7 Şubat 2009

19.Hafta Bundesliga Cumartesi.!




Alti mac vardi bugün.. Babam ve Benim beraber olusturdugumuz kuponda durum altida dört. Iki tane mac beklenilmeyen sekilde sona erdi. hepsine mac mac deginecegiz simdi.. ve fakat son saniyelerin kurbani olduk biraz da.. Son saniye frikik ve Hamburg maglup.. O frikikden önce dahi mac bitebilirdi... Bir tek Leverkusen kaybedilmis mac olurdu ki üzerine bir de Gladbach'in son saniye golü.. Simdi 11 sansimiz var efendim.. 13 bilen cikacak midir görecegiz..

Schalke - Werder Bremen: 1-0


Cok da iyi bir mac olmadi isin dogrusu.. Bremen'de eksik cok, Diego ve Pizzaro gibi.. Schalke zaten kötü durumda.. Kötü bir Bundesliga maciydi. Bremen takimi Diegosuzlugun yaninda Mesut harici futbolcularin defansif anlayisa sahip olmasi, iyi oynadigi ilk yarim saatde dahi cok bir varlik gösterememelerine neden oldu. Özil'in kornerinden gelen tehlikeli pozisyonu haric cok da gözükmedi rakip kalede.. Bu arada benim bekledigim ama kendisinin pek beklemedigi tepki de Schalke stadinda vardi.. Son günlerde gerek sahada Schalkelilerden gerekse de enistesi basta lmak üzere cevresindeki türklerden cok fazla tepki aliyor Mesut ve biz de effenberglik yapalim, bunlari asarsan ancak buyuk topcu olursun evlat..

Schalke ise ilk yarim saat bocaladiktan sonra koca 45 dakika ayagina sadece 8 kez top degen Halil'in cikisi ile biraz daha yüklendi ve hatayi da affetmedi Höwedes. Macin kötü gecmesinin nedeni Bundesliganin ortalama top kaybinin üzerinde bir istatistigin ortaya cikmasiydi. Öyle ki yüzde yirmibes, yani her dört topdan birisi yanlis.. haliyle böyle sikici bir mac baska acidan dedigimiz gibi Schalke yenecek ya da berabere seklinde bir mac oynandi..

Karlsruhe - Hamburg 3-2

Yorumlarda bana inat Karlsruhe yenecektir diyen Fuzzy aklima geldi son saniyede Karlsruhe golü yedigi vakit. Karlsruhe gibi gol kisiri bir takima 2-0'dan mac vermek ancak ve ancak ilahi adalet ile aciklanabilir zira Ligin ilk yarisinda Hambrug hic de haketmedigi halde son saniye golleri ile gecmisti Karlsruhe'yi..

Jarolim her iki golün de pasini vermesi onu yildiz yapmis ve mac aslinda kopmus iken cok kötü bir defans hatasi yapan Graavgard hem macin kaybina ve ayni zamanda da teknik adam Jol'un hismina ugruyordu mac sonrasi demecinde. Ben böyle bir oyuncuyu hedef gösteren baska bir aciklama da bilmiyorum. "Öyle hata yaparsan, tüm takimi demoralize edersen" diye gider iken bir de ekliyor, son saniye golü frikikten geldi ya, öyle faul da yapilmazmis son saniyede.. Jol'a bu tavri yakistiramadim isin dogrusu ama ne diyelim..

Petric'in atilisi var ki Lincoln kadar olmasa da icim gitti. Engelhardt kendisine yapismis iken kurtulmak icin refleksif bir sekilde ittirdi.. Akabinde Engelhardt olayi abartti ve kendisi sari, Petric de direkt kirmizi yedi. Ve fakat adalet yerini buldu ve bir kac dakika sonra o da ikinci sariyi yiyip kirmiziyi gördü.

Karlsruhe, ikinci Ligde iken cosmus olan yildizi Federico'yu Dortmund'dan geri aldi. Tas yerinde agirdir, attigi gol bana göre ustalik isiydi.. Yerinde bir geri-dönüs oldu onun icin.

Mac 2-2 biter iken uzatmalarin dahi son saniyesinde Freis'in golü günün benim icin sürprizi oluyordu. Macin hakki ise beraberlik idi aslinda..
Bayer Leverkusen - Stuttgart: 2-4


Ben Hamburg macini futbolun güzelligi olarak görürüm, sonuc yaniltici oldu ama oyun bekledigim gibiydi. Hem Sonuc hem de oyun acisindan beni yaniltan bu oldu isin acikcasi. Üstelik Adler bu sezon basladigi hatalarina bir yenisini daha ekledi. Yanimda beraber seyrettigim arkadas grubuna Adler'in birinci yari oyunu terkederken ki sinirini gösterip "gününde degil bu, ilk defa böyle görüyorum" diye isaret etmistik.. Özellikle bu frikik golünde hatasi inanilmazdi ve gereginden fazla sinirliydi..

Her iki takim da maca gecen hafta basladigi gibi basladi. Özellikle Labbadia 2009 da oynadigi bütün maclarda ayni kadroyu öne sürerek rotasyon ile iliskisini bize gösterir gibiydi. Kroos sakat oldugu icin göremedik, Sinkievic'i keser dedim ben misal gecen haftadan sonra.. Yapmadi ve onun bariz bir hatasindan da golü yediler..

Gomez'in golü ile Stuttgart ipleri ele gecirdi. Leverkusen güzel ataklar yapsa da Stuttgart daha tehlikeli geliyordu ve geldiginden beri agresyon sorunu olan Vidal ikinci saridan kirmiziyi daha ilk yari bitmeden görüyordu ve bunu da Adler'in hatasindan yenilen gol eklenince mac erkenden kopmustu. Kiessling'in golü farki bire indirse de Leverkusen evinde umut tasimadan maci oynamaya devam eder iken Gomez "finish him" yazisini görüp bitirdi isini Leverkusen'in.. Vidal'in kirmizisi olmasa belki beraberlik ihtimal dahilinde olsa da oyun olarak da üstündü Stuttgart..

Yalniz Stuttgart teknik adam Babbel maca damgasini vurmustur bana göre.. Barnetta tehlikesine karsi Simak'i macin 37. dakikasinda disari alip benim cok begendigim oyuncu Hilbert'i sahaya sürerek Labbadia'yi mat ediyordu aslinda.. Goller ben kendimi bildim bileli o sag kanada inip asist manyagi olan Hilbert'in asistleri ile geliyordu.. Nerden baksan mac icerisinde cok hos bir hamleydi.. Bunu yapan bir de Schaaf vardir her daim.. Labbadia ise buna 66.dakikada oyundan düsen Barnetta ve Castro'yu oyundan alip Henriqe ile Karistiyas'i oyuna aldi. Bu dakikadan sonra bir ivmelenme olsa da her sey icin aslinda cok gecti..

M'Gladbach - Hoffenheim: 1-1


Her seyden önce kucuk bir özür.. Teber ve Marin sari kart cezalisi dedik, sinirindaysmis. Ama bunun disinda bekledigim gibi bir mac oldu. Yazik oldu Gladbach'a. bir son saniye golü ile Hoffenheim bir puani aldi.. Onca dakika savastilar ve tam üc puani alacak iken Wellington'un kafasi ile bir puana razi oldu.

Gladbach, bana göre cok iyiydi. Öyle savasti ki Hoffenheim'in defansif orta sahasi Gustavo bu tempoya cok fazla dayanamadi da diyebiliriz.. Bu macta hakem oyuna sonradan giren Obasi'nin bir pozisyonuna önce penalti dedi akabinde yardimcisinin uyarisiyla kendisini yere atma olarak yorumladi ve fakat ikinci kez izlediginizde müthis bir hakem karari. Cok iyi yakalamis ve belki de kendini yere atma eylemine en iyi örnek teskil edecek bir pozisyon, mutlaka izleyin bulursaniz.. Cok profesyonel ama hakemler de ayni sekilde cok iyiydi..

Ben bu bayern münih de olsa özellikle kendi sahasinda küme düsmeye oynayan her takimin Sampiyonluga oynayan takimdan daha azimli oldugunu dile getirmisimdir.. Pek cok örnegi vardir gecen aylarda.. bu da ona bir örnek, iki savasan takimin aslinda galibi Gladbach idi ama son saniyeler..

Wolfsburg- Bochum: 2-0


Bu haftanin en garanti maciydi, sürpriz yok Grafite'nin yoklugunda Dzeko sazi eline aldi ve bitirdi isi. Bochum her seye ragmen iyi oynadi, haftaya göz önünde getirilmesi gerekir..

Frankfurt - Köln: 2-2


Köln bir puani haketmedi, Frankfurt cok üstün oynadi ama orada Novakovic denilen golcü var, o var iken isler zor. Kadrosuzluk kölnü bu sene ancak buraya kadar tasir. Aslinda direkt frankfurt'a vermememizin tek nedeni daum manyakligi. Maci seyredin ve gercekten de bir teknik adam basarisi oldugunu cok iyi göreceksiniz.. Futbol oynamadan bunca puani almistir Köln.. Taktik cok önemlidir Köln maclarinda.. Fenin, inanilmaz voleler cikardi. Bu adam bahtsiz benim bildigim bu dördüncü diregi dövüsü ama golünü de atti. Bir de burada Steinhöfer diye bir adam ayni sekilde yedinci asisti sanirim Fenerbahceli Alex gibi. Cok iyi frikik kullaniyor, orta acisindan.. Frankfurt Funkel ile uzatti, klup rekoru sanirim altinci yili Frankfurt'da.. Bu da onlari bir adim daha ileri götürüyor rakiplerinden..

3 yorum:

Bolat dedi ki...

Hoffenheim'in attigi gol nizami de degildi...

Fuzzy Logic dedi ki...

Karlsruhe - HSV maci 2-0 olunca yatti bizim sürpriz dedim ama topladilar sonradan. Hamburg'un maclari cok zevkli oluyor.

Leverkusen herkezi yatirdi sanirim.

Bugünkü maclari bilmiyorum ama sanirim Ahlen ve Fürth kazandi, burada da senin sürpriz tuttu. Fürth koptu geliyor en sonunda.

Bu arada Wolfsburgda Misimovic harika oynuyor, gerci gecen sene dökülen Nürnbergin tek ayakta kalan oyuncusuydu. büyük takimlar nasil iskaladilar bu adami anlamis degilim.

Borges dedi ki...

Vaktim olsa BAyern macini girecegim ama yolculuk beni bekler yine. Söyle ki birinci Bundesligada iki mac yatirdi, leverkusen ve Hamburg maci. Hamburg son saniyede kaybetti.. Son.. Leverkusen ise her bakimdan bilemedigimiz bir sürpriz idi. Gladbach ve Cottbus gibi sürpriz maclarda tuttu ve fakat ikinci Bundesliga babamin alani. Sürpriz beraberligim ise son saniyede gitti ve Augsburg 12 mac sonra yenildi. Fürth ise cok düsündük bir iki vermeyi ama bir sifir oynadik bizi de yaniltti cok zevkli bir macti, benim süper yetenek dedigim Schröck de sonradan girip dagitti St.Pauli'Yi. 1860 Munih mci da yatirdi gibi.. Dusiburg ve diger maclar tuttu.. Ikinci Bundesligayi nasil oynadi tam olarak bilmiyorum ama birinci bundesligada durum 8'de 6. Haftaya bakacagiz artik :)