23 Haziran 2012

2.Yarı finalist: Almanya


Almanya maçlarının yorumlarını okursanız yapılan değişikliklere çok şaşırmadığımı görebilirsiniz. Şaşırtan ise tam da bu zamanda bu cesaret..

Bu karşılaşmanın benim adıma kayda değer tek ayrıntısı 14 maçtır yenilmeyen, gruplarda 3'te 3 yapmış Almanya'nın ileri dörtlüsünün üçünü değiştirme cesareti gösteren Löw'ün teknik adam karakteridir. Sadece bizim ülkemizde değil dünyanın her yerinde skora göre bütün yorumlar farklılaşır, değişir. Eğer Almanya yüzde yüz doğru olan bu hamle sonucu bir futbol şansızlığı sonucu yenilseydi olabilecekleri düşünmek gerçekten korkutucu geliyor insana. Ben ve bir kaç insan "evet doğru yaptı" diyecektik ama kimse bizi ciddiye almayacaktı.. Gomez'in iki golü sonrası Klose yorumlarımın anlamsız kaçması gibi..

Yanıldım. Almanya'nın bu kadroyu çıkarma cesaretini gösterebileceğini düşünmedim. Eğer eski on bir sahada yer alsaydı pozisyon vermez, daha düzenli hücum ederdi belki ama işte hareket alanı kısıtlı, rakipleri tarafından ezberlenmiş olan o set hücumlarını Yunanistan durdurabilir ve bugün gördüğünüz gibi hızlı kontralarla işi de bozabilirdi. Reus gibi forvete yakın oyun stili, Schürrle gibi yarım yamalak oynadığı 14 karşılaşmada 7 gol atan bir adamı oyuna sokmak bir yana Üç gol atmış Gomez'i kesmenin olası bir yenilgis sonrası cezası çok ağır olabilirdi.
Löw'e saygım arttı. O riski alan her adama benim saygım artar..

Bizim burada çok takdir gören Schweinsteiger bana göre maçın kötülerindendi. Hatta en kötüsü kim desem önce Schweinsteiger sonra Badstuber diye devam ederdim. Reus muazzamdı, Klose başlarda hareketsiz ama sonra kendisine geldi. Mesut'un peşinde sürekli bir adam ve buna rağmen çok çok iyi işler çıkardı. Lahm son oynadığı 4356 maçta olduğu gibi ortalamanın üzerinde oynadı ve istikrar abidesi rolünü devam ettirdi. Khedira sorumluluk alma konusunda kendisini aşıyor ki lider özelliği olduğunu genç takımlardan çok iyi biliyoruz..
Ve Yunanistan teknik direktörü Santos.. nedir abi senin derdin? Bu turnuvada benim anlayamadığım tek adam bu Portekizli.

Turnuvanın ilk maçına Ninis'le başladı. Felaket birr ilk yarı geçirdi ve ikinci yarı Ninis'in çıkmasıyla Yunanistan coştu. İkinci maçta tamam, doğruyu buldu ve hatta yenecek dedim Çekler'i. Tuttu Gekas'ı dışarıda bırakıp Samaras'ı forvete yerleştirdi. İkinci yarı Gekas girer, samaras bölgesine gider ve yine coşar ama yetmez.. Üçüncü maçta ilk defa doğru kadroyu çıkardı ama ben maçı izleyeemedim.. Şimdi de istese de doğru 11'i çıkaramaz zira Karagounis'i yoktu ve oldukça defansif bir strateji oturttu.. Anlayamadım, çözemedim ama bu turnuvada ikinci yarıları baz alsaydık finale çıkardı belki..

Hulasa Löw renk getirdi ve en güçlü bölgesinin gücünü göstermeyi de ihmal etmedi.. Helal olsun ve tebrikler burada Joachim Löw'e gitti.

2 yorum:

Celal Abbas dedi ki...

yorumlarına çok güvendiğim kardeşim schweinsteiger tıpkı chelsea maçındaki gibi oynuyor ,kız gibi oynuyor dedi maçın başlarında. bende oynasa ne olurki bu yunanistandan baskı görmüyor etmiyor sorun olmaz diye düşünmüştüm.

Lahm biizm yakayı nedense çok seviyor. çok güzel goller atıyor ege kıyılarına. 2008de bize şimdide yunanistana.

Yunanistanın oynadığı futbola bir isim veremedim oynadığı futbol mutbol falan değildi. tüm arapaslar geçti. ne yapmaya çalıştıkları belli değildi. tamam yavaşlar ağır oynuyorlaar ama tek seçenekleri defansda bile ne alan paylaşımını becerdiler nede adam adamayı. nerdeyse tüm arapaslar rahatça geçti. bloglar arasına rahatça adam yerleştirdiler ve arapaslarda rahatça o adaamlara ulaştı.

İspanyanın bu yunanistan karşısındaki oyununu çok merak ettim doğrusu maçı izlerken. İspanya Almanyanın yapabildiğini yapabilirmiydi. daha iyisinimi yapardı yoksa gene kısırlıkmı oluşurdu. Tam bir mihenk taşı olurdu ispanya için yunnasitan ispanya maçı. akşam hep bu sorunun cevabını arayıp durdum. belki ispanya gene aralara adam yerleştirmekten imtina edecek gene kabız futbollarını oynayacaklardı belkide. belkide değil.

No:7 dedi ki...

Mesut mükemmeldi, iniesta ile beraber şu ana kadar turnuvanın en iyi orta sahası bence.