13 Mayıs 2008

Azmin Sahadaki Ifadesi



Galatasaray'in 2007/08 sezonunu sampiyon bitirmesinde en önemli oyuncularindan birisidir. Baska acidan, takimda varolan azmin en somut göstergesi Ümit Karan'in, Mehmet Demirkol'un da siklikla üzerinde durdugu oyun yapisindaki göze carpan degisiimidir. Bu blogu eskiden beri takip edenler Ümit Karan'in gol vurusu becerisi bakimindan üst seviyede bir golcü oldugunu fakat oyun icerisinde oyuna eklemlenememesi, bencilligi ve mücadeleden yoksun görünümüyle zararli etkilerini dile getirmis oldugumu bilirler. Aslinda Hem Mehmet Demirkol ve ayni zamanda Ümit Karan sezon boyunca beni yaniltan isimlerden iki tanesidir.. Oyun yapisindaki degisikligin temel noktasi gol vurusu disinda kanat oyuncusu kadar mücadeleci olmasidir. Kazanma azminin bir göstergesi olarak hicbir sey yapamasam bile sürekli kosarim düsüncesiyle takima gol vurusunun disinda asistleri ve mücadelesi ile inanilmaz katki yapmistir, beklentilerin de üzerinde.. Servet Cetin, Sivassporda yakaladigi formuna dönmüs, toplamda ortalamasi en iyi olan oyuncudur. Ümit Karan ise benim icin oyuncularin isteginin somut bir tezahürüdür.. Ligin ikinci yarisindan itibaren gözlerime inanamadim onu seyrederken..

2 yorum:

Alper Öcal dedi ki...

Konuyla alakalı değil ama eklemlenmek/eklemlenememek teriminin Almanca karşılığını merak ettim Devrim.

Türkçe'de ilk kez kullanıldığını ve muhtemelen Almanya'dan aşina olduğun bir terimin karşılığıdır diye düşündüm.

Borges dedi ki...

Yok Almancadan asina degilim ama söyle bir durum var. Ribery'nin röportajinda cok basit bir kelimeyi ceviremedim. Türkce ister istemez zayifliyor. Anlamini biliyorsun ama türkce karsiligni cok da kolay bulamiyorsun.. Oradan takildi sanirim bu kelime pesime.. Ama dedim ya, iste kacis yolu yok.. kitaplarin geldi biraz olsun ileride degisir bakarsin..

Dahil olmak "Zugehören" kalibi icerisinde kullaniliyor, eklemlenmek ile pek ilgisi yok sanirim:)