Ortada büyük harcamalar ve büyük bir başarısızlık var.
Başarısızlığın bir nedeni de
Rijkaard'ın tercümanı ingilizce bilmiyor.Bu adam 1,5 sene boyunca takımla nasıl anlaştı anlamıyorum.