7 Şubat 2011

" Sanatçı "



İspanyol gazetelerinin Mesut yorumlarını alman basını sürekli haber yapıyor. İyi ya da kötü her yorumdan haberdar oluyoruz bir şekilde ve o birbirlerine benzetilmeye çalışılan Türkiye ve İspanya basınların aslında pek de benzemediğini görüyorum bu şekilde.. O nasıl Mesut tanımlamalarıdır öyle ?

Biz de birisi suç işlemeye görsün.. Birisi bencillik ya da gençlik hatası ile bir hata yapmasın.. Sayfalar dolusu uyarı ya da hatanın üzerine yazı, peki futbolun tam da kalbine yönelik nedir yazılan, çizilen ?

Bakın neler diyorlar.. Real'ın ışığı.. Aydınlatıcısı. Sanatçı o.. Başka bir boyuta ait.

AS şunu yazmış:

Der Deutsch-Türke ist ein Spieler von einer anderen Dimension, ein Blätterteig mit Sahne, der jede Ballberührung in einen Martini-Moment verwandelt. Sein Tor, gemacht mit köstlicher Leichtigkeit."

Bunu çevirirsem ayıp etmiş olurum orijinaline. Kremalı yufka filan çıkar ki doğru olmaz. Müthiş bir tanım olduğunu belirtmekle yetinelim.

Kaka bugün Sociedad karşısında fena değildi ama ben yine Mesut'dan vazgeçmezdim ki Mourinho da bugünlerde en azından aynı fikirde.. Maç içerisinde top kaybı mimunumda olur iken öldürücü pasları ise takımın geri kalanının toplamından fazlaydı.

El Mundo " Bir cerrahın soğuk kanlılığına sahip ve bütün korkuları defetmiş bir şekilde..."

Oy anam oy..

Stancu'dan Hagi komisyon aldı mı diye saatlerce konuşun.. Aykut Alex'e taktı mı diye aynı cümleleri tekrar tekrar kurun ama Manisaspor maçındaki Alex ya da İstanbul Belediye'deki Ali Güzeldal olmadı Gencler'in Yasin Öztekin'i ya da bir başka yetenek için üç satır beş cümle olmasın..

Sonra yetenekler neden.. ? Yeteneğe baktığınız var mı ki ?

Bugün Real Madrid'de Ronaldo'nun ya da bu akşam misal Di Maria'nın zorlana zorlana yaptığı o artistik ortaya gelen alkışa baktım.. Oha dedim.. Quaresma aynı hareketi sallana sallana boş alanda değil saniyelik bir reaksiyon ile çizgiden de değil göbekten yapıp üstelik sonucunda gol attırmıştı.. Ömer Üründül de hareketin güzelliğinden ziyade yıldız oyuncunun bunu yaparsa sakatlanma ihtimalinden ve daha dikkatli olmasından filan bahsediyordu sonrasında..

Basın farkı derken bunları da unutmayın..

4 yorum:

Metin dedi ki...

Bu çocuk adı gibi mesut ediyor resmen. Yaşam, politika ve futbol açısından tam bir anti-kahraman figür. Onu bu yüzden çok seviyorum, kahraman benim için.

alperensaylar dedi ki...

bu arada dün sanki kaka mesut'un yerinde, mesut da di maria'nın yerinde gibi geldi bana. valla mesut çok iyi devam etsin daha da iyi olsun da, kaka döndü ya başka bi şey istemem:) dün fiziksel açıdan da toparlanmış gibiydi kaka.

Sade dedi ki...

türkiye olarak milliyetçilik derdimiz yüzünden mesutun "saf bir yetenek" olduğunu hep kaçırdık ve kaçıracağızda zira kafalar ufaktır buralarda biraz esnetirsende kavga çıkar genelde!

saf bir yetenek ancak böyle işlenebilirdi. Ve evet işlendi doğru ellerde ve şuanki durağı dünyanın en önemli kuluplerinden biri!

Peki ya mesut Türkiye'de futbol hayatına başlasa ve sürdürse şuan nerede olurdu?

Belki 2.Lig ve Bank Asya veya şanslıysa bir Sergen yalçın olma ihtimali olurdu!

Burdan çıkarılması gereken sonuçlardan biri ve benim için en önemlisi şu: altyapı ve futbol mantalitemizi geliştirmek saf yetenekleri bulmak ve onlara değer verme konusunda ne yapılabilir?

Cumhuriyetin İbrahimi dedi ki...

sporcu değilde sanatçı olsaydın kesinlikle şair olurdun mesut..