18 Kasım 2008

Kariyerinin Sonlarina Dogru Cosangiller.!



Ailton

Onu tanimayaniniz yok.. Bremende gol krali olduktan sonra "para" yüzünden Schalke'nin yolunu tuttu. Acik acik beddua okur gibi bana verilmeyen para Klose'ye verildi görecegiz bakalim mesajini da cakti giderken.. Ve fakat Klose costukca cosar iken Ailton'un yollari cok baska yerlere dogru sürüklendi. Schalke ve hatta Besiktas gibi buyuk takimlardan sonra Ukraynanin Metalurg Donezk takimi bir yana son olarak Avusturyanin Cashpoint SC Rheindorf Altach takima gitti.. Bir yere kadar tercihlerini anlar iken ikinci Bundesligalarda da tutunamadiktan sonra tamamen paraya endeksli bir yol cizdi, elestiriyor muyuz ? Hayir, baska ne yapsin ki ..



Rivaldo


Öyle bir görüntüsü var ki dini imani paraymis gibi duruyor.. Yunan ligine dogru yol almasi neyse de oradaki degisimin/transferin altinda para yattigina inaniyorum. Ve ayni zamanda AEK'ye mesajini da iletiyor.

"kusura kalmayin, bu teklifi siz alsaniz siz de benim yaptigimi yapardiniz, affedin beni" ve Özbekistan.. Hadi Rivaldo bitti bitecek idi, gidiverdi oraya, peki sevgili Zico sen ne ariyorsun orada yahu ?



Gerd Müller

Kim ne derse desin, yakistiramiyorum abi ben bu büyüklükte futbolcularin kariyerlerinde böyle takimlari görmeyi.. Degil yetmislerin tüm zamanlarin belki de en iyi golcüsü olan adam 1979 yilinda Fort Lauderdale Strikers takimina transfer oluyor.. Bombaci Amerikada durmuyor 1981 yilinda bir transfer daha yapiyor Smiths Brothers Lounge takimina. Bir yil sonra da sona erdiriyor kariyerini.. Para tamam da Zidane gibi anli-sanli bitirseler..



Jürgen Klinsmann

Cok tatli bir kisiligi var, severim de ama gercek su ki pek cok insan baska dusunebiliyor. Amerikaya gitme sebebi cokca defa siradan insan olma yolunda atilmis bir adim olarak algilandi insanlar tarafindan ve fakat bazilari da diyor ki oynadigi son takiminin utancini tasiyamadigi icin.. Orange County Blue Star ki Amerikanin ikinci lig takimi.. Burada klinsi 8 maca cikip 5 gol atiyor lakin oynadigi maclarda ulasilan en yuksek seyirci sayisi 877 kisi idi.


Lothar Matthäus

Yahu ne zaman bu adamin resmini görsem moralim bozuluyor. Neyse..

Loddar abimiz her türlü kupayi kaldirmis yasaminda bir tanesi haric: Sampiyonlar Ligi Sampiyonlugu.. Para hirsi buna mani oldu desek yeridir.. Aslinda bu kupayi kaldirabilirdi eger ki 2000 yilinin mart ayinda Amerikanin New York Metro Stars takimina transfer olmasa idi. O yilin sonunda Bayern Hitzfeld ile Sampiyonlar Ligi Sampiyonu olur iken Loddar abimiz Play offlara dahi kalamiyordu.. Üzüldüm desem yalan olur.. Baska acidan o gittigi icin takim Sampiyonlar Ligini almistir desek o da dogrudur.. Loddarin oldugu yerde yanlis olmaz.


David Beckham

bir tek bekim abimizi anliyorum ben. Bir ihtimal digerlerine - 80 sonrasi- nazaran cok erken gitmistir ama para da para yani.. Benim bildigim yilligina 50 milyon euro zam geldi gibi bir sey. Bunu takimdan degil de reklamlardan aliyor o ayri ama sonucta bu gelisme ancak Amerikada kalip takimin reklamlarina el koymamasi sonucu olabiliyordu.. Yine de futbol adina hos degildir cunku benim begendigim ender popüler oyunculardan birisidir, karakteri dahil..


Paul Gascoigne

Aslinda o da Amerikayi tercih etmisti ilk etapta.. Ona D.C. United klubu saglam bir teklif sunmustu lakin transferden sorumlu insanlar onun namini duyunca bu isten vazgectiler o da Cin'in Gansu takiminin yolunu tuttu.. Pek cok bakimdan kendisine yazik ettigi icin son dönemlerinde burada oynamasi onun kariyeri acisindan cok da önemli olmayan bir gelismedir.. Ben onu hep cok sevdim her daim sevmeye de devam edecegim..


Thomas Brolin

Bazi oyuncular aklimdan hic cikmaz benim. Brolin'in penalti atarken ki kalbinin küt küt carpmasinin görüntüleri ya da isvec takiminin kullandigi bir frikikte köseye kacip attigi gol her daim aklimdadir.. Garip.. Konuya dönersek Gascogine'den cok farkli degildi yapisi. Diskolardan cikmazdi, begenirlerdi hatunlari bu sarisin cocugu.. Ama iste 15-20 kilo almisti son dönemlerinde.. Akabinde kariyerini 1998 yilinda "KALECI" olarak Hudiksvall ABK takiminda sonlandirmistir ki yazik yani..



Claudio Caniggia

unutulmazlar arasindadir.. 90 Italya'nin kahramanlari arasindadir. 36 yasinda FC Qatar klubune transfer oldu. su yukaridaki beyazlar icerisindeki abi klubun baskanidir. Kirmizi kart sonrasi Caniggia'yi sakinlestirmeye calisiyor.. Terlikler muhtesem yalniz..



Stefan Effenberg

Katarin yolunu tutangillerden.. al-Arabi Doha takiminda oynar iken onun takim arkadasi da



Gabriel Batistuta

Idi. Yani Batigol.. Yaklasik 3 yil oynadi ve 25 gol atti orada.. Gecirdigi agir sakatlik sonrasi kariyerini sonlandirdi.



Mario Basler


Süper Mario.! Katarcigillerden. 23 numarali formayi giydi Al-Rayyan Club takiminda ve bir gün hocasina "Haci be hic oynasim yok, gidiyorum ben" dedi ve döndü almanyasina.. Wattenheim'da bir süre libero olarak oynayip sonlandirdi kariyerini.. Düzgün bir karakteri olsa tüm avrupa bu ismi bilirdi, o denli yetenek idi. Romario gibi.. Hani sehir efsaneleri gibidir bir alt resimde olan Romario'nun hikayesi. Antrenmana bes gün degil üc gün cikarmis, ne zaman ki 20 gol barajinin altina düserim o zaman her gün gelirim demis hocasina. Ama Basler gercekten de boyleydi. Icki-Sigara ne ararsan var üzerine bir de antrenmanlara gelmezdi.. Yine de atardi golü ama siklikla düsüs yasardi. Olmasaydi sonu keske böyle.



Romario

20 mayis 2007'de bin gol barajina ulasan bir adam icin cok fazla bir sey söylenmez. baska acidan para degil de istatistiki nedenlerden dolayi Avusturalya'nin Adelaide United Football Clubtakimina transfer oldu. Attigi bir gol de istatistiklere gecmistir. Herkes rovasatalari, frikik gollerini filan izler, ben de izlerim severim de cok. Ama baska acidan ben Romario'nun gollerinden inanilmaz keyif alirim. Kaleci donup kalir, bes milim yanindan gecen topa dokunamaz, öyle vurur du.. Terse kalan tenis oyuncusunun saskinligi olurdu o kalecilerde hep.. Cok büyük golcüydü, hakettigini de aldi bu dünyada. Icim rahat..



Pele

Sevemedigim adamlardandir her daim. Bir adam Maradonanin her bakimdan zitti olabilir mi ? oluyor iste. DÖrt dünya kupasinda da gol atan ender oyunculardan birisin. Digeri de Hamburg'un uwe Seeler'i. "Uns Uwe" yani. Seeler hic amerikada oynamamistir, yapmaz o. Velakin pele Cosmos New York takiminda top kosturmus, hakkini da yemeyelim Sampiyon da olmustur o takimla..


Johan Cruyff

O muhtesem Jubilesinden sonra kariyerini sonlandirmamis önce Los Angeles Aztecs Sonra da Washington Diplomats takimlarinda forma giymistir en sonunda Feyenord takimiyla "son kez" oynamis ve sonlandirmistir kariyerini.. Otuzundan sonra harcamistir kendisini..



Hugo Sanchez

Benim yasim Sanchez'i tutar. Rövasata gol ve gol sonrasi takla denilince aklima gelen ilk isim budur. Real Madrid denildigi vakit hala Hugo Sanchez diyengillerdenim ben. Kariyerinin baslangici ve sonunda olmak üzere iki tane Amerika Macerasi bölümü vardir. 1979'da San Diego Sockers da oynamis ve sonlarina dogru Dallas Burn ve cok kisa süreli olmak üzere Avusturya'nin FC Keli Linz takiminda boy göstermistir.



Mario Kempes

Eskileri izledigim zaman "karizmatik" gelen ender oyunculardandir bana.. Seyretmek isterdik canli canli.. Avusturya'ya kapagi atmis bir dönem Kempes.. Önce First Vienna Football Club Sonra yine bir avusturya takimi olan VSE St. Pölten, ve tekrardan Avusturya takimi Kremser SC ve Sili takimi Fernández Vial en sonunda da Endonezyanin Pelita Hyatt takimlarinda oynayip sonlandirmistir.. 78'de dünya Sampiyonu olan Arjantin Kadrosunun en iyi topcusu, 10 numarasi Endonezya'da futbol oynayarak sonlandirsin.. Nerden bakarsak bakalim hazin bir son bana göre.


Pierre Littbarski

Kucukken adini her daim yanlis yazardim, doksan kadrosunun da yildizlarindan.. Kariyerinin sonuna dogru cosangillerden.. Capun takimi Vegalta Sendai oynamis. Sonrasinda sevmis olacak uzak doguyu ki Sydney ve Yokohama'da antrenörlük yapmisligi vardir..


Mehmet Scholl


Bayernliler sadakat denilince Mehmet Scholl derler.. Mehmet gibi sadik olacaksin derler.. Bu atasözü gibi kalmistir artik buralarda.. Sekiz Bundesliga Sampiyonlugu ki rekordur.. onca Avrupa Sampiyonlar Ligi maci filan derken hic gitme sen.. Bayern disinda hic oynama, sonra kalk bezirk Liga -amatör diyelim- mac oyna. Birak abi.. birak ne gerek var fanteziye.. UEFA kupasini almis adamsin, Bayernlilerin altin karmasinda yerin olmus ne isin olur Bezirk ligada senin.. Ama hayat bu iste..

9 yorum:

neverLander ® dedi ki...

mükemmel bi yazı olmuş. eklemeler olabilir belki, yazı dizisine dönebilir? misal tam emin değilim kariyerinden ama zico?

neverLander ® dedi ki...

1971-1983 : Flamengo
1983-1985 : Udinese
1985-1989 : Flamengo
1991-1992 : Sumitomo Metals
1992-1994 : Kashima Antlers

şeklindeymiş futbolculuk kariyeri.

Borges dedi ki...

Su kesin ki bu yazilanlardan daha fazla futbolcu vardir ama hepsini yazmak zor, ekleyenler olursa görürüz.. Söyle baktigim vakit Zico'nun kariyerine sonlara dogru bir kayma gerceklesmis :) Toplamda para icin gidenlere bir sey demiyorum ama gitmeyenlere de inanilmaz saygi duyuyorum ben:)

neverLander ® dedi ki...

kesinlikle!

extensor dedi ki...

Bir yanda Hagi - Popescu - Taffarel
Diğer yanda rizeli Hakan Ünsal Antepli Ergün Penbe Gençlerli Bülent Korkmaz Ne yaptığı belirsiz Hakan Şükür.

İşte bu yüzden Hagi - Popescu - Tafo oldu bu adamlar belkide.

Hani daha akıllı oldukları için...

Bakınız Galatasaray'ın efsane kadrosuna. İ.B.B lerde Kasımpaşa'larda Gaziantep Büyükşehir Belediye'de Boşta, Hacettepe'de Trt1 de sürünenelerle dolu. Ntvsporlarda dalkavukluk yapanlarda var unutmayayım.

Biraz akılları çalışsa şimdi Skibbe'nin yardımcıları ve varisi olabilecekti her biri.
Ama çalışmıyor işte kafaları. Oynayacağız dediler. Oynayamayacaklarını anladıklarında bir dahada geri dönemediler. Birbirlerinden örnekte almadılar. Tek tek çöplükteki yerlerini aldılar.

Futbolu zamanında bırakmak güzel hatırlanmak demektir.
Hagi son maçında Trabzonspor'a 2 gol atmıştı. Ligin son maçı idi. Biri 30 metre biri penaltıdan...

Bu demek oluyor ki; Hagi futbolu zirvede bıraktı. Hemde o sahada oynayanların hepsinden daha yüksekteydi. Her zaman orda kalmak için orada bıraktı futbolu...

Borges dedi ki...

extensor: Bu kesinlikle katildigim bir yorumdur. Galatasarayin UEFA kupasini almis oyuncularinin "sadakat" anlayisini hicbir zaman anlamamisimdir. Birakacak olan insanlara Jubile yapilmamasi "ayiptir" baskadir ama illa oynayacam ben diye otuz kusur yasinda inat edenlerin oynatilmadigi vakit "galatasaray evladini yiyor" muamelesi cekmelerini hicbir daim anlamamisimdir..

Fuzzy Logic Rice Cooker dedi ki...

aklima ilk hakan ünsal geldigi icin onu ornek verecegim. Bu futbolcu kardeslerimiz oyle bir konusurlar ki sanki kendisi olmadi mi UEFA sampiyonlugu gelmezmis. "Biz bu takima cok sey kattik, bize vefasizlik yapildi" soylemleri de agizda sakiz lakin bu kardeslerimizin unuttugu sey galatasarayin asil onlara cok sey verdigidir. Soyle bir baktigimizda galatasaray'in o kadrosundan hangi yerli futbolcu galatasaraydan ayrildiktak sonra futboluna birsey katmis ya da basarilarinin devamini getirmis. Hepsi birer birer sonmus gitmisler. Galatasaray vefasizlik yapti diyen tipler, eger galatasaray olmasaydi belki sizler siradan birer topcu olup orta sira ya da dusmeme takimlarinda mucadele edip emekli olacaktiniz. Bugun kazandiginiz parayi bile hala o galatasarayin efsane kadrosunda hasbel kader bulunmaniza borclusunuz, asil sizler vefasizlik yapmayin

alex klar dedi ki...

Bildigim kadariyla mario basler wattenheimda hala top oynuyor. yani kariyerini sonlandirmadi. bir de magazinsel bi haber. Bir suru turk kankasi vardir ve yuksek miktarli poker partilerinin vazgecilmezidir :)

Borges dedi ki...

Alex Klar: Yok usta, birakti MArio Basler.. ve hatta yanilmiyorsam Frankfurt'lardan bir tanesinin basinda Antrenör su an.. Sv Frankfurt sanirim..