30 Aralık 2007

Holosko Transferi ve Besiktas


Aslinda Holosko iyi bir transferdir. Gercekten kaliteli bir oyuncu buna hic suphe yok. Tartisilan kismi ona ödenen para. Besiktasin mali yapisini dikkate aldiginizda belki gercekten zamansiz ve pahali bir transfer olarak addedilebilir. Velakin isin bir baska boyutu milyon eurolar abuk sabuk tazminatlara ödenirken biraz zarar da futbola dair edilsin de denilebilir. Daha iyi bir oyuncu ihtimali var midir ? Ben alti milyon euro'ya iki tane holosko alirdim. Velakin besiktas bu isi beceremiyor, bu yüzden göz önünde olan, kalitesi belli bir yildiza yöneldiler, bir daha risk alacak durumlari yoktu; diatta, higuain'den sonra. gerci higuain iyi midir kötümüdür bilemiyoruz daha. Benim asil gelmek istedigim nokta da burasidir. Takim genel oyun anlayisi. Bremen her yaptigi transfer super, Efendim zamanin Galatasaray'in her yaptigi transfer muhtesem. Capone misal örnektir.. Fenerbahcenin de bugunlerde oynamayan yeni transferi yok. Mesele transferden de öte besiktasin genel oyun anlayisi veya sahadaki performansinin genel görüntüsü. Ilk yarida aslinda sahaya kimi yoksak degisen cok bir sey olmayacaktir. Delgado, gercekten iyi bir oyuncudur, porto karsisinda izlerken dahi bugune kadar bu kadar iceride kalmasina sasirdim. Pek cok macini izledim bu sene Besiktas'in. Hatta Delgado'nun ilk buyuk maci olan Galatasaray macinda gördüm, sahaneydi.. Onu öne cikaracak bir oyun anlayisi yok, genel görüntü futbol adina pek hos degil. Sikici, hani Zidane'i genclestirip takima koysak silinip gidecek.. buna bir cözüm bulmasi gerekir. Bu sorun giderildigi zaman Nobre'si dahi yildiz olup cikar, holosko'su gereksiz olur besiktasin.

Seviyorum ben bu takimi. Iyi oynasin, hep iyi olsun derim, tüm sampiyonlar ligi maclarini ve ayni zamanda ligdeki kimi yakayalabildigim karsilasmalarini izledim. Genel görüntüde sorun var. Izledigim zamanlardaki en buyuk problemi hucum organizasyonu konusunda sorun yasamasi, neredeyse Galatasarayin son uc macindaki görüntüsü gibi, baski kurup tek atak yapamadan maci bitirmelerine sahit oldum.

Kimi zaman tek bir oyuncu takimin kaderini degistirebilebilir, her seyiyle yeni bastan bir takim olma yolunda en önemli adimi olur, itekler.. holosko? beklemek gerek, kaliteli ve begendigim bir oyuncudur bu. pahali tartismalari konusunda "pahali" derim ama kalitesi de ortadadir..

Transfer konusunda bu denli yeteneksiz baska takim var midir bilemiyorum. vazgectikleri defans oyuncusu juventusda harikalar yaratiyor, bir baska acidan diatta kimdir ? Daha önceden de sordum, milyon tane defans oyuncusundan diatta'ya nasil geliyorsunuz, bunu bir anlasam.. BIr imkan olsa da diatta'yi transfer etmeden önce zilyon tane futbolcuyu es gectigi ani ve diattada karar kildiklari anlara görebilsem.. üstelik Sampiyonlar Ligine hazirlaniyorsunuz.. Genc, güzel oyunculara bakip iyi bir satis imkani da önünüzde.. Maddi acidan bu denli kötü durumda iken basari arti maddi gelir saglayacak transfer isine bu denli savruk yaklasmak..

Hani bu takimin seyircisi var, onlar sayesinde sampiyonlar liginde sifir cekmekten kurtuldular..

Velhasil, holosko transferi aslinda bu isi bilemediklerinin ve artik risk alacak durumda olamamalarindan kaynakli atilmis bir adimdir. Beceremiyorlar, Higuain,diatta,cisselerle geliyorlar, baska sanslari yoktu, hayirli olsun efendim.

Hiç yorum yok: