21 Ocak 2011

Shinji Okazaki.!



1.73 boy ama işte kafa hakimiyeti için bunun çok da önemli olmadığını size çok iyi anlatan capun oyuncu.

Kagawa'nın başarısının elbette diğerlerini de bu pazara sürükleyecekti ve işte size Stuttgart'ın yeni merkez forveti 1986 doğumlu Okazaki. Danimarka karşısında Honda'nın boş kaleye gol attırdığı eleman.. Bu da Kagawa gibi "Shinji".

Sağ, sol fark etmez ama en çok da kafa..

Stuttgart yaz aylarında "Capun pazarı pek de matah bi şey değil" diye açıklama yapmıştı ama Kagawa sonrası fikrini değiştirdi. Üstelik oyuncu turnuva öncesi bonservis bedeli olmadan bedavaya Stuttgart'a imzayı attı.. Demba Ba da olduğu gibi sağlık testlerinde sorun yaşamazsa turnuva sonrası soluğu burada alacak.

Stuttgart diğerlerinden daha şanslı zira bu pazarı çok iyi tanıyan ve orada çalışmış efsane oyuncuları "Diego" Buchwald'a sahipler.. Okazaki'nin gol atmak için çok fazla şansa ihtiyacı olmadığını belirten Buchwald aynı zamanda forvetin dışında ön alanda her yerde oynayabilecek çok yönlülüğe de sahip diyor..

Kısaca bir capun futbolcular üzerine konuşmak gerekirse çok hızlılar.. Bu hıza "zeka" kattığınız vakit "hesaplanamaz" bir hareketlenme ortaya çıkıyor. İster gol yollarında isterse de Kagawa gibi golün bir önceki adımında durudurulması gerçekten çok zor. Fizik ve uyum kusurlarına karşılık çalışkanlık, hız, disiplin, teknik, uçan depme gibi artıları söz konusu. Bakalım ülkemin bu pazarı algılaması ve harekete geçmesi ne kadar zaman alacaktır zira "ucuz" olma özelliklerini yavaş yavaş yitiriyorlar...

3 yorum:

gürhan dedi ki...

ülkemiz hangi pazarı vaktinde algıladı ki burayı algılasın? şahsen şenol güneşin g.koreden bir iki genci getireceğini düşünmüştüm (pek çok parlayan futbolcuda onun da emeği var) ama ondan da öyle bir hamle gelmedi ya da ben bilmiyorum. ya da zico fenerbahçeye geldiğinde hiç mi "ya şunlarda bi adam var tsubasayı gör onu görme :)" dememiştir? bi galatasaray hondaya talip oldu o da parladıktan sonra. aslında tam ilhan cavcavlık iş: al parlat sat.

- afrikalı arkadaşlar yerine uzakdoğulu bu arkadaşları bi denesek başkanım?
- ama tekneyle gelenler iyi çıkıyo
- biz uçakla getirmiştik ondan tutumadı bizimki heralde
- ...
-nasıl olsa öyle de küme düşüyoruz böyle de başkanım
-hadi öyle olsun. neydi adı toyota mıydı mitsubishi miydi??

benden bu kadar dedi ki...

japon veya senın tabırınle capunların en cok da bizim büyüklerdeki deplasman seçen yabancı oyuncu kavramının antisi olduğunu düşünüyorum. bu japonlardan hangi mevkide hangi ülkede hangi statta oynayanını görürsem göreyim sağa sola koşan basan edenini görüyorum arkadaş.

bundesliga'daki japonları dikkate alınca honda da bundesliga'ya yakındır tahminim :)

Unknown dedi ki...

İtalya 90 yüzünden Almanya hayranı olan ben, Buchwald'i de çok severdim. Şimdi düşününce, o zamanlar 11 yaşında olan bir çocuğun Buchwald'de ne bulmuş olabileceğini sordum kendi kendime. Ki o "bir çocuk" da bizzat benim, bilemedim :) Buchwald'i görünce yazmadan da edemedim...

Sadede de gelelim, Japonlar ve yakın gelecekte Çinliler fena geliyorlar. Amerikalılar zaten geldi ufaktan da, bu milletlerin bir şeyi kafaya koydu mu önlerindeki tek engel olsa olsa genetik engelleridir, onları bile bir şekilde aşıyorlar. Korkalım :)