29 Nisan 2008

Lincoln,Hincal Uluc ve Futbol



Magath Lincoln'ü istiyormus. Bayern Münih'in basindayken de almak istedi olmadi, sezon sonu deneyecektir sansini yine..

Bir taraftar olarak verim acisindan Lincoln'den yeteri kadar verim alinmadigina üzülüyorum. Cit kirildim ya da cabuk sakatlanan bir futbolcu olarak Lincoln'ü burada tanidim. Iki sezon boyunca seyrettim, ortalamasi 34 macta 30 mactir. Sadece bes maclik bir ekstra ceza nedeniyle son sezon 23 mac oynadi diyebilirim. Sezon boyunca dört bes mac haric hemen hepsinde forma giyen bir adamdi. Oynadigi zaman almanya liginde digerlerinden ayri olarak sürekli verimli olmasi ile dikkatimi cekmisti, muazzam bir istikrar söz konusuydu. Sadece sözlükte Lincoln basligina degil iki yil önce Klose icin tanim yaparken, onun istikrarini belirtirken dahi o zaman lincoln örnegini veriyorduk. 2006 yilinda Bundesliganin Kloseden sonraki en buyuk yildiziydi.

Bugün olan nedir ?

Ilgi cok fazlaydi. Birilerini kiskandiracak ölcüde fazla ilgiye maruz kaldi. Hincal Uluc bugünkü köse yazisinda cokca zaman oldugu gibi sacmalamis. Velakin baska acidan da Galatasarayin altini kazmak icin ciddi caba harciyor. Futbolculara sesleniyor, bu adama bu kadar ilgi varken siz neden isyan etmiyorsunuz, sorun cikarmiyorsunuz diyor ? Insanim diyen bu durumdan rahatsiz olur gibi alt metin ile takimin icini oyuyor. Herkes Hincal Uluc'u Fenerbahce düsmani bilir oysa en az zarari Fenerbahce'ye vermistir yillar yili. zira hali hazirda düsman ve Galatasarayli kimligi ile rakip takima etki edemez ama Galatasaray'a ? Birinci düsmanidir takimin. Onun icin önemli olan söylemlerinin gecerlilik kazanmasidir. Berkant Göktan neden 10 numara oynamiyor diye Lucescu'ya saldiran, benzer sekilde futboldan anlamadigi icin kafasinda ürettigi türlü varyasyonlarin neden uygulanamadigini hep teknik adamlardan hincini alarak hincal olmustur. Fatih Terim'e simdi sahip cikmak, futbolun geregidir amma velakin basari merdivenleri henüz tirmanirken onu asagiya cekmek icin saldirdigi dönemleri, "Bu sene oyumu MHP'ye verecegim" cagdasliginda olan adamin sehirli kro yaklasimlarini unutmadik.. Velhasil, Yanildim dememek icin daha da kötü olsun der. Bencil ve Kötücül.. Kötülük vardir bu adamin icinde. Sezen Aksu ya da Yildirim Türker'in (artik kim yazdiysa) yazisinin ana temasi budur, icerisinde kötülük var. Hinc al, Öc al diye isimleri ogullarina layik gören aile bireylerinin ya da baska birilerinin coktan icine islemis oldugu ve su saniyeden sonra da asla cikartamayacagi seytani tohumlarini kusuyor her seferinde...

O bunu yapti, su bunu yapacak gibi hicbir delile ihtiyac duymadan Sabah gibi bir gazetenin bas kösesinden milyonlara iftira, sacmalik döküyor. bir insanoglu da cikip "kanit göster" dedigi zaman beni hedef gösterdiniz suclamasiyla siyrilmaya calisiyor yaptigi ahlaksizliktan, yalan/iftira dolu söylemlerinden..

Feldkamp, disiplin cezasi uyguladigi zaman bunun yanlis oldugunu söyledim. Cünkü bu ceza baska bir ülkede olsa unutulup gider,(örnek Bremende Schaaf Sanogo ve Carlos Alberto yu kadro disi birakti,uzun zamandir formsuz Sanogo ilgin olan kimse formsuzlugunu bu karara baglamaz) dogru veya yanlis önemli degil ama bizim ülkemizde temcit pilavi gibi sürekli gündeme getirilecektir, takimin icini oymak icin her zaman buraya dönülüp "acaba" olarak yer edecektir. öyle olacaktir ki adam oynamak icin varini yogunu ortaya koysa bile küstü o yüzden oynamiyor ben demedim micilik oynayacaktir.. baska bir eylemi yoktur bu basinin, herkesin derdi ben demedim mi oyunudur. Ileri görüslülük, nasil bir kompleks ya da futboldan anliyorun bir göstergesi olmussa artik yazan/cizen hemen herkes bu apoletin pesinde..

Ben demedim mi bak oynamiyor iste..

Sakatlandigi ilk istanbul belediye macina bakin.. On maclik Lincoln mac baslamadan önce takimi motive ediyor.. Oynamayan, Feldkamp'a küsen adam bu mudur ? Ben size söyleyeyim, asil küskünlügü UEFA kupasi Bayer Leverkusen maclarinda yasadi. Cok fazla oynamak istiyordu. Nihat'in Sampiyonlar liginde Galatasaraya karsi oynamak istemesi gibi bir sey bu. Cok istiyordu oynamak.. Oynatmadi Feldkamp. Aynen Fener macinda oldugu gibi baskiya dayali pozisyonu olmayan dandik bir mac izledik Ali Sami Yen'de.. tek fark kalede Volkan degil Rene Adlerin olusuydu. Oysa derbide de Leverkusen'in ilk macinda da saglam iken oynatilsaydi hem Lincoln hem biz bugün cok baska yerlerde olabilirdik.

Ayrintilar önemlidir. Derbide oynamak istemiyor gibi soylemler ayyuka cikti. Polat,Sezgin yani Adnanlar Lincoln'ün sakatligina ragmen oynamak istedigini, bu yüzden agladigini beyan ediyorlar ama bakin köselerinde neler neler yaziyor insanlar.. Derbide oynamak istemiyormus. Bir önceki hafta belediye macinda cikan karisiklikta aman kirmizi yerim, derbide oynayamam endisesi ile nasil sakin kaldigini,kenara cekildigini gören yok.. Oynamak istemeyen insan o anda karisikliga ortak olur, yer kirmizisini oturur asagi..

Wolfsburg istiyormus. Magath, Bayern Münih'in basindayken de istiyordu. Schalke o dönem sampiyonluga dogru kostugundan transfer gerceklesmedi. Akabinde Van Bommel transfer edildi. Velhasil simdi Wolfsburg'da ve 5 milyon euro sorun degil. Grafite 8 milyon, Dzeko ve diger sezon boyunca adi sani duyulmamis futbolcularin en ucuzu 4 milyon euro.Rahatlikla Galatasaray Wolfsburg'a satarak lincoln'den kar dahi yapabilir ve herkes kurtulur böylece.. Anelka'dan da kurtuldu ya Fener..

Galatasarayliyim, amma velakin futbolun kendisini de cok seviyorum. Lincoln gitsin Samir Nasri gelsin derseniz "hemen gönderin" derim.. biraz da olabiliritesi yüksek Aston Villa'ya gitmis Shaun Maloney gelecekse eger, gidisine ses etmem. Amma velakin cok sevsem, cok da yararli olsa dahi Sasa Ilic tekrardan gelecekse ya da bir benzeri.. Istemem. Ben Lincoln'den keyif aliyorum, Ribery'den, Diego'dan, Samir Nasri'den olmadi St.Etienne'den Pascal Feindouno'dan.. Liste uzar daha.. Bu gibi teknik orta sahalari seviyorum. takimimda oldugu icin ayri bir keyif aliyorum. En gerilimli macta sol kanata inip topugunla orta yapabilecek kivamda olgunlugu, beceriyi ariyorum.. Liderlik ona yakindir, en verimli cagidir Lincoln'ün..

Olur da Galatasaray klubu bu futbol cahillerine uyup bu oyuncuyu satarsa eger Ganali Muntari ya da benzeri kalipta futbolcu alsin. Muntari udinesede iken alinabilirdi, simdi zor. Arkasina da Barusso'yu koyup dalsin Super Ligimize.. zira ve aslinda baska caresi yoktur.. Bu gibi futbolcularin burada yasama sansi yoktur fazla.

E Alex nasil yasiyor ?

Alex, Lincoln gibi degildir azizim. Ne o kadar mücadelecidir ne de karsisina rakip geldi mi iki calim atacak yetenektedir. Bol bol gol atar, frikik, korner kullanir.. Bu da fazlasiyla yeter o cok ayri. O ayagina darbe filan da pas atarken yanlislikla kayan futbolcudan gelmistir en fazla. Lincoln gibi sag kosede karsisinda bekleyen adama Ronaldinhovari trik deneyerek gecerken baldirina tekme yememistir ömrü boyu. Dolayisla teknik olmasina ragmen hala yasamasinin en önemli nedeni budur..

Her seyin disinda taraftarlik acisindan, yani futbolun degil sadece sonucun ve takima bagliligin tek kriter oldugu noktada Lincoln icin artisi kadar eksisi var derim. Takima tüm bu olan biten garip olaylar sonucunda bagli kalmistir, asla ihanet etmemistir, bir baska acidan sonuca gerektigi kadar etkiyememistir.. Amma velakin bilerek oynamayacak bir yapida oldugunu düsünmüyorum..

Bundesliga her daim Lincolnvari oyunculari öne cikarir. Zamaninda Rosicky,Hleb vardi. Her ikisini birden Arsenal biraz da ucuza kapatti. Bir yil boyunca ses seda cikmadi ikisinden de.. Otuza yakin yaptigi maclarda iki gol bilemedin uc gol.. Hleb gibi bir adam asisti olmadan 25 mac cikariyor, peki bu onun degerini azaltiyor mu? Almaya kalksaniz 20 milyon euro isterler.. her ikisine de. Futbolu güzellestiren insanlardir bunlar. Sasa Ilic bugün de yarin da dün de bir ile iki milyon euro arasi degerdedir.. Taraftarlik adina güzel, futbol adina aman aman olmayandir.. Ve insanlar birinden birini secer, ben digerini seciyorum..

Gol atilmayan bir mac yer yer cok keyifli olabiliyor. Futbol sadece sonuc oyunu degil en azindan benim nazarimdaki itibari böyledir. Ben o Hakan Sükür'e saga bakip sola verdigi pasi seviyorum, Sükür'ün onu gol yapmasi en fazla daha cok ekranlara getirir, güzelligine helal getirmez.

Toparlarsak; Galatasaray takimi satacaksa eger 10 milyon euro bonservis bedeli koysun. Wolfsburg ya da Stutgart ya da Bundesliga takimi alacaktir. Stutgart 7,5 milyon euro Ciprian Marica'ya vermis.. Fiyasko. Bremen 7.5 milyon euro Carlos Eduardo'ya vermis. Sadece 44 dakika oynayabildi tarihinin en pahali transferi. Dolayisla rahatlikla bir alman klubu alir zira bugünlerde biraz cani yanmistir bilmedigi futbolcularin aliminda.. Lincoln en azindan bazi seyleri onlara garanti eder cünkü

Oradakiler Hincal uluc kadar anlamiyorlar futboldan, biraz cahiller..

4 yorum:

Mustafa dedi ki...

müthiş bir yazı olmuş. Galatasaray'ın zaten yıllardır düşmana ihtiyacı yok. İçerden dışardan sözde Galatasaray'lılar bu işi hakkıyla yapıyorlar.

Galatasaray Lincoln gibi bir futbolcu daha bulamaz uzun süre. Lincoln sadece işini yapan profesyonel bir futbolcu değil. Duygularını da işin işine katan, hırslı, yenilgide üzülen ve bizim takım kültürümüze uygun biri.

Objektif bir şekilde söyleyebilirim ki Lincoln'ü Alex'e de tercih ederim İliç'e de... Sahadaki azmini görmek bile yetiyor bana.

Ribery gittiğindeki ruh halimi anlatamam. O kısacık sürede nasıl sevdirmişti kendini... Aynı durum Lincoln'de de geçerli. Kalitesi içinse artık tartışmaya, geçmişini anlatmaya gerek yok bence. Neler yapabileceğini biliyoruz zaten.

Bu sene verimli olamadı evet. Ama en azından bana Galatasaray'lı olduğunu gösterdi. Gelecek senelerde şüphesiz daha iyi ve verimli olacaktır(ayağı diğer futbolcular tarafından kırılmazsa).

Gitmesin yahu. 10 milyona da gitmesin...

Adsız dedi ki...

bravo, vallahi bravo. harika, alex-lincoln karşılaştırmalarına enfes bi katkı var yazıda. teşekkürler.

Adsız dedi ki...

kulüple yakıni insanlardan duyduğum şu ki adam oynayamadığı için takıma katkı sağlayamadığı için üzülüyor. takımda onu sevmeyen yok. stadda ona yapılan tezahüratlara bozulmaları yalan. zaten ilk baştan hakanla iyi anlaşmışlar. bu da öyle veya böyle bu takımda yer etmesinde kolaylık demek. bu sene çok şanssızdı. sırf hissettiği bu takıma faydalı olamadığım için üzülüyorum lafı bana ümit veriyor.

Adsız dedi ki...

rastgele gezinirken denk geldim, blog takip ettirecek nitelikte bir yazi oldu benim acimdan. katilmadigim bir noktalama i$areti bile yok. umarim sen, ben gibi dü$ünen insan sayisi fazladir zira rasyonel olan bu.

seneye abuk subuk aksilikler devam etmezse cok iyi bir sezon gecirecegine mal varligimi koyuyorum.