26 Ocak 2010

Veh Gider Gerets Gelir Mi ?



Armin Veh, henüz bu ayin basinda isbasi yapmis yeni sportif direktör Dieter Hoeness tarafindan evinde aldigi Köln maglubiyeti sonrasi kovulmustur. Blogun okuyuculari bilir ki pek sevmem ben Armin Veh'i. Sampiyonlugu vardir ve fakat öncesine bir basarisi mevcut degil ya da yeterli degil bana göre. Eyalet liginden bölgesel lige, oradan Ikinci Bundesligaya takim calistirmanin ötesine gecememistir. Stuttgart deneyimi öncesi bosta gecirdigi bir bucuk yilin öncesinde Birinci Bundesligada sadece Rostock'u calistirmis, onu da son macinda ancak kümede tutarak bir basari saglamistir. Adam Stuttgart ile kimsenin beklemedigi anda sampiyon oldu belki ama hepsi de budur.. Futbolculuk dönemi de Gladbach'da bir UEFA finali vardir Frankfurt'a kaybettigi.. 4 yil bir oynamislik ki sampiyonluk filan dahi yoktur. Memleketlimdir, Schuster gibi Augsburgludur ve Augsburg'a faydasi olmustur aslinda.. Reutlingen ile ikinci Bundesligaya cikisi ve oradaki performansi muazzamdi lakin birinci Bundesliga askina terketmistir ve sonrasi da vasat bir performans.. Sevmem zira canli canli sahit oldugum Sampiyon takimin futboluna isinamamisimdir.. Ve bu yüzden ben olsam sene basinda sampiyon olamayan Slomka'yi tercih ederdim Veh yerine.. Slomka kendisinin tercih edilmemesini Veh'in kazandigi sampiyonluga baglamistir oysa oynattigi futbola bakarak bir degerlendirme yapilsa on kere yüz kere Slomka derdim ki o da simdi Hannover'in basina gecti. Schalke deneyimi istisna mi degil midir onu da görecegiz..

Lakin mesele Veh secimi filan degildir, Wolfsburg yönetiminin hamleleridir. Komik geliyor bana aslinda.. Simdi Magath'i takimin basina gecirdiler. Bayern'de kaldirdigi kupalar sonrasi böyle bir teknik adamin böyle vasat bir takimin basina gecmesi oldukca sürpriz idi lakin Magath istedigi her seyi kabul ettirebilmistir. Dolayisla Magath sonrasi gelismeler yönetimden bagimsiz bir sekilde degerlendirmelidir. Yildiz isim almak, futboldan anlamayan yönetimin yapabilecegi yegane seydir.. Üc farkli bölgenin müdürü oldu Magath.. Takimin teknik direktörü, sirketin genel müdürü ve ayni zamanda sportif direktör. Su saniyeden sonra Wolfsburg yönetiminin yapmasi gereken iki sey vardi: Para vermek ve takimin basina getirdikleri adama güvenmek.. Grafite'nin parasi konusunda sorun cikarmayip birinci sikki güzel bir sekilde gecer iken güven isinde ise sonlara dogru sorun cikarmalari bugünlerin olusmasinda oldukca önemlidir. Kirilma noktasidir aslinda..

Magath, kadroyu yeniledi. Takimin basina geldiginde elinde sadece 12 kisi kalmisti ve sonrasinda yaptiklarini zaten burada cokca kez anlattik. Lakin ilk senesinde takimi besinci yapan Magath Wolfsburg tarihinin en iyi derecesine imza atti.. Simdi Dzeko'dur, Grafite'dir ya da italyanlara ödenen paralar hayli fazla. Yönetim ikinci sezonun ilk yarisinda devreyi 9.olarak kapatan takimin basindaki isme söylenmeye basladilar. Iste yönetimin su güven hatasi bitirmistir Wolfsburg takimini.. Magath, o dönem Rutten ile sorunlar yasayan Schalke ile anlasmistir. Burada yapilan hatanin bedeli oldukca fazladir zira Wolfsburg takimi yüzde yüz bir sirkete ait.. Yönetimin icerisindekilerin hemen hepsi futboldan cok da fazla anlamiyorlar.. bu hatayi ilk defa yapmadilar..

Gerets zamani Wolfsburg muhtesem oynuyordu ki ilk yari boyunca hep liderdi farkli skorlarla.. Sonrasinda menajer Strunz ile kavgalar basladi, Gerets kovuldu ve yerine Strunz'un kankasi Holger Fach geldi. Simdi Fach Kazakistan milli takiminin basinda.. Bir ara Ausgburg'u da calistirmistir filan.. Sene sonunda ilk yari boyunca Gerets ile lider giden Wolfsburg Fach-Strunz ikilsiyile sezonun son macinda kümede kalmayi ancak basardi. Wolfsburg yönetimi hem Fach'i hem de sportif direktörü haliyle kovdu filan..

Bugüne dönersek sezona Veh ile girdiler.. Lakin Magath'da oldugu gibi üc farkli görevi de yine teknik adama yükledi. Yahu bu is cocuk oyuncagi midir ? Bunu yapabilen var, yapamayan var.. Isin ehli olmak gerek, Magath dedigin zaten varolan sorunlarin kaynagini disarida da görebilen, dogrusunu kendisinin yapabilecegine inanan bir takim sefidir.. Stuttgart'da da bu isi layikiyla yapmis adamdir.. Veh ne anlar sirketten, futbol subesinin bilmem ne sorunlarindan ? Ilk yari sonunda futbolu yönetemeyecegini algilayan Wolfsburg'un para babalari bu isi Veh'in de yapamayacagina kanaat getirdiler ve Dieter Hoeness'i takimin basina getirdiler sorunlari cözmesi adina.. Veh'in Sportif Direktörlügü hayal oldu.. Ücün birini aldilar Veh'den, ikisi kaldi.. Köln maci sonrasi diger ikisini de alip kapi disari ettiler memleketlimi..

Simdi yeni gelen teknik direktör sadece teknik direktör olacaktir Dieter Hoeness'in aciklamlarina bakarsak eger.. E yani. 10 yasindaki velet dahi Armin Veh'in bu üc görevin ikisini yapamayacagini cok rahat bir sekilde görür iken futbolla ilgileri cok da olmayan Wolfsburg para babalarinin görememesi cok da olagan geliyor bana.

Simdi bir dönem kovduklari Gerets en cok istenilen adam oldu bu yakada.. Olmazsa diger bir Augsburglu Schuster.. En kötü Babbel diyorlar lakin en azindan Dieter Hoeness var takimin basinda.. Artik cok da fazla sacmalamayacaklarini tahmin ediyorum ama ziyan ettiler Magath'in mirasini zira tarihin en kötü performanslarindan birisini sergileyip lig sonuncusu olan Berlin'in ardindan en cok gol yiyen ikinci takim olmustur. Sunu demek isterim ben sadece:

Wolfsburg yönetimi Bayern gibi futboldan anlayan insanlar tarafindan yönetilseydi, yapilan isi algilayabilselerdi, 97'den beri birinci Bundesligada Magath olmadan besinci dahi olamadiklarini hatirlayabilselerdi o dokuzuncu oldugu zaman diliminde Magath ile bes yillik bir anlasma yapabilselerdi bugün dünya takimi olma yolunda adimlarini siklastirmislardi. Ama iste budur fark: Bayern iyidir zira hem ekonomi hem de futbol konusunda isbilir adamlar takimin basindadir yoksa Van Gaal vardir Hitzfeld ya da Magath farketmez. Fark buradadir.. Futbol efsaneleri yönetir klubü..

5 yorum:

T.Güven dedi ki...

Salzbug hocası Huub Stevens geleceği söylentileri vardı.Bende bununla ilgili geçen hafta birkaç kelam etmiştim.

http://arbaelke.blogspot.com/2010/01/armin-vehin-yerine-huub-stevens.html

Acaba böyle bir ihtimal var mı?Varsa hangisi daha iyi bir seçim olur?

Gerets mi? Stevens mı?

Borges dedi ki...

T.Güven: Zor bir soru. Söylenti mevcut ama su an Schuster ismi daha cok agirlik kazanmis durumda..

Gerets, meziyetlerine ragmen güven vermeyen bir yapisi var gibi duruyor. kavgalari, birden fazla olunca bir rahatsizlik söz konusu. Stevens, cok özel ve güzel bir adam ki Almanya'da basarili olmus tek Hollandali hoca derim ben onun icin..

Sanirim ben olsam Stevens derdim lakin onun da karisinin durumu nedir, bilmiyorum zira her sey iyi gider iken haniminin Eindoven'da hastanede olmasini neden gösterip ona yakin olmak icin PSV'ye gitmisti..

T.Güven dedi ki...

Schuster'de kuşkusuz iyi bir seçim olacaktır.Ama keşke Stevens gelebilse.Avusturya'da uzak kalıyor takip edemiyoruz.Wolfsburg'ta göz önünde olsa keşke..

Erdem Karakuş dedi ki...

Borges hazır teknik direktör konusu açılmışken bir soru sorayım sana. Bundesliga ve alt liglerde onlarca belki yüzlerce Türk futbolcu varken, hiç Türk teknik direktör yok mudur? Türklerin bu işe hevesi mi yoktur yoksa Alman takımları tercih mi etmiyor?

Borges dedi ki...

Erdem Karakus: Nasil olabilir ki ? Bu bir kusak sorunu. Simdi futbolcu olan kusaklarin bir süre sonra teknik direktör olma ihtimali vardir.. Yalniz en az bi on yil gerekir. Ilk örnegi Mehmet Scholl olacaktir belki sonra Yildiray, Altintop kardesler ya da digerleri.. Ama bugün Teknik direktörün Türkiyede yetismis olmasi gerekiyor ki tek ihtimal Terim:)

Bugünün futbolculari ancak yarinin teknik direktörleri olabilir. Sorunun cevabi ise dünün alamanci futbolculari tek-tük tür. Mehmet Scholl gibi.. Simdi Scholl olabilir kesinlikle..