12 Ekim 2008

Türkiye- Bosna/Almanya-Rusya

Türkiye: 2 Bosna Hersek: 1




internetten seyrettim maci. Kimi aksakliklar yasasak da toplamda sorunsuz bir sekilde izleyebildik.

Türkiye avrupa kupasi macinda dahi bir maci bu denli domine edememisti, uzun yillardan sonra seyircinin de etkisiyle güzel bir mac cikardi. Bosna Hersek zorlamis gibi görünse de toplamda "silik" bir görüntü cizdi. her seyiyle maca hakim olan taraf türkiyeydi. Golün nasil girdiginin önemi yok, bu denli baskili oynayabildiginiz vakit bir sekilde sans da yaninizda olacaktir ki bugün bu isin sans ile ilgisi de yoktu.

Batuhani ilkonbirde oynatma cabasina sahsen ben cok sevindim Terim adina. Zira onun becerebildigi bir oyun sistemidir. Üzerine de pek az insanin basarabildigi bu denli yüksek motivasyonu eklediginiz vakit görüntü hep aynidir.

Sabri, gecenin showunu yapti. Sözlükte de yazmistim potansiyeli olan ve enerjisiyle her daim takima fayda saglayan bir oyuncudur velakin insanlari krize sokan bes yildir potansiyeli olan oyuncu kimliginden hicbir sekilde disari atamamasidir kendisini. Yasi kac oldu su an bilmiyorum ama hala daha yeni forma giymis amatör ruhu vardir kendisine. bir bakima elbette iyi ama düzenli ve disiplinli bir calismayla cok daha iyi olabilecek iken sadece azmi ile sahada yer etmesi her daim hayal kirikligi yaratir. Orta dedigin nedir ki calisirsin gecer gider.. Hagi'nin onda birine sahip bir yasam düzeni, disiplini ve futbola saygisi olsaydi gercekten onu belki de Fiorentina'da izlerdik. Yalniz su andaki durumu ile ancak Terim'in gazi ile hareketlenip es kaza dogru isleri yaptigi zaman ufak bir takdir alip alti ay daha bizi cildirtmaya devam edecektir ve bugün ne yaparsa yapsin ben ondan umudumu coktan kestim..




Ibrahim Kas hatalarina ragmen begendigim bir baska isim oldu bugün. Keza Nuri Sahin gerektigi kadar maca damgasini vuramasa da nasil derler "karakter" edinmis kendisine. Güven verdi gelecege dair.. Halil Altintop kendisini gelistirengillerden.. Henüz türk milletinin Halil'i tanimadigini da farkettim. Mevlütten cok ilginc olacak ama ben de Terim gibi umutluyum ve üzerinde durmasinda fayda var diyorum.

Bosna tarafinda isler cok kesatti. Dzeko disinda göze carpan olmadi. Takim olarak kötüydüler..

Almanya Rusya : 2-1




Bu maci da nasil olur demeyin doksan dakika seyrettim.

Kadrolarda sürpriz belki sadece Trochoswski'nin ilkonbir baslamasiydi Frings'in yerine. Löw iki capali ve yarim forvet Podolskili basladi maca. ruslar ise sakatliktan yeni cikmis iki günlük idmanli Progrebniyaki da kadroya aldi.

O nasil bir ilk yariydi öyle ? Bu kadar kötü defans en son isvecte görmüstüm Avrupa Sampiyonasinda. Ruslarin ciddi anlamda defansini güclendirmeye ihtiyaclari var. Almanya ilk yari muhtesemdi- diyorlar. Bence rus defansi ilk yari felaketti. Öyle ki ilk golde asisti yapan Klosede topun kalmasi uyusuk defansin muhtesem bir eseriydi.. Keza sakatliktan yeni cikmis Progrebniyak dördüncü dakikada öyle bir gol kacirdi ki..

Ki ben Türkiye macinin ikinci yarisini da bi nevi harap etmisim Arshawin cilginligi adina.. Ilk yarida ne Arshawin ne de Rusya vardi ve felaket kötü bir rus defansi.Taktiksel anlamda degil topa dokunamayislari, ölgün duruslari almanlara güle oynaya galibiyet hediye ettirdi.

Ve Ikinci yari basladi..

Tüm yari boyunca sahanin hakimi Rusyaydi ve elbette özel adamlari Arshawin. Kisa keseyim: Arshawin muhtesemdi velakin cok sansizdi. direklerden dönen toplar, sunlar filan derken mac bitiverdi, beraberlik gelmedi bir türlü ama Rusya, rusyaydi..

Arschawin&Adler



Ikinci yari döktürdü yine rus.. sgadan soldan tutulamadi, golü atti ikinciyi direk yaladi, ücüncü de karambole kurban gitti. Velakin seyretmek son derece keyifliydi bu adami..

Adler ise bir tane yüzde yüzlük cikardi akabinde iki tane süper top cikardi velakin ofsayt idi. Yine de klasini gösterdi. Enke icin duydugu üzüntüyü her daim dile getiren, hali hazirda performans olarak digerlerine kök söktürür iken Alman kaleci antrenörü yazin sergiledigi "karakteri" nedeniyle de maca Adler ile baslayacagini acikliyordu mac öncesi..

Neuer&Wiese gibi kalecilere hicbir daim güvenemezsiniz. Keza dün seyrettigim U21 macinda Neuer her zamanki gibi süper büyük hatasini yapip macin berabere bitmesini sagliyordu. Ben kendimi bildim bileli Manuel Neuer inanilmaz büyük hatalar yapip maclarin kaybedilmesine neden oluyor. Keza Adlerin veya bir baskasinin cikaramayacagi toplari cikarip maclari aldiklari gibi ve tercih meselesi.. Adler güven verendir ve 15 yil bu takimin basinda kalacaktir..

Arschawin onu bir kez gecti. Ikincisinde direk dibine gitti. velakin bu oyuncuyu seyretmek bazen her sey demektir benim icin. Allahtan almanyanin grubunda ve ben her rusya macini seyredebiliyorum...

Toplamda ikinci yari top göremeyen almanlarin biraz da sansinin yardimiyla beraberlikten kurtuldugu mac olmustur. Bir baska kaleci Akinfeev de ayni zamanda show yapmis, macin iyilerinden olmustur yedigi iki gole ragmen..

Ve son olarak Serdar Tasci yedek kalmistir..

* Maillere cevap veremiyorum, yazmak istedigim yorumlari da yazamiyorum, biraz vakit gerek. Önemsemedigimden degil.. Her birini buyuk bir keyifle okuyorum ben. Saolun tekrardan.. Ama bu yazamazsam yanlis anlayacaklar beni sendromu stres yaratiyor, her sey icin tesekkürler.. dönmek elbette güzel:)

10 yorum:

Mesut Ulukök dedi ki...

Blog enfes, eline sağlık. Birkaç gün önce "borges'in blog kapanmıştı ya", "ee?", "he yeniden başlamış işte yazmaya" diyaloğuna şahit olup, öğrendim blogu.. eski yazılara da bakayım dedim, daldım gittim saatlerdir. ellerine, yüreğine sağlık..

Borges dedi ki...

:)

Bazen sadece bunun icin "biraz daha iyi olsun" , "biraz daha iyi foto bulayim" diyorum..

Saolun cok.. gercekten.

Mesut Ulukök dedi ki...

Bir de şu "Karalamalar" başlığı altındaki yazılarda kullandığın müzikleri nereden buluyorsun, çok merak ediyorum. Bu ve bunun gibi soracağım pek soru var, iletişime geçebilir miyiz hocam? Yukarıda sağ tarafta bir mail adresi var gerçi ama MSN ve MSN tarzı birşey kullanıyorsan, oradan iletişime geçmemiz çok daha iyi olur...

Borges dedi ki...

Mesut Ulukök: Mail adresinden ulasabilirsiniz. Ama takdir edersiniz ki msn adresimi buraya bu sekilde yazamam. Baska türlü msn ile iletisime buradan gecmek pek tarzim degil. Bu sekilde baslayip cok iyiye dogru giden iliskiler oluyor ve en cok da belki bu yüzden yaziyoruz, ciziyoruz. Ve fakat pek de hos olmayan deneyimler de yasiyoruz.. O kadar hassas davransam, önemsesem dahi asiri kirilgan bir okur kitlesi ile karsi karsiya kalabiliyorum. Cokca zaman maillere gec cevap veriyorum, zira insanlar cok özenli bir sekilde yazip iletisime geciyorlar, ayni sekilde karsilik vermenin bir geregi olarak ara uzayabiliyor. Tüm bu "Uzak ara" cevaplara asina olarak herkes mail yazabilir ve mumkun mertebe bastan savma olmadan gerektigi gibi cevaplamaya calisacagimi belirtiyorum..

Aslinda karalamalar kisminda muziginden her seyine kucuk da olsa bir aciklamasi hep oluyor, bunun disinda hemen herkesin benim kadar kendine has arsivi oldugunu dusunurum.

Tüm iyi niyetleriniz ve iltifatlariniz icin bir daha tesekürler..


mailinizi de bekliyorum. Ve baska acidan yorumlar bu gibi konular icin degil, yukaridaki mail kismi bu gibi konulari icerir:)

Mesut Ulukök dedi ki...

Biliyorum tabii ki. MSN adresini buraya yazmamanız da zaten çok normal. Her türlü insan var nitekim...

Mail atacağım zaten de şu "mailinizi de bekliyorum" cümlesinden sonraki son cümleyi tam kavrayamadım. :)

Borges dedi ki...

Burasi, yani yorum kismi diyorum, böyle ikili post-disi muhabbet icin pek uygun degil sevgili Mesut Ulukök:)

Sizden feyz alip hemen herkes bunu deneyebilir ve inanin her insan sizin gibi düsünmeyebiliyor. Övgü-yergi olmasindan ziyade dil,uslup acisindan son derece kötü olabiliyorlar. Bu yüzden yorumlari sinirlandirmistim. bir daha sinirlandirmak istemiyorum:)

Mesut Ulukök dedi ki...

Farkındayım farkındayım. Zaten bu yüzden de bu, bu post hakkında atacağım son yorum olacak.:)

Dediğim gibi her türlüsü var. Adam yazarken, karşısındakinin bunu nasıl karşılayacağını, nasıl algılayabileceğini hiç düşünmeden yazıyor. Ona uygun filtreden geçirmeden karşı tarafa görüşlerini aktarabiliyor. Siz de biliyorsunuz ki her insanın yapısı farklı ve çok kırılgan insanlar da var ve belki kötü niyetli olmasa da sırf doğru üslubu kullanamadığı için karşısında bulunan zaten kırılgan yapısı olan bu insanı, çok çabuk incitebiliyorlar..

Birkaç tane daha böyle cümle kurarsam sanırım hepsi birbirine girecek. Zaten gecenin 5'inde kafa iyice sulandı. Maille haberleşmek üzere;

Şimdilik hoşçakalın.:)

Borges dedi ki...

Bu da bu geceye özel olsun, anlayisiniz icin cok cok tesekkürler.

Hoscakalin:)

Adsız dedi ki...

yeni bir arkadasligin baslangicimi bu yoksa?

jose dedi ki...

borges

elıne saglık.
yenıden yazmaya baslamana sevındım dogrusu:)yoklugun farkedılmıstı dostum.