9 Mayıs 2008

Ribery Röportaji



Spox: Franck, Ne kadar zaman sampiyonlugu kutladiniz ?

Franck: Cok uzun bir süre degil. Hepimiz bir restorantta bulustuk ama kutlama kisaydi. Elbette son lig macindan sonra cok baska olacaktir.

Spox: bir istisna yapip bir yudum bira /(weissbier) alir misiniz ? (Ribery müslüman ve alkol icmiyor)

Ribery: Eger alkolsuz olaniysa belki alirim. Benim eglenmem icin alkole ihtiyacim yok. bu yüzden cok kolay bir sekilde alkoldan uzak tutabiliyorum kendimi.

Spox: Sizin icin bu sampiyonlugun önemi nedir ?

Ribery: Cok fazla.. Cünkü bu kariyerimdeki ilk sampiyonluk. Su zamana kadar aldigim en buyuk kupaydi. Ben bir yil önce Münih'e pek cok kupa kaldirmak icin geldim ve simdiden iki tanesini kaldirdim. Bu sekilde devam etmeli..

Spox: Bu kupayi hakettiginizi düsünüyor musunuz ?

Ribery: Kesinlikle.. Eger bakarsaniz basindan sonuna kadar önde götürdük ligi. iyi oynadik ve süreklilik vardi. Sonbaharda zor bir dönemi atlattik, cok basarili olamadik o ara. Sadece 2 mac kazanabilmistik. Her üc günde bir mac vardi ve bu fizik olarak bize biraz agir geldi. Yeteri kadar hazir degildik. Bu yüzden devre arasi bize cok iyi geldi. hizli bir sekilde ritmimizi yakaladik ve takipcilerimiz ile mesafeyi actik.

Spox: hic Sampiyon olamayacaginizi düsündünüz mü ?

Ribery: Hayir hicbir zaman.. takimda iyi bir hava olmasi cok önemlidir, takimin kendi icindeki uyumu.. . buyuk baski altinda kalir iken dahi saka yapmayi hicbir zaman unutmadik. Sorumluluklarimizin üzerimizde yarattigi baski cok buyuktu. Ben her zaman icin bu kupayi kazanacak potansiyele sahip oldugumuza inandim.

Spox: Oynadiginiz ilk yil icin kendinize nasil bir performans cizelgesi cikariyorsunuz ?

Ribery: Performansim ilk defa sezon boyunca üst seviyedeydi.. Önceden sadece dönem dönem parlardim ama bu sefer sürekliligim vardi ve devre arasi bana cok iyi geldi.

Spox: En iyi oldugunuz Bundesliga Maci ?

Ribery: En basindaki Bremen maci. (4-0 yenmislerdi, ilk devrenin daha henüz ikinci maciydi) Ilk dakikadan itibaren üst düzey bir performans gösterdik. Kisisel olarak da benim en iyi macimdi.

Spox: Bu 21.sampiyonlukta hangi oyuncunun en cok payi vardir ?

Ribery: Oliver Kahn. O gol atmadi elbette ama her zaman en üst düzeyde konsantre ve ciddiydi. Demichelis'de belirtir , sezon boyunca cok iyi bir performans gösterdi ve cok fazla "istekliydi". her maci kazanmak istiyordu. istisnasiz her rakibi yenebilecegine inaniyordu ve her rakibi de ayni oranda ciddiye aliyordu. Ve tabi ki Luca Toni.. oyunda onu az görürsünüz ama islevi coktur ve gol icin her zaman o en iyisidir. O bizim takimin golcüsü ve bizim icin cok önemli.

Spox: Oliver Kahn icin bir kelime daha, 39 yasinda ve kariyerini sona erdiriyor ?

Spox: Söylemek isterim ki onunla bir yil ayni takimda oynamak, meslektasi olarak calismak benim icin sereftir. O cok buyuk bir kaleci.Takimin gerideki görünmez kahramanidir ve bazen takimdaki uyumu, birlikteligi saglamakla yükümlüdür. Kimi zaman sacma bir seye ölümüne güler ve bazen de cok ciddidir ama takimda herhangi birisi konsantrasyon sorunu yasiyorsa, Kahn bunu mutlaka halledip onu takimin icine dahil eder.. Onda inanilmaz bir kazanma istegi vardir ve seneye onu cok özleyecegiz. (Kahn'in belki de en önemli misyonu ayni sekidle tuncay veya Hakan Sükür gibi takimi motive etmesi, birligi saglamasidir ve bu bakimdan cok özleyecektir Bayern onu. Elber'de keza deginiyordu ben de deginecegim ilerideki postlarda)

Spox: Hitzfeld de sezon sonu münihden ayriliyor..

Ribery: Onun icin mükemmel olacakti eger biz uc kupayi da kaldirabilseydik. Bu da teknik adamimiz icin cok hos bir veda olacakti. Yine de sampiyonluk önceligimizdi bizim. Bu yuzden yine bayerni güzel bir sekilde terkedebilir. Ben kisisel olarak onunla cok iyi anlastim. Onunla cok kez sakalastim ve benim icin her zaman orada "o" vardi.Bu klup icin inanilmaz seyler basardi ve tekrardan büyük bir saygi ile...

Spox: 1 haziranda Klinsmann yeni teknik adma olarak geliyor, seviniyor musunuz (bu da nasil soruysa)

Ribery: Kesinlikle (ne diyecekti ya) Yalniz su kesindir ki baslangicta baski altinda olacaktir.(ben de ayni sekilde düsünürüm ) Biz iki kupa aldik ve bir sonraki sezon daha iyi olmak cok da kolay degil. Klinsman ile iyi bir uyum yakalamak zorundayiz ayni basariyi bir daha yakalamak icin. Pek cok insan Klinsmann ile bizim cok basarili olacagimizi düsünüyor..

Spox: Kadroyu daha iyi basarilari yakalamak icin yeterli buluyor musun ?

Ribery: Umuyorum ki yeni oyuncular takima kazandirilacaktir. Daha da güclenmemiz gerekecek. Eylülden sonra sampiyonlar ligi basliyor ve bu UEFA kupasindan farkli bir dünya. Güclü olmaliyiz ve daha iyisini yeni oyuncular da katilirsa verebiliriz.

Spox: Sana göre hangi bolgeyi güclendirmeli Bayern.. ?

Ribery: Bu benim alanim degil ve Klinssmann'in dogru yeri güclendirecegine eminim.

Spox:Gecenlerde Uli Hoeness Bayern takiminin su an icin avrupanin en iyi sekiz klubu arasinda gördügünü söyledi. Zenit depreminden sonra hala bu söylemin altina imzani atar misin ?

Ribery: Biz duble yaptik ve UEFA kupasinda da yari finale kaldik. Bence zamana birakmakta fayda var. Biz en iyi sekiz takim arasinda miyiz bunu gelecek sezon gösterecektir.

Spox: Ilk devre icerisinde Bayern'in gercek bir lidere ihtiyaci oldugunu soylediniz, hala bu fikirde misiniz ?

Ribery: Ikinci devre takim icerisinde hiyararsi gelisti. Kahn,Demichelis ve Van Bommel gibi oyuncular lider oldular ve önemli bir sey oldugunda onlar hallediyorlar.

Spox: Bir yildan beri Bundesligada oynuyorsunuz. En cok hosunuza giden sey nedir ?

Ribery: Ben her takimin gol atmak icin cabalamasina hayran kaldim. Elbette bu yüzden cok daha fazla serbest alan oluyor. Benim gibi ofansiv oyuncu icin cok iyi bir ortam. tadini cikariyorum. Stadyumlar gercekten harika ve bu zamana kadar hep kapali gise mac yaptik ve elbette atmosferi de harikaydi..

Spox: Hangi takimlardan etkilendiniz ?.

Ribery: Özellikle Hamburg ve Schalke'den. Hamburg iyi bir takim. Onlara karsi oynamak oldukca zor cunku iyi organize olmus bir takim. takimda pek cok güzel oyuncu var mesela Van der vaart gibi.. Schalke'nin de oyun stili cok hosuma gitti. Elbette Stuttgart'i da icine katmak isterim. Ikinci devre onca sakatlik sonrasi muhtesem bir performans gösterdiler.. toplamda Stutgart cok güclü.

Spox:Bundesligadan buraya gelesiye kadar tanimadiginiz hangi oyuncular sizi etkiledi ?

Ribery: Mario Gomez. Stuttgart'in golcüsü. Cok iyi bir forvet. Bir sürü gol atti ve cok az zayif yani var. Komple bir golcü. Bunun disinda Schalke'den bordon'u cok güclü buluyorum. Onda hosuma giden ise hicbir zaman maci birakmiyor ve her seyini takima veriyor. Her zaman yüzde yüz ile oynuyor. Inanilmaz profesyonel..

Spox: 2006 dunya kupasindan sonra da pek cok bundesliga stadini gördünüz. En cok hosunuza gideni hangisi ?

Ribery:Benim yasadigim en iyi atmosfer Hamburg ve Schalke'deydi. Stadin kendileri de ayni sekilde süperdi.

Spox : Bayern'de kesinkes kalacak misiniz ?

Ribery:Kesinlikle. 2011'e kadar sözlesmem var. Burada kendimi iyi hissediyorum ve henüz baska bir takimi düsünmedim.

Hiç yorum yok: