12 Ocak 2008

Umit Karan & Maxim Tsigalko


Umit Karan konusunda bir türlü anlasamiyoruz bilgisine güvendigim futbolsever arkadaslarla. Bugün yedek ve ben teknik adam olsaydim da yedek olurdu Karan. Aynen Championship Manager oyunundaki Maxim Tsigalko gibi. Maxim tsigalko dikkat ettiyseniz ne kadar gol atarsa atsin hicbir zaman degeri 10-12 milyon dolari gecmezdi. Bunun nedeni üzerinde kimse düsünmüyor. Simdi Tsigalko'ya baktiginiz zaman her mac gol atan bir adam. Atiyor da nasil.. istatistik kismi incelendigi vakit cektigi sut ve kaleyi bulan sut arasindaki fark bir yana, takimin butun sutlarini tek bir isimin cekmesinin sacmaligi var. Toplamda 12/6 ya da 13/7 gibi bitiriyordu bir maci. 13 tane hucumu harcadigini kimse görmez. Umit Karan da ayni sekilde. Basit bir örnek: Bugun Rize deplasmaninda Sükür'ün asisti sonrasi atilan gole bakin. Eger o top Hakan'a degil de Karan'a gelmis olsaydi kafadan kaleye göndercekti. Az biraz diregi yalayip "helal" deyip atagi gecistirecektik. Bu hadi bir nevi katlanilabilir.. velakin oyunu bozuyor. Teknigi son derece kisitli Hakan Sükür'ün yerden oynayabildigi kadar dahi oyunda yoktur Umit Karan. Varsa yoksa gelen topu abansin kaleye. Mutlaka ki on tanesinden iki tanesi "muhtesem" bir sekilde iceriye giriyor, da oyun oynanmiyor.. Lucescu döneminde cok basariliydi ama hicbir zaman takir tukur oynayan bir Galatasaray yoktu sahada. Boyle bir oyuncu formdaysa, ne ala.. Ama degilse takimi cökertir. Nazarimda Tsigalko'nun cm versiyonudur Umit Karan.. Ceza alaninin her bölgesinden gol atabilir ve malasef bunun farkinda olan Umit Karan o sansini her daim denemek istiyor.. Top Karan'a geldiginde ya gol olmali ya da bitecektir, sonrasi yok pek.. Keyf vermiyor bu yüzden. Shabanini Nonda Hem Sükür hem de Karan'in becerilerini bir arada kendisinde toplamis. Gerektigi yerde Karan kadar bencil, ve ayni zamanda Sükürden kat ve kat daha iyi bir sekilde oyunun icerisinde yer alabiliyor.. Elbette cok az insanda Hakan Sükür gibi kafa hakimiyeti ve oyunu rahatlatma özelligi mevcut. Toplamda hangisi isinize yarar, secin begenin.. velakin ne cm de Tsigalko'yu alirdim ne de teknik adam olsaydim Karan gibi bir forveti takima koyardim.. Elbette son vurus ustaliginda hepsinden iyisidir, bu cok baska..

4 yorum:

fizikalibilitesice dedi ki...

garip bir oyuncu ümit karan..evet ne fahiş derecede bir tekniği ne de yeterli derecede bir sürati var..hakan şükür kadar da işlevsel değil üstelik..ama tabelacı bu adam..müthiş bir önseziye vakıf ve şutör..tıpkı türünün daha düşük profilli isimleri taner demirbaş,yunus altun,serkan aykut gibi..

aslında bugün verdiğiniz örnek herşeyi açıkca ortaya sermekte..evet o pozisyonda ümit olsa vururdu..gol olur ya da olmaz ama bir heyacan yaratırdı..en azından iki elimizi kafamıza götürüp ahh ulan bu şut nasıl gol olmaz filan derdik..ama bi şeyler yaşardık..

hakan elbetteki daha işlevsel..fatih terim terminolojisine göre sağa sola deplase olup geriden gelen arkadaşlarına koşu yolu filan da açıyor..ama taraftar bu teknik şeylere fazla bakmıyor/bakamıyor..taraftar gol istiyor goller istiyor ileri uç elemanından..golden sonraki anons ritüelinde karaaaan diye haykırmak istiyor..ben de biraz futbol oynamış az çok da bilen biri olarak sami yen deki çoğu maçta yeter artık hoca al şu ümit i derken buluyorum kendimi..neyse osman şenher gibi bitirelim biz de fazla uzatmadan..ümit sakat değilse oynar kardeşim :0)

Borges dedi ki...

Umit Karan kaliteli bir oyuncu. Golcülügü de üst seviyede. Bunlari sanirim her seferinde soylemek durumundayim ve hatta Hakan ile kiyasa sokmuyorum. Hakan bugun yarin birakacak, bir baskasi gelecek, benim fikrim degismiyor. Takimin genel oyun anlayisina olan zararindan bahsediyorum sadece. Takim forvette durmamali, cesitli aksiyonlar, verkaclar, arapaslari, her seyiyle devam etmeli "futbolu" oynamaya.. Evet o macta golü attigi zaman ya da o sutu cektigi vakit heyecan gelecektir, ama deli puana ihtiyacimiz olan bir macin sekseninci dakikasinda cizgide iken önünde yirmi adama ragmen iceriye cevirmeyip o kalabaliga vurdugu zaman da ben isyan ediyorum. Yahu oyna su topu diyoruz.. oyna.. oynamaz umit karan, top oynamaz, o topu kaleye ceker. COk iyi yapar bunu zaman zaman. Her yerden gol atabilir, her sekilde. Velakin takim oyunu severim ben. Nonda'nin attigi son golde keylenirim, top hakan Sükür'E gelmeden önce baslar o golün keyfi. Hakan sükür tartismasi ise baskadir. Ben yoruldum artik bu tartismadan.. Sadece Umit Karan üzerine duruyorum, son vuruslari cok iyidir ama iste o kadardir. Ama o kadar da iyidir ki tek basina bu özelligi ile buraya kadar gelmistir, ama fazla ilerlemez. Olmadik yerden sürekli kaleye cektiginde, ofsayt rekoru kirdiginda, takimin en az on tane pozisyonunu baslamadan kucuk bir "Offf" heyecanina bitirdiginde de ben "cikar su adami, bu kadar bencillik olamaz" diye bagiriyorum, cagiriyorum... En sonunda cm ornegi ile de denedim, yine de basaramadik sanirim derdimizi anlatmayi.)

fizikalibilitesice dedi ki...

aslında ben de fikirdaşdım sizinle..sadece golcü,başka hiç bi aksiyon yok derdim hep..taki oyuna sonradan girdiği bir maçta ''kardeşim sabahtan beri bi şunu yapamadınız'' dercesine attığı gollerden sonra..o vakitden sonra daha optimist bir tavır takınmaya başladım ümit hakkında..elbette ben de isterim sadece çerçevecilikle kalmasın ne biliym asist yapsın,ikiye birlere daha çok bulaşsın,duvar olsun filan..ama maalesef olmuyo..zaten olanın adı da drogba oluyor..o yüzden 30 maçta 5 gol atıp 7.60 player rating tutturan hakan ya da bir başka forvet yerine, 30 maçta 20 gol ve 7.00
player rating ile oynayan ümit e sebat etmemiz gerektiğini düşünüyorum..bitti..

Adsız dedi ki...

bir bütün olarak asla tam bir forvet değildir. buldu mu atar yeteneği biraz fazla. ceza sahası içinde neresinde olursa olsun korkulan bir ayaktır. ama bir kıyaslama da yapmak gerekir. kendisi türkiye golcüleri arasında topa en iyi vuran futbolcudur. ayağına gelen her top ne yana ne geriye direkt kaleye dikine oyanamasından dolayı aklımıza ilk ronaldo yu ruud u getirir. kenisinede haksızlık yapılmıştır. gerets döneminde yedek başlayıp attığı gollerden sonra ilk onbirde oynaması anasını ak sütü gibi helaldır.