23 Aralık 2011

Mesut Türkiye'de



Mesut ülkeyi ziyaret etti. Amcasıgiller buradaymış ve hemen herkes de bu gil meselesine takmış. Bizim sülale bu şekilde konuştuğundan olsa gerek sizin kadar çok büyütemedim ve hatta Türkçesinin bu kadar güzel olduğunu da bilmezdim. Gerek Bremende oynar iken sevgili Ali Okancı ile yaptığı röportajda gerekse de Lig TV'nin mikrofonlarına üç kelimeyi zor bir araya getirişi hala akıllardadır. Oysa bugün çok başka..

Gökhan Töre de dedesinin mezarını Samsun'da ziyaret etmiş ve hatta abartıp dedesinin ismini koluna dövme yaptırmıştı.Mesut da.. Bana sorsanız çok uzun yıllar boyunca dede dedim başka da bir şey demedim.. Nedeni de gurbetteki işçi ailelerinin çoğunluğunun çalışıyor olmasından dolayı çocuklarını hep dedelerinin yanlarına bırakmış olmasıdır. Gurbetçi çocuklarının büyük bir kısmını dedeleri-nineleri büyütmüştür.. Başka da bir bağ kuruluyor haliyle. Böyle değilse de yazları sürekli gelinirdi, şimdi o da yok artık.. Yeni neslin dedeleri dahi gurbette.

Kırık neslin evlatları olarak başka şekilde büyütüldük ama aynı koşulların biçim vermesi sonucu o kadar birbirimize benziyoruz ki insan ırkına şeklini veren genetiğinde taşıdığı kodlardan ziyade içerisinde yaşadığı koşullar olduğuna inancım daha da artıyor.

Mesut Real Madrid'den Zongulak'a geçti. Başlı başına hikaye ve sen hala amcasıgillerdesin. Bizden sonraki kuşakların işi olacaktır bunları layığıyla değerlendirip hikayeleştirmek..

2 yorum:

el fenomeno dedi ki...

Yakışır hemşerime, konuşması,şivesi bildiğin toprağım :))

M.Cagdas dedi ki...

Bence burda kotu bir niyet yok, tam tersine bizden biri gibi konusuyor olmasi bence insanlari sasirtti ve komik buldular, ben de duyunca tebessum ettim acikcasi.

Insanin aklindan su geciyor, adam koskoca Real Madrid'de oynuyor, yildiz oyuncu, Ronaldo gibi satafatli oyuncularla takiliyor, ama bizden biri gibi ayni zamanda, amcamgiller diyor :) Gozumuzde biraz ilahlastirdigimizdan belki de. Yani dedigim gibi kotu niyet yok, tam tersi insanin hosuna gidiyor.