24 Aralık 2011

Takashi İnui



..bugün sevgili Mustafa Sapmaz ile beraberdik. Benim için çok keyifli bir gündü. En son ona gösterdim, bak abi böyle garip teklifler geliyor, ne tuhaf bir dünya burası? Dedim akşama birisi daha çıktıi delirdim haliyle.

Ben menajer değilim. Oyuncu danışmanı hiç değilim. Burada yazdığim oyuncularla bire bir görüşmedim. TRT'deki programda Serdar Taşçı filan tamam da hepsi de o. Milyon satır yazı yazarım ve fakat gelin görün ki teklif edilen meslek daha çok menajerliktir. Ne anlarım arkadaş ben bu işten? Üstelik işin bu tarafı görünce çıldırıyorsunuz.. Parası olan ve fakat futboldan gram anlamayan başkanları dolandırıp duruyorlar. Bir gün feyskbuktan bana ulaşan bilmem kime bir oyuncu ismi telafuz ettiğimde aldığım cevap "çok ucuz bu" oldu. Eee?

Lütfen.. rica ediyorum. Dünya güzeli muhteşem oyuncu pazarlama ve satma hayallerinizi benimle paylaşmayın. Burada yazdığımın dışında bir bilgi yok. Muhteşem bir oyuncu görürsem ben zaten buraya yazıyorum. açın bakın arşivlere, keyfinize göre takılın ve fakat bu gibi konular için ordan burdan rahatsız etmeyin.

Blogu açtığım günden itibaren "sportif direktörlük" ya da "profesyonellik" üzerine binlerce cümle kuruyoruz. Bi görseniz, bilseniz bugün son sıralarda yer alan "bazı" takımların nasıl oyuncu-teknik adam transfer ettiklerini? Futbolla ilintisi kahvehanedeki necati amcadan hallice olan adam koca kulubü idare ediyor, sıklıkla da kazıklanıyor. Zor değil.. o kulubü seven, orada oynamış, yıllarını vermiş bir adamı bu gibi önemli işler için atamak ve kenarda durmak her şeyi çözecek.. Eski futbolcuların dahi en azından burada hiçbir eğitim almadan bu gibi zorlu bir mesleğe geçiş yapmasının ne kadar "profesyonel" olduğu tartışılır iken iki güzel ihale kapıp sermayeye sahip olduğun için hasbelkader yönetim kadrosunda yer alanların ne kadar işbilir olduğu bu ülkede hiç tartışılmıyor ya?

Ben bu gibi adamlara son kıyağımı yapayım. Yine kazıklanacaksın amca ama en azından futbol takımına bir katkısı olur belki.. Oyuncunun kalitesi de maalasef senin soyulmana engel değil. Doğrusu; işi yarı profesyonel konumda olan eski futbolculara atamak.. Kendi kulubünde yıllarını vermiş oyuncu da güveni sağlayacak hepsi bu.

Mirkan'ın takım arkadaşı Takashi İnui. Çok iyi. alın bakın, fırsat kollayın.. Boşa çıkmasını bekleyin ve mümkünse transfer edin. 23 yaşında ve potansiyeli bugün başardığından çok daha fazla Bu ligde çok iş yapar, bilekleri sağlam, gole yönelik ofansif güzel bir on numara. Borussia Dortmund dahi capunların ikinci ligine gözünü dikiyorsa(Kagawa) siz de büyük liglerin ikinci liglerine gidip milyon rakamına ulaşmadan transferi başarabilirsiniz.. Beş büyük ligin ikinci liglerinde onlarca İnui vardır. Nasıl ki Premiere Ligin vasat futbolcusu için kapı milyondan açılıyorsa burada da tam tersi.

Fikrimi soran olursa eğer;

..Menajerlere bırakmayın işi. Ordan oraya gezen teknik direktörlere de gözü kapalı güvenmeden yerinde izleyin, izletin, takibe alın, aldırın ve boşa çıkmış nice yeteneklere bonservis ödemeden muhteşem bir kadro kurun. Alt ligleri iyi değerlendirmek gerekir.. İnui güzel bir örnek.. Onlarcası var daha..

Olur da birisi şu yazıdan sonra benzer bir soru ile karşıma çıkarsa olacaklardan da ben sorumlu değilim.

1 yorum:

mustafa arslan dedi ki...

Futbolda 10 numara devri yavaş yavaş kapanırken bizim sert ve mücadeleci ligimizde ne kadar faydalı olur bilmem ama Hollanda ve Almanya'da katkısının olacağı kesin..