13 Temmuz 2010

Schweinsteiger: "Benim Kaptanim Ballack'tir"



Schweinsteiger'in Welt'e verdigi röportaji okuyorum. Ictenlikle kimi sorulari cevaplamis ve bana göre Lahm'in yaptigi hatayi da cok güzel bir sekilde özetlemis.

Öncelikle kaptanligi bizzat isteyen futbolculari ben sevmem. Arda Turan'in da Lincoln kaptanligi sonrasi aglamasini kendisine hic yakistiramadim. Bir lider asla ve asla "Ben Liderim, Ben Galatasarayin kaptani olmasi gereken insanim" gibi aciklamalarda bulunmaz, o liderligin özü geregi bu anlamsizdir. Daha cok ne olmasi gerektigini degil de ne olmamasi gerektigini bize söyler bu tarz demecler.. Bu kaptanlik görevi her ne kadar yönetim tarafindan insanlara verilse de aslen takimin kendi icerisinde ortaklasa bir sekilde verdigi bir görevdir.

"Ben kaptan olmak istiyorum, ben istiyorum, yapmazsaniz yakarim gemileri " filan diyen en son kaptan olmasi gereken insandir bu dünyada. Lahm'in da "kaptanligi geri vermem" beyanati o kadar kötüdür ki teknik adam olsam direkt alirim o önemli mac öncesi böyle sacma demeci icin..

Simdi..

Schweinstegier diyor ki:

"Kaptan Ballack'tir. O gelince bandi geri alir. Lahm isini iyi yapti ama o sadece onun yoklugunda kaptanlik görevini devraldi, gelince vermesi gerekir. Iki kaptan bir takima fazladir. Benim Kaptanim Ballacktir"




Lahm, Schweinsteiger ile nerden baksan alti-yedi yildir beraber oynuyor Bayern catisi altinda. Ballack ise coktan baska kluplere yelken acmis ve daha Bundesligaya yeni geliyor. Buna ragmen Schweinsteiger, arkadasini degil de Ballack'i kaptan olarak kabul edecegini üzerine basa basa söylüyor.

Ispanya maci gibi cok önemli bir mac öncesi Lahm'in "Kaptanligi Ballack gelse de kendi istegimle vermem" aciklamalarini Schweinsteiger anlamsiz buldugunun altini cizip ona da bunu ilettigini söylüyor.

Lahm'in tek kötü oldugu mactir Ispanya karsilasmasi. Nedeni bu görevini iyi yapmadigi duygusu ile maca cikmis olmasi olabilir mi?En azindan bir kisinin bu konu hakkinda Lahm'i sucladigini biliyoruz ve basin toplantisinda da bu sorularla muhattap olup bir hayli moral bozuklugu yasadigini gördük..

Böyle hata olur mu ? Bu sekilde kaptanlik olur mu ? Digerlerinin dogru davranmasindan sorumlu iken bizzat sen yanlis davranirsan birisi de cikip benim kaptanim Ballack der cunku bu gibi sorunlardan tutun da saha icerisinde liderlik etmenin ne demek oldugunu Schweinsteiger cok iyi anlamis bulunmaktadir. Gana ve Ispanya maclari pek cok futbolcuyu mental acidan yikima götürmüstür. Adler sakatlanmasa ya da oynamayan Butt olmasa tarihin en genc kadrosu etiketine sahip olan bu birlikteligin tecrübe eksikliginden ve haliyle Ballackyoksunlugundan da dem vuruyor..



Schweini, cok iyi bir sezon gecirdi. Gerek ligde, Sampiyonlar Liginde gerekse de Milli takimda merkezde aldigi rolün disinda mental olarak degisimini ve tüm gelismini tek bir nedene bagliyor:

Louis Van Gaal..

Sadece bir yildir onunla calissa da cok fazla etkilendigini ve bu form durumunun bir numarali nedeni olarak onu gösteriyor. Merkezde oynamayi cok istedigini ve daha önceden Jeremies, Hargreaves gibi oyunculardan dolayi firsati olmadigini ve fakat sonunda istedigine kavustugunu dile getiriyor..

Sahada yenilgiyi kabul edemeyen nadir futbolcularin basinda geliyordu genc Almanya milli takiminda.. Her seyin disinda benim Almanya'da eksik buldugum ne varsa benim yerime röportajinda dile getirmesi onu daha da sevdirdi. Ballack sonrasi kaptan olacak adam da kesinlikle budur..

14 yorum:

berserk dedi ki...

Ballack mı kaldı artık ya? bu yaştan sonra artık milli takımı bıraksa iyi olur. zaten euro 2012 de 36 yaşında olacak.

Schweinsteiger ise görüntü itibari ile tam arı bir alman. koyu renkli formayı da giydiğinde direk SS subayı. Kaptan olursa Naziler çok sevinir.

Lahm çok iyi çocuk. (Ömer Üründül)

Borges dedi ki...

Berserk: Ballack kalmaz da sonrasi da güzel bir sekilde düzenlenilmeli. Lahm iyi cocuk, ama bazen kötülere ihtiyac duyarsiniz saha icerisinde. BAzen tecrübe, bazen birlikteligi saglayacak bir deger. o degerin iyi veya kötü olmasindan ziyade gerekli görevi yapabilecek konumda olmasi gerekir.

berserk dedi ki...

:) latife idi.
dediğin gibi Lahm biraz "sempatik çocuk" sınıfından, kaptanlığı yürütmek için biraz daha eli maşalı olsa iyi olur. Gerçi farketmez bana Ozil olsun :)

Arda da öyle bir kaptan değil. Kaptanlar "efendi-iyi çocuk" imajında olursa sahada işler yürümüyor. Atar yapabilmesi lazım.

Osman dedi ki...

demissin ki:
. "Alman milli takiminin 2010 Dünya Kupasinda kaptani Philipp Lahm'dir. Bu köklü bir degisikligin habercisidir. Michael Ballack, aslinda Kahn-Effenberg tarzi kaptanligin biraz da kötü versiyonudur.".

Bence Schweinsteiger Alman Milli Takiminda yukarida saydigin isimlerin oyun ve kaptanlik tarzinin bugüne evrilmis halidir.


demissin ki:
. "Ballack tarzi krallik yönetiminin sona erip Lahm gibi demokratik yönetime gecis yapti Alman Milli takimi".

bende cok merak ediyorum, bu bir ara dönem mi olacak, yoksa Ballack geri dönerse, kaptanligi Löw ona verecek mi? Aslinda Löw, var olanlari acimadan kesebilen birisi. Kahn ve Frings'i hatirlatirim. Aynisi Ballack'in da basina gelebilir. "Ballack ile daha güclü olurduk" demisligi de var ancak sampiyona esnasinda.

demissin ki:
. "fakat gercekten Lahm tarzi kaptanlik basariyi getirecek midir ? Löw milli takim kampina rugby oyuncularini davet ediyor, onlarin birlikteligini örnek aliyor ama cok baska bir yola da Lahm ile beraber giriyor.. Ne kadar "dogru" bir secim oldugunu yakin zamanda ögrenecegiz.."

acikcasi, su aciklamalari yapmasaydi, ve su sacma tartisma olusmamis olsaydi, isabetli bir secim olmus olacakti, Lahm'in kaptanligi. Su haliyle ama yeniden, almanlarin degimiyle "K-Frage" gündeme gelecek. Ve bu Sampiyonadan "resit" olarak cikan Schweinsteiger'in su röportaji da K-Sorusu hakkinda ilerisi icin net ipuclari veriyor bana göre.

Sanki Lahm kendi kendine kökten degisikligin icine comak soktu...

alintilar su linkte: http://devrimderki.blogspot.com/2010/05/yeni-kaptan-philipp-lahm.html

;)

Borges dedi ki...

Osman:

Simdi burada ne tip bir kaptanlik tarzindan ziyade varolan liderligi nasil yaptigi önemlidir. Ballack 33 yasinda zaten en fazla bir yili var oynayacak.. Bu kadar yillik kaptanlik yapmis ve dönecegi bile milli takima mechul olan birisine "kaptanlik vermem" beyanati hos degildir. Bu ayri bir tartisma konusu.

Lahm tarzi kaptanlik üzerine onlari yazdim ama bir de Ballack tarzi kaptanlik yazi var onun sonrasinda.. Bir sey tamamen "dogru" veya "yanlis" olarak degerlendirilemez. Dogrulari vardir yanlislari.. Yararlari vardir, zararlari.. Ben dogrularini ve yanlislarini ortaya koydum.


mesele burada Ballack gelsin degil, Lahm neden böyle demec verdi cok önemli mac öncesi ? tartisma yaratti, en basta kendisinin moralini bozdu, oynayamadi da.. ?

bu hatadir. Ikincisi kaptanlik "istenilmemelidir" benim genel görüsüm.

Surrealist Adam dedi ki...

Arda hakkındaki düşüncelerinize katılıyorum. Zaten en mental olarak yetersiz bir futbolcu olduğunu halâ Avrupa'ya gitmeyişiyle belli ediyor.

Arda'yı kötülemek için söylemiyorum buna ancak; Euro 2008 sonrası Everton az koşmadı Arda'nın peşinden. Verdikleri 12 Milyon Euro o dönem için Galatasaray'a ilaç gibi gelebilirdi.

Belki Galatasaray'da bir Bülent, bir Metin Oktay olmak istiyordur ancak önce, davranışlarını düzeltmesi geriyor.

Bugün Hıncal Uluş köşe yazısında Bayern'e gideceğini yazmış.

Bayern'in oyun yapısında Arda'nın şans bulup-bulamayacağı ve kalitesinin yeterli olduğu merak konusu.

Borges dedi ki...

Surrealist Adam: Aslinda Arda Bayern'de de oynar ama su kadrosunun icerisinde yapamaz. Simdi ön taraf feci doldu. Müller,Olic,Ribery,Robben,Kroos.. Bunlardan 3'ü oynayacak.. ikisi kesilecek, Arda buraya nasil gelsin ? Yani Bayern secimi an itibari ile kötüdür ki 19 futbolcu var dedikodusu cikan, Arda bunlarin arasinda degil.

Eveton Topal'i da istemisti, Arda'yi da ister ama Avrupada piyasa yapacak basari gösteremedi henüz. DK üc mac oynasa degisirdi cok sey..

Surrealist Adam dedi ki...

Euro 2008'de fena değildi aslında. İstatistik-i olarak kayda değer veriler ortaya koymasa da, oynadığı futbolla Arsene Wegner'in gözüne girmişliği vardır mesela.

Aynı şekilde 2006-2007 sezonundaki Liverpool-Bordeaux maçlarındaki performansı ve ''Maçın Adamı'' seçilişi kariyeri açısından çok önemli olaylardır.

Türkiye'de 5 sezon geçirdi şu ana kadar. 1 sezon Vestel'de kiralık 4 sezon Galatasaray'da. Türkiye'de kalması futbolunu geliştirmesine fayda sağlayabilecek mi? Galatasaray taraftarınca bile özel hayatı nedeniyle eleştirilen bir futbolcudan bahsediyoruz.

Eğer kariyerini düşünüyorsa Nihat'ın yolundan gitmelidir. Avrupa'da alacağı para hiç önemli olmamalı. Hasan Şaş'ın bir sözü vardı ''2002 Dünya Kupası sonrası Liverpool bana yıllık 1.2 Milyon Euro teklif etti ancak ben teklifi az bulduğum için reddetmiştim, çünkü Türkiye'de daha fazla kazanıyordum. Ancak şimdiki aklım olsa bedavaya bile oynardım.'' gibisinden.

Avrupa'da halâ piyasası olan bir futbolcudur Arda. Şampiyonlar Ligi'de forma giydiği sürece büyük kulüplerin kıskacında olmaya devam edecektir de.

Del Piero dedi ki...

Lahm'ın o açıklamalarına ben de inanamamıştım, nasıl olur da bir takım yarı finale çıkıyor ve kupayı kaldırmalarına ramak kalmışken takımın kaptanı mızmız veletler gibi "yok ben kaptanlığımı vermem banane banane" der. Benim bildiğim bu durumda nefesler tutulur, tüm dikkatler maçlara verilir, dünyaya kapanılır adeta.( Mesela Hollanda'da twitter kullanımı filan yasaklanmıştı.) Lahm iyi çocuk olabilir ama büyük bir hataydı ve ispanya maçı öncesinde dediğin gibi moral motivasyonunu bozmuştur yüksek ihtimalle. Ö.Ü. deyişiyle enteresan :)

il Capitano dedi ki...

Yeni kaptan Schweinsteiger olsun, tartışma burda bitsin bence.Almanya kaptanları daha önce de belirtmiştin abi amiyane tabirle biraz "pislik" olmalı.sahada sürekli centilmen,iyi çocuk modunda dolaşmak olmaz.o ispanya milli takımına uygun.e sahada "pislik,çirkef" adam arıyorsak şu Almanya'da ilk aday Schweni'dir.Lahm ancak Mertesacker'in ve Mesut'un önünde seçilebilir kaptanlığa :)

alper dedi ki...

ben tv den izlerken gördüğüm kadarıyla almanların doğal kaptanı 2 tane.1-şıvanstayger 2-friedrih.hakem ters karar verse yada mesuta sert girseler benim gözüm önce o ikisini arıyor olay yerinde.

flyingdupe dedi ki...

Ballack da "milli takım kaptanı hala benim" diye bir demeç vermiş bugün goal sitesinin yazdığına göre. artık asparagasmı bilemiyorum ama.

Borges dedi ki...

onur: Kaptan benim dedi ama Lahm'a da catmadi, bugün evleniyor ya.. hafif gecistirdi diyelim.

ASVALTTAICENLER dedi ki...

sivanstayger eger lahmin kaptanligini kabul ederse hicbir zaman o kaptanlik pazu bandiyla kupa kaldiramiyacagini biliyor ama ballacktan sonra bir kaptan aranacaksa onunda isminin gececegini biliyor kisacasi kaptanlik yolunda lahma karsi atilan politik bir adim... sivanstaygerin kaptanlikta gozu var, hakediyorda...