13 Temmuz 2010

Final Maci Penaltisi.!



Herkes Breitner'in ne kadar "cool" oldugunu bilir. Bu penalti karari verildigi vakit kimse topa yanasmaz iken 23 yasina bile basmamis genc Paul Breitner, topu alir, noktanin üzerine koyar ve atisi gerceklestirir.. Overath, sonradan Breitner topun basina gecmeseydi bizzat kendisinin gidip Breitner'a penaltiyi atmasini isteyecekmis.. Bati Almanya takiminin penalticisi mac öncesi belirlenmemis ve bu konumda atmaya istekli cok fazla oyuncu da yokmus.. Müller, Bayern zamani kacirdigi bir kac penalti sonrasi bir daha penalti atmaamya yeminliymis, yine de herkes onun atmasini umuyormus ama faul sonrasi Müller öyle kötü bakmis ki kimse ona "atar misin" diye sormaya bile cesaret edememis..

Cok insan su durumda penaltiyi atmak istemiyor ve ben bunu anlayisla karsiliyorum..

Simdi sunu sormak gerekir: 94'de Italya takiminda penaltilari kim atmis, biliyor musunuz ? Arsivciler haric pek cogunuz icin cevap: Hayir. Kim kacirmis desem herkes bilir ama..

Breitner diyor ki: Ben o penaltiyi gole cevirmeme ragmen o macin kahramani degilim ve fakat bir de kacirdigimi düsünün ?

Burada bir dengesizlik var. Penaltiyi atmak üzerine topun basina gectiginde atisi gole cevirdiginiz zaman siradan bir olay olur iken kacirdiginiz vakit "Hain" olma ihtimaliniz bir hayli yüksek.. Bu durumda normal kosullar altinda bu riske cok insan girmek istemez..

Ben de olsam, girmeyebilirim..

Dünya Kupasi Finalinin penalti atisinin futbolcuda yarattigi baskinin boyutunun anlasilmasi üzerine "cool" Breitner'in bu anlari hatirlamadigini ve ancak TV görüntüleri esliginde bir seyler söyleyebildigini hatirlatayim.

"Cunku nerede neyi yaptigimi düsünürsem o baskinin altindan kalkamayabilirdim. O kadar cok o anin disina cikmisim ki bugün o iki dakika hafizamdan silinmis "

9 yorum:

Liverbird dedi ki...

Umit Davala diyorum.

mute dedi ki...

Kaleciler icin ise tersi gecerli. Penaltiyi kurtaramadigi zaman kimse kaleciyi suclamazken, kurtarirsa kahraman oluyor. (Gerci Hayrettin gibi 18 penaltiya aval aval bakan olursa hatirlaniyor)

O zaman, bence, "kalecinin penalti anindaki endisesi"ne degil de, penalticininkine bakmak lazim.

benden bu kadar dedi ki...

ben atarım penaltı. halı saha maçlarında, ama sanırım hiç kaçırmadım daha.

sen vurmadan kaleciler yatıyor genelde, topa ayağın değmesinden yaklaşık yarım saniye önce. o anı yakalarsan terse yatırıyorsun. wanted diye bi film vardı, adam böyle zamanı yavaşlatıyodu kendi nezdinde ve o sayede çok net atışlar yapabiliyor hatta kurşuna kavis verebiliyordu filan.. o muhabbet.

benden bu kadar dedi ki...

bi de ntvspor'un belgeseli vardı geçen gün,

topa vurmadan önce kaleye sırtını dönüp uzaklaşıp sonra vurursan yüzde 96, kaleye yüzü dönük bakarak geri geri çekilip vurursan yüzde 64 isabet oranı sağlanıyormuş, enteresan gelmişti bana.

varol döken dedi ki...

ortaokulda okul içi şampiyonada atamamıştım ben... b sınıfıyla ezeli bir rekabet vardı, maç penaltılara kalmıştı 6şarlık takımda 4 kişi kullanmış son penaltı bana kalmıştı... atamadım, bizim kaleci attı, şampiyon olduk, ben de bir bok olamadım bir daha işte:)

Pan Monroe dedi ki...

Sizce en iyi penaltı hangisidir?

Breitner: Yerden köşeye sert.

Neeskens: Gol olan!

Ben de diyorum ki, Breitner'i ne zaman görsem, aklıma Taxi Driver filmi geliyor. O filmde bir sahnede ufak bir rol verilebilirmiş.

seanpenn dedi ki...

94 te italya da atamayanlar aynen dediğin gibi net bi şekilde aklımda massaro,baressi ve herkesin bildiği gibi baggio.atan varsa bile maalesef aklımda değil :)

Pan Monroe dedi ki...

bu arada ekleme yapayım. İtalya'nın penaltılarını gol yapanlar Albertini ve Donadoni'ydi (ya da Evani) . Hani merak edenler bilsin.

Bunu da arşivcilikten değil, taraftarlığımdan bilirim. Zira o gecenin köründe hüngür hüngür ağlamıştım ben, bildiğin ağladım yani. İtalya'nın kaybetmesi, üstüne Baggio'nun penaltıyı atamaması, mahvetti beni. Maçla ilgili ise tek bir enstantane bile hatırlamıyorum, ilginçtir. Tek hatırladığım Pagliuca'nın direkten dönen bir top sonrası direği öpmesi.

Bir de o penaltılarla ilgili, ilk kaçıran Baresi olmasına rağmen neden yıllardır sadece Baggio konuşulur, onu da bir türlü çözememişimdir. Sen kalk takımını tek başına sırtla finale kadar, sonra hain ol. Çocuk yaşımda nankörlüğü öğretti bana vicdansızlar.

Borges dedi ki...

Pan Monroe: ben penalti atislarini sevmem. Kaciran kim olursa olsun üzülürüm ben hep derim "Yeterince güclü olan, iyi oynamis, ünlü futbolcu" kacirsin ki digerine kaldiramayacagi bir yük yüklenmesin..

Ama o zaman BAggio icin böyle bir sonuc doguracagini tahmin etmemistim.. Sonrasinda ve bugün bile üzer bizi zira Baggio yüzyilda iki ya da üc tane ancak gelebielcek güzel oyunculardandi..