19 Temmuz 2010

Van Gaal Konusuyor.. #5



SZ'a uzun ama bir o kadar da güzel röportaj vermis. Normalde web sitesinin verdigiyle yetinirim ama bu adam konusursa gider o gün gazeteyi alir tamamini mutlaka okurum. Bir gün elimde onun sevdigi kirmizi sarap ile säbener sokagina gidip bir ortam pesinde kosturacagim yeminle.. Cok yoktur benim öyle sevdiklerim. Bu adam raki masamin karsisinda görmek istedigim nadir kisiliklerden.. Ne söylerse söylesin bana güzel geliyor, muhabbet adami.. Kendisini öven insanlar antipatik gelir ama bu adam öyle yapiyor ki aksine sempatik geliyor... Uzun bir röportaj ama biraz alinti biraz akilda kalan ile kabaca söyle toplayabiliriz..

Oyuncularina antrenmanda yer yer "Xavi-Iniesta" diye bagiriyor/cagiriyor. Bugün Dünya Kupasini kazandigi icin degil, uzun zamandir bu böyleymis. Ona göre Xavi-Iniesta ayni zamanda oynadiklari oyun stili ile özdeslestirilmis iki önemli futbolcudur. Ne zaman antrenman icerisinde Xavi ya da Iniesta sesi duyulsa oyunculari o an icerisinde yanlis yere oynadigini/secim yaptigini hemen idrak ediyormus. Bu teknik adam ve oyuncular arasi bir iletisim yöntemi olmus durumda..

Dünya Kupasinda ise Xavi'nin genel performansindan memnun olsa da Iniesta'yi bu turnuvada cok begenmemis. Schweinsteiger'in Uruguay karsisindaki hatasinin üzerinde durup Xavi böyle bir hata yapmaz zira bu oyuncunun her pozisyonu iceren organizasyon kabiliyeti cok ama cok üst düzeyde diyor. Kendisinin da zamaninda bu bölgede oynadigini söyler iken su tavri zaten onu tanimliyor..

"Ben de zamaninda o bölgede oynadim ve hic top kaybetmedim. Bu bölgenin böyle bir lüksü yok ve takimin en önemli mevkisidir."

Hollanda'da beraber calistigim onuc oyuncum ve Almanyada ise yedi oyuncum vardi. Ben Hollandayi tutuyordum. Onlar organize oynayip efektif oldular lakin dominant olmayi basaramadilar ve sonucunda cekici bir fubtol oynayamadilar ki bir antrenör olarak ben daha cok buna bakarim. Sanilanin aksine büyük ekol olmus takimlar kazandiklari kupalarla degil oynadikleri atraktiv, cekici futbollariyla öne ciktiklarini ya da isim yaptiklarini belirtmis.

Dünya Kupasinin özellikle grup maclarindan keyif almamis zira ona göre takimlar gereginden fazla defansif ve hucum yapmayi beceremiyorlar. Sadece dört takimin bunu becerdiginin üzerinde durmus.

Sili,Ispanya,Almanya ve Arjantin.

Geride kalan 28 takimin hucum sorunu oldugunun altini cizmis.

Yine inter maci üzerine ayni söylemleri gelistiriyor, yine Lucio savunmasi yapiyor. Her iki konuda da takintili bir durum söz konusu bana göre. Inter'in yaptigi gibi hucumu her teknikk adamin yaptirabileceginin üzerinde duruyor ama buna ben pek katilmiyorum. Lucio'nun Inter tarzi defansif oyunlarda basarili olacagini ama kendi sistemine uygun olmadigini söyler iken Brezilya ile Dünya Kupasinda gördünüz diye de bitiriyor ki buralara ve Inter taktigini klasik katenacyo ile özdeslestirmesine katilmiyorum. Ama benim su khedira postunun icerisine sikistirdiklarimin bir benzerini dile getiriyor.

Özetlersek hucum oynayan takimlarin yer yer ilerideki futbolcularin günlük form durumuna bagli oldugunu dile getirir iken Isvicre'nin ya da Inter'in oynadigi ona göre her teknik adamin kotarabilecegi oynunun icerisinde oyuncularin o günlük performansi dahi sorun degil diyor. Kolay bir sey arkada oynamak ve geriye buldugunuz bir ya da iki firsati degerlendirip efektif olmak kaliyor diye oldukca kucumseyici bir bakis acisi..

Bu konuda samimi oldugunu da düsünüyorum. Hani yenildigi icin bok atiyor bir görüntüsü yok zira final maci öncesi üzerine basa basa biz bu maci alsak dahi avrupanin en iyi ikinci takimiyiz diyordu böylesine arogant bir teknik adam. Zira ona göre Barcelona yenilse dahi en iyi hucum yapan ve en güzel futbolu oynayan takimdi..

Ve fakat kupayi kazansa dahi inter futbolunun cekici olmadiginin üzerinde durur iken ayni zamanda bizleri seyreden insanlara da bir seyler sunma zorunlululugu oldugunun altini ciziyor. Dolayisla medya güzel futbolun arkasinda olursa ancak biz yer yer basarisiz sonuclara ragmen bu güzel futbolu oynatmaya devam edebiliriz diyor..



Kroos'un on numara oynayacaginin altini cizer iken burada Müller'in üzerine gecerse ancak kadroda yer bulacagini belirtiyor lakin bir sekilde asmasi gereken oyuncuyu da Dünya Kupasinin en iyi topcusu olarak aniyor. Kroos ona göre kenarlarda oynayabilir ama driplingleri Rib-Rob'a göre yavas oldugu icin ortada yaratici oyuncu olarak oynamasi cok daha uygun. Birileri de su kalabaligin icerisine Arda'yi transfer ettirdi ya bir sey demiyorum ben.!

Cok büyük umutlarla bekledigi Kroos gibi Breno'nun gelisinden de umutlu. Burada oyunu hizli bir sekilde ileriye tasiyacak ve acacak defans oyuncusunun eksikligini bu uile kapatacagina inaniyor. Badstuber artik sol bek oynamayacak, stopere gecis yapacak. Sol ayakli olanin tandemde solda oynamasi gerektigi söyler iken artik Badstuber'in bekte olmayacaginin da müjdesini veriyor.

Herkesin beklediginin aksine sol degil de sag bek aranmasinin altinda yatan neden ise oldukca ilginc..

Solda Contento ve Braafheid var. Sagda ise Lahm. Benim icin her bölgeye iki aday gerekiyor, üc ortami bozar diye de ekliyor. Oyuncular kendilerine güvenildigini düsünmesi gerekir. Bir mevkiye üc aday oldugu vakit bu ücünden birisinin motivasyonu kaybolacak ve önünüze rahatsiz edici unsur olarak cikacaktir.

"Van der Wiel'i alabilirim diyor peki ne olacak sonra ? Lahm sola gececek.. Ben calismayi seviyorum, benim yapmam gereken oyunculari daha iyi seviyeye getirmek. Solda Braafheid var Contento var. Bunlari hazirlamaliyim. Bir beke 30 milyon verilmez keza 15 de cok.."

Bu aciklamalari görünce hem Bayern hem Ajax ve ayni zamanda Barcelonada neden genc yetenekler bu adamin elinin altindan ciktigini da cok iyi anliyorum ben.

Schweinsteiger'in yeni konumu hakkinda da Lahm'in sagda oynamasi ile birlestiriyor.

Almanyada calisan kac isci vardir ?

-35 milyon.

Bunlarin yüzde ellisi istemedigi isleri yapiyor ve bu yüzden yeteri kadar basarili degil. Schweinsteiger'in kanatta yaptigi ya da Lahm'in solda oynamasi da biraz budur. Kendisini ait hissedecegi ve sevdigi mevkide oyuncular oynamalidir. Sonuc:Lahm defansi iyi yaptigi gibi ileriye müthis cikislar, ortalar yapar iken Schweinsteiger'in istedigi yerde oynadigi zaman yaptiklari da ortadadir. Her zaman oyuncularimin istedigi yerde oynamasi icin calisirim ben..


Sezona sifirdan basliyoruz. Üc tane kaptanimin (Van Bommel,Lahm ve Schweinsteiger) konumu biraz digerlerinden farkli olsa da kimsenin yeri garanti degil.

Müller olmasaydi Almanya finale kalabilir miydi gibi bir soruya ise onun yerine oynayan oyuncuya haksizlik yapilacaginin üzerinde duruyor. Saygi nerede ? diye de cikisiyor. Dün daha amatörde oynayan oyuncu birden süpercop mu oldu diye de ekliyor. Lakin Müller'i de zekasiyla digerlerinin hislerine göre hareket edisini ve oyun stilini cok seviyor. En önemli özelligi her seye acik ve beynini kullaniyor diyerek burada bahsettigim müller postlarinin icerigini üc-dört cümlede özetliyor bir bakima. Cok iyi bir göze sahip,saha hakimiyeti v.s.

Calistigi bütün kluplerin önemli maddi kazanclar elde ettigini, Ajax'in Arena'yi insa etmesinden Barcanin gelirlerinin arttirmasina kadar örnekler verip sunu da ekliyor:

"Arogant gelecek ama ben kazandiran bir teknik direktörüm."

Milli takimin oynayacagi hazirlik maci icin korkulari var. "Biliyorum ki Lahm,Müller sakatligi sonrasi hemen oynayabilecek konuma gelecektir ama bir Ribery, Robben ya da bir Van Bommel, Schweinsteiger sakatlanirsa haftalar sürebiliyor, lige, kupaya mal olabilir diyor, bunun bedelini size kim ödeyecek diyerek son günlerde artan Milli takim-Klup taritsmasini da alevlendiriyor.

Robben'in final macinda golleri kacirmasinin futbolun icerisinde oldugunu söylese de burada benzer seyi yaparsa yerine Hamit oynar diyerek neden yapmamasi gerektigini ve o konsantrasyonun nereden gelmesi üzerine de bir kac kucuk detay veriyor.

Toplamda takimin ve yer yer oyuncunun degerini belirleme safhasinda baz aldigi en önemli kriter "Oynama/kazanma istegi, motivasyonu" oluyor. Bu takimin her seyi kazanma-ögrenme istegi üst düzeydeydi ve ben bu acidan cok sansliydim gibi güzel seyler de söylemistir.

2 yorum:

Arkhe dedi ki...

Mourinho saplantısına karşı forza Van Gaal!

R-J dedi ki...

Van Gaal is a good coach, he always bet for the young players, for example Contento, Müller, Badstuber
Regards,
http://transfersaqueneutral.blogspot.com/
(a blog about Football and NBA transfers)