3 Aralık 2010

Behzat Ç.



İstanbulda beni bu dizi karşıladı aslında.. Otelde geçirilen ilk gecenin içerisinde sürekli reklamları dönüp durdu.. Bunun bir ayarı da yok minakoyim diyerekten daha başlamadan nefretimi kazandı.. üç dakikada bir üç dakikadan uzun Ankara Polisiyesi Behzat Ç.. . Dedim yine "Adanalı" kıvamında skindirik bir polisiye dönecek ve güzelim karakteri de yok edecekler.. Orada dizi seyredecek vaktim yoktu pek ama buraya gelince o 'Ankara' öğesi ve dilim varmıyor ama özlemi biraz çekti ve bir iki bölüm izledik.. Çok büyük haksızlık etmişiz, gayet kalite bir polisiye dizi yapmayı başarmışlar. Belki biraz da 'benim' Ankaramı işledikleri için olsa gerek.. Pilli'nin Cem'i sadece müziklerini de değil o Sakarya Caddesinin ruhunu da vermiş diziye..

Emrah Serbes karakteri.. Her temas iz bırakır ve Son harfiyat eserlerinin başkomiser Behzat Ç'si..

Polisiye ve onun can düşmanı klişelerden de klişeleri kullanarak sıyrılmaları takdir edilesidir. Muhteşem bir kurgu yok tabi ama gerçekçi bir dokunuş söz konusu. İzlerken 'aman katil kim' filan demiyorsunuz zira a değilse genelde b çıkıyor ama abartmadan, 'dur yat polis yat yat yat' demeden..

Ben sadece daha fazla hatırlamak için seyrediyorum. Onca içerisinde Ankara olan film, dizi, haber seyrederim ama böyle olmamıştık. Dikmen misal.. Dikmen Caddesinin ortasındaydı üçüncü öğrenci evimiz.. Arkadaş tam yokuşun ortasında ve kışın karda merkezine yukarıya doğru sigara almak için çıktığımızda aşağıya doğru evimize yuvarlanarak gelirdik.. Siyah montlarıyla sigara almaya gönderdiğimiz nice yiğit beyazlar içerisinde dönüşü gerçekleştirdi.. Kayarak karizmayı çizdirmektense kendimizi aşağıya doğru bırakır, çig gibi büyümeden yarı yolda evin önünde inerdik.. Ankara'nın Dikmen'i bir daha gelirsem dit beni demekten de çekinmezdik.. Bu ve onlarca anıları canlandırdı sağolsun..

Pavyonlarına gitmedik zira İzmir'de lisede bıraktım ben o kötü alışkanlığı ama Sakarya'sından da çıkmadık.. Eğlenme amaçlı değil Pilli'sinden Grup Çığına kadar kendi içerisinde bir alem olan müzisyenlerden kurulu bir çevrenin içerisindeydik.. Bir gün başlı başına Can Dostlar'dan Adres'ine.. Geldiğimde Duvar ama giderken Limon olmuş Rak barından ya da Tuana olan ama yine giderken Baraka'ya dönüşmüş her barın içeriğinden Gölge'sine Kavel'ine kapanan İnka'sına kadar Ankara konulu bir başka yazının içerisinde bahsederiz umarım.. O ilgiyi hak eden bir ortam söz konusu..

Mınakodumun zilyon tane film,dizi şu bu yaparlar ve Kızılay'ın göbeğinde bu ülkenin en sağlam canlı müziğinin yapıldığı yüzlerce barın olduğu merkezdeki o koca bölge yok sayılırdı her seferinde.. Misal üst dairelerin devlete ait oldugu, en alt kati otopark olan, girisinde camii bulunan, ortadaki üc kati ise barlara ait olan mühendislik harikasi SSK işhanı genelde görmezden geliniyor, deliriyorum.. Tunalı'yı Bahçeli'yi gelin buraya Augsburg'da da size göstereyim. Kötülemiyorum ama bir şehrin imzasın taşımaktan çok uzak bilindik cadde mekanları çok ilgi çekici gelmez bana.. Neyse dizi diyordum ben..

Olmuş. Gençlerbirliği taraftarı abim oturmuş, herkes hakkını vermiş. Harun ile Behzat götürüyor ortalığı. Kusurları, sorunları vardır elbette.. Ararsan bulursun ama toplamda bana güzel geldi. Ankara'da olması ve sizi fantastik gerçek dışı, dünyanın en iyi, dürüst polis karakteriyle boğmadan polis dizisi çekmek meseledir. Hele ki ülkedeki polisin ortalamasını karakter yapmak çok zor.. Yalana kayacaksınız bir şekilde ve vatan, millet diye gideceksiniz.. başka türlüsü işte bu.

Ben hala daha polisi görünce burada şüpheli değilmiş gibi davranmaktan kendimi alamıyorum korkudan.. Arabanın solunda bir polis arabası belirdi mi birden başlıyorum gevşemeye, müzikle dans etmeye.. Korkmuyorum ki zaten bir şey yapmadım, neden çekineyim bak gülüyorum diye mesaj verme kaygısından.. Polis otosuyla yolum kısa süre içerisinde ayrılsa bile takip ediyorum ki şüpheli olsam hemen kaçardım mesajı gitmesin diye.. 24 yılda oluşturulan öyle kolay geçmez zaten..



Behzat Ç'yi vaktiniz olursa seyredin.. 8 bölüm filan izledim, çok keyifliydi ve her geçen bölümde çok daha iyi oluyor. Emrah Serbes'e bir daha teşekkür ki kaç tane var zaten.. Bunlar şebeke. Alper Canıgüz, Emrah Serbes, Murat Uyurkulak filan.. 70 milyonun az biraz kısmını mutlu etmek için doğmuşlar, yazarak belki düşündüklerinden çok daha fazla değişime neden oluyorlar.. Alper Kamu'ların, Behzat Ç'lerin, Tol'lerin, Har'ların devamını..

12 yorum:

outlaw dedi ki...

ben de istanbul'a gittiğimde izleyeyim demiştim, kardeşimin evlenmesinin ve rakı seanslarının arasında kaynadı gitti... ama gand yazmıştı güneşli pazartesiler'de behzat ç hakkında:

http://gueneslipazartesiler.blogspot.com/2010/10/umut-vaadeden-yeni-nesil-1-behzat-c.html

zaten ben de o yüzden izleyeyim demiştim, şimdi tavsiyeler iki etti...

orkun dedi ki...

haFRiyat

Burak Eren dedi ki...

Ama reyting alamıyor ve yayından da kalkacak gibi duruyor. Ayrıca babam polis ve nedense bu tip polisiye tarzı işlere de çok karşı :) Çünkü Türkiye'de böyle bir polislik yok {dizi süper ben seviyorum orası ayrı}

Borges dedi ki...

outlaw: Büyük anlamlar yüklemeden başına geçersen keyif alırsın ben biraz angaralı olduğumdan daha fazla aldım ama bir bak ..

Orkun: Tşkler, hemen..

Burak Eren: Diğeri de yok en azından. Ortalamasını aldırıyorlar, bu da iyidir..

fabianernst dedi ki...

yanlış bilmiyorsam yayından kaldırılacakmış reytingleri duşukmuş galiba..sonra millet ağlıyor tv de duzgun program yok mecbur x i izliyoz die ee adamlar yapmış yok alışmışız kolpadan hikayelere malesef

Borges dedi ki...

fabianernst: Adanalı'nın iki yıl boyunca yayında kalıp reyting rekorları kırdığı bir ülkede bu da bir başarı.. ne diyim ben..

zenci dedi ki...

Muhtesem bir dizi olmus. Ankara'da geciyor olmasi ise diziyi biz Ankara'da okuyan ve yasayan insanlar icin cok daha izlenilir hale getiriyor.

Bazi sikintilar vardi ama bolumler ilerledikce azaltiyorlar tahmimimce kendilerinin de internetteki yorumlari ve elestrileri dikkate aldiklari acik.

Begenerek izliyorum. Yayindan kalkma meselesine gelince cok pis soverim vallahi. Eger bu dizi reyting bokuna yayindan kalkarsa Barcelona maclari haric bi daha tv izlemem.

Great White dedi ki...

bana da bu dizinin müptelası bir arkadaş dizinin bir bölümünü zorla izlettirdi geçenlerde..

yani severek izleyenler alınmasın ama bana göre ülkedeki diğer dizilerin alayı gibi osuruktan püsürükten bir dizi işte..

alperensaylar dedi ki...

ah abi ah, hislerime tercüman oldun. ben bıkmıştım yıllardır istanbul görmekten dizilerde. sonra istanbul dışına çıktılar misal benim memlekette bi dizi çektiler asmalı konak diye. ne nevşehir insanını anlatıyor, ne de gerçek bir hikaye. bildiğin b.ktan diziydi ama rekor kırdı ülkede. ama behzat ç öyle bir dizi ki hem ankarayı dolu dolu gösteriyor senin dikmen gibi "aa lan bizim ev değil mi burası" diyorum bazen hem de ortalama bir polis dizisi, abartılmamış. ayrıca harun'u gördüm geçen bakkalda adam gayet de normal yani g.tü de kalkmamış...uzatmadan ve saptırmadan valla iyi ki bi kaç bi şey yazmışsın abi :)

0. Tekil Şahıs dedi ki...

türk televizyon tarihinin en güzel dizilerinden birisi. son zamanlarda yapılanların en güzeli.
sanırım onuncu bölümü seyretmemişsin. nirvanaya ulaştı dizi onuncu bölümde.

ççç behzat ççç

Emre Esin dedi ki...

Bende yıllarca Dikmende oturdum. Çok çok iyi bilirim siyah gidip beyaz gelmeyi :) Okula giderken biz kar buz içinde giderdik millet kupkuru! Kaç kere eve o yokuşu yürüyerek çıktığımı bilirim polis evinden. Ayrıca bende şöyle duydum okudum kanalın diziye olan güveni çokmuş. O yuzden düşük reytinglerine rağmen yayından kalkmayacak demişlerdi.

HUSEYIN ARDUC dedi ki...

Dizi on numara. Bazi sahnelerinde gulmekten ciyorim. Diyaloglar mukemmel. Yayindan kalkmasin baska bir set Istemem. Bu blogu Umarim star tv takip ediyordur