5 Nisan 2009

Dalga mi Geciyoruz ?



Insanoglu inanamiyor.. Hatta öyle ki degisik kurgulara dogru yöneliyoruz. Diyorum ki ben bu daha cok Barcelona gibi bir devi yenmek icin Hoeness'un kurdugu hain planin bir parcasidir. Artik ipler elindedir ya Barcelona ya da Klinsmann'a güle güle.. Bence her iki sonuc da Bayern icin hayirli olacaktir..

Bayern'e bes gol atmasinin disinda Herr Magath, macin sonunda oyuna yedek kalecisini sokuyordu.. Üstelik kalecisi ne sakat ne de kötü bir performans göstermis idi sahada.. Magath'a "Dalga mi geciyorsun birader" seklinde yaklasim gösteren basina Lenz'i Hamburg macinda iyi oynadigi icin ödüllendirmek istedim sadece diye cevap veriyordu..

Öyle midir ki ?

Atilan alti golün ccogunu ve hatta en iyilerini göremedim.. Cok da keyifli gecmeyen bir yari izledikten sonra cikip gittim. Gecenin bir vakti bir baska sehirde Bowling salonunda iken onca gürültünün ardindan acik olan bir televizyonun ekraninda gördük o bes golü.. Elbette Wolfsburg takimi güclü ve fakat Bayern'e bes atmak olagandisi bir durumun futbolca ifade edilmesidir sadece. Benim izledigim ilk yarida cok baskin bir oyun anlayisi yoktu, orta sahayi saglama alan Bayern'in gelis gidisleri ve Grafite'nin "Hayir biz seytan ücgeni degiliz zira Gentner de var, daha cok Fantastik dörtlüyüz" aciklamasindaki adamin Luca Toni'ye cevabi vardi sadece..

Nasil bir ikinci yari kacirdigimi anlamak icin özetlerine baktim. Yillarca oynamayan büyük "yetenek" Breno'nun gollerde büyük hatasi oldugunu gördük.. Almanyada Brenonun hem yetenegi hem de yasinin gercekten 19 olup olmadigi tarisma konusudur.. Misimovic-Dzeko isbirligini ve elbette Grafite'nin o muhtesem golünüde kacirdik. Klinsmann'in Breno hamlesi farki yaratan en önemli etken. Wolfsburg 2-1 olmadi 3-1 maci alirdi ama bes golün ikisi biraz Breno biraz da Dzeko..

Bayern ile dalga gecilmistir. Rehhagel, üstelik UEFA final maci öncesi kovulduktan kisa bir süre sonra ikinci Bundesligada olan Kaiserslautern'in basina gecip onu birinci lige cikartip o takimla Bayern'i hem iceride hem disarida yenip sampiyon oluyordu.. Magah t ise kendi evinde bes atarak hem liderlik koltuguna oturuyor ve ayni zamanda da intikamini aliyordu besbelli..

Dalga mi geciyoruz ?

-Ne sandin ya..

9 yorum:

Manu dedi ki...

wolsburg forması şahane. maçı izlemedim ben de ama içimin yagları eridi görmesem de...

Fuzzy Logic dedi ki...

tahmin ettim yogun oldugunu ama bekledim mac yazini. Bir kac hafta oncesine kadar Berlin'e yakin olmamin sebebiyle herkezde Hertha BSC'nin sampiyonluk konusmalari yapiliyordu (gerci sadece bizim buralar degil sanirim Alman medyasi da Berlin'in sampiyonlugunu cok ister gibiydi). O zamanlar arkadaslarla konusmalarimizda hep sunu soyledim "Tamam. Hertha BC lider ama sampiyon gibi oynamiyorlar yani her an her takima yenilebilir gibi oynuyorlar. Ben sampiyon takim oyunu göremiyorum. Hamburg'da ha keza. Ne kadar elenmis olsak da severim Hamburg'u ama onlar da cok dengesiz gidiyorlar ama Wolfsburg baska, buldozer gibi gidiyorlar. Böyle devam edebileceklerini sanmiyorum ama eger devam edebilirlerse cok rahatlar" diyordum ve Bayern macinin iyi bir gösterge olacagini dusunuyorduk, hakikaten de oyle oldu. Eger ultra olaganustu seyler olmaz ise Bundesliganin yep yeni sampiyonunu selamliyorum simdiden.

cikkoleite dedi ki...

Hadi Breno genc,tecrübesiz ama Lucio gibi bir adamin oynadigi defansin bu kadar dagilmasi cok ilginc.Demichelis ile Klose disinda ideal kadro ile oynadi Bayern sanirim burda biraz rakibi de öne cikarmak lazim sahada Ribery var miydi yok muydu ben anlayamadim.Ben Barca macindan gollü bir beraberlik bekliyorum sanirim Hoeness de en fazla bunu düsleyebiliyordur.

Borges dedi ki...

Fuzzy: Katiliyorum yazina.. Söyle ki Berlin bu ligi besinci filan bitireceklerdir, inanilmaz bir futbol sansi ile ilerliyorlar.. Aslinda benim bayern disi favorim daha cok Hamburg idi.. Ama iste Olic'in transferleri, sakatliklar filan derken kötü gitti.. geriye su an icin bir tek Wolfsburg kaliyor..

Cikozi: Onu belirttik, isin 3-1 'e kadar olan kismi olagandir.. Wolfsburg her bakimdan tarih yaziyor.. Ben macin sadece bir yarisini doksan dakika, kalanini da özet seyrettim. Benim seyrettigim ilk yarida baskin bir futbol yoktu, ortalama iki takimin ortalama mücadelesiydi akabinde olanlar ise biraz olagan disi.. Dzeko kadar Breno'un ilk macinin olmasi ve hatalari da söz konusu..

PENALTY dedi ki...

Borges, bu Magath'ın sözleşmesinin süresi nedir acaba, kendisini Galatasaray için düşünüyorum da:)))
Selamlar

Borges dedi ki...

Penalty: Ben de cok düsünüyorum ama sunu bir düsün sevgili Penalty. Bu adam gecen senenin ilk devresinde üstelik yaptigi milyon euroluk transferi ile cok kötü bir dönem gecirdi, sence bu ülkemizde olsa, Galatasaray ilkl devreyi onuncu bitirse ikinci devreyi görebilir miydi bu adam ?

Baska acidan her bakimdan isterim böyle bir teknik adami. Eskiden daha az detay sokuyordum Türkiye Süper Ligi icin.. Ama simdi kariyerleri, onunu bununu da ekliyorum ve Magath her seye ragmenn cok iyi olurdu... Cok pahali olmasi bir yana yurt disinda da teknik adamlik yapmak isterdim diye beyanati da var.. 2010 Haziran'a kadar sözlesmesi..

yurdum insanı dedi ki...

son dakikalarda gelen kaleci değişikliği basketboldaki "nası koyduk" molasının muadili olmuş bir nevi. yaratıcı.

PENALTY dedi ki...

Kesinlikle dediğin doğru Borges. Tamamen günü kurtarmaya-pardon kendilerini kurtarmaya- yönelik düşünen bir yönetim anlayışının bulunduğu şu ülkede uzun süreli planlamalar yapabilmek çok zor gerçekten. Sadece Futbolla alaklı değil diğer tüm profesyönel sektörlerde de yaşıyoruz bu sorunu. Kendi bulunduğum sektörden(inşaat veya Mühendislik) örnek vereyim, yapılması düşünelen iş ile igili Avrupa'da projelendirme işi için senelerce çalışılır ve o iş ile ilgili en ufak detaylar bile hazırlanıp planlanan süre içinde inşaata başlanır ve bitirilir. Ancak bizde, işe başlandıktan sonra detaylara girilir ve o iş ne hikmetse bir türlü bitmez. Yani projelendirme 2 yıl sürerken işi 1 yılda bitiriyor el oğlu, ama bizde proje 3 ay iş 5 yıl sürüyor.

Geçen sene Kalli, bu sene de Skibbe nin başına gelenler ortada. En büyük başarısı Kayseri Erciyes sporu küme düşmemeye oynatmak olan birini kurtarıcı diye takımın başına getiren bir sihniyet Magath'a ne kadar tahammül edebilir bunu kestirmek çok zor olmasa gerek. Oysa o Skibbe kalsa eminimki takım şuanda UEFA da devam ediyor, ligde de şuankinden daha iyi konumda olurdu.

Borges dedi ki...

Penalty: "ama bizde proje 3 ay iş 5 yıl sürüyor. "

Budur özeti.