21 Aralık 2007

Zor bir kura: Bayer Leverkusen




Bana göre oldukca zor bir kura cekmistir Galatasaray takimi. Leverkusen cok iyi bir ekip, her bakimdan takdir ederim . Özellikle transfer konusunda basarilari ile dikkatimi cekmis, takdirimi kazanmis ve bu yil Bayern Munchen ve Bremen'in ardindan bundesliganin en formda takimi olarak göz kamastiriyor. . Zurich'e 5 atan bu takimi kucumseyen zihniyeti hicbir sekilde anlamiyorum, Skibbe dengeli ve tehlikeli bir takim yaratmis..

Takimin gole giden yolda en önemli adimi 37 yasindaki Sergei Barbarez'dir. Hamburgda oynar iken de izledigimiz oyuncu hucum gucunun beynidir. Yunan gol krali Gekas tehlikeli olsa da benim asil korktugum Nurnberg'de oynar iken dahi takip ettigim Stefan Kiessling. Zurich macinda butun menajerlerin gözleri zurich'in tunuslu futbolcusu Yassine Chikhaoui'ye odaklanmisti. velakin mac sonu konusulan isim Stefan Kiessling idi. Savasir ve ikili mücadelerde her daim galip gelendir, savasci, golcü ve etkili bir isim Kiessling.

Bu takim lincoln'u cok iyi tanir. 7-3 ya da 7-2 gibi biten gollü bir karsilasma oynadi bundesligada Schalke ve Leverkusen takimlari. Lincoln mac icerisinde iki tane frikik golü atti hemen hemen ayni noktadan. Bir o köseye, bir de tam aksi köseye. Mac sonrasi takim kalecisini degistirmis ve bugün benim "en iyi kaleci" budur dedigim Rene Adler'i kazanmistir. Cok iyi bir kaleci, her bakimdan her daim takdir etmisimdir.. Gene hafta Bremen'den 5 gol yemesine karsin bundesliganin en az gol yiyen kalecisidir hala. Siz varin Adleri, Defansi düsünün artik..

Transferde defans bolgesine Arturo Vidal'i ve Lukas Sinkiewicz'i kadrosuna katmis. Iki transfer de muazzam bir sekilde oturmustur kadroya. Vidal defansin her bolgesinde ve orta sahada görev yapabilir iken sik sik ileriye cikip takimin hucum bolgesinde dahi etkili olabiliyor, kafa hakimiyeti de olan bu futbolcu bu yilin en akilli transfer hamleleri arasinda yer alir. 87 dogumlu Gonzalo Castro benim gelecek vaat eden oyuncular listemde de yer alir ve bu yil leverkusen'in cizdigi basarili grafigin anahtar isimlerinden birisidir. Keza barnetta,Freier gibi isimlerin yaninda tecrübesi ile takima güc katan her daim iyi bir performans gösteren Ramelow ve Schneider kaptan ikilileri de basarida buyuk pay sahibidirler.

Zor bir kura. Galatasaray takimi kendi oyununu rakibe kabul ettirecek ve hucuma dayali bir oyun anlayisi icerisinde sahaya cikmalidir. Defansi ve kalecisi cok iyidir. Bu acidan en zor mac kendi sahamizda oynayacagimiz mac olacaktir. O macin havasi baskadir ve menajerleri Rudi Voller'in dedigi gibi her sey o günkü performans sonucu belirlenecektir. Bremen gecen hafta bes atti bu takima. Bugune kadar yedigi gol besin biraz üstündeydi bremene gelmeden önce. Bu mac yaniltmasin, tehlikeli ve malasef almanyanin en formda olan ekibi cikmistir karsimiza. Misal ben Hamburg'u tercih ederdim Leverkusen yerine.. Bahis oynamiyorum uzun zamandir velakin fikrimi sorangillere en buyuk hediyem bu takim ile ilgili olumlu sonuclardir..

Takim, gelecek yillarda adindan siklikla söz ettirecektir. Benim ilgimi ceken nokta transfer konusunda inanilmaz bir basari göstermeleri. Son on yilda sattiklari oyuculara baktiginiz zaman bunu daha iyi anlayabilirsiniz. Voronin Liverpool'da, Berbatov Tottenham'da, Ballack Chelsea'de, Lucio,Ze Reborto Bayern'de, Fritz Bremen ve Alman milli takiminda.. Yildiray Stutgart'da.. Vidal ve Kiessling de yoldadir efendim..

Hayirlisi diyelim..

1 yorum:

fizikalibilitesice dedi ki...

yorumlarınıza tamamen katılıyorum..zor bir kura..hani klasiktir bu seviyede kolay takım güçlü takım yok denir ama ben en azından leverkusen in ters bir takım olabileceğini düşünüyorum..kiessling se belirttiğiniz gibi gelecek vadeden ve modern bi forvet..ama bize karşı barbarez-gekas mı yoksa kiessling-gekas mı çıkarlar bilemiyorun..ilki daha zaptedilir gibi ama...