6 Nisan 2009

90'li Yillar: Ace of Base ve N.K.o.B.!



Ben yillar sonra dinlemis olmama ragmen neden sözlerini hala ezbere biliyorum, onu düsünüyorum. All That She Wants.! Digerlerinden farki neydi diye bakiyoruz söyle bi.. Asagi yukari informer zaman dilimleri.. Diskoya yas tutmuyor, kacak giriyoruz alamanyalarda.. Bu sarki her yerde. Bugün üst üste cok dinledim ve siradan bir pop sarkisi ile arasinda ne gibi farklar var baktim, bulamadim.. Her yeri sarmisti bu sarkinin melodisi diye belirtmeme gerek yok sanirim.. 15 yillik sarki olsa da on bes yasindaki insan dahi anasinin karninda yeteri kadar dinlemistir anadolunun ücra bir kösesinde dünyaya gelse dahi.. Öyle etkiliydi, öyle de bikmisim bugün bile sonuna kadar tahammül edemedim. Arkasindan cikardiklari Signs daha güzeldi, onu dinledim, bunu da size biraktim..





Biraz daha eskiye gidelim.. Toplamda bir evrim ve dönüsüm söz konusudur.. Hem yerli ve ayni zamanda yabanci müzik konusunda degisim sürecleri filan vardir.. Isin yabancisi iste budur ve ne kadar garip olursa olsun Emrah'in boynu bükükleri kasedini bekleyen cocuktan daha az ivmeli bir degisim gecirmisimdir mevzubahis konus yabanci müzik oldugu zaman.. Simdi böyle bir ayrim bile komik kaciyor. Ilk dinledigim müzik grubu belki de dinledigim ilk yabanci sarkidir Step by Step..

Ilkokul siralarinda yanimdaki velet ile bu grubun hayranlari arasindaydik. Hayir o da erkek benim gibi. Yok sinifdaki kizlarin gözüne girmek icin böyle dangaliklar pesinde kosmadik basbaya hayraniydik.. Donnie vardi Mark Wahlberg'in abisidir, en cok onu severdim. Yanimdaki insanoglu da joe'yu.. Yok abi cinsel tercihlerimiz filan da normalde öyle ekstrem bir durum yasanmadi ama iste önemi büyüktür bu grubun.. Arkasindan Take That cikti yas biraz daha ilerlemis olmasina ragmen o gruba hayran olmadik ama müziklerini dinlemisimdir ki ordan cikan Robie Williams vardir hala piyasada.. Misal cikis parcalari "Pray" ya da karda kista cektikleri klip ile biraz daha anlamli olmus sarki "Babe" filan listemde olan sarkilardir.. Liste yapip kasetciye gidip karisik kaset cektigimiz .. dedim de vay.. Yaslanmak iste budur baska bir sey degil.

Baska acidan baska sansimiz yoktu aslinda. Ilk defa yedi-sekiz yaslarinda Almanya'ya gitmisim yaz tatilinde.. MTV denen kanal daha Almanya ile beraber üc ülkede filan yayimlaniyor sadece.. Onun her cuma yayimladigi TOP 20'si her seyi belirliyordu.. Hani bir tarafta Janis Joplin diger yanda Take That yoktu.. Ve benim almanyada dinledigim müzikler yaklasik alti-yedi ay sonra ülkeye ayak basiyordu.. mesele de bunlardan ibaretti.. En az MTV top 20'si kadar unutulmaz olan bir baska program daha vardi mesela.. Müzik Yelpazesi ve Sezen Cumhur Önal.. Avrupa'dan Futbol bir derim Müzik Yelpazesi iki. Ufkumuzu genisleten seyler bunlardi o dönem ve ordan cikanlar da yarina kalsin..

2 yorum:

varol döken dedi ki...

yaşını bilmiyorum borges ama ben bugünlerde kendimi bir neo-klasik 30 hesaplaşmasıyla mütereddit buluyorum...

buluyorum da seninkisi nedir çözemedim hala, şarkının sözlerinden anlaşılmıyor...

informer
ali ki bumbum dea
sum budi kurum dea
comer stag sum budi kurum deaaa

:)

Borges dedi ki...

New Kids On The Block dönemi 7 yasima denk geliyor, Iformer ise 13. Kucuk Emrah var daha yas 5..

Simdi artik 30'a geldik biz.

O dönemler secme sansimiz pek yoktu. Dinledigim sarki yasadigim hayatin bire bir yansimasidir. farkliliklara dogru yönlenme seceneklerin artmasi ile mümkün hale geldi. Ona da yavas yavas gelirim her ne kadar aklima esenin yönettigi bir nostaljik seri olsa da bu..