15 Ocak 2010

Nutella Özil ve Milli Takim Secimi.!



Nutella her seyden öte vazgecilmez bir sey yahu.. Bu Ferrero zaten basli basina cok baska bir postun konusudur.. Futbol tarafi ise Nutella reklamlarinin önemi ve Alman Milli takiminin sponsoru olmasidir.. Keza Italya, Fransa ve Avusturya milli takimlarina da sponsor olmustur.. Simdi diyecegim sudur ki Özil buradan bir miktar parayi milli takim artisi nedeniyle kaldirmistir.

Eniste biraz bizim Özil'in babasina takik durumdadir.. Adam parasever bir insanogludur ki kim sevmez parayi o cok baska.. Lakin her hafta daha iyi bir sözlesme adina henüz Özil yeni yeni parlar iken Allofs'u ziyaret ettiginden filan bahsediyordu.. Keza Schalke'de yedek kalmasi sonucu ancak aldigi paranin neredeyse iki katini alirsa bu yedekligi cekebilecegini belirtiyordu. Elestirmiyorum, parasever ve paraya göre yönünü belirleyebilir olusunun altini ciziyorum sadece..

Simdi milli takim secimi var.. Ilgisizlik elbette bizim tarafa yönetilebilecek en önemli elestiri. Yeterince de üzerinden gectik bunun ki özellikle Taner Yalcin'in aciklamalarindan sonra bu is cok daha aciga cikmistir. Bakin koca Alman milli takimi 18 yasindaki bebe Joel Matip icin Kamerunla kiyasiya savasiyor.. Bizden cok daha iyi kadrolari, cok daha iyi durumlari olmasina ragmen bu savasi veriyor ve hala bizimkiler sudur budur.. anlamam hic. Macin basinda golü atan Yildiray'in ortasina vurmustur Hakan Sükür Avusturya'ya o voleyi ve maci kopartip öyle gitmissindir sen 2002 dünya kupasina.. Keza Rusya bugün elendi ve cok önemli macinda Özil'in muhtesem pasidir direkt bir sekilde Almanya'yi dünya kupasina Rusya'nin önünde götüren.. Bazen bu kucuk calismalar, milyonlarlarca euro ve belki de kupanin kendisi demektir. Dolayisla imkanlar esliginde sonuna kadar bu gurbetcilerin pesinden kosturulmalidir.

Ve fakat Özil konusunun diger ayrintisi da sudur: Para..

Birileri Alman milli takiminda kazanilan parayi cok iyi algilayamamis olacak ki aradaki farki görmezden geliyor.

Hani her Avrupa Sampiyonasi ve Dünya Kupasina katilimi neredeyse kesin olan takimin oyuncularina verdigi primi filan geciyoruz.. Burada bir fark var iken isin diger kismi da sponsor geyigidir..

Nutella 150 bin euro. Alman Milli takiminin Adidas'indan sununa bununa kadar bilmem kac tane sponsoru var, toplayin üst üste.. Gomez ve Schweinsteiger yillik 1,5 milyon euro reklam geliri olan adam iken misal bilmem kac yildir ligde yedek bekleyip kötü performans sergileyen Podolski'nin kazanci senelik 2 milyon euro'dur. Yillik reklam kazanci 5 milyon euro olan Ballack'tan sonra en cok kazanan oyuncu konumundadir ki yine dünya kupasi öncesi menajerleri pek cok teklifin oldugundan bahseder.Su yaz aylarinda bu rakam iki katina dahi cikabilir.

500 bin euro icin ülke ve lig degistiren oyuncularin oldugu yerde sizce bu maddi fark milli takim secimlerinde etki etmez midir ? Hani Alman Milli takiminin yildizinin transfer olacagi klup ile Türkiye Milli takiminin yildizinin gelecegi nokta arasindaki farka hic deginmiyorum bile..

Bir oyuncunun Almanya ve Türkiye milli takimlarinda oynadigi vakit maddi olarak ulasacaklari noktalarin birbirlerinden farki sekiz yil icerisinde kabaca on milyon euro eder arkadasim... Bu da secimlere etki eden kucuk bir ayrinti olarak kenarda kiyida dursun derim ben..

2 yorum:

Number 7 dedi ki...

Yani bu seçimde babasının, oğlundan daha baskın bir rol oynadığını söyleyebilir miyiz? O zaman bizim vatandaşlar babasının sitesine girip hakaretlerde bulunsunlar.(!)

Borges dedi ki...

Number7: :) Öncelikle bunlar birer ihtimal.. Sadece Özil degil bundan sonraki secimleri etkileyecek kriterler basliginda bulunmasi adina..

Kim hangi secimi ve karari verirse versin, utanilacak ya da hakaret edielcek bir eylemde bulunmus olmuyor her bakimdan..