6 Ocak 2008

Roy Makaay



Roy Makaay bir dönem Galatasaraya transfer oldu olacak idi. Ikinci terim dönemiydi sanirim. Deportivo, Mallorca'dan Alberto Luque'yi almis, Diego Tristan forma girmis, Makaay'i elden cikarmak istiyorlardi. Öncesinde Djalminha pazarligi vardi ve bu sefer soyle diyordu klup baskani "Djalminha gibi olmasin, gelip alin bu adami, ben Luque'yi aldim takima". Gözden düsmüstü, yanlis hatirlamiyorsam bonservisi de elindeydi ya da cok pahali degildi. Ama olmadi iste, gidilmedi üzerine. O forvet bollugunda o sezon 31 gol atti Makaay. La Ligada Nihat ile Ronaldo ikincilik icin cekisiyorlardi gol kralliginda. Sampiyonlar liginde Bayern'i evinde bes yil sonra yener iken Makaay takimin üc golünü de atarak transferini gerceklestiriyordu bir bakima. Bir zamanlarin bedavaya Galatasaray'a sunulan adam 18 milyon euro gibi bir rakama satiliyordu Bayern München'e. Kendisine ödenilen miktari bana göre sonuna kadar haketmistir oynadigi dört yil icerisinde. Bayern formasi ile ciktigi 128 macta 79 gol atti. Golcü özelligini sonuna kadar hakeden bir adam. Mac icerisinde top ayagina kac defa geliyorsa, bölün onu ikiye, attigi gol iste odur. 90 dakika boyunca silik bir görüntü cizer velakin vurdu mu yüzde seksen bes goldür. Cokca zaman ayagina gelen top sayisi ile attigi gol sayisi ayni olacak mi diye maci seyrettigim olurdu.. Neyse, simdi gitti kendisi. Feyenoord'da bos durmamis, 17 macta 11 gol ile devam ediyor kaldigi yerden...

Roportajini okudum az önce ve orada da "kalitesi"ni göstermistir. buraya birebir ceviremem ama soyle seyler soyledi:


"Gittigim icin pisman degilim, kimseye de beni gönderdikleri icin kirgin degilim. Ben geldigimde gol krali Giovanni Elber gidiyordu elbette simdi sira bende".

"Genel menajer Hoeness ve Bayern klubu ile aram iyi. Bir yillik sozlesmem daha vardi ama gitmem en dogrusuydu, para önemli degil, yedek kalacagimi dusunuyordum ve bu yuzden oynayabilecegim bir yere gitmek istedim ".

"cok fazla teklif vardi, birisi de Bremenden geldi ama Bayern harici bir klupte almanyada oynamanin dogru olmayacagini dusundum. Hedefim zaten Ispanya ve Hollanda idi. Hollanda oldu"

"Neden gönderdiler demiyorum, dogal bir sonuc. Ayni zamanda Bayern beni baska bir klube satip daha cok para kazanabilirdi ama benim secimime saygi duyup kolaylik sagladilar, saolsunlar".

"yerime gelen forvetlerden Klose icin derim ki: Bundesligan in en iyi golcüsü o. Toni'yi canli izlemedim ama buradan gördügüm kadariyla her hafta atiyor, o atmasa Klose. isler yolunda"

"Podolski kendisini kanitlamali. Alman milli takiminda iyi olabilir yalniz klup adina misal bu sene henüz golü yok. Bayerndeki performansi pek göz doldurmuyor. Geleli bir yili gecti, artik zamani gelmistir, ben de Hitzfeld yerinde olsam degistirmezdim Klose-Toni ikilisini.. zira her hafta bu ikili gol atiyor".

"yeni transferler hakkinda ise: Uli Hoeness'i Frank Ribery getirebildigi icin kutluyorum digerleri de olumlu transferler olmali ki takim rayina oturmus bir sekilde gidiyor"

"feyenoord'da bu sene iyi bir performans göstermem sadece bana bagli degil. Defansa bundesligadan gelen Kevin Hoffland ve Tim de Cler, Barcelonadan transfer edilen Giovanni van Bronckhorst ve yine Nuri Sahinin iyi bir performans göstermeleri sonucu olusan durumdur."

"Alman ligi fizige dayali daha cok. Hollanda ligindeki takimlar ise ofansiv oynamak icin kasar, evinde veya deplasmanda farketmez. bu da izleyiciye de oynayan futbolcuya da keyf verir "

Hiç yorum yok: